اگر نتوانستید سود سهام عدالت آذرماه را دریافت کنید بخوانید | واریز سود مرحله دوم سهام عدالت + زمان و مبلغ سود سهام عدالت

کد خبر: 1275650

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: آذرماه امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر نتوانستند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

اگر نتوانستید سود سهام عدالت آذرماه را دریافت کنید بخوانید | واریز سود مرحله دوم سهام عدالت + زمان و مبلغ سود سهام عدالت

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان شماره شبای معتبر خود را به این شرکت برای دریافت سود اعلام نکرده‌اند.

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی حدود ۱۰۰ هزار نفر آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر خود نتوانستند سود سهام عدالت دریافت کنند.

«مطابقت نداشتن کدِ ملی و شماره حساب» و «شماره حساب غیرفعال» از جمله دلایل آن است. بر اساس آمار از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۴۵ نفر حساب بسته داشتند، ۳۲ هزار و ۵۸۷ نفر با مشکل عدم تطابق کد ملی و شماره حساب مواجه بودند. همچنین بر اساس آمار ۹ هزار و ۶۲۵ نفر دارای حساب راکد بودند و بیش از ۷ هزار نفر هم شماره حساب غیر فعال داشتند.بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، متاسفانه همچنان یک میلیون نفر سهامدار سهام عدالت شماره شبای معتبر خود را در سامانه سجام ثبت نکرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان -بر اساس این گزارش، افرادی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به آدرس Sejam.ir، اطلاعات خود را بروز رسانی کنند تا شرکت سپرده گذاری مرکزی در اواخر اسفندماه امسال سود این افراد را به حسابشان واریز کند.

 خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت

مبلغ سود مرحله دوم سهام عدالت در نیمه دوم اسفند واریز خواهد شد که مبلغ آن برای هر نفر متفاوت است.

خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت؛ واریز سود مرحله دوم سهام عدالت و زمان و مبلغ سود سهام عدالت را در ادامه به همراه جدیدترین خبرهای مرحله دوم سود سهام عدالت بیان کرده ایم. طبق جدیدترین خبرها مرحله دوم سود سهام عدالت در روزهای پایانی سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد. در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت

برای دریافت سود امسال و سال‌های گذشته، ‌وراث باید تا زمانی که سامانه میراث تعیین کرده با مدارک خود شامل کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا کپی برابر اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت و اصل یا کپی برابر اصل گواهی حصر وراثت به مراکز ذی‌ربط مراجعه کنند.

بنا به گفته محمود حسنلو ـ معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، برای این کار یکی از ورثه یا نماینده ورثه که سجامی شده باید به یکی از شعب سراسر کشور کارگزاری‌های بورسی یا یکی از شعب بانک‌های ملی، ملت، تجارت و پارسیان مراجعه کند.

    فرآیند تقسیم سود سهام عدالت میان ورثه حداکثر دو روز کاری زمان می‌برد و تمام مراحلی که پرونده پشت سر می‌گذارد در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان مشخص است.

محمد باغستانی ـ مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز گفته است: هیچکدام از این فرآیندها نیازی به پرداخت وجه ندارد و کاملا رایگان است. هم‌چنین در صورتی که وراث اطلاعی از دارایی متوفی نداشته باشند می‌توانند با مراجعه به درگاه میراث نسبت به استعلام سهام عدالت متوفی اقدام کنند.

بنابراین گزارش، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶۰۰۰ شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب (ملی، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

اشخاص دارای سجام بورس بعد از ورود به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir می‌توانند از طریق گزینه «امور سهام عدالت متوفی» با ورود کد ملی و تاریخ تولد افراد متوفی اقدام به استعلام وضعیت سهام عدالت آنان کنند.

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت

در هفته چهارم دی ماه امسال، ۶ شرکت « سرمایه‌ گذاری‌ البرز، داروپخش‌ ، داروسازی‌ شهی دقاضی، سرمایه‌ گذاری‌ پارس‌ توشه‌، مجتمع‌ صنایع‌ و معادن‌ احیاء ‌سپاهان، قند تربت‌ حیدریه» سود جاری ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ سهامدار که شامل ۷۶۲ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در هفته چهارم دی ماه امسال، ۵ ناشر« پلاستیران، سیمان ‌آبیک، معدنی ‌وصنعتی ‌چادرملو، گروه‌ دارویی ‌برکت، سرمایه‌ گذاری‌ سپه» سود سنواتی ۲۱۹ هزار و ۲۳۵ سهامدار که شامل ۳۳۹ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت هم در نیمه دوم اسفند انجام خواهد شد.

    مبلغ سود مرحله دوم سهام عدالت برای افراد مختلف متفاوت است.

آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می دهد که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان هفته چهاری دی ماه، سود جاری و سنواتی ۷۶۱ ناشر شامل ۱۰۳ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز شده است.

زمان و مبلغ سود سهام عدالت

یک مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سود سهام عدالت در سال‌های اخیر به صورت دو مرحله‌ای واریز شده و سود سهام سال ۱۴۰۲ نیز طبق همین رویه به حساب دارندگان سهام واریز می‌شود؛ به نحوی که مرحله نخست واریز سود سهام عدالت در آذرماه انجام شد و سود مرحله دوم در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ به حساب صاحبان سهام عدالت واریز خواهد شد.

سعید واشقانی فراهانی، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدمات سازمان بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تمام تلاش سازمان بورس بر این است تا سود سهام عدالت را به موقع پرداخت کند؛ اما بعضی از شرکت‌ها بدقولی کرده و وجوه مرتبط با سهام عدالت را واریز نکردند که همین موضوع باعث تاخیر در واریز مرحله دوم سود شده است.

    وی افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده و اولتیماتومی که به شرکت‌های متخلف دادیم، این کارشکنی‌ها رفع خواهد شد و مرحله دوم سود سهام عدالت در روزهای پایانی سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

عضو هیات مدیره جامعه مهندسان مشاور گفت:درواقع طی ۲۰ سال گذشته دستمزدی که به مهندسان ناظر می‌دادیم تقریبا سه برابر حداقل دستمزد کارگران بوده اما طی این سال‌ها دستمزد مهندسان را به قدری پایین نگاه داشتیم که به حداقل دستمزد کارگران نزدیک شده است.

در هفته پایانی آذرماه ۱۴۰۲ مرحله اول سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد.

سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند‌‌ ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب سهامداران عدالت روز ۲۳آذر۱۴۰۲واریز شد و دولت به سهامداران وعده داد که مرحله دوم به زودی پرداخت می‌شود.

طبق اعلام شورای عالی بورس، در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند. مبالغ ذکر شده به صورت علی الحساب بوده و سهامداران در مرحله دوم مابقی سود سهام عدالت را دریافت خواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها