واریز 4 میلیونی به حساب بازنشستگان در این تاریخ | آغاز واریز معوقات حقوق بازنشستگان با شرایط فول آپشن

کد خبر: 1287064

در ادامه جزئیات جدید از واریز افزایش حقوق بازنشستگان را بخوانید.

واریز 4 میلیونی به حساب بازنشستگان در این تاریخ | آغاز واریز معوقات حقوق بازنشستگان با شرایط فول آپشن

به گزارش پایگاه خبری قاب امروز:افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.

حقوق  بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری برای سال 1403 نزدیک به 2 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافت.

افزایش حقوق فروردین ماه قرار بر این است در خرداماه واریز شود.

حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری با افزایش واریز خواهد شد.

حقوق فروردین ماه بدون افزایش حقوق واریز خواهد شد که نزدیک به همان 7 میلیون تومان است.

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.

در روزهای پایانی دیماه سال گذشته سخنگوی شورای نگهبان مهر تایید بر همسان سازی حقوق بازنشستگان زد. بر اساس اعلام شورای نگهبان حکم برنامه هفتم توسعه درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان برخلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده و بر اساس آن بازنشسته‌ها باید طی 3سال 90درصد حقوق شاغلان را دریافت کنند. این خبر بارقه‌های امید را بر دل بازنشستگان تاباند، اما حاشیه‌های مستمری بازنشستگان در سال‌های اخیر تمامی ندارد، مشکل برقراری مستمری بازنشستگان که عمری بیش از 5دهه داشت اخیر باعث اعتراض آنها شده بود. بسیاری از بازنشستگان نسبت به ارقام دریافتی معترض بودند و اعتقاد داشتند که باید تاخیر در برقراری مستمری برطرف شود.

با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات تخصصی با معاونین صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص مشکلات و چالش‌های اصلی بازنشستگان کشوری در حوزه فنی؛ تأخیرهای بعضا چندین ماهه در صدور احکام برقراری مستمری بازنشستگان کشوری که به دلیل قصور دستگاه‌ها در ارسال مدارک ایجاد شده بود، مرتفع شد.

 بر این اساس طی بخشنامه صندوق بازنشستگان کشوری به کلیه واحدهای تابعه و ادارات استانی مقرر شد، در صورت وجود نقص در مدارک بازنشستگان، چنانچه نواقص در خصوص مواردی نظیر؛ تأخیر در نقل و انتقال حق بیمه، عدم پرداخت کسور سنوات ارفاقی و اشتباه در مقطع زمانی معافیت کسور سنوات خدمت باشد، به مدت چهار ماه و به میزان ۷۵ درصد میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول برداشت کسور بازنشستگی در دو سال آخر اشتغال را به نسبت سنوات خدمت، به عنوان حواله موقت به فرد بازنشسته پرداخت کنند.

با این اقدام معضل پنجاه ساله تأخیر در برقراری حقوق بازنشستگان کشوری که بسیار مورد اعتراض بازنشستگان گرامی بود، رفع شد.

همچنین در راستای اعتراض بازنشستگان کشوری مبنی بر قصور برخی دستگاه‌های اجرایی در ارسال به موقع پرونده خدمتی مستخدم قبل از صدور حکم بازنشستگی توسط دستگاه ذی‌ربط؛ با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور مراتب اصلاح موضوع توسط صندوق بازنشستگی کشوری طی بخشنامه‌ای خطاب به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی اظهار داشت که در کانون بازنشستگان همگی درخواست اجرای قانون ۹۶ تامین اجتماعی را دارند.

علی دهقان کیا گفت: جلسه افزایش حقوق بازنشستگان دیروز بدون رسیدن به نتیجه به پایان رسید. هر ساله افزایش حقوق بازنشستگان مطابق افزایش حقوق کارگران اعمال می‌شد، با این تفاوت که در دو موضوع اختلاف وجود داشت؛ یکی در مبلغ بن کارگری و دومی در حق مسکن که بازنشستگان برای این دو ردیف فقط ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. در حالی که ماده ۹۶ تامین اجتماعی می‌گوید افزایش حقوق بازنشستگان باید به نسبت افزایش هزینه‌های زندگی باشد و هزینه‌های سبد معیشت را که مرکز آمار و بانک مرکزی اعلام و تعیین می‌کند، رعایت نکردن این بند از قانون تامین اجتماعی تخلف است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران  با اعلام این درخواست می گوید:در کانون بازنشستگان همگی خواستار اجرای  قانون ۹۶ تامین اجتماعی هستیم .چارچوب قانونی افزایش حقوق بازنشستگان در مواد ۴۱ ، ۱۱۱ و ۹۶ قانون کار مشخص شده است. در کل ۲۶ قانون برای دستمزدهای کارگری  تصویب شده و عدول از آن خروج از ریل قانونی است. مجلس این  قوانین را  مصوب کرده و دولت قبل و فعلی متاسفانه حاضر به حرکت روی این ریل نیستند، قطاری که برروی ریل قانون حرکت نکند هیچ وقت به مقصد نمی رسد.

این فعال کارگری با انتقاد از وضعیت معیشت حداقل بگیران میگوید:فاصله بازنشستگان و قشر حقوق بگیر هر روز با سبد معیشت بیشتر می شود و مشکلاتشان افزایش خواهد یافتو چرا که دولت ها به دلایلی که مورد قبول ما نیست حاضر نیستند در مسیر قانون حرکت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها