عواقب متفاوت عدم اعلام پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ

کد خبر: 734313

هفته نامه «نشنال اینترست» در مطلبی نوشت: میل به نابودن کردن توافق هسته‌ای نگرانی‌ها و تخریب جدی بر دیپلماسی آمریکا برجا می‌گذارد.

خبرگزاری فارس: نشریه آمریکایی نوشت: در صورتی که ترامپ معتقد باشد ارتش آمریکا می‌تواند با شیوه‌ای مقرون به صرفه ایران یا حکومت آن‌را از نابود کند باید گفت که این عدم درکی خطرناک است.

هفته نامه «نشنال اینترست» در مطلبی نوشت: میل به نابودن کردن توافق هسته‌ای نگرانی‌ها و تخریب جدی بر دیپلماسی آمریکا برجا می‌گذارد.

این نشریه با پرداختن به عواقب متفاوت عدم اعلام پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از سوی رئیس جمهور آمریکا نوشت: شروع جنگ با ایران، جهنمی چون خاورمیانه را به کوره عظیمی تبدیل خواهد کرد که احتمالا منافع آمریکا را در خود فرو خواهد برد.

این در حالی است که دونالد ترامپ چند روز قبل پس از نشستی به خبرنگاران گفته بود که ممکن است این آرامش قبل از طوفان باشد.

این نشریه ادامه داد: در صورتی که ترامپ معتقد باشد ارتش آمریکا می‌تواند با شیوه‌ای مقرون به صرفه ایران یا حکومت آن‌را از نابود کند باید گفت که این عدم درکی خطرناک است ... ایران کشوری با مساحت دو برابر عراق است و اقدام‌های تلافی جویانه در صورت حمله نظامی آمریکا می‌تواند بدتر از موردی باشد که از سال 2001 به این سو شاهدش بودیم.

نشنال اینترست نوشت: از این گذشته، نابود کردن برجام به منافع ما، دوستان و متحدان ما آسیب می‌زند. اگر متحدانی چون فرانسه، آلمان و یا ژاپن باور کنند که آمریکا امروز با توافق موافق است و فردا روزی که دولت جدید روی کار آمد نظرش عوض می‌شود و از توافق خارج می‌شویم، بسیار بعید است که این کشورها منافع ملی خود را با آمریکا پیوند بزنند.

این نشریه در خاتمه آورده است: اگر دوستان ما نتوانند به سخنان ما اعتماد کنند، دشمنانی چون کره شمالی جای خود را دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها