بیمه تامین اجتماعی | سوابق بیمه تامین اجتماعی

خبر مهم مدیر عامل برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت سیزدهم تاکنون ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان را با کیفیت مناسبی پرداخته که سبب تسویه ۱۰۶ هزار میلیاردتومانی بدهی سازمان به نظام بانکی و سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی آن شده است.

خبر مهم مدیر عامل برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند
| کد مطلب: ۲۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگارکالهام کریمی

میرهاشم موسوی  در جلسه اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی افزود: با تسویه ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات سال جاری سازمان، این مبلغ نیز به بخش سرمایه‌گذاری می‌رود تا به این شکل بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در این دوره صورت بگیرد.

وی با یادآوری اینکه برکات ناشی از خدمت به بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی می رسد، برضرورت توسعه کمی و کیفی خدمات به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی بخصوص بازنشستگان تاکید کرد و افزود: تصمیم‌های مختلفی که در بخش‌های مختلف سازمان تامین اجتماعی گرفته می‌شود، باید به اقتضای شرایط و وضعیت سازمان باشد اگرچه تا ادای حق به صورت مطلوب، فاصله داریم.

موسوی توسعه خدمات درمانی به جامعه بیمه شدگان تامین اجتماعی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به رویکرد مثبت و همراهی کامل دولت سیزدهم در خصوص توسعه خدمات به بازنشستگان گفت: در دولت مردمی سیزدهم، شخص رییس جمهور، معاون اول، هیات دولت و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره در تصمیم‌گیری‌ها با توسعه خدمات به ذینفعان سازمان تاکید و همراهی داشته و از رویکرد تحولی این سازمان و ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات حمایت کرده‌اند.

در دیدار مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اعضای هیات مدیره کانون‌ عالی بازنشستگی سراسر کشور، نمایندگان این کانون با اشاره به خدماتی نظیر افزایش سهم سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان، سفرهای زیارتی طرح کرامت رضوی، افزایش مبلغ تسهیلات بازنشستگی و همچنین برگزاری المپیادهای ورزشی بازنشستگان از توسعه خدمات سازمان تأمین اجتماعی به این قشر و همچنین توجه ویژه به مسائل دوران بازنشستگی قدردانی کردند و به طرح پیشنهادات خود پیرامون بازنشستگان پرداختند.

معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی لرستان گفت: دانشجویان استان از طرح بیمه دانشجویی تامین اجتماعی استقبال کنند چرا که یک فرصت بسیار مناسب برای آینده آنهاست.

مسعود هدایتی امروز، ۲۷ آذرماه، در همایش گفتمان‌سازی مفاهیم تامین اجتماعی با رویکرد ارتقای فرهنگ بیمه‌ای که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های لرستان و با مشارکت جهاد دانشگاهی، دانشگاه جامع علمی کاربردی و تامین اجتماعی استان در سالن جلسات تامین اجتماعی، برگزار شد، اظهار کرد: همه افرادی که در محیط‌هایی مانند کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، شرکت‌ها و… مشغول به کار هستند مشمول قوانین کار می‌شوند و باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به کاربردهای مختلف بیمه از جهت‌های گوناگون وجود بیمه آن هم تامین اجتماعی در زندگی بسیار ارزشمند است.

این مسئول اضافه کرد: اکثریت مردم، بیمه‌گذاران، سیاست‌گذاران وقتی به اهمیت بیمه پی می‌برند، که دچار حادثه یا خسارتی شوند و نیاز به جبران خسارت‌های وارده باشد.

معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی لرستان گفت: مهمترین عملکرد بیمه برای جامعه، ارائه مدیریت ریسک به صورت انتقال، شریک و سهیم شدن در ریسک های موجود در زندگی و هم چنین ارائه ضوابط جلوگیری از خسارت است.

هدایتی اظهار کرد: تلاش بیمه هم پای دولت برای جبران خسارت‌های وارد شده به بیمه گذار و افراد جامعه است.

وی بیان کرد: یکی از تعهدات اصلی سازمان تأمین اجتماعی نسبت به بیمه‌شدگان مربوط به موارد حمایتی و پشتیبانی است که دانشجویان استان از فرصتی که تامین اجتماعی برای بیمه برای آنها فراهم کرده استفاده کنند.

این معاون جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کردک تمامی افراد مجبور هستند که حداقل ۴ سال از عمر خود را صرف تحصیل در دانشگاه کنند.

هدایتی گفت: از طرفی با توجه به سخت بودن دروس دانشگاهی و شرایط دانشگاه‌ها، بسیاری از دانشجویان هم نمی‌توانند همزمان در کارگاه خاصی مشغول به کار باشند. بنابراین در حالت عادی، شاید بتوانند بعد از تحصیل خود، مشغول به کار شوند و مشمول بیمه قرار بگیرند. همین موضوع سبب می‌شود که در این مدت، هزینه‌های درمان این افراد به صورت آزاد محاسبه شود. بنابراین در چند سال پیش، سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفته شد که این سازمان طرح بیمه دانشجویی را برای این افراد به وجود بیاورد.

او اظهار کرد: طرح بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، یکی از زیر مجموعه‌های طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی است و در رده بیمه حرف و مشاغل آزاد قرار می‌گیرد. بر طبق این طرح، دانشجویان هم می‌توانند با پرداخت حق بیمه، در طول تحصیل خود از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

منبع : ایرنا |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین