انتخابات و صورتحساب گرگ‌ها

کد خبر: 1277525

اکنون در اولین سالگرد این افتضاح سیاسی که با سالمرگ آن نیز تقارن دارد برخی از مسافرین جا مانده و وامانده اقدام به افشاگری علیه هم کرده‌اند و در همان رسانه‌هایی که با آب و تاب بسیار خبر آن را پوشش داده بودند یکدیگر را به مناظره دعوت می‌کنند.

انتخابات و صورتحساب گرگ‌ها

یک سال پیش عده‌ای از مخالفین نظام و تمامیت سرزمینی میهن اسلامی در نشستی که در دانشگاه جرج تاون برگزار شده بود گردهم آمدند. این نشست که با توجه به وزن و عیار شرکت‌کنندگان حضوری و مجازی بیشتر به یک سیرک شباهت داشت‌، با ارائه منشوری که قرار بود محور وحدت و همبستگی جریانات مخالف نظام باشد به پایان رسید. در آن جلسه رضا پهلوی که بارزترین فعالیت سیاسی او در نیم قرن اخیر به رابطه خونی با نظام پهلوی محدود می‌شود‌، صحبت از اتوبوسی کرد که بدون بلیط می‌تواند تمام جریانات ضد نظام اسلامی را سوار کند. اگرچه از قیاسش خنده آمد خلق را‌، لیکن از ترکیب نامتجانس هشت مسافر ابتدای راه واضح بود که این اتوبوس به مقصد نخواهد رسید. باری‌، در همان ابتدای مسیر بین سرنشینان اتوبوس بر سر سوار کردن مسافرین بی‌ربط بیشتر بحثی درمی‌گیرد و پس از عدم توافق بر سر ترکیب و تعداد مسافران با قهر ربع پهلوی مواجه می‌شود و طبق معمول با توجه به سابقه‌ای که از این خاندان سراغ داریم‌، همانند اجداد خود فرار را بر قرار ترجیح داده و از اتوبوسی که خود آن را به حرکت درآورده بود به بیرون می‌پرد.

اکنون در اولین سالگرد این افتضاح سیاسی که با سالمرگ آن نیز تقارن دارد برخی از مسافرین جا مانده و وامانده اقدام به افشاگری علیه هم کرده‌اند و در همان رسانه‌هایی که با آب و تاب بسیار خبر آن را پوشش داده بودند یکدیگر را به مناظره دعوت می‌کنند.

این افراد که شامل تجزیه‌طلب و جمهوریخواه و سلطنت‌طلب و ورزشکار و بازیگر و پزشک و وکیل و ورزشکار سابق هم می‌شوند هر کدام دیگری را به توهین و افترا و فحاشی در فضای مجازی و حقیقی متهم می‌کنند. اکنون به صورت انفرادی در نشست‌های سیاسی و جلسات گفت وگو با سازمان‌ها و دولت‌های معاند شرکت می‌کنند و خود را نماینده مردم ایران جا زده و درخواست حمایت‌های مالی و سیاسی بیشتر از دارودسته‌شان را مطرح می‌کنند.

این جماعت گرگ‌صفت که گاهی با هم حرکت می‌کنند و گاهی به صورت انفرادی شکار می‌کنند همواره مراقب حرکت بعدی سایر رقبا هستند.

گرگ‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. آنها معمولاً در گروه‌های حدود ۶ تا ۱۰ نفره زندگی و شکار می‌کنند. اما شاید بارزترین ویژگی در میان گرگ‌ها آن باشد که همنوع‌خواری هم در میان آنها دیده شده ‌است. در زمستان‌های سخت اعضای زخمی و بیمار توسط قوی‌تر‌ها کشته و خورده می‌شوند. البته همنوع‌خواری در گرگ‌ها تنها در زمان کمبود شدید غذا و قحطی رخ می‌دهد.

مشکلات فراوانی که کشورهای اروپایی و آمریکا در سال‌های اخیر با آن مواجهند‌، مانند وضعیت نامعلوم جنگ اوکراین‌، بحران انرژی‌، افزایش هزینه‌های تجارت دریایی ناشی از حمایت محور مقاومت از مردم مظلوم فلسطین و نارضایتی‌های داخلی اتحادیه اروپا شامل اعتراضات و اعتصابات پی‌در‌پی کارکنان سیستم حمل‌ونقل هوائی و زمینی‌، کشاورزان و کارگران و... سبب شده است تمرکز دولت‌های غربی بیشتر معطوف به مشکلات داخلی خود باشد تا فتنه‌انگیزی و دخالت در امور داخلی ایران به بهانه‌های بشر‌دوستانه و هسته‌ای، به طوری که طی روزهای اخیر پس از قطع شدن نواله‌های جریان مالی حامی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی مخالفین نظام‌، شاهد بسته شدن پی‌در‌پی آن شبکه‌ها در اروپا و آمریکا هستیم.

به همین ترتیب بودجه‌های بی‌حساب و کتابی که پیش‌تر به جریانات معاند نظام تخصیص داده می‌شد محدودتر شده است و به عبارتی دوره قحطی برای آنها آغاز شده است. بنابراین رقابت بین اپوزیسیون گرگ‌صفت بر سر جذب هرچه بیشتر حمایت‌های مادی و سیاسی بالا گرفته است و اقدام به تخریب یکدیگر می‌کنند تا در غیاب سایر رقبا به بهانه‌های مختلف صورت حساب‌های سنگین‌تری برای سازمان‌های تامین‌کننده مالی صادر کنند.

با توجه به ایام انتخابات پیش رو‌، چنانچه مشارکت مردم در انتخابات طبق نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌های گوناگون هرچه پرشور‌تر باشد و طبق منویات مقام معظم رهبری‌، امت اسلامی «بیداری و بصیرت» را با «عمل به تکلیف» و «امید» همراه کند‌، باعث دلسردی دشمنان انقلاب و مردم و تمامیت سرزمینی میهن اسلامی خواهد شد.

همان طور که امام خامنه‌ای فرموده‌اند: «‌قضایای معیشت‌، مردم را فشار می‌دهد‌، خیلی‌ها هم اوقاتشان تلخ است‌، ناراضی‌اند‌، امّا زیر بار توطئه و خواست سیای آمریکا و فلان رژیم بدبخت روسیاه که ملّت ایران نمی‌رود! دشمن ضعیف است‌، دشمن ناتوان است‌، دشمن شکست ‌خورده است و مطمئنّاً در آینده هم دشمن در همه‌ مراحل شکست خواهد خورد؛ به شرط اینکه من و شما بیدار باشیم‌، به شرط اینکه من و شما به وظایفمان عمل بکنیم‌، به شرط اینکه من و شما ناامید نشویم... و من مطمئنّم که ان‌شاءالله دست قدرت الهی پشت این ملّت است.»

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها