حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

واریز 10 میلیونی برای حقوق بازنشستگان از این تاریخ | حساب بازنشستگان شارژ می شود

در ادامه جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان را بخوانید.

واریز 10 میلیونی برای حقوق بازنشستگان از این تاریخ | حساب بازنشستگان شارژ می شود
| کد مطلب: ۳۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در سال آتی خط قرمز نمایندگان است و به‌صورت قطع در رایزنی و مفاهمه با دولت این مهم را عملیاتی خواهند کرد، چنانچه در روزهای اخیر تفاهم‌ خوبی در این زمینه میان دو قوه انجام شده است.

محسن پیرهادی عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه مجلس به دنبال کاستن بار مشکلات معیشتی از دوش طبقه متوسط و کم در آمد است و در این حوزه حتما در  بودجه سال آینده مصوبات موثری خواهد داشت، خبر داد: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آتی خط قرمز نمایندگان است وبه صورت قطع در رایزنی و مفاهمه با دولت این مهم را عملیاتی خواهند کرد، چنانچه در روزهای اخیر تفاهم‌ خوبی در این زمینه میان دو قوه انجام شده است.

پیرهادی با اعتقاد به اینکه پرداختن به مطالبات مردم و تحقق وعده‌ها وتعهدات مسئولان به جامعه سبب تقویت و احیای اعتماد عمومی و افزایش امید اجتماعی می‌شود، افزود: مسئله‌ی احیای اعتماد مردم و امید اجتماعی مقوله‌ای مهم واثر گذار است، اگرچه اعتماد عمومی به دلیل القای ناامیدی به جامعه  از سوی دشمنان نظام کمی آسیب دیده و نیازمند ترمیم است.

وی افزود: یک راهکاره ارتقای اعتماد عمومی همخوانی وعده و عمل مسئولان با هم است. عدم تحقق وعده مسئولان به مردم سبب آسیب به اعتماد عمومی می‌شود و تحقق تعهدات سبب تقویت این اعتماد و امید بخشی به جامعه می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ساماندهی اوضاع معیشتی مردم و اتخاذ سیاست‌های حمایتی برای جبران فشار اقتصادی به مردم وعده مشترک دولت و مجلس به مردم است و مطالبات مطرح افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان از مطالبات بر حق  جامعه است که به صورت جدی مورد توجه نمایندگان قرار گرفته است.

پیرهادی با اشاره به اینکه منابع  افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه سال آینده در رایزنی های مجلس با دولت تامین شده است،ادامه داد: انشالله در سال پیشرو در زمینه حقوق تغییرات خوبی ایجاد خواهد شده و مجلس در تعامل با دولت در صدد است، با 4گام اثر بخش در این زمینه به مطالبات به حق کارمندان و بازنشستگان  پاسخ دهد.

به گفته پیرهادی گام اول نمایندگان افزایش 20درصدی حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال آتی بود که مجلس با افزایش دو درصد به پیشنهاد 18درصدی دولت در این زمینه گام موثری برداشت .

پیرهادی با بیان اینکه گام دوم و مهم نمایندگان افزایش کف حداقل حقوق دریافتی است و انشالله با مصوبه مجلس و همراهی دولت در سال 1403حقوق زیر 10 میلیون تومان نخواهیم داشت، ادامه داد: گام سوم و اثرگذاردیگر مجلس در حوزه حمایت از بازنشستگان این است که بازنشستگان محترم  در سال آتی دریافتی شان 90درصد حقوق شاغلان هم رده خود خواهد بود و توامان از افزایش 20درصدی حقوق نیز بهره خواهند برد.

حقوق بازنشستگان

عضو هیات رئیسه مجلس همچنین خبر داد که مجلس در صدد است، بحث فوق العاده شغل و فوق العاده ویژه شغل را که شامل برخی کارمندان و گروه‌های شغلی می شود، را به گروه‌های دیگر از جمله معلمان، شاغلان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، صمت و ورزش و جوانان تسری دهد.

میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 از مصوبه این کمیسیون درباره افزایش 20 درصدی حقوق شاغلان در سال آینده خبر داد و گفت: سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان در سال آینده ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.

بر اساس منابع مصوب لایحه بودجه ۱۴۰۳ میانگین رشد حقوق کارمندان دولت و حقوق بازنشستگان در سال آینده ۲۰ درصد خواهد بود.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه وارد بخش حقوق شاغلان و بازنشستگان شد. براین اساس کمیسیون تصویب کرد که میزان افزایش حقوق شاغلان( کارکنان دولت) در سال آینده ۲۰ درصد باشد که در لایحه دولت این میزان ۱۸ درصد آمده بود.

وی بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

مبلغ نهایی حقوق بازنشستگان 1403

میرتاج‌الدینی افزود: همچنین سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان ۱۲ میلیون تومان در ماه تعیین شد.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان و حداقل حقوق بازنشستگان ۹ میلیون تومان باشد.

میرتاج‌الدینی یادآور شد: این موارد به عنوان مصوبه کمیسیون تلفیق است و در صورت تصویب در صحن علنی و تایید شورای نگهبان اجرا خواهد شد.

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه داد.

علیرضا سلیمی (نماینده مردم محلات و عضو هیات رئیسه مجلس) در توئیتی نوشت:

باتوجه به مصوبه تلفیق، دولت موظف به پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات خود به سازمان تامین اجتماعی شد. این مصوبه دست این سازمان را برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باز کرد.

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز اولیه ترمیم حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و محیط زیست خبر داد.

براساس مصوبه کمسیون تلفیق:

۱-افزایش حقوق سال آینده ۲۰درصد قطعی قابل ذکر است پیشنهاد دولت متوسط ۱۸درصد بود.

۲-معافیت حقوق‌های زیر ۱۲میلیون از مالیات

۳-حداقل حقوق ۱۰میلیون است.

مهدی عیسی زاده نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با پیگیری های فراکسیون بازنشستگان و حمایت کمیسیون تلفیق از این میزان اعتبار ۷۰ همت بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و ۱۷۰ همت برای بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده است.

افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان 1403

حجم بدهی دولت بابت مطالبات کل بازنشستگان کشور متفاوت است و همچنان پرداخت دیون دولت صفر نشده است لذا باپیگیری مجلس هرسال در بودجه سنواتی بخشی از دیون مزبور بابت بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی لحاظ میشودتا درجهت بهبود معیشت بازنشستگان هزینه شود. با توجه مطالبات انباشته شده بازنشستگان، دولت می‌تواند برای بهبود معیشت بازنشستگان با پرداخت وام های کم بهره تا حدی در جبران و حل مشکلات آنان اقدام کند.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در زمینه میزان « افزایش حقوق و دستمزد» در سال آینده ،گفت:کمیسیون در جلسه  خود با افزایش حقوق ۲۰ درصدی شاغلین کشوری و لشکری موافقت کرد. این در حالی است که دولت در این بخش ۱۸ درصد را پیش بینی کرده بود.

نماینده مردم «همدان و فامنین» در مجلس با بیان اینکه کمیسیون براساس مصوبه خود حداقل سقف حقوق را ۱۰ و سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده را ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفت، ادامه داد: از سویی دیگر وقتی ما معافیت مالیاتی حقوق را از ۸ میلیون به ۱۲ میلیون افزایش می دهیم این بدین معناست که حقوق های پایین مشمول یک افزایش چند درصدی هم خواهند شد.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در زمینه تعیین و پلکانی کردن سقف مالیاتی حقوق ادامه داد:سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شد بنابراین کمیسیون مصوب کرد؛ مازاد بر سقف ۱۲ میلیون تومان تا سقف ۱۶.۵میلیون تومان،۱۰ درصد. از ۱۶.۵ میلیون تومان تا ۲۷ میلیون تومان، ۱۵ درصد. از ۲۷ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان،۲۰ درصد و از ۴۰ میلیون تومان به بالا ۳۰ درصد مالیات دریافت شود.

حاجی بابایی متذکر شد؛ بنابراین ۲۰ درصد افزایش حقوق برای همه شاغلین با رعایت عدالت در اخذ مالیات پلکانی انجام پذیرفته است.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به مصوبه کمیسیون در زمینه حداقل حقوق بازنشستگان تاکید کرد: کمیسیون حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده را ۹ میلیون تومان تعیین کرد و این یعنی ۹۰ درصد حقوقی که برای شاغلین با حقوق کم در نظر گرفته خواهد شد.

حاجی بابایی با اشاره به مصوبات کمیسیون در زمینه حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ،گفت:کمیسیون مصوب کرد حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در سال آینده باید با لحاظ ۹۰ درصد شاغلین متناظر بوده و ۴۰ درصد از بابت این مابه التفاوت حقوق در سال ۱۴۰۳ عملیاتی شود. به عنوان مثال کارمندی ۱۰ میلیون دریافتی داشته و با لحاظ ۲۰ درصد افزایش حقوق، حقوقش به ۱۲ میلیون تومان رسیده است،بنابراین وقتی فاصله حقوق شاغل با بازنشسته به عنوان مثال ۳ میلیون تومان باشد، ۴۰ درصد از این ۳ میلیون تومان را در سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد از آن در سال ۱۴۰۴ و ۳۰ درصد دیگر را در سال ۱۴۰۵ دریافت خواهد کرد. از این رو ۲۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان با درنظر گرفتن این شرایط، لحاظ می شود.

وی افزود: همچنین کمیسیون تلفیق مصوب کرد که مصوبه مذکور برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم لحاظ شود، بر این اساس کمیسیون مصوب کرد که ۱۷۰ همت از بدهی های دولت به تامین اجتماعی توسط دولت پرداخت شود و از آن محل، منابع اجرای قانون تامین شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نکته حائز اهمیت است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت و کارفرمایان تعیین شده و مجلس در این زمینه تعیین تکلیف نمی کند؛ مجلس در این بخش تنها یک سیاست گذاری را برای بازنشستگان تامین اجتماعی داشته و برای این مصوبه، منبع تعیین کرده است. از این رو منابع پیش بینی شده هم می تواند مشکل دارو و هم منابع اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را برطرف کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق کف و سقف حقوق را تعیین کرد، ادامه داد:امیدواریم تصمیمات کمیسیون تلفیق در این بخش، موجب رضایت خاطر کارمندان لشکری و کشوری و بازنشستگان شود.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه از چند سناریو برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده خبر داد.

بحث داغ کمیسیون تلفیق این روزها، میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده است؛ این مساله به بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت مربوط می‌شود و حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ مجلس در این رابطه گفت: کمیسیون تلفیق درباره بحث مهم حقوق و دستمزد امروز به مدت چهار ساعت از صبح تا ظهر درباره ۴سناریوی پیشنهادی حقوق در سال آینده تصمیم گیری می‌کند.

وی افزود: ۲میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از کارمندان دولت زیر ۱۵میلیون تومان حقوق می‌گیرند یعنی ۷۰درصد حقوق‌بگیران؛ ۷۵۰ هزار نفر از کارکنان دولت نیز که درحدود ۲۵درصد جمعیت هستند، حقوق بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان می‌گیرند؛ ۱۵۰ هزار نفر از کارمندان دولت یعنی ۵درصد، حقوق بالای ۲۵ میلیون تومان می‌گیرند.

حاج بابایی ادامه داد: برای حقوق این سه میلیون نفر سناریوهای مختلفی روی میز کمیسیون تلفیق است که در مورد آن تصمیم گیری می‌شود. حدود ۲میلیون و ۶۰۰هزار نفر بازنشسته کشوری و لشکری داریم که برای افزایش حقوق اینها نیز باید تصمیم گیری کرد.

این نماینده مجلس چهار سناریوی روی میز را تشریح کرد: یک سناریو نظر دولت است؛ دولت گفته است ما ۱۸ درصد می‌خواهیم به طور میانگین بدهیم یعنی خودش توزیع کند که به پایینی‌ها چند درصد بدهیم به وسطی‌ها چند درصد بدهیم و به بالایی‌ها چند درصد بدهیم. یک سناریوی دیگر می‌گوید ما کلاً میانگین را برداریم بگوییم برای همه ۱۸ درصد یا ۱۸ را ۲۰ درصد کنیم؛ سناریوی دیگر این است که به همه بدون استثناء ۳ میلیون تومان افزایش حقوق بدهیم. سناریوی چهارم این است که ۱۰درصدافزایش حقوق برای همه باشد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم به همه بدهیم.

منبع : فردا نیوز |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین