واکنش بین‌المللی به قتل کارمندان سازمان «آشپزخانه جهانی» در غزه

کد خبر: 1282942

مارتین گریفیث معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نسبت به کشتار امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه ابراز خشم کرد.

واکنش بین‌المللی به قتل کارمندان سازمان «آشپزخانه جهانی» در غزه

مارتین گریفیث معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نسبت به کشتار امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه ابراز خشم کرد.

مارتین گریفیث معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اظهار داشت: علیرغم صحبت از آتش‌بس، جنگ بهترین‌ها را از ما می‌گیرد و نمی‌توان از اقدامات کسانی که پشت این کشتارها هستند دفاع کرد.

همچنین مدیر بخش اسرائیل و فلسطین در دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: بیش از ۱۷۰ امدادگر در غزه کشته شده‌اند و این هدف ‌گیری‌ها باید متوقف شوند.

وی افزود: هرکسی که به فلسطینیان در غزه کمک کند در خطر کشته شدن است. اسرائیل تصمیم گرفت کاروان امدادگران را با وجود اطلاع از تحرکات آن بمباران کند.

کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرد که از کشته شدن هفت امدادگر در غزه پس از بمباران کاروان آنها توسط نیروهای اسرائیلی متاسف شده‌اند.

سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی توضیح داد که هفت کشته از استرالیا، لهستان و بریتانیا بوده و برخی از آنها دارای تابعیت دوگانه از آمریکا، کانادا و فلسطین بودند.

سازمان امدادرسانی آشپرخانه مرکزی جهانی که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، پیشتر اعلام کرد پس از کشته شدن هفت تن از کارمندانش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه، فعالیت‌هایش در منطقه به حالت تعلیق درآمدند.

لهستان درباره کشتار کارکنان «آشپزخانه مرکزی جهانی» تحقیق می‌کند

وزیر امور خارجه لهستان از تصمیم کشورش برای انجام تحقیقات مستقل درباره کشتار کارمندان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «رادوسلاو سیکورسکی» وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد در پی حمله‌ای که منجر به کشته شدن هفت کارمند سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی، از جمله یک مرد لهستانی در نوار غزه شد، از اسرائیل درخواست توضیح کرده است.

وی در پلتفرم «ایکس» نوشت: من شخصا از «یاکوف لیونی» سفیر اسرائیل خواستم توضیحات فوری ارائه بدهد. او به من اطمینان داد که لهستان به زودی نتایج تحقیقات درباره این فاجعه را دریافت خواهد کرد.

وزیر خارجه لهستان در ادامه اعلام کرد: ورشو قصد دارد تحقیقات مستقل خود را انجام دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که  منابع رسانه‌ای از کشته شدن هفت تن از کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در نوار غزه در حمله رژیم صهیونیستی خبر دادند.

سازمان امدادرسانی آشپرخانه مرکزی جهانی که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، پیشتر اعلام کرده بود پس از کشته شدن هفت تن از کارمندانش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه، فعالیت‌هایش در منطقه به حالت تعلیق درآمدند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها