گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای ترکیه‌ای

کد خبر: 1277914

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌‌وگویی تلفنی با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص روند توسعه مناسبات دو کشور، پیگیری توافقات اخیر روسای جمهور دو‌کشور و تحولات فلسطین و جنایات صهیونیست ها در غزه گفتگو و تبادل نظر کرد.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای ترکیه‌ای

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در خصوص روند توسعه مناسبات، پیگیری توافقات اخیر روسای جمهور دو‌ کشور و تحولات فلسطین تبادل نظر کردند.

 امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان  در گفتگویی تلفنی با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه، با اشاره به توافق‌های صورت گرفته در جریان سفر اخیر   رئیس جمهور کشورمان به آنکارا، بر ضرورت استمرار تلاش مشترک برای اجرای توافقات تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات اخیر در غزه و تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین، به برگزاری نشست آتی وزرای امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود در این نشست کشور‌های اسلامی به نتایج و اقدامات موثر در جهت توقف نسل کشی رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل نائل آیند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز در این تماس تلفنی سفر اخیر آقای رئیسی به آنکارا را مهم و تاریخی برشمرد و بر اراده دولت ترکیه برای پیشبرد همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

وزیر خارجه ترکیه همچنین ضرورت هماهنگی بین کشور‌های اسلامی برای مقابله و توقف تجاوزات صهیونیست‌ها را مورد تاکید قرار داد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها