بهترین سبزیجات برای کاهش وزن را بشناسید

اگر می خواهید کاهش وزن سالمی داشته باشید اضافه کردن این سبزیجات را به رژیم غذایی خود را فراموش نکنید.

کدخبر : 10653
سایت سرگرمی روز :

سبزیجات مواد مغذی ضروری را برای سلامتی فراهم می کنند، مانند فیبر برای هضم عالی و ویتامین ها و مواد معدنی برای پیشگیری از بیماری، سلامت قلب و هیدراته نگه داشتن شما.

کاهش وزن با سبزیجات

در میان این فواید سلامتی خوردن سبزیجات، یک فایده گفت انگیز کمتر شناخته شده نیز وجود دارد: کاهش وزن!

چیزی که این سبزیجات کم کربوهیدرات را به سلاحی مخفی برای کاهش وزن تبدیل می کند، تراکم مواد مغذی آنهاست. آنها سرشار از فیبر هستند که تحقیقات نشان می دهد می تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد و از پرخوری و دریافت بیش از حد کالری جلوگیری کند. دفعه بعد که یک سالاد یا سبزی سرخ شده مورد علاقه خود را با روغن های طبیعی و سالم درست می‌کنید، بدانید که بدن خود را با ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری تغذیه می‌کنید و از اهداف کاهش وزن خود با این سبزیجات سرشار از مواد مغذی نیز حمایت می‌کنید.

اسفناج

اسفناج نه تنها کربوهیدرات و کالری کمی دارد ( 27 کالری در هر وعده 100 گرم)، بلکه سرشار از ویتامین های A و K برای حمایت از سلامت استخوان و پوست نیز می باشد. علاوه بر این، یک منبع عالی از آهن غیر هِم برای حفظ سطح انرژی شماست.

اسفناج چه تفت داده شود، چه به سالاد اضافه شود یا در اسموتی ها مخلوط شود، یک راه همه کاره و خوشمزه برای حجم دادن به وعده های غذایی شما با حداقل کربوهیدرات است. اسفناج با کربوهیدرات و کالری کم، سرشار از ویتامین های A و C و همچنین آهن و کلسیم است و گزینه عالی برای حمایت از کاهش وزن شما است

کلم بروکلی

این سبزی چلیپایی یک نیروگاه تغذیه ای است. کلم بروکلی سرشار از فیبر، ویتامین های C و K و فولات است که عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند و می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

تطبیق پذیری کلم بروکلی آن را به یک افزودنی فوق العاده برای سرخ کردنی ها و غذاهای برشته تبدیل می کند یا به سادگی می توانید از آن به عنوان یک میان وعده ترد استفاده کنید که باعث کاهش وزن سریع شما نیز می شود.

گل کلم

یکی دیگر از سبزیجات خوشمزه و مناسب کاهش وزن، گل کلم است که کربوهیدرات کمی دارد و منبع عالی ویتامین C و K است. شما می توانید روی گل کلم برای حمایت از سلامت ایمنی خود حساب کنید؛ گل کلم در عین حال طعم ملایم و بافتی قابل تطبیق را ارائه می دهد و آن را به جایگزینی فوق العاده برای مواد با کربوهیدرات بالاتر مانند برنج یا سیب زمینی تبدیل می کند.

کدو سبز

کدو سبز با محتوای بالای آب خود یکی از اعضای شگفت انگیز و مغذی خانواده کدو حلوایی است. کدو سبز با کربوهیدرات و کالری کم، افزودنی عالی برای سالاد است یا می‌توان آن را به‌عنوان یک جایگزین ماکارونی کم کربوهیدرات در رشته‌های مارپیچی خود قرار داد. کدو سبز با فیبر بالا و کربوهیدرات پایین از اهداف کاهش وزن شما حمایت می کند.

مارچوبه

مارچوبه کربوهیدرات کمی دارد و مقدار خوبی فیبر، فولات و ویتامین های A و K را فراهم می کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است؛ مارچوبه سرشار از ویتامین های فراوانی است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. علاوه بر این، این سبزی حاوی پتاسیم است که تحقیقات آن را با سلامت بهتر استخوان ها مرتبط می کند.

صرف نظر از این، مارچوبه یک غذای خوش طعم و با کربوهیدرات پایین را فراهم می کند که به خوبی با پروتئین های مختلف همراه و ترکیب می شود.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه‌ای چه برای یک میان‌وعده ترد، به سالاد اضافه شود یا با پروتئین‌های بدون چربی همراه شده باشد، یک راه خوشمزه برای کاهش وزن است چون کربوهیدرات کمی دارد.

فلفل دلمه‌ای، کربوهیدرات‌های کم و ویتامین C بالایی دارد. آنها بدون افزودن کالری اضافی، به غذاها طعم و رنگ می دهند.

کلم

کلم با محتوای فیبر بالایی که دارد از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند و یک عنصر رضایت بخش برای غذاهای مختلف فراهم می کند.

کلم کربوهیدرات و کالری کمی دارد، فیبر زیاد، ویتامین C و K را ارائه می دهد. می توان از آن در سالاد، سیب زمینی سرخ کرده یا همراه با پلو نوش جان کرد.

آووکادو

همه می دانند که آووکادو منبع عالی چربی های سالم است اما آنها همچنین یک گزینه عالی برای کاهش وزن می باشند که با کربوهیدرات کم، سرشار از فیبر و پتاسیم هستند. به علاوه، تحقیقات مصرف آووکادو را با کاهش احتمال افزایش وزن و احساس سیری بیشتر مرتبط می‌داند.

در حالی که آووکادو یک میوه است، کربوهیدرات کم و چربی های سالم بالایی دارد. آنها بافتی کرمی دارند و سرشار از پتاسیم، فیبر و ویتامین می باشند.

کلم پیچ

کلم پیچ یک سبزی، برگ سبز است که سرشار از مواد مغذی و فواید سلامتی است. بافت سفت آن یک پایه عالی برای سالاد و اسموتی فراهم می کند، یا حتی می توان آن را به چیپس کلم برای یک میان وعده ترد تبدیل کرد.

کلم‌پیچ کربوهیدرات کم و ویتامین‌های A، C و K بالایی دارد. همچنین منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها است.

کلم بروکسل

یکی دیگر از اعضای کم کربوهیدرات خانواده سبزیجات چلیپایی، کلم بروکسل است که دارای کربوهیدرات کم و سرشار از فیبر، ویتامین C و K و آنتی اکسیدان است. چه دوست دارید آنها را برشته، سرخ شده یا تراشیده شده در سالاد داشته باشید، کلم بروکسل طعمی قوی دارد و افزودنی مغذی به وعده های غذایی ارائه می دهد.

منبع: صد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: