استقرار سامانه دفاع موشکی تاد حتمی است

کد خبر: 508688

وزیر دفاع آمریکا ضمن اعلام اینکه استقرار سامانه دفاع موشکی جدید آمریکا در کره جنوبی به زودی تحقق می‌یابد، تاکید کرد، چین باید به جای شکایت از برنامه‌های آمریکا، اقدامات بیشتری در راستای مقابله با برنامه موشکی کره شمالی انجام دهد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه کره شمالی در ششم ژانویه چهارمین بمب اتمی خود را آزمایش و در هفت فوریه سال جاری میلادی یک راکت دوربرد پرتاب کرد، آمریکا و کره جنوبی مذاکرات درباره استقرار سامانه دفاع موشکی "تاد" در شبه جزیره کره را آغاز کردند.
چین پس از آزمایش‌های کره شمالی با تشدید تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه پیونگ یانگ موافقت کرد اما گفته است که شدیدا با استقرار سامانه دفاع موشکی "تاد" مخالف است "چرا که این اقدام قدرت بازدارندگی استراتژیک پکن را متزلزل خواهد کرد."
اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در جریان سمیناری در نیویورک در پاسخ به این سوال که آیا استقرار سامانه دفاع موشکی تاد عملی می شود یا خیر؟ گفت: این امر تحقق می‌یابد. و یک اقدام ضروری محسوب می‌شود. این موضوعی میان ما و کره جنوبی‌ است و بخشی از تدابیر حفاظتی از نیروهای خودمان در شبه جزیره کره و حفاظت از کره جنوبی محسوب می‌شود.
وی افزود: این مساله هیچ ارتباطی به چین ندارد و امیدواریم چینی‌ها با ما همکاری کنند یا با ارتباط موثر با کره شمالی برنامه‌های این کشور را متوقف کنند، البته قابل ذکر است که همکاری با کره شمالی و اینکه بخواهید مانع پیشرفت برنامه موشکی پیونگ یانگ بشوید، برای هر کسی یک چالش محسوب می‌شود.
کارتر در شورای روابط خارجی گفت: ما باید از مردم خودمان و متحدانمان دفاع کنیم و این کار را انجام خواهیم داد.
چین شکایت می‌کند که برد سامانه دفاع موشکی تاد از شبه جزیره کره بیشتر است و به چین نیز می‌رسد و استقرار این سامانه "امنیت ملی‌اش را تهدید و به ثبات استراتژیک منطقه خدشه وارد می‌کند."
در همین حال مقامات آمریکا معتقدند چین به عنوان همسایه و تنها متحد بزرگ کره شمالی، بهترین گزینه برای تاثیرگذاشتن بر این کشور است اگرچه برخی تحلیل‌گران معتقدند که این توانایی برای ایجاد تغییر در رویه پیونگ یانگ در سال‌های اخیر ضعیف و ضعیف‌تر شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها