محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با «فردا»:

تحرک صهیونیست‌ها کارکرد رسانه‌ای داشت/ مناقشه نظامی میان ایران و اسرائیل در همین جا پایان یافت

کد خبر: 1286611

یک نماینده مجلس گفت: صهیونیست‌ها می‌دانند که توان رویارویی با ایران را ندارند. تحرک اخیر آنها صرفا برای آرام‌کردن افکار عمومی داخلی خودشان بود.

تحرک صهیونیست‌ها کارکرد رسانه‌ای داشت/ مناقشه نظامی میان ایران و اسرائیل در همین جا پایان یافت

گروه سیاست سایت فردا: رژیم صهیونیستی بعد از حمله وسیع ایران به اراضی اشغالی چند روز پیش تحرکی محدود در ایران انجام داد. حالا پرسش آن است که آیا این تحرک، به منزله پایان مناقشات نظامی اخیر میان ایران و اسرائیل است؟

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «دشمنی اسرائیل بر کسی پوشیده نیست و این دشمنی سابقه دیرینه‌ای دارد اما تحرک اخیر آنها در نطنز بیشتر جنبه رسانه‌ای داشت و خود صهیونیست‌ها هم می‌دانند که توان رویارویی با ایران را ندارند و این تحرک را انجام دادند تا به نوعی افکار عمومی داخلی خود را آرام کنند زیرا هستند تندروهایی در اراضی اشغالی که خواهان جنگ میان اسرائیل و ایران‌اند اما اسرائیل هم می‌داند که به هیچ‌وجه نمی‌تواند با ایران مقابله کند به همین دلیل یک اقدام نمادین و ضعیف انجام داد که صرفا از فشار تندروهای داخلی‌اش خلاص شود».

او ادامه داد: «صهیونیست‌ها کامل متوجه شده‌اند که اگر واقعا بخواهند به ایران حمله کنند، جمهوری اسلامی ایران پاسخی به مراتب سنگین‌تر از حمله آنها را خواهد داد و در حمله اخیر ایران به اراضی اشغالی دیدند که ایران دارای چه قدرت نظامی‌ای است».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «من باور دارم که صهیونیست‌ها گاف دیگری نمی‌دهند و تقابل و مناقشه نظامی اخیر میان ایران و اسرائیل در همین‌جا پایان یافت. البته ایران واهمه‌ای از رویارویی نظامی ندارد اما این صهیونیست‌ها هستند که از رویارویی کامل با ایران به شدت هراس دارند. در این سمت جریان اپوزیسیون و جریاناتی در برخی کشورهای عرب منطقه می‌خواهند پای ایران به جنگ با اسرائیل باز شود و اینها به موازات تندروهای رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند اما هیچ یک از این‌ها به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند زیرا رژیم صهیونیستی از جنگ با ایران پرهیز می‌کند. این را هم بگویم که اتفاقا اگر به فرض جنگی شود، آثار آن جنگ اول از همه دامن همین اپوزیسیون را می‌گیرد».

آصفری در پایان گفت: «اکنون رژیم صهیونیستی در غزه گرفتار شده است و اگر همه مردم غزه را هم به شهادت برساند تفکر حماس و مقاومت را نمی‌تواند از بین ببرد. به شهادت‌رسیدن هر فردی در غزه به منزله بالا رفتن پرچمی ضدصهیونیستی است. امروز حتی کشورهای اروپایی و آمریکا هم مایل به ادامه جنگ در غزه نیستند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها