اعتراف به دروغگویی در مورد تعداد سربازان آمریکایی در سوریه

کد خبر: 1032927

نماینده آمریکا در امور سوریه به دروغگویی در مورد تعداد سربازان آمریکایی در سوریه اعتراف کرد.

اعتراف به دروغگویی در مورد تعداد سربازان آمریکایی در سوریه

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، جیمز جفری، نماینده آمریکا در امور سوریه رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در قبال سوریه را ستود و به دروغگویی در مورد تعداد سربازان آمریکایی در سوریه اعتراف کرد.

او در مصاحبه با نشریه دیفنس وان گفت: ما سیاست پوسته‌ای را در سوریه اتخاذ کرده بودیم تا از این طریق روشن نشود چه تعداد نیرو در آنجا داریم.

او اظهار کرد که تعداد واقعی نیرو‌ها در شمال شرقی سوریه بسیار بیشتر از تقریباً دویست نظامی است که ترامپ در ابتدا توافق کرده بود در سال ۲۰۱۹ آنجا را ترک کنند.

جفری در ادامه گفت: در سال ۲۰۱۸ و مجددا در اکتبر سال ۲۰۱۹، ترامپ دستور عقب نشینی را تکرار کرد، اما هر بار، رئیس جمهور متقاعد می‌شد که بخشی از نیرو‌های آمریکایی را در سوریه باقی بگذارد و جنگ ادامه داشت.

او در ادامه گفت: وقتی اوضاع در شمال شرقی سوریه پس از شکست داعش نسبتاً پایدار بود، ترامپ تمایل داشت عقب نشینی کند اما با دلیل تراشی او را متقاعد کردیم اجازه باقی ماندن در سوریه را صادر کند.

سال گذشته، ترامپ با باقی ماندن ۲۰۰ تا ۴۰۰ سرباز در شمال شرقی سوریه موافقت کرد. این سربازان در مناطق نفت خیز سوریه مستقر شدند تا از این طریق راه برای تاراج نفت سوریه باز شود. این در حالی است که شمار سربازان آمریکایی در سوریه تا به امروز به ۹۰۰ نفر افزایش یافته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها