بهترین تفریحات آبی کیش برای نوروز 1403 + قیمت

کد خبر: 1279850

تفریحات کیش، آن هم در نوروز که هوای این جزیره بسیار مطبوع است، ارزش تجربه کردن را دارند. جزیره کیش از هر طرف با آب‌های نیلگون خلیج فارس احاطه شده و همین موضوع فرصت خوبی برای را‌ه‌اندازی انواع تفریحات آبی از قبیل ماهیگیری، غواصی، شاتل سواری و... است. این تفریحات بسیار هیجان‌انگیزند و خستگی سفر شما را از بین می‌برند. علاوه‌بر تفریحات آبی، جزیره کیش با داشتن پاساژهای خرید لوکس، طبیعت ساحلی و بناهای قدیمی خود می‌تواند اوقات سفر شما را به بهترین نحو پُر کند.

بهترین تفریحات آبی کیش برای نوروز 1403 + قیمت

 

۱۲ تفریح آبی هیجان انگیز در کیش

با وجود تفریحات متنوعی که در کیش وجود دارد، تفریحات آبی همیشه پرطرفدارتر و هیجان‌انگیزترند! برخی از این تفریحات بسیار آرام و برخی آنچنان هیجان‌آورند که ضربان قلب شما را تندتر می‌کنند. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدامیک از تفریحات آبی کیش را تجربه کنید! قبل از انجام این تفریحات، آموزش‌های لازم برای رعایت نکات ایمنی به شما داده می‌شود. قیمت تفریحات آبی کیش بسته به فصل سفر و نوع کلوپ اجرا کننده متفاوت است. شما می‌توانید برای رزرو تفریحات آبی کیش به وبسایت‌های معتبر مراجعه کنید. در جدول زیر تفریحات آبی هیجان‌انگیز و پرطرفدار کیش و اطلاعات مربوط به آن‌ها عنوان شده‌اند:

نام تفریح آبی

آدرس

ساعت کاری

شروع قیمت

قایق سواری کیش

 

ساحل مرجان، ساحل مارینا، ساحل سیمرغ، ساحل اسکله تفریحی کیش

 

9 تا 16:30

بسته به نوع قایق، امکانات و... متفاوت است.

شروع قیمت از 180،000 تومان

شاتل سواری کیش

 

مرکز غواصی کیش، کلوپ سیشل، لوپ شایان، شاتل کیش و...

9 تا 16

150،000 تومان

جت اسکی کیش

 

اسکله مارینا

9 تا 16

920،000 تومان

فلای بورد کیش

 

انتهای بلوار دریا

 

9 تا 16

430،000 تومان

اسکوتر زیر دریایی کیش

 

اسکله تفریحی کیش

9 تا 16

715،000 تومان

غواصی کیش

 

اسکله تفریحی کیش

9 تا 16

600،000 تومان

بنانا سواری کیش

 

ساحل مرجان، سیمرغ، دامون، اسکله تفریحی کیش و...

07691011107

9 تا 16:30

160.000تومان

پاراسل کیش

 

ساحل مرجان

09362973252

9 تا 16

365،000 تومان

کشتی آکواریوم کیش

 

اسکله بزرگ تفریحی کیش

09347688906

10 تا 18

310،000 تومان

کایت بردینگ کیش

 

ساحل مارینا

۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

9 تا 16

120،000 تومان

پدل برد کیش

 

اسکله تفریحی و ساحل سیمرغ

07644461024

9 الی 16:30

280،000 تومان

کایاک سواری کیش

 

ساحل دامون

0۹۰۵۳۵۸۷۴۱۲

9 تا 16

500،000 تومان

 

قایق سواری

قایق‌سواری تفریحی است که سن و سال خاصی نمی‌شناسند و برای همه عاشقان آبی دریا مناسب است‌. برای انجام این سفر نشاط‌آور، سوار بر قایق یا کشتی‌هایی می‌شوید که ناخدای آن‌ها خوب می‌داند که چگونه روی موج‌های دریا برقصد! تجربه قایق سواری همراه با صدای امواج، آبی آسمان خلیج و صدای مرغان دریایی تجربه‌ای رویایی برای شما به‌وجود می‌آورد‌. انجام این تفریح برای کودکان و بزرگسالان محدودیتی ندارد. قایق سواری یکی از تفریحات ارزان کیش محسوب می‌شود که بهتر است آن را با خانواده یا دوستان خود تجربه کنید. قوانین قایق سواری عبارتند از:

  • به‌دلیل احتمال دریازدگی، افراد مستعد بهتر است، داروی ضد تهوع بخورند یا به همراه داشته باشند.
  • سوار شدن کودکان باید به همراه والدین باشد.

شاتل سواری

شاتل، همان تیوپ‌های سبک پربادی هستند که می‌توانند به‌خوبی روی امواج دریا سُر بخورند! شاتل‌ها به کمک طنابی به یک قایق موتوری وصل می‌شوند و با حرکت قایق، شاتل‌ها نیز حرکت می‌کنند. شاتل‌ سواری تفریحی است که لذت نشستن روی امواج دریا را برای شما به ارمغان می‌آورد. این تفریح به‌صورت ۲ تا ۵ نفره قابل انجام است‌. از مزیت‌های بزرگ شاتل سواری، قیمت ارزان آن است که باعث شده به گزینه مفرح و نشاط‌آوری برای جوانان و نوجوانان تبدیل شود. این تفریح، محدودیتی برای انجام ندارد و همه افراد با سن، قد و وزن متفاوت می‌توانند آن را انجام دهند. قیمت شاتل سواری برحسب کیفیت، ظرفیت، راحتی و جنس تیوپ متفاوت است‌. البته قوانین زیر برای انجام شاتل سواری الزامیست:

  • پوشیدن جلیقه نجات
  • پوشیدن کلاه ایمنی

 

جت اسکی کیش

جت اسکی از جمله ورزش‌های‌ است که در سراسر دنیا انجام می‌شود‌. این تفریح به‌صورت سوار شدن بر قایق‌هایی یک یا دو نفره به‌اسم جت اسکی است که کنترل آن‌ها شبیه به هدایت موتورسیکلت است. قبل از جت اسکی، یک مربی نحوه هدایت و کنترل آن را به شما آموزش می‌دهد. سوار شدن بر جت اسکی بهتر است در زمانی باشد که دریا مواج یا طوفانی نباشد. این تفریح از جمله تفریح‌های بسیار هیجان‌انگیز است و اگر حرفه‌ای هستید می‌توانید، حرکات نمایشی را هم به اجرا دربیاورید. اکثر افراد پس از چند دقیقه، نحوه کنترل جت اسکی را به‌خوبی یاد می‌گیرند. از جمله قوانین این تفریح می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رعایت فاصله ۱۰۰ متری با کشتی، افراد، ساحل، قایق و...
  • عدم انجام حرکاتی مانند درجا زدن و موازی خط ساحلی حرکت کردن.

فلای بورد کیش

مطمعناً یکی هیجان‌انگیزترین تفریحات جزیره کیش، فلای بورد سواری است. در این تفریح شما با پوشیدن بوردهای مخصوص که مجهز به پمپ‌های فشار قوی آب هستند، به سمت بالا پرتاب می‌شوید. سرعت حرکت فلای بورد بسیار بالاست به‌همین دلیل قبل از تجربه‌ی آن، آموزش‌هایی برای کنترل فرمان فلای بورد به شما داده می‌شود. انجام فلای بورد می‌بایست با قوانین زیر انجام شود:

  • کودکان و افراد چاق اجازه انجام فلای بورد را ندارند.
  • افراد دارای ناراحتی قلبی یا فوبیای ارتفاع نباید سوار بر فلای بورد شوند.

هیجان وصف ناشدنی فلای بورد در کیش

 

اسکوتر زیر دریایی کیش

این تفریح همانند غواصی زیر آب است، اما با تجهیزات متفاوت‌تر! اسکوتر در واقع وسیله‌ای شبیه به یک موتور است، با این تفاوت که سر شما درون حباب شیشه‌ای برای تامین اکسیژن قرار می‌گیرد. برای انجام این تفریح جالب، در پشت سر شما یک غواص وظیفه‌‌ی حمایت شما را برعهده دارد. شما می‌توانید با سوار شدن بر اسکوتر به هر طرفی که می‌خواهید رکاب بزنید و اسکوتر را کنترل کنید. این تفریح در عمق ۲۰ متری دریا انجام می‌شود و شما می‌توانید از نزدیک موجودات آبزی را ببینید و حتی آن‌ها را لمس کنید! قوانین اسکوتر زیر دریایی عبارتند از:

  • ورود افراد با قد زیر ۱۵۰ سانت ممنوع است.
  • ورود خانم‌های باردار، افراد دارای فشار خون، ناراحتی قلبی و افرادی که به‌ تازگی عمل جراحی کرده‌اند ممنوع است‌.

غواصی کیش

غواصی یکی از مهم‌ترین تفریحات آبی است که در جزیره کیش به‌وسیله سایت‌های مختلفی از قبیل سایت بیگ کورال، سایت غواصی ژوراسیک، داما و سایت غواصی کشتی یونانی است. در این میان سایت غواصی کشتی یونانی یکی از حیرت‌انگیز‌ترین آن‌هاست؛ زیرا امکان تماشای داخل کشتی و قسمت‌های مختلف آن برای شما فراهم است.

 اگر حرفه‌ای نیستید، قبل از انجام غواصی به شما آموزش‌هایی داده می‌شود. عمق غواصی و مدت آن موضوعی است که به انتخاب شما بستگی دارد. در جزیره کیش امکان انجام غواصی اسکوبا و آزاد وجود دارد. هریک از سایت‌های غواصی مناظر متفاوتی را برای غواصان به‌نمایش می‌گذارند. به‌عنوان مثال سایت غواصی ژوراسیک، تجربه دیدن مرجان‌های مغزی شکل جالبی را برای شناگران به‌همراه دارد. قوانین غواصی در کیش عبارتند از:

عدم انجام پرواز تا ۱۲ ساعت پس از غواصی.

عدم داشتن سابقه بیماری‌های خاص.

بنانا سواری کیش

اگر به‌دنبال تفریحات آرام و گروهی در جزیره کیش هستید، بنانا سواری مطمعناً نیاز شما را برآورده می‌کند. کافیست جلیقه‌های نجات و کمربندهای ایمنی را ببندید و سوار بر تیوپ‌های موزی شکل یا همان بناناها شوید. تیوپ‌های بادی بنانا به طنابی متصل هستند که این طناب به قایق موتوری اتصال دارد پس سرعت بناناها برحسب انتخاب شما می‌تواند تنظیم شود. اکثر بناناها ظرفیت ۴ الی ۶ نفره دارند و جز تفریحات آبی ارزان کیش محسوب می‌شود. ساحل دامون و اسکله تفریحی مکان‌های مناسبی برای انجام بنانا سواری هستند. حتی کودکان بالای ۴ سال نیز می‌توانند به‌همراه والدین خود سوار بر کشتی‌های موزی شکل شوند. جالب است بدانید که ساحل اسکله تفریحی که محل اجرای بناناسواری است، در نزدیکی هتل کوروش کیش قرار دارد.

پاراسل کیش

یکی از تفریحات کیش که در درجه بسیار هیجان‌انگیز طبقه‌بندی می‌شود، پاراسل سواری است. در این تفریح به‌صورت انفرادی تا ۳ نفره انجام می‌شود. در پاراسل سواری شما با پوشیدن جلیقه نجات، با طناب‌هایی به یک چتر بزرگ متصل می‌شوید. یک سر این طناب‌ها به قایقی موتوری متصل است و با حرکت قایق شما کم کم به سمت بالا اوج می‌گیرید‌. این تفریح در ارتفاع‌های مختلف انجام می‌شود ‌و قیمت آن نیز بستگی به همین موضوع دارد. اگر در هتل پالاس کیش مقیم هستید، باید بگوییم فاصله شما تا این تفریح هیجان‌انگیز 2.3 کیلومتر است که با 5 دقیقه رانندگی می‌توانید خود را به ساحل مرجان برسانید. قوانین پاراسل سواری عبارتند از:

  • ورود افراد زیر ۱۰ سال و بالای ۶۵ سال ممنوع
  • حداکثر وزن افراد نباید از ۱۶۰ کیلو بیشتر باشد.

کشتی آکواریوم کیش

در جزیره کیش کشتی‌های آکواریومی زیادی وجود دارد که مناظری هیجان‌انگیز از موجودات آبزی را برای افراد نمایش می‌دهند. از معروف‌ترین کشتی‌های آکواریومی می‌توان به کشتی کف شیشه‌ای، کشتی آکواریومی سیمرغ، آیدا مارین، نهنگ سفید، گردشگر، تیکا و ستاره کیش اشاره کرد. این کشتی‌ها علاوه‌بر نشان دادن دنیای زیر آب، با پخش کردن موسیقی زنده، سرو نوشیدنی و عکاسی سفر دریایی شما را خاطره‌انگیز خواهند کرد.

 در این کشتی‌ها معمولاً افراد راهنمایی وجود دارد که درمورد گونه‌های جانوری و گیاهی موجود در آب، اطلاعاتی شگفت‌انگیز را به‌ شما می‌دهند.  این کشتی‌ها یکی از بهترین مکان‌ها برای آموزش کودکان درمورد دریا و طبیعت ساحلی هستند. هیچگونه محدودیت و قانونی برای تفریح کشتی‌ آکواریومی وجود ندارد. این تفریح یکی از تفریحات ارزان آبی محسوب می‌شود.

کایت بردینگ کیش

در این تفریح هیجان‌انگیز شما تلفیقی از اسکی و پاراگلایدر سواری را تجربه خواهید کرد. در کایت بردینگ، شما به‌وسیله نیروی کششی کایت که در ارتفاع حدود ۱۰ متری شما قرار دارد، روی آب‌های مواج به‌سرعت حرکت می‌کنید. کایت‌ دارای میله‌ای است که شما باید در حین بالا رفتن آن، محکم در دست بگیرید. این تفریح در ساحل‌های مارینا پارک که یک هتل کیش می باشد و ساحل مرجان قابل انجام است. قوانین کایت بردینگ عبارتند از:

  • قابلیت انجام در روزهایی با وزش باد هم راستا با امواج
  • محدودیت برای افراد دارای وزن بالا

پدل برد کیش

پدل بورد، تخته‌ای محکم از جنس فایبرگلاس، پی وی سی یا چوب است که می‌توان به‌وسیله آن روی امواج دریا به تفریح پرداخت. برای انجام این تفریح یک پارو و یک پدل به شما داده می‌شود و شما می‌توانید آن را به آرامی به اطراف هدایت کنید. این تفریح جز تفریح‌هایی است که هیجان کمی دارد و شما می‌توانید به‌صورت نشسته یا ایستاده آن را انجام دهید. این تفریح به‌دلیل به حرکت درآوردن قایق به‌وسیله شما، چربی‌سوزی زیادی دارد. همچنین لذت بردن از موج‌های کوچکی که پدل را لمس می‌کنند، مسرت‌بخش است. یکی از مکان‌های اجرا کننده پدل بورد، ساحل مارینا کیش است که تا هتل پالاس کیش فاصله ۳.۶ کیلومتری دارد. اگر در این ورزش حرفه‌ای باشید، می‌توانید پدل بورد را با سرعت زیادی به حرکت درآورید. از جمله قوانین پدل برد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام پدل بورد برای کودکان حتما باید به همراه والدین باشد.
  • پوشیدن جلیقه نجات

کایاک سواری کیش

این تفریح لذت‌بخش، با سوار شدن شما روی قایق‌های یک یا دو نفره‌ای موسوم به کایاک انجام می‌شود‌. کایاک‌ دارای ۲ پارو برای جابجا کردن آب است و شما می‌توانید با آموزش ساده این تفریح هیجان‌انگیز را تجربه کنید. این تفریح را می‌توان جز تفریحات آبی آرام جزیره کیش به‌شمار آورد که به‌دلیل پارو زدن‌های مداوم گردش خون و ضربان قلب شما را بالا می‌برد.

6

هزینه کایاک سواری به کلوپ اجراکننده و تعداد نفرات بستگی دارد. برخی از کایاک‌ها دارای کفی شیشه‌ای هستند که لذت این تفریح را دوچندان می‌کند. قیمت کایاک سواری ۱ نفره ۵۵۰ و قیمت کایاک سواری دو نفره ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. قوانین کایاک سواری عبارتند از:

  • استفاده برای افراد زیر ۱۴ سال ممنوع است.
  • کایاک سواری در شرایط طوفانی لغو می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها