نام‌نويسي عده‌اي با اطمينان از رد صلاحيتشان

کد خبر: 44487

حجت‌الاسلام والمسلمين "مصطفي پورمحمدي"، گفت: در راستاي اجراي قانون هيچ تعامل و مسامحه‌اي انجام نمي‌دهيم و در اين صورت نه ما از قانون تجاوز مي‌كنيم و نه ديگران از اجراي آن ناراحت مي‌شوند.

نام‌نويسي عده‌اي با اطمينان از رد صلاحيتشان

ايسنا: وزير كشور كه در پايان هفته گذشته به منظور بررسي مشكلات گاز و نحوه سوخت‌رساني به مردم آذربايجان غربي و قدرداني از شكيبايي و همراهي مردم اين استان به اروميه سفر كرده بود، طي سخناني در جلسه ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه اين استان اظهار داشت: قانون را به صورت جدي اجرا و فكر مي‌كنيم اگر همه به قانون ملتزم باشيم، هيچ مشكلي در انتخابات پيش نمي‌آيد.

حجت‌الاسلام والمسلمين "مصطفي پورمحمدي"، گفت: در راستاي اجراي قانون هيچ تعامل و مسامحه‌اي انجام نمي‌دهيم و در اين صورت نه ما از قانون تجاوز مي‌كنيم و نه ديگران از اجراي آن ناراحت مي‌شوند.

وي تأكيد كرد: اگر اين اصل را با هم خوب پيش ببريم نه ما به خطا مي‌رويم و نه ديگران ناراحت مي‌شوند.

وزير كشور درباره فعاليت احزاب و فضاي سياسي حاكم بر كشور نيز گفت: احزاب در ايام انتخابات تحرك پيدا مي‌كنند و به دنبال جذب آراي مردم و طرفدار هستند كه از اين بابت دغدغه خاصي نداريم.

پورمحمدي افزود: احزاب بايد حرف‌هاي خود را بزنند، مردم هم هوشيار و آگاه هستند و مي‌شنوند و مي‌بينند، قضاوت آن‌ها از نظر ما مورد احترام است و هرچه مردم قضاوت و انتخاب كنند ، به آن تن خواهيم داد.

وي هم‌چنين با اشاره به آن‌چه آن را جوسازي عده‌اي مبني بر نام‌نويسي در انتخابات با توجه به اطمينان از رد صلاحيت‌شان خواند، يادآور شد: در اين زمينه مردم بايد هوشيار و آگاه باشند و به صورت جدي مسائل را پي‌گيري كنند.

"پورمحمدي" در ادامه به برگزاري رايانه‌اي انتخابات نيز اشاره كرد و گفت : برگزاري انتخابات به صورت رايانه‌اي تجربه جديدي است و سخت‌گيري‌هاي شوراي نگهبان در اين زمينه كاملا منطقي و درست است.

وي ادامه داد: شوراي نگهبان به دنبال اين است كه اطمينان حاصل كند آيا حقوق رأي‌دهندگان و نامزدها كاملا رعايت مي‌شود يا نه و به اين دليل مذاكراتي بين وزارت كشور و اين نهاد صورت گرفته است.

وزير كشور افزود : با شوراي نگهبان از نظر سيستم و نرم‌افزار برگزاري انتخابات رايانه‌اي به طور كامل توافق صورت گرفته است و هم اكنون بحث‌هاي سخت‌افزاري و آموزش نيرو و تامين شبكه ارتباطي و زيرساخت‌ها در حال انجام است .

وي خاطرنشان كرد : شوراي نگهبان و وزارت كشور در مورد كليت موضوع موافق هستند؛ ولي شبهات احتمالي، مربوط به جزئيات موضوع است.

وزير كشور در پايان گفت: بخشي از انتخابات شامل ثبت كد راي‌دهندگان، كد ملي و ثبت‌نام به صورت قطعي رايانه‌اي انجام مي‌شود و بخشي به تهيه مقدمات لازم كه در دست انجام است، منوط شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها