بیشترین آمار قبولی کنکور 1402 برای کدام مدارس بود؟

کد خبر: 1281087

مدارس برتر کشور نقش بسزایی در رشد، توسعه و شکوفایی دانش‌آموزان دارند و با تلاش‌های فراوان به دنبال افزایش تعداد دانش‌آموزان برتر کنکور هستند. در سال ۱۴۰۲، برخی از مدارس دولتی و غیرانتفاعی و نمونه دولتی به دلیل نتایجی که در آزمون سراسری از خود نشان دادند، به عنوان مدارس برتر کنکور شناخته شدند. این مدارس با ارائه نتایج قابل قبول در آزمون سراسری، موفق به کسب جایگاه ممتازی شدند.

بیشترین آمار قبولی کنکور 1402 برای کدام مدارس بود؟

 

مدارسی همچون تیزهوشان و برخی مدارس غیرانتفاعی توانستند از میان رقبای خود پیشی گرفته شوند و نتایج مناسبی در آزمون سراسری کسب کنند. دانش‌آموزان این مدارس برتر به دلیل فراهم بودن امکانات آموزشی با کیفیت و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، بهره‌مندی از اساتید مجرب و استفاده از روش‌های مدرن یادگیری، توانسته‌اند در سال جاری در مقایسه با سایر مدارس سطح بالاتری از دانش و مهارت‌ها را به دست آورده و سهم بیتری از رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دهند. در ادامه این مقاله مدرس رتبه‌های برتر آزمون سراسری را معرفی خواهیم کرد.

 

معرفی مدارس رتبه ‌های برتر کنکور 1402

در سال 1402 نفرات برتر کنکور بیشتر از مدارس سمپاد بوده است. در حالی در سال‌های گذشته دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی سهم بیشتری از رتبه‌های برتر کنکور را داشتند.

مدارس سمپاد، به عنوان مدارسی که به دنبال شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان هستند، هنوز هم نقش مهمی در تولید رتبه‌های برتر کنکور دارند و افرادی که برای ثبت نام آزمون سمپاد اقدام می‌کنند و در این مدارس پذیرش می‌شوند، آینده تحصیلی درخشانی دارند.

از این رو، از بین برترین‌ها در کنکور امسال، بیش از نیمی از دانش آموزان از این مدارس بودند. این نتایج نشان می‌دهد که استعدادهای درخشان هنوز هم به طور چشمگیری در این مدارس تربیت می‌شوند.

16

 

در کنکور 1402 برترین‌های گروه علوم تجربی از مدارس سمپاد بوده‌اند، که این نشان از قدرت آموزشی و پرورشی این مدارس در زمینه علوم تجربی است. این مسئله همچنین نشان می‌دهد که شرایط رقابتی و ورود به برترین‌ها برای دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیرانتفاعی هنوز هم چالش‌برانگیز است و نیازمند توجه ویژه‌تر به بهبود کیفیت آموزش و پرورش در این مدارس است.

به دلیل اهمیت اطلاع از مدارس برتر کنکور، در ادامه لیستی از مدارسی که توانستند در آزمون سراسری 1402 عملکرد بهتری داشته و رتبه‌های بالا را در هر گروه آزمایشی کسب کنند، ارائه کرده‌ایم.

مدارس رتبه‌های برتر آزمون سراسری گروه ریاضی

  • علوی: رتبه 1
  • علامه حلی تهران: رتبه 2
  • هاشمی نژاد 1 (سمپاد): رتبه 3
  • شهید رجایی 1 (سمپاد): رتبه 4

 

  • استعدادهای درخشان شهید صدوقی (سمپاد): رتبه 5

 

مدارس رتبه‌های برتر آزمون سراسری گروه تجربی

  • تیزهوشان شهید بهشتی اردبیل (سمپاد): رتبه 1
  • علامه حلی 1 (سمپاد): رتبه 2
  • تیزهوشان شهید بهشتی گرگان (سمپاد): رتبه 3
  • دبیرستان انرژی اتمی (غیرانتفاعی): رتبه 4
  • تیزهوشان شهید بهشتی ارومیه (سمپاد): رتبه 5

 

مدارس رتبه‌های برتر آزمون سراسری گروه انسانی

  • سمپاد: رتبه 1
  • شهید بهشتی (تهران): رتبه 2
  • فرزانگان 3 (تیزهوشان): رتبه 3
  • دبیرستان شهید مطهری خمینی شهر (نمونه دولتی): رتبه 4
  • فرزانگان (تیزهوشان): رتبه 5

 

مدارس رتبه‌های برتر آزمون سراسری گروه زبان

  • علامه حلی (سمپاد): رتبه 1
  • فرزانگان (سمپاد): رتبه 2
  • سمپاد: رتبه 3
  • شهید بهشتی (سمپاد): رتبه 4
  • شهید بهشتی (سمپاد): رتبه 5

 

مدارس رتبه‌های برتر آزمون سراسری گروه هنر

  • مدرسه غیرانتفاعی: رتبه 1
  • فرزانگان (سمپاد): رتبه 2
  • فرزانگان (سمپاد): رتبه 3
  • غیرانتفاعی منظومه خرد: رتبه 4
  • دو سال اول فرزانگان 1، سال آخر غیر دولتی: رتبه 5

 

کسب یک‌ سوم رتبه ‌های برتر کنکور 1402 توسط دانش آموزان تهرانی

در کنکور امسال، تهرانی‌ها به طور قابل توجهی بیشترین تعداد از رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند. از بین ۴۰ نفر برتر، ۱۳ نفر از تهران بودند که نشان از توانایی بالای دانش آموزان این شهر دارد. این آمار به معنای این است که تقریباً ۳۲.۵ درصد از برترین‌های کنکور امسال از تهران بودند.

در رده‌بندی دوم، اصفهانی‌ها با چهار نفر برتر، جایگاه دوم را کسب کردند. این نسبت به عبارت دیگر نشان از کیفیت بالای آموزشی و تلاش داوطلبان این استان است که ۱۰ درصد از برترین‌ها را تشکیل دادند.

نکته جالب توجه این است که ۷.۵ درصد از برترین‌های کنکور امسال از استان یزد بودند. این نسبت نشان از توانمندی داوطلبان این استان در کنکور است.

بررسی مدارس بر اساس رشته تحصیلی نشان می‌دهد که در گروه علوم و ریاضی، ۶ نفر از ۱۰ داوطلب برتر تهرانی بوده‌اند که نشان از توانمندی بسیار بالای آن‌ها در این گروه آزمایشی است. به عنوان مثال، در علوم تجربی تنها ۱۰ درصد و در علوم انسانی ۳۰ درصد از برترین‌ها تهرانی بودند.

با این حال در کنکور سال گذشته، تهرانی‌ها سهم بیشتری از برترین‌ها را داشته‌اند، اما در امسال سهم آنها نزدیک به شش درصد کاهش یافته است.

۳ نفر از ۴۰ نفر برتر آزمون سراسری در مدارس دولتی درس خوانده ‌اند

تحلیل‌ها در مورد سهم مدارس دولتی در بین برترین‌های کنکور سراسری ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در مقایسه با سال گذشته، میران قبولی‌های مدارس دولتی افزایش یافته، اما همچنان این مدارس به نسبت به مدارس سمپاد، قبولی‌های کمتری دارند و آمار قبولی سمپادی ها که در سایت مای مدیو اعلام شده، سهم حداکثری مدارس تیزهوشان را در اخذ رتبه‌های برتر را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر کسب رتبه قبولی دو داوطلب از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان در بین برترین‌های آزمون سراسری 1403 نشان می‌دهد که این نوع مدارس نیز توانایی آموزش و پرورش استعدادهای درخشان در زمینه‌های خاصی دارند که در سال جاری رتبه‌های کسب شده توسط هنرستان زیبایی و هنر اصفهان نشان از این توانایی را دارد.

17

 

درصد قبولی مدارس غیرانتفاعی در آزمون سراسری 1402

در کنکور 1402، مدارس غیرانتفاعی نیز بسیار عملکرد مناسبی داشته‌اند. از بین ۴۰ نفر برتر، هفت نفر از دانش‌آموزان این مدارس بوده‌اند که نشان می‌دهد ۱۷.۵ درصد از برترین‌ها از مدارس غیرانتفاعی تحصیل کرده‌اند.

این درصد در سال گذشته به ۲۳ درصد رسیده بود که نشان از رشد ۵ درصدی در میزان قبولی دانش‌آموزان این مدارس در کنکور دارد. از طرفی، در سال ۹۹ سهم مدارس غیرانتفاعی در کنکور ۱۸ درصد بوده بود که نشان می‌دهد درصد قبولی این مدارس در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

قابل ذکر است که شش نفر از هفت نفر برتر کنکور از تهران بودند و تنها یک نفر از استان اصفهان و این نشان می‌دهد که در کنکور امسال، تهرانی‌ها سهم بیشتری از برترین‌ها را داشتند و نیمی از داوطلبان تهرانی برتر از مدارس غیرانتفاعی بوده‌اند.

سهم مدارس نمونه دولتی در آزمون سراسری ۱۴۰۲

 

برای ارزیابی مدارس برتر آزمون سراسری 1402، باید به سهم مدارس نمونه دولتی نیز توجه داشت. در کنکور امسال، شش نفر از داوطلبان برتر، در مدارس نمونه دولتی تحصیل کرده‌اند. این نتایج نشان می‌دهد که ۱۵ درصد از برترین‌ها از این مدارس فارغ‌التحصیل شده‌اند.

در مقابل، سهم مدارس نمونه دولتی در کنکور سال گذشته ۲.۵ درصد بوده و در سال 99 و 1400 به ۱۰ درصد افزایش یافته بود، که این افزایش نشان از رشد نسبتاً قابل توجه این نوع مدارس در میزان قبولی دانش‌آموزان در کنکور دارد.

مهم‌ترین نکته در مورد مدارس نمونه دولتی این است که ورود به این مدارس معمولاً با شرایط سخت و رقابت فراوانی همراه است. این مدارس اغلب برای پذیرش متقاضیان آزمون ورودی برگزار می‌کنند و تنها دانش‌آموزان با عملکرد بسیار مطلوب می‌توانند وارد این مدارس شوند. به همین دلیل، وجود شش نفر از برترین‌ها در این مدارس، نشان از قدرت و کیفیت آموزشی این مؤسسات آموزشی دارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها