حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

واریز معوقات دو برابری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | بازنشستگان منتظر واریزی شگفت انگیز دولت باشند

در ادامه جزئیات جدید از واریزی جدید دولت برای حقوق بازنشستگان را مشاهده می کنید.

واریز معوقات دو برابری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | بازنشستگان منتظر واریزی شگفت انگیز دولت باشند
| کد مطلب: ۲۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۲۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پاداش پایان خدمت حقوق بازنشستگان خبر داد.

برخی بازنشستگان دولتی به ویژه معلمان بازنشسته برای دریافت پاداش پایان خدمت بیش از یک سال در نوبت قرار داشتند و نسبت به این مساله گلایه می‌کردند.

دولت بارها اعلام کرده است،‌ با وجود تنگنای مالی و کاهش درآمد نفت، اجازه انتشار پول پرقدرت بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات گروه‌های مختلف مانند بازنشستگان،‌ بانک.ها، پیمانکاران و بانک مرکزی را نمی‌دهد. تامین اعتبار از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی و روشهای غیر تورمی صورت می‌گیرد.

داود منظور، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۶۵ درصد از مطالبات پاداش پایان خدمت ۹۵ هزار نفر بازنشسته دستگاه‌های اجرایی ملی، استانی و ایثارگران تامین اعتبار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام این خبر گفت: رفع مسائل و دغدغه‌های بازنشستگان عزیز که از موارد احترام‌ترین بخش‌های جامعه هستند، یکی از اولویت‌های اصلی دولت مردمی محسوب شده و در همین راستا مطالبات پاداش پایان خدمت ۹۵ هزار نفر بازنشسته دستگاه‌های اجرایی ملی، استانی و ایثارگران بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد تومان بود که از این مبلغ تا کنون ۲۲ هزار میلیارد تومان معادل ۶۵ درصد کل مطالبات ابلاغ و تخصیص داده شد.

منظور با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته، افزود: مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان باقی‌مانده مطالبات بازنشستگان نیز به زودی تامین اعتبار می‌شود.

با توجه به اخبار رسیده گویا قرار است حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ به اندازه تورم افزایش یابد.پیشنهاد دولت برای افزایش، ترمیم حقوق بازنشستگان و بهبود معیشت بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید که ظاهرا نزدیک تورم سال آینده حقوق بانشستگان افزایش خواهد یافت.

به منظور اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، در بند (س) تبصره (۶) لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ منابع لازم از محل افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده پیش‌بینی و از سوی دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است که در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ نیز به تصویب رسیده است. منابع حاصل از این بند در سال ۱۴۰۳ حداقل معادل ۵۰ همت است که صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان همطراز خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

این متناسب‌سازی‌ها، علاوه بر افزایش ضریب حقوق یا مستمری سالانه بازنشستگان است. به عبارت دیگر در سال ۱۴۰۳، حقوق بازنشستگان علاوه بر رشد متوسط ۱۸ درصد مشمول پرداخت ترمیمی موضوع بند (س) تبصره (۶) لایحه بودجه ۱۴۰۳ خواهد شد. با این اقدامات، در مجموع میزان رشد حقوق بازنشستگان به برآورد میزان تورم سال آینده نزدیک خواهد بود.

بر این اساس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد که در مجموع این اقدامات افزایش حقوق بازنشستگان نزدیک تورم سال آینده خواهد شد.

دریافت فیش حقوق بازنشستگان

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

همچنین بر اساس جدیدترین اخبار حقوق بازنشستگان نوزدهم دی‌ماه، جمعی از بازنشستگان کشوری در استان‌های مختلف از جمله تهران، کردستان و خوزستان، با حضور مقابل دفاتر صندوق بازنشستگی کشوری، نسبت به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند. حاضران در تجمع، مهم‌ترین خواسته‌های خود را برخورداری از حقوق بالاتر از خط فقر و بهره‌مندی از خدمات درمانی رایگان دانستند و تاکید کردند: وقتی خط فقر بیش از ۲۵ میلیون تومان است، افزایش ۱۸ یا ۲۵ درصدی حقوق اصلاً کافی نیست.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: در خصوص اصلاح مجدد همسان سازی حقوق‌ بازنشستگان فعلا سه راهکار پیش روی ماست که این راهکارها شامل اخذ استفساریه از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، طرح شکایت بازنشستگان در مراجع قضایی و یا حکمیت از طریق تشکیل کارگروه مشترک با حضور کارشناسان منتخب بازنشستگان است.

سید حجت کاظمی در نشست با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی صندوق فولاد گفت: صندوق فولاد در بین سایر صندوق‌ها همسان سازی و پرداخت معوقات را با اتکای به منابع داخلی خود اجرا کرد.

وی افزود: بر خلاف آنچه تصور می‌شود، چالش اصلی ما در اصلاح مجدد یا تغییر اجرای همسان سازی، مشکل  منابع مالی نیست بلکه معتقدیم اجرای این مهم نیاز به مبانی قانونی و حقوقی دارد. صندوق فولاد فعلا دولتی است و تابع قوانین، آیین نامه‌ها، دستوالعمل‌ها و مصوبات دولت است و دستگاه‌های نظارتی اعم از نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نسبت به هر گونه تخطی از این قوانین برخورد می‌کنند و بر اجرای درست قوانین نظارت دارند.

کاظمی گفت: در خصوص اصلاح مجدد همسان سازی فعلا سه راهکار پیش روی ماست که این راهکارها شامل اخذ استفساریه از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، طرح شکایت بازنشستگان در مراجع قضایی و یا حکمیت از طریق تشکیل کارگروه مشترک با حضور کارشناسان منتخب بازنشستگان است.

گفتنی است در این جلسه، شماری از نمایندگان کانون‌ها به بیان نقطه نظرات و طرح مشکلات بازنشستگان و همچنین پیشنهاد جهت درج نام صندوق در کنار نام صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری در بودجه ۱۴۰۳ در خصوص اجرای همسان سازی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و واقعی دیدن بودجه صندوق برای سال آتی پرداختند.

در این جلسه میرجلیلی مدیرعامل شرکت شسبد گزارشی از اقدامات این شرکت در توسعه خدمات درمانی به بازنشستگان ارائه داد.

سلاسل مدیرعامل شرکت دالاهو نیز گزارشی از اقدامات این شرکت در صیانت از دارایی‌های بازنشستگان در شرکت‌های تحت پوشش بیان کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس متوسط افزایش حقوق بازنشستگان و حق عائله‌مندی و حق اولاد را که در این کمیسیون تصویب شد، اعلام کرد.

دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان

ولی اسماعیلی گفت: پیشنهاد دولت برای متوسط افزایش حقوق ۱۸ درصد بود؛ بحث‌های مفصلی که در کمیسیون انجام و نظرات نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس اخذ شد که در نهایت با توجه به تورم فعلی و تورم احتمالی سال آینده به ۲۵ درصد رسیدیم.

وی اضافه کرد: در کنار این ۲۵ درصد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی و حق اولاد نیز در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و مصوبه را به کمیسیون تلفیق ارسال کردیم. مصوب کردیم دریافتی مستمری بگیران کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش پیدا کند همچنین مصوب کردیم ۶۰ درصد دریافتی معلولین شدید و خیلی شدید نیز افزایش یابد.

منبع : خبر آنلاین |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین