رسول دانیال زاده نمین: کارآفرین برتر و مدیر مجتمع فولاد گیلان

کد خبر: 1101565

یکی از اساسی ترین شاخص های توسعه یافتگی کشور ها در جهان، ساخت و مصرف سرانه فلزات می باشد. طبق آمار های تحقیاتی انجام شده، ارزش تولیدات صنایع معدنی در حال حاضر  در کشور  چیزی بالغ بر 22 میلیارد دلار برآورد می شود. این مقدار از تولیدات صنایع معدنی به خصوص فولاد، علاوه بر اینکه می تواند نیاز های اساسی شرکت های داخلی را برطرف کند، می تواند در زمینه صادرات این نوع از محصولات نیز نقش مهمی داشته باشد.

مدیر کارخانه رسول دانیال زاده کیست

برترین کارآفرین رسول دانیال زاده کیست او بهترین مدیر در حوزه فولاد می باشد، جناب آقای رسول دانیال زاده نمین که در مصاحبه ای علاوه بر توضیح درباره عملکرد مجتمع فولاد گیلان ، تاکید کردند که در وضعیت تحریم یکی از ابزار های موثر و کارآمد الزامات حمایت های پی در پی دولت بوده است. ایشان بر این باورند که تصمیم های حاصل شده از جلسه های مشورتی با افراد اهل حرفه و تلاشگران موجود در این صنعت، میتواند توصعه و پیشرفت عملکرد اجرایی صنعت فولاد را در پی داشته باشد.

در ادامه این مطلب می توانید گفتگوی مدیرعامل مجتمع فولاد گیلان، آقای رسول دانیال زاده را درمورد عملکرد مجموعه ی بزرگ فولاد گیلان را بخوانید.

 

نظر رسول دانیال زاده نمین درباره عملکرد مجتمع فولاد گیلان

بهتر است بدانید که در سال های گذشته یکی از حوزه هایی که قسمت زیادی از نیاز های ارزی کشور را تامین نموده، حوزه معادن و صنایع معدنی می باشد. به همین خاطر است که باید توجه ی زیادی به این حوزه شود.

 در سال 98 کشور عزیزمان ایران با تلاش ها و کوشش های زیادی که  توسط شرکت های دولتی و خصوصی انجام داد، توانست در تولید و ساخت فولاد در جهان رتبه 10 را کسب کند و همین طورتوانست از کشور هایی مثل فرانسه و ایتالیا در این صنعت پیشی بگیرد. این پیشرفت چشمگیری برای ایران در آن سال بود که همگان به آن افتخار می کردند . حس غرور ارزشمندی به همه افراد دست داده بود.

همچنین رسول دانیال زاده نمین گفت برخلاف عده ای که گمان می کنند که به انتظار ظهور مشکلات برای تولیدات ایران در 98 نشسته بودند، ما در سال گذشته بیشتر از 23.5 میلیون تن تولید فولاد خام داشتیم که 5.9 درصد افزایش داشته است و همینطور محصولات فولادی به میزان 9 درصد رکوردی رشد داشتند.

بهتر است این نکته را نیز بدانید که مقدار قابل توجهی از این دستاورد با شکوه مدیون پشتکار تلاشگران موجود در بخش خصوصی این صنعت می باشد.

مجتمع فولاد گیلان رسول دانیال زاده از بزرگترین شرکت های حوزه نورد

یکی از بزرگترین  شرکتهای حوزه نورد، مجتمع فولاد گیلان می باشد که فعالیت آن تولید محصولات فولادی می باشد. این شرکت به مدیریت رسول دانیال زاده نمین می باشد که از سال 1382  وارد عرصه تولید شد. کارخانه ی این مجموعه در شهرک صنعتی رشت واقع شده است. زمین این کارخانه 60هکتار می باشد. بهتر است بدانید که مجتمع فولاد گیلان دارای دو خط تولید نورد گرم و نورد سرد می باشد.

نکته ی قابل توجه این است که ظرفیت خط تولید نورد گرم در این مجموعه سالانه 20.5 میلیون تن و ظرفیت تولید در خط نورد سرد به بیشتر از 500 هزار تن در سال می رسد. همچنین طرح های مربوط به تولید انواع گوناگون ورق های گالوانیزه در این مجموعه نیز در حال اجراست و تا پایان امسال با ظرفیت 150هزار تن در سال، به عرصه ی تولید ایران اضافه خواهد شد.

استاندارد های بین المللی مجتمع فولاد گیلان رسول دانیال زاده

یکی ازاساسی ترین ویژگی های مجتمع فولاد گیلان این است که از نظر استاندارد های بین المللی دارای سطح کیفی مناسبی می باشد و همین طور در وضعیت سخت رقابتی و با وجود تحریم های بین المللی، توانسه که تامین کننده قسمت عمده ای از نیاز های صنعتگران و تولید کنندگان داخلی باشد. به گونه ای که بیشتر از 400 شرکت داخلی که صنایع پایین دستی زنجیره فولاد محسوب می شوند، مواد اولیه خود را از مجتمع فولاد گیلان دریافت می کنند.

اما درباره یکی از مهمترین نقاط قوت این مجموعه رسول دانیال زاده گفت که با تکه بر دانش نیروهای حرفه ای، متعهد و کاربلد که متخصصین فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر ایران  هستند  را در کنار بهره گیری از تجهیزات مدرن می باشد.

 توجه داشته باشید که محصولات تولید شده توسط این کارخانه بعد از اینکه نیاز های بازار های داخلی کشور را رفع برطرف کردند توانایی صادرات به اقصی نقاط جهان را نیز دارند که خود یک ویژگی بسیار مهم درباره این مجموعه می باشد.

اشتغال زایی رسول دانیال زاده در مجتمع فولاد

در داخل این مجموعه بزرگ بیش از 2 هزار نفر به شکل مستقیم مشغول به کار هستند و اشتغال حدود 20 هزار نفر به شکل غیر مستقیم به ادامه فعالیت این شرکت وابسته می باشد. بنابراین عملکرد و فعالیت این مجموعه بسیار حائز اهمیت است.

 همچنین مدیر این شرکت رسول دانیال زاده افزود: من معتقدم که زمانی که ملتی در ایجاد تحول مصمم می شود و شرایط فکری و انگیزشی نیز فراهم باشد، به شرط وجود مدیریت صحیح، هیچگونه مشکل و کمبودی حتی تحریمهای ظالمانه، این امکان را ندارد که مسیر رشد و توسعه را سد کند. تکه بر نیروهای انسانی کارآمد به عنوان با ارزش ترین دارایی هر کشور یا شرکت همراه با مدیریت کارآمد، مهمترین محور توسعه و پیشرفت است.

 

نقش فولاد در پیشرفت صنعت کشور از دیدگاه رسول دانیال زاده

 نقش صنعت فولاد در پیشرفت صنعتی کشور به حمایت جدی همه ارکان نظام بستگی دارد و نقشی بی دلیل و قابل اتکاست. در این بین توجه به خصوص به قسمت خصوصی و نقش آفرینی هدفمند آن، این امکان را به وجود آورده که نتیجه ی  قابل توجه را در پی  داشته باشد.

طبق مطالعات طرح جامع فولاد کشور، با وجود اینکه ایران و عربستان و همین طور امارات جزو کشور هایی هستند که بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در خاورمیانه محسوب می شوند، اما در مصرف فولاد نیز بالاترین آمار را به خود اختصاص داده اند. یعنی به همان میزان که تولید بالایی دارند مصرف آنها نیز بسیار بالا است.

 

رقابت فولاد در کشورهای همسایه

طبق تحقیات انجام شده، آمار نشان می دهد که سه کشور ایران، عربستان و همین طور امارت بیشتر از 70 درصد مصرف فولاد را در منطقه به خود اختصاص داده اند که از این 70 درصد، 38 درصد را ایران به خود اختصاص داده، عربستان 21 درصد و امارات 15 درصد که این دو کشور بیشترین مصرف را دارند و رتبه ی بعدی عراق است که 6 درصد مصرف دارد. سایر کشور ها نیز در مجموع با 20 درصد قرار گرفته اند.

بنابراین طبق این امار پیش بینی شده است بر اساس سند چشم انداز 1404 کشور ایران حداقل 15 میلیون تن صادرات فولاد داشته باشد که به امید خدا این مقدار با همدلی و همکاری تولید کنندگان خصوصی و دولتی مثل مجتمع فولاد گیلان، انجام خواهد شد.

 

دیدگاه رسول دانیال زاده

از طرف دیگر صنعت فولاد به تکمیل چرخه ی زنجیره خود احتیاج دارد. این به این معناست که همه ی جزئیات این زنجیزه از معدن تا کارخانجات تبدیلی و حتی خطوط حمل ونقل ریلی و جاده ای و بنادر نیز به اصلاح و بهینه سازی نیاز دارند، با توجه به اسناد بالا دستی مثل سند چشم انداز 1404 می باشند.

جناب دانیال زاده در آخر به حمایت های پی در پی دولت در وضعیت تحریم که بیشتر از هر وقت دیگری ابزاری وموثر و کارآمد بود تاکید کردند و همین طور در ادامه اضافه کردند که در نظر گرفتن نظرات و پیشنهادات جلسه های مشورتی با اهالی موجود در این صنعت مهم و علاوه بر آن شنیدن مشکلات و تلاش برای رفع جدی موانع موجود در تولید، تاثیر بسیار زیادی در دستاآورد های این مجموعه داشت. این اقدامات می تواند ضمانت اجرایی را به دنبال داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها