کد خبر: 704592
تاریخ انتشار :

فروش فوق العاده لاماری ایما با دو سوم قیمت به مناسبت عید نوروز | بدون قرعه کشی و به صورت اقساطی صاحب لاماری ایما شوید+تحویل 30 روزه

شرکت آرین پارس موتور اعلام کرد که مرحله ششم فراخوان پیش‌فروش عادی خودرو لاماری ایما آغاز شده است.

فروش فوق العاده لاماری ایما با دو سوم قیمت به مناسبت عید نوروز | بدون قرعه کشی و به صورت اقساطی صاحب لاماری ایما شوید+تحویل 30 روزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این مرحله، فقط متقاضیانی که در نوبت دوم عرضه خودرو لاماری ایما در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند، مجاز به شرکت در فراخوان هستند.

متقاضیان واجد شرایط برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام و در قالب پیش‌فروش عادی با قیمت علی‌الحساب و با موعد تحویل ۱۲۰ روز کاری با مدل ۱۴۰۳ می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ لغایت پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ نسبت به‌انجام مراحل ثبت‌نام خودرو لاماری ایما و تکمیل وجه به‌نشانی اینترنتی http://sales.lamari.ir مراجعه کنند.

در این بخشنامه پیش‌فروش همچنین ذکر شده است که قیمت نهایی خودرو در زمان تحویل آن به‌متقاضی، وفق شرایط مقرر در قراردادی که متعاقبا از سوی متقاضی امضا می‌شود، مشخص و قطعی شده و مبلغ مندرج در جدول پیش‌فروش صرفا ناظر به مبلغ پیش‌پرداخت بوده و مبالغ مندرج در قرارداد نیز به‌صورت علی‌الحساب محاسبه خواهد شد.

 

مبلغ پیش‌پرداخت ۷۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده و آرین پارس موتور سود مشارکت در طرح پیش‌فروش عادی لاماری ایما را به‌صورت سالانه ۹ درصد اعلام کرده است. سود انصراف از این طرح نیز به‌صورت سالانه ۶ درصد و جریمه تاخیر در تحویل خودرو نیز به‌صورت سالانه ۲۱ درصد محاسبه می‌شود.

درباره لاماری ایما

این کراس اوور در واقع نمونه ریبرند شده از فورتینگ T5 EVO به حساب می آید. شاخه فورتینگ یکی از زیرمجموعه های دانگ فنگ چین است که محصولات خانوادگی را تولید می کند.

در ایران خودروهایی نظیر لاماری ایما، سوبا M4 و FMC T5 از این شاخه هستند. لاماری ایما یا همان T5 ایوو در واقع به عنوان نسخه ای اسپرت و مدرن تر از فورتینگ T5 و یا همان FMC T5 معرفی شد. این کراس اوور نخستین بار در سال ۲۰۲۰ و در نمایشگاه گوانگژو چین رونمایی شد. همزمان با معرفی این لاماری ایما، فورتینگ نشان انحصاری خودش را هم رونمایی کرد. نشانی که الگوی شیر را داشت و محصولات این زیرشاخه را از دیگر محصولات دانگ فنگ متمایز می کرد.

طراحی فورتینگ T5 EVO به اندازه ای خاص و متفاوت بود که خیلی زود توجه علاقه مندان را جلب کرد. در ایران این خودرو لاماری ایما نام گرفت. در واقع آرین پارس موتور که پیشتر تنها به عنوان واردکننده محصولات میتسوبیشی شناخته می شد، نشان لاماری را برای محصولات مونتاژی خود انتخاب کرد و نام ایما برای اولین کراس اوور این خودروساز در نظر گرفته شد. واکنش بازار به ورود این کراس اوور متفاوت هم بسیار خوب بود و همواری بازار خوبی را برای این خودرو شاهد بوده ایم. این را هم در نظر داشته باشید که آرین پارس موتور برنامه دارد که نسخه فول آپشن و همچنین هیبرید لاماری ایما را هم به عرضه برساند.

طراحی بدنه

بدون تردید در زمانی که لاماری ایما به بازار ایران آمد، این خودرو خاص ترین و متفاوت ترین کراس اوور چینی در ایران بود. البته امروز فونیکس FX هم با ظاهری خاص در کنار ایما قرار می گیرد اما چهره کراس اوور آرین پارس موتور واقعا خاص و مدرن است. در جلو طرحی موسوم به شارک نوز یا همان پوزه کوسه ای را می بینیم که المان هایی نظیر کاپوت کشیده و زوایای شکسته در جلو در آن است. چراغ های روشنایی روز در بالا بصورت خطی طراحی شده اند و چراغ های اصلی در پایین و گوشه سپر جایگذاری شده اند. جلوپنجره در پایین و با رنگ مشکی طراحی شده و چهره کلی این خودرو کمی شبیه به لامبورگینی اوروس شده است. البته این سبک طراحی طرفداران خاص خودش را دارد و شاید بسیاری از ساده پسندان طراحی لاماری ایما را نپسندند.

در نمای جانبی خطوط منحنی طوری قرار گرفته اند تا برجستگی را در گلگیرها داشته باشیم. حجم گرفت گلگیرها باعث شده تا عرض لاماری ایما بیشتر بنظر برسد و این کراس اوور چهره ای قدرتمند داشته باشد. باربند تزئینی، رکاب، رینگ و قطعاتی از سپرها مشکی رنگ طراحی شده اند و این هماهنگی خوبی در طراحی بدنه ایجاد کرده است. اسپویلر در امتداد سقف بصورت کشیده طراحی شده و چراغ های عقب بصورت به هم پیوسته طراحی شده اند. چهار خروجی اگزوز بصورت دوتایی طراحی شده اند و در مجموع طراحی لاماری ایما بسیار متفاوت و خاص ارزیابی می شود.

مشخصات فنی لاماری ایما

زیر کاپوت این کراس اوور یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDI) قرار دارد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر به چرخ های جلو منتقل می شود اما این جعبه دنده قابلیت تیپ ترونیک را ندارد و این یکی از نقد هایی است که همیشه به لاماری ایما وارد می شود. نکته مهم این است که این کراس اوور هم مثل دیگر هموطنانش روی کاغذ بسیار قدرتمند بنظر می رسد اما در عمل بدلیل حفظ ایمنی گیربکس و نکات استهلاکی، توان ۱۹۵ اسب بخاری را آنچنان حس نخواهید کرد. لازم به ذکر است که این همان پیشرانه و گیربکسی است که در سوبا M4 هم به کار رفته بود.

برند لاماری
مدل ایما
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۱۴۰۱
حجم موتور ۱۴۸۱ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژر TGDi
قدرت ۱۹۵ اسب بخار
گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاجه تر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مولتی لینک
تعلیق عقب مک فرسون
طول ۴۵۶۵ میلی متر
عرض ۱۸۶۰ میلی متر
ارتفاع ۱۶۹۰ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۱۵ میلی متر
وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم
حجم باک ۵۵ لیتر
مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۳۵/۵۵R19
برند نشان مادر دانگ فنگ فورتینگ
کشور سازنده ایران - چین

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون است و در عقب سیستم مولتی لینک یا چند اتصاله را داریم. این ترکیبی است که در کراس اوور های بسیاری دیده می شود و عملکرد آن هم در سواری تقریبا مشابه دیگر رقیبان همرده است. در مجموع لاماری ایما مشخصات فنی قابل قبولی دارد اما در بحث عملکرد چندان عجیب و غریب نیست.

کابین و امکانات

در داخل سبک جدید طراحی های فورتینگ را می بینیم. این دقیقا همان سبکی است است که در کابین سوبا ام ۴ هم دیده می شد. در کابین لاماری ایما یک پنل یکپارچه در جلو شامل دو صفحه نمایش است که سیستم مالتی مدیا و کلاستر دیجیتال را نمایش می دهد.دریچه های سیستم تهویه بصورت گرد طراحی شده اند و طراحی رنگ زمینه طراحی مشکی رنگ است. در وسط طرح پیانویی را داریم ودسته دنده از نوع الکترونیکی است. روی داشبورد طرحی نقره اتی رنگ استفاده شده که هماهنگی خوبی با سایر المان های داخلی دارد.

مجموعه داشبورد به سمت جلو طراحی شده و این باعث می شود هم دید مناسبی به بیرون داشته باشیم و هم فضای پا بیشتر باشد. برای ردیف عقب دریچه تهویه ای داریم که فاقد تنظیمات است و با تهویه جلو بصورت هماهنگ پرتاب باد را انجام می دهد. با وجود اینکه لاماری ایما یک کراس اوور کامپکت تا متوسط محسوب می شود اما در ردیف دوم فضای پا راضی کننده است و در مجموع طراحی و متریال کابین خوب ارزیابی می شود. البته در بحث امکانات نقد هایی به این کراس اوور وارد است که در قسمت مزایا و معایب به آن پرداخته ایم. شما می توانید لیست کامل امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو را در جدول مشخصات فنی مطالعه کنید.

مزایا و معایب لاماری

مزایا طراحی متفاوت و مدرن - فضای کابین قابل قبول - پایداری قابل قبول
معایب چراغ های هالوژن جلو - نبود امکانات ایمنی و رفاهی کامل - نبود تیپ ترونیک

رقبای لاماری ایما

در بازار با توجه به سگمنت و همچنین رده قیمتی می توان رقبایی مثل فونیکس تیگو ۷ پرو، فونیکس FX اکسلنت، دیگنیتی پرایم، فیدلیتی پرایم، FMC T5 و KMC K7 را برای لاماری ایما معرفی کرد. البته برخی از این خودروها قیمتی بالاتر و بعضی قیمت پایین تری دارند اما تمام آن ها به نحوی با کراس اوور آرین موتور مقایسه پذیر هستند. ضعف های لاماری ایما در بحث آپشن از یک طرف باعث می شود بسیاری به دنبال خرید رقبا باشند اما چهره خاص و مدرن آن از طرف دیگر بسیاری از مشتریان را به این خودرو جذب می کند.

قیمت لاماری ایما

سفید

قیمت بازار (۱۴۰۲/۱۲/۰۹) ۱,۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۲/۱۲/۰۹) ۱,۴۳۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

مشکی

قیمت بازار (۱۴۰۲/۱۲/۰۹) ۱,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۲/۱۲/۰۹) ۱,۴۳۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها