مستمری مددجویان | واریز مستمری مددجویان

خبر فوری از واریز مستمری مددجویان | مددجویان بهزیستی همچنان در انتظار واریزی اردیبهشت ماه

جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد .

خبر فوری از واریز مستمری مددجویان | مددجویان بهزیستی همچنان در انتظار واریزی اردیبهشت ماه
| کد مطلب: ۵۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

با نزدیک شدن به اواخر اردیبهشت مستمری مددجویان بهزیستی در انتظار واریز حقوق هایشان می‌باشند.

مستمری مددجویان امسال با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه می‌باشد و مستمری‌های کمیته امداد و بهزیستی طبق جدول زمانبندی در تاریخ‌های ۲۰، ۲۳، ۲۷ و ۳۰ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

براین اساس خانوار‌های یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

طبق جدول زمانبندی پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی بانک رفاه، واریز مستمری در تاریخ‌های ۲۰، ۲۳، ۲۷ و ۳۰ اردیبهشت ماه انجام می‌شود. برای اطلاع دقیق از تاریخ واریز مستمری خود، می‌توانید به سامانه الکترونیکی خدمات بهزیستی به نشانی https://www.behzisti.ir/ مراجعه کنید.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد نیز پیش از این گفته بود بر حسب نیاز و مشکلات نیازمندان، اکنون ۲ میلیون و ۳۴۹ هزار خانوار با جمعیت چهار میلیون و ۹۷۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد قرار دارند.

حسین خدرویسی افزود: تلاش شده است علاوه بر خدمات اورژانسی و اجتماعی و رفع نیازها، به سمت خدمت برای خروج از چرخه فقر و توانمندسازی حرکت کنیم. در این راستا، کمیته امداد در حوزه‌ها و معاونت‌های مختلف برنامه جامعی برای توانمندسازی مددجویان طراحی کرده است و تلاش شده متناسب با شرایط خانواده‌ها و در نظر گرفتن نیازها، توانمندی و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل هر خانواده برنامه توانمندسازی خاص خانواده تامین شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه مددجویان این نهاد امدادی شامل دو دسته هستند، تاکید کرد: افرادی هستند که صرفا نیازمند خدمات حمایتی هستند که شامل بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر و سالمندان با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ نفر، است.

وی ادامه داد: این دسته از مددجویان مستعد شغل نیستند و صرفا حمایتی هستند و دسته دیگر مددجویان افرادی هستند که مستعد شغل‌اند که متناسب با ظرفیت و استعدادهایشان برای این دسته از مددجویان برنامه توانمندسازی، اشتغال و سایر مهارت‌ها و مشاوره شغلی، فرهنگی، آموزشی و حقوقی و… اجرا می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که از این پس مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان به صورت هدفمند واریز خواهد شد. علیرضا انجلاسی افزود: امسال مستمری مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۰ درصدی افزایش یافته است.

وی ضمن تشریح سرانه‌های پرداختی مستمری، گفت: براین اساس خانوار‌های یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.  

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درخصوص زمان واریز مستمری‌ها نیز توضیح داد: براساس جز ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌ماه مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود این درحالیست که پیش از این و طی سنوات گذشته این اقدام توسط سازمان بهزیستی صورت می‌گرفت.

رییس اداره کمیته امداد پارسیان از مشارکت مردمی و کمک‌های خیران به میزان ۳۱ میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان برای حل مشکلات نیازمندان پارسیان خبر داد.

محمود مصلح گفت: مردم و خیرین همیشه با حمایت‌های مادی و معنوی یار و همراه کمیته امداد در راستای کمک به خانواده‌های ایتام نیازمند و اقشار آسیب پذیر هستند و همواره نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در مرتفع نمودن دغدغه‌ها، نیاز‌های ضروری و مشکلات اساسی این مددجویان داشته‌اند.

وی افزود: طی سال گذشته بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان کمک‌های خیران و نیکوکاران در زمینه‌های مختلف و متنوع، در حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد جمع آوری شده است که این میزان مشارکت مردم، نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰۱ درصدی داشته است.  

 

 

جزئیات جدید از افزایش مستمری مددجویان

وی ادامه داد: کاری که مجلس انجام داد این است که در لایحه بودجه ۱۴۰۳، ۱۰ درصد به مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد. این رقم در لایحه ۲۰ درصد بود که اکنون با مصوبه مجلس به ۳۰ درصد رسیده است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جدول ۴۲ همت برای کمیته امداد، ۳ همت برای بهزیستی و ۱۴۳ همت یارانه نان و ۷۴ همت برای یارانه دارو و شیرخشک در نظر گرفته شده است.

زارع اضافه کرد: در این جدول برخی موارد هزینه سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت و پخش و پالایش و گاز مصوب شد و مبالغی که دولت برای واردات بنزین نیاز داشت هم درکمیسیون تلفیق و صحن علنی تصویب شد.

عبدالعلی رحیمی مظفری در مخالفت با این بخش از لایحه بودجه بیان داشت: با این رقم‌هایی که در این جدول دیده شده گازرسانی تعطیل خواهد شد وقتی نتوانیم در زیر ساخت‌های نفت سرمایه گذاری کنیم تولیدی نداریم.

وی افزود: دلیل مخالفت من با این جدول این است که توسعه نفت تعطیل می‌شود.

حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق بودجه در مورد جدول ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: به دلیل اینکه توازن به هم نخورد تغییراتی در این جدول ایجاد نکردیم با همین کیفیت کار را به دولت سپردیم که دولت خود بتواند هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند.

داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد این جدول گفت: در این موضوع سعی کردیم با توجه به مقدوراتی که در وصول منابع داریم به گونه‌ای تنظیم شود که همه اهداف هدفمندی محقق شود.

وی با بیان اینکه این جدول نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، گفت: ما پیش بینی کردیم که اعتبارات مربوط به کالا برگ که از محل سایر درآمدهای داخلی وزارت نفت تامین شود و عمدتا محصولات جانبی است، این عنوان در کمیسیون به "صرفه جویی انرژی" تغییر کرده است چراکه صرفه جویی انرژی تبدیل به درآمد نمی‌شود و قابل انداره گیری نیست که ما بتوانیم منابع را ماهیانه وصول کنیم و این عنوان قابل اجرا نیست از این رو پیشنهاد می‌شود عنوان دولت لحاظ شود.

وی افزود: برای کالابرگ ردیف جداگانه پیشنهاد کردیم و برای این موضوع دو ردیف آورده شده که باید پرداخت نقدی معیشتی و کالا برگ را از هم تفکیک کنیم و با این ملاحظه با این جدول موافق هستیم.

منبع : نبض بازار |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    دیدگاه‌ها ۱۰

    • داود طنوریان ارسالی در

      ببخشید مستمریها واریز نشد

      • ناشناس ارسالی در

        امروز ۳۱ هستش واریض نشده

    • شاپرک ارسالی در

      امروز۲۶اردیبهشت۱۴۰۳هنوزواریزنشده آیامال کسی ریختن؟؟

    • علی ارسالی در

      هنوز هیچ مبلغی واریز نشده

    • احمد ارسالی در

      چرا مستمری بهزیستی واریز نشده بیست و ششم اردیبهشت ماه

    • علی حیدری کهی ارسالی در

      امروز ۲۹ اردیبهشت مستمری بهزیستی واریز نشده لطفا یکی بمن کمک میکنه پول ندارم خانمم واقعاداره نابینا میشه هزینه عملشون نداریم مردم پول فطریشون دادن کمک کردن ولی خیلی کمه خیلی کمکم میکنید اینم شمار ه حساب علی حیدری کهی ممنونم کارم شده غصه خوردنه خانمم

    • علی حیدری کهی ارسالی در

      امروز ۲۹ اردیبهشت واریز نشده دستم خالی شده

    • ملای ارسالی در

      امروز ۳۱ هستش چرا هنوز مستمری بهزیستی واریض نشده واقعا گرفتارم

    • ملای ارسالی در

      امروز ۳۱ اردیبهشت ماه هستش ولی هنوز مستمری بهزیستی واریض نشده بخدا گرفتاریم لطفا پیگیری کنید

    • عبدالباسط صلاخ زهی کنری ارسالی در

      بهزیستی من واریز نمشود مشکلش چیه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین