جنگ رسانه ای برای جبران ناتوانی

کد خبر: 1286747

برخی رسانه‌های غربی با جعل اخبار در باره آسیب دیدن سامانه‌های پدافند هوایی در حادثه اصفهان به دنبال دستاورد سازی برای رژیم صهیونیستی به منظور خارج کردن اسرائیلی ها از انفعال ناشی از شکست هستند

جنگ رسانه ای برای جبران ناتوانی

پس از این که عملیات مضحک صهیونیست ها، توسط پدافند قدرتمند ایران در نطفه خفه شد، برخی رسانه های غربی اقدام  به فضاسازی و بزرگ‌نمایی از شکست اسرائیل کردند. در همین باره رسانه های غربی و صهیونیستی  پس از عملیات مقابله جویانه وعده صادق که به صورت کاملا موفق انجام شد با جعل اخبار و فضا سازی های دروغین در مورد آسیب دیدن سامانه های پدافندی ایران در جریان مقابله با ریزپرنده های ناشناس در آسمان اصفهان به دنبال دستاوردسازی برای رژیم اسرائیل به منظور خارج کردن صهیونیست‌ها از انفعال ناشی از شکست هستند. حتی نیویورک تایمز درگزارشی خیال بافانه مدعی شد که هدف اصلی این حمله ارسال این پیام به ایران بوده که اسرائیل می‌تواند به خاک ایران نفوذ کند و حتی در این حمله یک پدافند هوایی اس 300 نیز هدف قرار گرفته است. این ادعا درحالی است که سی‌ان‌ان دیگر رسانه آمریکایی  با استفاده از فناوری SAR تصاویر ماهواره‌ای  منتشر و تاکید کرده که در این تصاویر  هیچ آثاری از خرابی یا انفجار دیده نمی‌شود. در همین راستا یک مقام مطلع نیز در گفت و گو با نورنیوز وتسنیم تاکید کرد که هیچ آسیبی به پدافند هوایی کشورمان وارد نشده است: «فضاسازی برخی رسانه های غربی در خصوص آسیب دیدن بخشی از سامانه پدافند هوایی در جریان مقابله با چند ریزپرنده در بامداد روز جمعه کاملا کذب است. این مقام مسئول تاکید کرد: با هوشیاری سامانه های راداری و پدافندی مستقر در منطقه، ریزپرنده‌های ناشناس قبل از نزدیک شدن به حریم مناطق حساس هدف قرار گرفتند.» روزنامه جوان نیز در گزارش خود به   بزرگ‌نمایی رسانه غربی اشاره کرد و نوشت: «بررسی‌ها نشان داد که هیچ پایگاه یا مرکز نظامی یا هسته‌ای مورد اصابت هیچ پرتابه‌ای قرار نگرفته است.آن‌چه اتفاق افتاده نوعی جنگ روانی با بهره‌گیری از عملیات ایذایی و خرابکارانه عناصر خائن و پادوی دشمن در داخل است که رژیم صهیونیستی سعی دارد آن را صرف بازیابی اعتبار از دست رفته خود کند. این اقدامات ایذایی گرچه با جنگ‌روانی و رسانه‌ای هدفدار به شدت بزرگ‌نمایی شده، اما هیچ تأثیری در آرامش روانی جامعه نگذاشته و بی‌اعتنایی مردم نسبت به آن به خوبی افتضاح این اقدام و حقارت دست‌اندرکاران را نزد افکار عمومی نشان می‌دهد.»

 

ضرورتِ تفهیمِ تغییرِ معادله به تل آویو

فارغ از بزرگ‌نمایی رسانه های غربی، مهم‌ترین پیام  ناکامی صهیونیست ها در اجرای عملیات محدود و کوچک خود، تغییر معادله و موازنه منطقه در پسا وعده صادق بود. موضوعی که مورد توجه تحلیلگران نیز قرار گرفته و هر یک از

 زاویه ای به آن پرداخته اند. در همین راستا مصطفی نجفی تحلیلگر نوشته است: «1. تل آویو حاضر به پذیرش مسئولیت انجام این حمله نشده است؛ برخلاف ایران که عملیات بی سابقه خود علیه اسرائیل را آشکارا به نمایش گذاشت. ۲. تناسبی بین گستره، عمق و شدت عملیات وعده صادق ایران با حمله اسرائیل وجود ندارد؛ حمله با ۳۰۰ موشک و پهپاد با حمله کوادکوپتری و احتمالا موشکی از راه دور، قابل قیاس نیست. ۳. حمله ضعیف اسرائیل منجر به گسترش اختلافات داخلی در کابینه نتانیاهو شده است. ۴. به نظر می‌رسد اولین تقابل مستقیم ایران و اسرائیل را باید در چارچوب نمایش قدرت ایران، خاتمه یافته تلقی کرد.۵. با این حال، منطقه وارد دوره جدیدی از ترتیبات امنیتی خواهد شد. احتمالا دور بعدی هرگونه تقابلی تا تعیین تکلیف جنگ غزه به تعویق خواهد افتاد.» کانال تحلیلی منبثات نیز در یادداشتی تاکید کرد که جمهوری اسلامی باید تغییر معادله میان تهران - تل آویو را تثبیت و به طرف صهیونیستی تفهیم کند: «با شناختی که از عملکرد رژیم در زدوخورد با حزب‌ا... در سوریه خلال یک دهه‌ گذشته داریم، احتمالا حملات به دمشق و مستشاران ایرانی متوقف نخواهد شد. مگر آن که رژیم صهیونیستی  باور کند که وعده صادق نه یک استثنا که زین پس یک رویه خواهد بود. اسرائیل باید یقین کند که ایران دیگر تحت هیچ شرایطی زیربار معادله‌ پیشاوعده‌ صادق نخواهد رفت. با اطلاعات موجود تاکنون، نیازی به پاسخ به حمله‌ اخیر  به اصفهان احساس نمی‌شود. اما باید به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها تصریح کرد که هدف قراردادن هر مقر یا پرسنل ایرانی در سوریه یا عراق به تکرار فوری‌تر و سخت‌تر حمله‌ موشکی ۲۶ فروردین‌ماه خواهد انجامید. این تنها چیزی است که می‌تواند بازدارنده باشد. برای شروع و تستِ رژیم، می‌توان پروازهای مدنی و نظامی تهران-دمشق را همین هفته‌ بعد بازگشایی کرد. ایران اقدام بزرگی انجام داد  و هزینه‌ بالقوه‌ بالایی را نیز متحمل شد. بدترین چیز آن است که کاری، نیمه‌کاره و ناقص رها شود.»

 

وزیرخارجه انگلیس در دیدار با نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

اما پس از ناکامی صهیونیست ها در حمله به ایران، برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس با ایجاد کمپینی با تروریستی خواندن نام مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواستار ممنوعیت فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند. کمپینی که با واکنش سفارت کشورمان  در انگلیس همراه شد و در بیانیه‌ای تاکید کرد که درخواست برای منع فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی چند فرد و گروه خاصی که قصد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس را دارند، مطرح شده است. پای این کمپین به دیدار اخیر ماکرون و نتانیاهو هم کشیده شد و وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار اخیرش با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، آب پاکی را روی دوست او ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

 

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها