راهنمای جامع نگهداری و خرید انواع لوستر

کد خبر: 1095021
راهنمای جامع نگهداری و خرید انواع لوستر

 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی داخلی یک خانه وجود دارد، نورپردازی آن است. خانه‌ی ما برای داشتن یک فضای مطلوب که احساس خوبی به ما بدهد،‌ به نورپردازیی احتیاج دارد که از همه نظر بهینه و عالی باشد. شاید بپرسید نورپردازی چطور بر طراحی داخلی خانه تاثیر می‌گذارد. در واقع نورپردازی مناسب می‌تواند به فضای شما بُعد دهد، ارتفاع و عمق را در فضا نمایان سازد و نقاط دنج یا کانونی را بهتر نشان دهد.

زمانی که از نورپردازی فضاهای داخلی صحبت می‌کنیم، وسایل مختلفی در ذهن ما پدیدار می‌شود. از جمله‌ی این وسایل می‌توان به لامپ، آباژور، چراغ دیواری و همچنین لوستر اشاره کرد. استفاده‌ی به جا از هر کدام از این وسایل، می‌تواند بر جلوه‌ی آن‌ها را در محیط تاثیرگذار باشد.

زمانی که از لوستر صحبت می‌کنیم، بیشتر ما آن چراغ آویزهای بزرگ و پر شاخه در ذهنمان می‌آید که معمولا طلایی رنگ بوده و نمایی بسیار سلطنتی دارند. اما در دنیای امروز و با پیشرفت متخصصان در حوزه‌ی طراحی، لوسترها در مدل‌ها و شکل‌های بسیار متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند. شما نیز می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود و محل استفاده از یک لوستر، چراغ آویز یا لوستر مد نظر خود را انتخاب کنید.

اما در ابتدا بیایید ببینیم به چه چیزی لوستر گفته می‌شود؟ شاید تصوری که تاکنون درباره‌ی لوستر داشته‌ایم، اشتباه بوده باشد!

لوستر چیست؟

لوستر، یک چراغ بزرگ یا کوچک آویزان است که دارای طرح‌ها و نقش‌های متفاوتی بوده و در جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. لوسترها معمولا در نقطه‌ی مرکزی سقف یک فضا نصب می‌شوند تا وظیفه‌ی نوردهی به کل محیط را به خوبی انجام دهند. از آن‌جایی که این وسایل دارای کاربرد متفاوتی هستند، در اندازه‌های مختلفی نیز تولید می‌شود.

یکی دیگر از انواع لوسترها که معمولا تعداد شعله‌های کمتری داشته و برای فضاهای کوچکی استفاده می‌شوند، چراغ آویزها هستند. این دسته از وسایل روشنایی معمولا دارای وزن کمتری بوده و اندازه‌ی کوچک‌تری دارند.

تاریخچه لوستر

کلمه‌ی انگلیسی لوستر یا همان chandelier اولین بار در قرن ۱۶ تا ۱۷ میلادی و از دو کلمه‌ی فرانسوی candelabra و chandelle برگرفته شد. اولین لوسترهایی که مورد استفاده قرار گرفتند، به شکل یک صلیب بوده که در سه قسمت آن شمع قرار می‌گرفت. نکته‌ی جالب اینجاست که این لوسترها به سقف آویزان نمی‌شدند و معمولا بر روی میز یا طاقچه قرار داشتند. در گذشته به دلیل گران بودن لوسترها، این وسیله تنها در قصرها، خانه‌های اشراف زادگان و افراد ثروتمند شهرها استفاده پذیر بود.

چطور می‌توان لوستر مناسب را پیدا کرد؟

برای خرید لوستری که مناسب فضای هال و پذیرایی، آشپزخانه، اداره یا راهروی خانه‌ی شما باشد، باید برخی نکات مانند اندازه‌ی فضا، سبک طراحی داخلی محیط، تعداد شعله‌ی لوستر، اندازه‌ی آن و غیره توجه کرد که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

۱. تعداد شعله‌ی لوستر

زمانی که می‌خواهید لوستر خود را بر اساس تعداد شعله‌ی آن انتخاب کنید، در ابتدا باید به اندازه‌ی محیطی توجه کنید که قرار است لوستر در آنجا نصب شود. هر چه اندازه‌ی محیط شما بزرگ‌تر باشد، لوستر شما به تعداد شعله‌های بیشتری احتیاج دارد.

۲. نوردهی

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب لوستر اهمیت دارد، نوردهی آن است. شما باید به این که محیط خانه یا اداره‌ی شما به چه مقدار نور احتیاج دارد، توجه کنید. به عنوان مثال فضاهایی مانند آشپزخانه با این که کوچک هستند، اما به نوری احتیاج دارند که در تمام جهات تابیده شود. نوردهی یک لوستر نیز با توجه به نوع حباب‌های آن می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی حباب‌های یک لوستر به دو نوع پایین تاب و بالاتاب تقسیم می‌شوند که هر یک برای فضای خاصی مناسب هستند.

۳. سبک لوستر

همانطور که می‌دانید لوسترها دارای سبک‌های مختلفی از جمله مدرن، کلاسیک، روستیک و غیره هستند که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم. اگر دکوراسیون و طراحی داخلی منزل شما به سبک کلاسیک انجام شده است، استفاده از لوستر کلاسیک یا سلطنتی در اندازه‌ی مناسب، می‌تواند جلوه‌ی محیط را زیباتر نشان دهد.

دسته‌ بندی لوستر

در حالی که همه‌ی ما دوست داریم بهترین لوستر را برای قسمت‌های مختلف خانه یا اداره‌ی خود انتخاب کنیم، باید بدانیم که انواع لوسترها به چه صورت بوده و چگونه دسته‌ بندی می‌شوند. با شناختن انواع لوستر، انتخاب از میان تعداد نامحدود آن‌ها، راحت‌تر خواهد بود.

طرح و سبک لوستر

لوسترها انواع و اقسام متفاوتی دارند که هر کدام برای محیط خاصی مناسب هستند. زمانی که برای خرید لوستر به یک فروشگاه می‌رویم، می‌توانیم انواع لوستر و چراغ آویز را از نزدیک دیده و بر اساس سلیقه‌مان بهترین را انتخاب کنیم اما جمع آوری اطلاعات در مورد لوسترها با مشاهده‌ی آن‌ها صورت نمی‌پذیرد.

در هنگام انتخاب کردن لوستر مناسب فضای خانه یا اداره‌ی خود، در اولین مرحله باید سبک محیط خود را تعیین کنید. چرا که بهتر است لوستر شما نیز سبکی مشابه با سبک فضای مورد نظرتان داشته باشد. تصور کنید در خانه‌ای مدرن که تمام اشیا و وسایل دارای رنگ‌های سرد بوده و دکوراسیون محیط بسیار ساده اجرا شده است، از لوستر سلطنتی و بزرگ استفاده شود. این کار می‌تواند از زیبایی محیط شما به شدت بکاهد. به همین دلیل بهتر است برای انتخاب سبک لوستر یا چراغ آویز خود، به سبک منزلتان نیز توجه کنید.

141414

لوستر مدرن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوسترهای مدرن، سادگی و کاربردی بودن آن‌هاست. اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است، استفاده از لوستر مدرن ساده که در رنگ‌های سفید، طوسی یا مشکی تولید می‌شود، می‌تواند زیبایی خانه‌ی شما را دو چندان کند. لامپ‌های اس ام دی SMD به کار رفته در این دسته از لوسترها دارای تکنولوژی ال ای دی هستند که باعث می‌شود لوستر، طول عمر بسیار بالا و مصرف انرژی کمی داشته باشد. از آن جایی که این لامپ‌ها، برای لوسترهایی با ظاهری خاص ساخته می‌شوند، قابل تعویض نیستند. اما نگران نباشید! 

به دلیل فناوری خاصی که در آن‌ها به کار رفته، طول عمری در حدود ۲۰ تا ۵۰ هزار ساعت دارند. یعنی اگر شما لوستر خود را به مدت ۶ ساعت در روز و هر روز سال روشن بگذارید، می‌توانید حداقل ۹ سال از آن استفاده کنید.

لوسترهای مدرن معمولا دارای ریموت‌های کنترل از راه‌ دور هستند که به وسیله‌ی آن می‌توانید نور لوستر را در هر قسمت از خانه که باشید، کم یا زیاد و خاموش یا روشن کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز لوسترهای مدرن، جنس بدنه‌ی آن‌هاست که معمولا آلومینیوم بوده و باعث می‌شود وزن لوستر بسیار کمتر از لوسترهای دیگر باشد. لوسترهای مدرن در طرح‌ها و الگو‌های متفاوتی طراحی و ساخته می‌‌شوند.

لوستر کلاسیک

یکی دیگر از سبک‌های محبوب لوستر، سبک کلاسیک است که بیشتر آن‌ها تعداد شعله‌ی زیادی دارند. لوسترهای کلاسیک به طور معمول دارای بدنه‌ی آلومینیومی، برنجی یا برنزی هستند و بدنه‌ی سنگینی دارند. سرپیچ به کار رفته در لامپ‌های لوسترهای کلاسیک از نوع E14 است و در انواع حبابی، اشکی و شمعی تولید می‌شوند.

لوسترهای کلاسیک برای خانه‌هایی مناسب هستند که از متراژ بیشتری برخوردارند و سبکی کلاسیک دارند. این لوسترها معمولا در رنگ‌های برنزی، کرومی و طلایی تولید می‌شوند تا برای خانه‌هایی با سبک مشابه، مناسب باشند.

لوستر روستیک

احتمالا نام این سبک را نشنیده‌اید. یکی از سبک‌هایی که امروزه در بسیاری از خانه‌ها مشاهده می‌شود سبک روستیک است که از طراحی‌ها و انتخاب مصالح خانه‌های روستایی، از آن استفاده می‌شود. مهم‌ترین ماده‌ی مورد استفاده در این دکوراسیون، چوب است. طراحان نیز از این ماده برای طراحی و تولید سبک خاصی از لوستر استفاده کردند که به آن لوستر روستیک گفته می‌شود.

این دسته از لوستر‌ها دارای بدنه‌ی چوبی و فلزی هستند و استفاده از چوب در آن کاملا مشهود است. لامپ‌های به کار رفته در این لوسترها معمولا از نوع اشکی یا شمعی هستند اما شما می‌توانید لامپ‌ مورد نظر خود را با توجه به سرپیچ مورد نیاز لوستر، بر آن قرار دهید.

  1. لوستر معاصر

بسیاری از افراد تصور می‌کنند این دسته از لوسترها، مدرن هستند. در حالی که سبک مدرن با معاصر متفاوت است. لوسترهای معاصر دارای طرح‌های خلاقانه و نو هستند که هر کسی می‌تواند ایده‌ایی برای آن داشته باشد. در این سبک از لامپ‌های معمولی با سرپیچ‌های معمولی یا کوچک استفاده می‌شود و لامپ‌های استفاده شده در این لوسترها، قابل تعویض هستند. شما می‌توانید از این دسته‌ از لوسترها در خانه‌ی خود با هر دکوراسیونی استفاده کنید.

حالت لوستر

همان طور که می‌دانید لوسترها در اشکال و حالات مختلفی ساخته می‌شوند که متداول‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • دایره‌ای
  • بیضوی
  • خطی
  • مستطیلی
  • دایره‌ای
  • اسپاتنیک
  • پیلی
  • قفس‌دار

هر یک از لوسترهای نام برده برای فضای خاصی مناسب هستند. به عنوان مثال استفاده از لوسترهای مستطیلی در فضایی با همین حالت، می‌تواند محیط شما را بزرگ‌تر جلوه دهد. همچنین استفاده از لوسترهای خطی در فضاهای مانند آشپزخانه و در قسمت بالای جزیره، نمای زیبایی دارد.

14141414

جنس لوسترها

هر وسیله‌ای که در اطراف ما وجود دارد، از ساختمان محل زندگی گرفته تا ظروفی که در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم، از مواد و مصالح مختلفی ساخته شده‌اند. لوسترها و چراغ آویزها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

لوستر برنجی

یکی از متداول‌ترین موادی که برای لوسترها به کار می‌روند، برنج است. این آلیاژ از ترکیب فلزات روی و مس ساخته می‌شود و غالبا رنگی آنتیک به لوستر می‌دهد. این ماده برای ساخت لوسترهای کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و وزن آن کمی زیادی است.

لوستر برنزی

یکی دیگر از مصالح پر کاربرد در ساخت لوستر، آلیاژ برنز، ترکیب دو فلز مس و قلع، است که برای ساخت لوسترهای بزرگ و سلطنتی به کار می‌رود. این ماده باعث ایجاد رنگ برنزی در لوستر می‌شود و مانند لوسترهای برنجی، وزن نسبتا زیادی دارند.

لوستر چوبی

لوسترهای چوبی در رنگ‌های سفید و قهوه‌ای ساخته می‌شوند و وزن نسبتا کمی دارند. این لوسترها می‌توانند برای قسمت‌های مختلف خانه مناسب باشند و همچنین با هر دکوراسیونی هم‌خوانی دارند. استفاده از این لوسترها می‌تواند به منزله‌ی صرفه‌ جویی در بودجه تلقی شود. چرا که زیبایی و نور مطلوب را برای منزل شما فراهم می‌کند.

لوستر فلزی

لوسترهای فلزی معمولا در اندازه‌های کوچک‌تری تولید می‌شوند و برای محیط‌هایی مانند آشپزخانه، راهرو و اتاق خواب مناسب هستند. این دسته از لوسترها معمولا در رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای تولید می‌شوند و وزن سبکی دارند.

رنگ لوستر

لوسترها با توجه به کاربرد و سبکی که دارند در رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شوند. به عنوان مثال لوسترهایی که برای اتاق کودکان استفاده می‌شود باید در رنگ‌های شادتری باشند. به طور کلی لوسترها در رنگ‌های زیر تولید می‌شود:

  • برنزی
  • کرومی
  • آنتیک
  • طلایی
  • مشکی
  • صورتی
  • بنفش
  • آبی
  • فیروزه‌ای
  • سفید

کاربرد لوستر

حال که با انواع لوستر تا حدودی آشنا شدیم، می‌خواهیم ببینیم کدام لوستر برای کدام فضا مناسب است؟ آیا می‌توان از لوستر هال و پذیرایی برای اتاق خواب یا آشپزخانه استفاده کرد؟

شما می‌توانید لوستر مورد علاقه‌ی خود را برای قسمت‌های مختلف خانه استفاده کنید. اما آیا نوردهی آن لوستر برای فضا کافی‌ست؟ سبک آن چطور؟ در این قسمت می‌خواهیم لوستر مناسب برای قسمت‌های مختلف خانه را بررسی کنیم.

لوستر آشپزخانه

آشپزخانه قسمتی مهم در خانه است که نورپردازی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. این فضا معمولا دارای اندازه‌ای کوچک‌تر نسبت به هال و پذیرایی است و به همین دلیل لوستر مناسب این محیط، بهتر است اندازه‌ی کوچک‌تری داشته باشد. همچنین جهت حباب‌های این لوسترها، باید رو به پایین باشد تا نوری مناسب و مستقیم را برای محیط آشپزخانه فراهم کنند. 

لوسترهای مناسب آشپزخانه عمدتا از فلز و چوب ساخته می‌‌شوند. از نظر اندازه، شما می‌توانید از لوسترهای برنزی یا برنجی سقفی استفاده کنید که ارتفاع مطلوبی دارند و برای فضای آشپزخانه به نظر مناسب می‌آیند. اما در واقعیت به دلیل نورپردازی تزئینی که دارند، در آشپزخانه کاربردی ندارند و بهتر است در آشپزخانه و محیط‌های مشابه، از آن‌ها استفاده نشود.

لوستر پذیرایی

پذیرایی، یکی دیگر از قسمت‌های مهم خانه‌ است که هر کسی که وارد خانه‌ی شما می‌شود، می‌تواند آن را ببیند. اگر قصد انتخاب لوستر برای هال یا پذیرایی را دارید، دستتان کاملا باز است. از لوسترهای برنجی گرفته تا چراغ آویزهای چند شعله‌ی شکیل و زیبا، می‌توانند در پذیرایی شما جای بگیرند. اگر پذیرایی شما دارای سبک کلاسیک است، می‌توانید از لوسترهای برنجی و برنزی در اندازه‌های مناسب در هال و پذیرایی خود استفاده کنید. بعد از این که لوستر مطلوب خود را انتخاب کردید، باید با توجه به اندازه‌ی فضای مورد نظر، تعداد مناسب لوستر را تعیین کنید.

لوستر کودک

لوستر مناسب برای اتاق کودک، باید رنگ‌های شاد و اندازه‌ی کوچکی داشته باشد. این دسته از چراغ آویزها، معمولا یک شعله دارند و دارای سرپیچ معمولی E27 هستند.

لوستر اتاق خواب

اتاق خواب، قسمتی از خانه است که ما بعد از داشتن یک روز سخت کاری، می‌خواهیم آرامش خود را از آنجا بگیریم. لوستر یا چراغ آویزهای مناسب اتاق خواب، اندازه‌ی کوچک‌تری نسبت به لوسترهای هال و پذیرایی دارند. این دسته از لوسترها، معمولا دارای بدنه‌ی چوبی یا فلزی بوده و تعداد شعله‌های آن‌ها متفاوت است.

لوستر راهرو

اگر راهروی خانه‌ی شما قابلیت نصب یک جسم نورده را دارد، بهتر است به جای لوستر، از چراغ آویزهای تک شعله استفاده کنید تا علاوه بر ایجاد زیبایی محل، نور کافی برای راهرو را فراهم کند. استفاده از لوسترها یا چراغ آویزهای چند شعله برای چنین فضای کوچکی، می‌تواند باعث کوچک دیده شدن فضا شود.

انتخاب اندازه‌ی مناسب برای لوستر

همه‌ی ما ممکن است این سوال برایمان پیش بیاید که چطور می‌توان اندازه‌ی مناسبی را برای لوستر انتخاب کرد؟ چطور بفهمیم یک لوستر برای اتاق یا هال خانه مناسب است یا خیر؟ طراحان و متخصصان این زمینه فرمولی را برای محاسبه‌ی طول و عرض مناسب لوستر در یک فضای خاص را پیشنهاد داده اند که به صورت زیر است:

عرض لوستر بر حسب سانتی‌متر = 2.54 ÷ ((3.28 × طول فضا به متر) + (3.28 × عرض فضا به متر))

ارتفاع لوستر بر حسب سانتی‌متر = 2.54 ÷ (3.28 × ارتفاع فضا به متر)

البته این فرمول محاسبه، ممکن است اطلاعات دقیقی به شما ندهد و می‌تواند به عنوان یک راهنما عمل کند.

تمیز کردن لوستر

یکی دیگر از موضوعاتی که اهمیت زیادی دارد، نگهداری از لوستر است. لوستر آلوده به گرد و خاک، می‌تواند زیبایی خانه‌ی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اگر لوستر کریستالی دارید، باید هر چند وقت یک بار، آن‌ را به خوبی تمیز کنید. چرا که کریستال‌ها باعث بهبود نوردهی لوسترها می‌شوند.

اما برای نگهداری لوستر‌های مختلف، راه‌های متفاوتی نیز وجود دارد. به عنوان مثال برای تمیز کردن لوسترهای برنزی یا برنجی نمی‌توان از وسایل شوینده معمولی استفاده کرد.

تمیزکاری لوستر چوبی

برای تمیز کردن لوسترهای چوبی، می‌توانید از یک دستمال مرطوب شده استفاده کنید و به آرامی روی بدنه‌ی لوستر بکشید. در بیشتر مواقع، حباب‌های روی لوسترهای چوبی از خود لوستر جدا هستند و شما می‌توانید به صورت جداگانه آن‌ها را تمیز کنید. جنس این حباب‌ها از شیشه بوده و تمیز کردن آن‌ها با شیشه پاک‌کن یا آب، مانعی ندارد. اگر لوستر شما مدت‌هاست که تمیز نشده و لایه‌ای از خاک روی آن را گرفته است، می‌توانید از یک دستمال پارچه‌ای که کمی به شیشه پاک‌کن آغشته شده است. استفاده کنید.

تمیزکاری لوستر کریستالی

به طور کلی وسایل شیشه‌ای، گرد و غبار و چربی زیادی را به خود می‌گیرند. اگر گاز شیشه‌ای داشته باشید، حتما از این موضوع باخبر هستید. لوسترهایی که دارای کریستال‌های شیشه‌ای هستند نیز احتیاج به تمیز کاری هفتگی دارند. برای تمیز کردن کریستال‌ها، می‌تواند یک پارچه را به شیشه پاک‌کن آغشته کرده و بعد از نگه داشتن یک کریستال در دستتان (برای جلوگیری از تکان خوردن کل لوستر) به آرامی کریستال را تمیز کنید.

تمیزکاری لوستر برنجی یا برنزی

این دسته از لوسترها، به دلیل جنس بدنه‌ی خاصی که دارند، به راحتی و با مواد معمولی تمیز نمی‌شوند. در ابتدا به خاطر داشته باشید تمیز کردن و گردگیری روزانه‌ی این لوسترها با پارچه‌ی خشک، کاری ضروری‌ست. اما اگر مدت‌هاست لوستر خود تمیز نکرده‌اید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • قبل از شروع هر چیزی، فیوز برق را خاموش کنید.
  • محلول مایع ظرفشویی و آب گرم را به آرامش و با استفاده از یک دستمال، روی لوستر بمالید.
  • سپس با استفاده از دستمال دیگری، محلول را از روی لوستر پاک کنید.
  • لوستر را خشک کنید.

انواع سرپیچ لامپ برای لوستر

همان طور که می‌دانید لامپ‌هایی که برای لوسترهای مختلف به کار برده می‌شوند، انواع مختلفی داشته و هر کدام در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. اما چه چیزی لامپ‌ها را با یکدیگر متفاوت کرده است؟

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که در ساختار یک لامپ وجود دارد، سرپیچ آن‌هاست. سرپیچ لامپ، همان پایه‌ی آن است که برای لوسترها و چراغ آویزها، سه نوع E14 وE27 را دارد. در لوسترهای چوبی و فلزی، از سرپیچ E27 استفاده می‌شود که اندازه‌ای متوسط دارد. همچنین برای لوسترهای کلاسیک و سلطنتی، از سرپیچ‌های کوچک E14 استفاده می‌کنند.

چطور می‌توانیم لوستری با قیمت مناسب خریداری کنیم؟

قیمت یک لوستر به چیزهای مختلفی از جمله جنس، رنگ، تعداد شعله و کاربری آن بستگی دارد. همیشه در نظر داشته باشید که لوسترهایی که دارای جنس بدنه‌ی برنجی، برنزی یا آلومینیومی دارند و سبک آن‌ها کلاسیک یا سلطنتی‌ست، دارای قیمت بیشتری هستند. بسیاری از این لوسترها، طرح‌ها و نقش‌های خاصی از جمله فرشته بر روی بدنه دارند که زحمت ساخت آن‌ها را بیشتر می‌کند و همین موضوع باعث افزایش قیمت لوستر می‌شود.

لوسترهای فلزی و چوبی که دارای ساختار ساده‌تری هستند، قیمت مناسب‌تری دارند. وزن این لوسترها سبک‌تر بوده و ظاهر آن‌ها برای هر فضایی مناسب است. یکی دیگر از لوسترهایی که می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد، لوسترهای مدرن است. این دسته از لوسترها فضاهایی با سبک طراحی مدرن مناسب هستند و جلوه‌ی بسیار زیبایی به منزل شما می‌دهند.

درباره‌ی آرتا الکتریک

مجموعه‌ی آرتا الکتریک با داشتن تیمی باتجربه و مجرب، با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان، بهترین محصولات را با مشخصات فنی کامل در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. اگر سوالی در مورد محصولات موجود در سایت آرتا الکتریک دارید، می‌توانید با مجموعه‌ی ما تماس گرفته و سوالات خود را از مشاوران ما بپرسید.

مجموعه‌ی آرتا الکتریک با در نظر گرفتن سلیقه‌های مختلف، فروشنده‌ی انواع لوستر، چراغ آویز و.. است. بیشتر افراد تصور می‌کنند خرید لوستر به صورت آنلاین باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود و اما با ارائه مشخصات فنی کامل این مشکل رفع شده است.

تمامی محصولات روشنایی خریداری شده از آرتا الکتریک، قبل از ارسال توسط کارشناسان بررسی می‌شوند تا کالای ارسال شده کاملاً سالم باشد. مجموعه‌ی آرتا با داشتن تجربه‌ای ۳۵ ساله، به تیمی معتمد و امن تبدیل شده است که می‌تواند نیازهای مخاطبان خود را به خوبی برآورده کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها