مک‌کین: ترامپ می‌تواند رهبری توانمند باشد

کد خبر: 520360

سناتور جنگ‌طلب جمهوری‌خواه آمریکایی اظهار کرد، دونالد ترامپ می‌تواند یک "رهبر توانمند" برای آمریکا باشد. وی در عین حال درخواست‌ برای آنکه از ترامپ تقاضا کند حرفهایش درباره مهاجران مکزیکی غیرقانونی در آمریکا را پس بگیرد رد کرد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی امروز(یکشنبه) در مصاحبه‌ای با این شبکه در پاسخ به این سوال که "آیا می‌خواهد که دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری احتمالی جمهوری‌خواهان اظهاراتش درباره مهاجران مکزیکی غیرقانونی در آمریکا را که از آنها به عنوان مجرم و متجاوز یاد کرده پس بگیرد؟" گفت: نمی‌دانم! من فکر می‌کنم که آنچه که اهمیت دارد این است که بدانیم در آمریکا رای اسپانیایی زبانها مهم است. در بسیاری از ایالات آمریکا از جمله در آریزونا(ایالتی که مک‌کین سناتور آن است) بیش از 50 درصد کودکان در مدارس اسپانیایی زبان هستند. بعد از انتخابات سال 2012 همانطور که می دانید ما یک برنامه کلی را تدوین کردیم که بخشی از آن مربوط به حمایت از جامعه اسپانیایی زبانها در آمریکا بود. من فکر می کنم که حزب جمهوری‌خواه باید چنین حمایتی را داشته باشد.
با این حال مک‌کین که پنج سال و نیم در جریان جنگ ویتنام در بخش ویتنام شمالی زندانی بوده اظهار داشت، ترامپ باید اظهاراتش درباره زندانیان جنگی را پس بگیرد. ترامپ در ماه ژوئیه در این باره گفته بود: افرادی را که در جنگ اسیر نشدند دوست دارم.
مک کین تصریح کرد: من می خواهم که او این حرفش را پس بگیرد. نه این که موضوع فقط درباره شخص من باشد بلکه مربوط دیگران است. من فکر می کنم که مهم است دونالد ترامپ از کهنه کاران جنگ قدردانی کند نه فقط از من که مک کین هستم بلکه از کهنه کارانی که به عنوان زندانی جنگی اسیر شدند قدردانی کند.
مک کین بر خلاف هم‌حزبی‌هایش نظیر پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور لیندسی گراهام، که گفته بودند هنوز آماده حمایت از ترامپ نبوده یا هرگز از او حمایت نخواهند کرد گفت که همچنان از وی به عنوان کاندیدای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می کند.
با این حال وی به سی.ان.ان گفت:‌ اتفاقات زیادی باید رخ دهد تا من در یک تجمع انتخاباتی کنار ترامپ بایستم.
وی ادامه داد: شما این نتیجه را می گیرید که نوعی فاصله اگر که نگوییم قطع ارتباط، میان رهبران حزب جمهوری خواه و نمایندگان کنگره و بسیاری از رای دهندگانی که دونالد ترامپ را به عنوان کاندیدای حزب جمهوری خواه انتخاب کردند وجود دارد. شما باید به حرفهای مردمی که کاندیدای حزب جمهوری خواه را انتخاب کرده‌اند گوش دهید. از نظر من نادیده گرفتن آنها احمقانه است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها