چرا از چوب پلاست برای کف سازی استفاده کنیم ؟

کد خبر: 1280109
چرا از چوب پلاست برای کف سازی استفاده کنیم ؟

 

کفسازی فضای باز این روزها بسیار مورد توجه است و به همین علت محصولاتی همچون چوب پلاست برای این منظور به بازار عرضه شده است. اگر به فکر ساختن کفپوش آنهم از نوع چوبی هستید، اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است که از چه محصولی برای این منظور استفاده کنید.

وقتی صحبت از کفپوش چوبی به میان می‌آید، بافت چوب بسیار مهم است. شاید بپرسید که چوب پلاست بهتر است یا چوب طبیعی، اما باید بگوییم قطعا چوب پلاست. مواد اولیه این محصول از رزینی است که پوسیده و محو نمی‌شود. به دلیل دوام و ماندگاری، یکی از مواد بسیار محبوب است و افراد زیادی آن را انتخاب می‌کنند.

پروفیل چوب پلاستیک عمدتاً از مخلوط کردن آرد چوب با مواد پلاستیکی مانند پلی پروپیلن ساخته می‌شود. به همین دلیل، از دیدگاه مصرف کننده، ممکن است محصول متفاوتی به نظر برسد، که البته کاملا متفاوت است. بنابراین، در اینجا به روشی آسان توضیح خواهیم داد که چرا چوب پلاست انتخاب می‌شود!

تفاوت چوب پلاست با چوب طبیعی

چوب پلاست نوعی چوب است که برای استفاده از مزایای چوب طبیعی و در عین حال جبران معایب آن ساخته شده است. این محصول از مخلوطی از آرد چوب و مواد پلاستیکی مانند پلی پروپیلن ساخته می‌شود. بنابراین مانند چوب طبیعی پوسیده نمی‌شود. برای نصب و اجرا آن، هیچ میخ چوبی وجود ندارد، بنابراین می‌توانید احساس امنیت کنید. بافتی بسیار شبیه به چوب طبیعی دارد، اما از مزایای بسیاری برخوردار است.

مزایای استفاده از چوب پلاست برای کف سازی

اگر تصمیم به کف سازی فضای باز را دارید، قطعا کفپوش چوب پلاست می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. هنگامی که کفپوش در فضای باز نصب شود، دائماً در معرض عناصر مختلف قرار دارد. بنابراین انتخاب مواد مقاوم در برابر این خطرات مهم است.

5

جذاب‌ترین ویژگی چوب پلاست این است که مانند چوب طبیعی پوسیده نمی‌شود، اما مزایای دیگری نیز دارد از جمله:

تغییر رنگ یا تغییر شکل کمتر (به میزان یک تا دو درجه)

آسان برای پردازش

بدون ترک یا میخ چوب

خراش سخت و تعمیر آسان

نگهداری آسان و دوام طولانی مدت

مقاوم در برابر چسبیدن آفاتی مانند موریانه‌ها

معایب استفاده از چوب رزین برای مواد عرشه

همچنین چوب پلاست عایق حرارتی و صوتی، مقاوم در برابر سایش، مقاومت در برابر آب (جذب بسیار کم آب)، مقاومت در برابر آتش و مقاومت در برابر ضربه است.

در مقایسه با چوب طبیعی، کمتر در معرض رنگ پریدگی، تاب برداشتن و میخ قرار می گیرد. می‌توانید با استفاده از روش بستن غیرمستقیم پیچ و با استفاده از گیره‌های مخصوص، یک کفپوش چوبی با کیفیت بالا ایجاد کنید.

مقاومت در برابر آب و هوا چیست ؟

دوام یکی از موارد مهم در انتخاب کفپوش برای فضای باز است. هنگام استفاده از مصالح ساختمانی در فضای باز، بسیار مهم است که به میزان دوام آنها در برابر تغییرات آب و هوایی توجه کنید. به این دوام در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت در برابر آب و هوا می گویند. از آنجایی که قرار است کفپوش در فضای باز استفاده شود، باید محصولی را انتخاب کنید که در برابر تغییرات آب و هوا، نور خورشید، دما و غیره مقاوم باشد و در برابر آسیب دیدگی مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.

پروفیل چوب پلاستیک در برابر تغییرات محیط بیرون مقاوم است. دوام بسیار خوبی در هر نوع آب و هوا دارد و به دلیل عدم پوسیدگی از محبوبیت خاصی برخوردار است. این محصول بر نقاط ضعف چوب طبیعی غلبه می‌کند و به اندازه‌ای بادوام است که بتوان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد.

در این میان، با استفاده از مواد مقاوم که در برابر تغییر رنگ در لایه سطحی مقاوم هستند، پوشش داده شده است. پوشش‌های ویژه‌ای که آنها را در برابر تغییر رنگ و زوال محافظت نموده و مقاومت بیشتری نشان می‌دهند. می‌تواند در محیط‌های مختلف در فضای باز مقاومت کند و بافت و رنگ سطح کفپوش را برای مدت طولانی حفظ کند.

6

دوام بسیار بالا در برابر آب و هوا

چوب پوسیده حاوی مقدار زیادی آب است. دلیل پوسیدگی نیمکت‌های متروکه و غیره و پوسیدگی درختان مرده به این دلیل است که باکتری‌های پوسیده چوب در رطوبت انباشته شده در داخل چوب رشد و تکثیر می‌شوند.

بنابراین، محافظت از چوب در برابر تجمع رطوبت در داخل چوب، از پوسیدگی آن جلوگیری می‌کند. حال آنکه چوب پلاست مقاوم در برابر آب و هوا است که از چوب رزین ساخته شده است و آب را جذب نمی‌کند. بنابراین به راحتی می‌تواند از خوردگی یا پوسیدگی در امان باشد. از آنجایی که رطوبت را جذب نمی‌کند، باکتری‌های پوسیده چوب رخ نمی‌دهند. همچنین در برابر خرابی ناشی از نور خورشید و اشعه ماوراءبنفش مقاوم است. به همین دلیل اغلب در اماکن عمومی استفاده می‌شود.

عدم نیاز به تعمیر و نگهداری دائمی و دوره‌ای

چوب پلاست محصولی است که زیبایی چوب طبیعی را دارد، اما ماندگاری بالایی داشته و پوسیده نمی‌شود. آیا این متریال نیاز به نگهداری ندارد ؟ شما ممکن است فکر کنید که این پروفیل همچون چوب طبیعی نیاز به تعمیر یا نگهداری دوره‌ای دارد.

مطمئناً مانند چوب طبیعی به دردسر نقاشی منظم نیاز ندارد. با این حال، به دلیل خاکی که هنگام پیاده‌روی روی کفپوش بنشیند و همچنین گرد و غبار و شنی که با باد از بین می‌رود، ممکن است بدون اینکه متوجه شوید، سطح کفپوش کثیف شود.

هنگامی که متوجه کثیفی شدید، لطفاً آن را با شستشو با آب یا استفاده از مقدار مناسبی از مواد شوینده خنثی تمیز کنید. به همین آسانی می‌توانید از کفپوش چوب پلاست نگهداری نمایید.

این محصول به طور کلی نشان دهنده یک راه حل اقتصادی سودمند است. در نهایت، چوب کامپوزیت یا WPC مطمئناً یک انتخاب مد روز و طراحی است که می‌تواند هم دوستداران سبک کلاسیک و هم طرفداران مبلمان مدرن را گرد هم آورد. در واقع بسیار همه کاره است و با موفقیت با انواع زیادی از سبک‌ها و محیط‌ها سازگار است.

 

مجموعه چوب پلاس

مجموعه چوب پلاس در حال حاضر یکی از ارائه دهندگان چوب پلاست و خدمات قابل اجرا با این محصول در سراسر ایران است.

برای مشاوره رایگان در زمینه مرتبط با کارشناسان ما در تماس باشید

09120919512

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها