کلاهبرداری در استارتاپ کانادا چگونه صورت میگرد؟

کد خبر: 1139106
کلاهبرداری در استارتاپ کانادا چگونه صورت میگرد؟

 

 

اگر به دنبال ویزای استارتاپ کانادا بوده باشید شاید موضوع کلاهبرداری استارتاپ کانادا نیز به گوش شما رسیده است. این روزها عوامل مختلف اجتماعی و اقتصادی موجب شده تا ایرانیان زیادی تصمیم به مهاجرت به کشورهای پیشرفته دنیا خصوصاً کانادا بگیرند که شامل طیف وسیعی از اقشار مختلف جامعه از جمله افراد دارای درآمد متوسط و کم درآمد نیز می‌شود.

معمولاً زمانی که تقاضا برای مهاجرت بالا می‌رود، انواع کلاهبرداری از جمله کلاهبرداری در استارتاپ کانادا نیز افزایش یافته و متقاضیان متعددی متحمل ضررهای سنگینی از این بابت می‌شوند.

البته کلاهبرداری تنها مختص به نوع خاصی از ویزا مثل ویزای استارتاپ کانادا نیست و امکان انجام این کار و انجام تقلب در سایر طرح‌های مهاجرتی نیز وجود دارد، اما از آنجا که اخیراً مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ کانادا به موضوعی ترند و پرمخاطب در میان شهروندان ایرانی تبدیل شده، قصد داریم تا در این مطلب به طور مختصر و مفید، نکات و جزئیات کلاهبرداری در استارتاپ کانادا را به شما توضیح داده و شما از خطرات مختلف آن باخبر سازیم.

کلاهبرداری استارتاپ کانادا

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا آمار کلاهبرداری در استارتاپ کانادا بالا رفته و چرا نباید انجام این خدمات مهاجرتی را به هر آژانس و یا وکیل مهاجرتی سپرد؟ در جواب باید بگوییم که این روش همانند اسکیل ورکر محدود به برخی از عناوین شغلی نبوده، دارای مراحل نسبتاً ایده‌آل تری است، به نمره بالای زبان نیاز نداشته و می‌توان بدون بودجه و سرمایه اولیه برای آن اپلای کرد.

یعنی برخلاف روش مهاجرت تحصیلی و یا کاری که نیاز به بودجه اولیه بالا و مشخصات کاری و تحصیلی نسبتاً سختی دارد، امکان درخواست ویزای استارت آپ این کشور برای افراد بیشتری ممکن بوده و در یک نگاه روش مهاجرتی ساده‌ای به نظر می‌رسد. ولی در حقیقت اینطور نیست و داشتن چنین باوری ممکن است شما را با کلاهبرداری در ویزای استارت آپ کانادا مواجه سازد.

از این رو توصیه می‌کنیم که به خوبی در مورد شروط و قوانین اپلای این نوع از ویزا تحقیق کرده و تمامی راهنمایی‌های ارائه شده در وب سایت رسمی Canada.ca را مطالعه بفرمایید.

ویزای استارت آپ کانادا ماهیت کارآفرینی و ایجاد بیزینس جدید در کشور کانادا را داشته و مناسب تمامی افراد نیست. یعنی شما ملزم هستید تا به طور شخصی و یا از طریق یک موسسه مهاجرتی معتبر یک ایده تجاری و بیزینس پلن متمایز و توسعه یافته را ساخته و پرداخته کرده و برای سازمان‌های استارتاپی مورد تائید کانادا ارسال کنید.

اما برای اینکه بیشتر وارد جزئیات ویزای استارت آپ نشده و تنها روش‌های کلاهبرداری در استارتاپ کانادا را به شما توضیح دهیم، لازم است تا در ادامه به موارد محتمل کلاهبرداری در این حوزه حساس مهاجرتی توجه نمایید:

6

مورد اول لتر آف ساپورت Letter of support است که می‌تواند به کلاهبرداری منجر شود. در پروسه اخذ ویزای استارتاپی، شما و یا موسسه مهاجرتی باید یک ایده استارتاپی را به یکی از موسسات مهاجرتی مورد تائید دولت این کشور ارسال کند که در صورت تائید طرح، یک نامه معتبر و ارزشمند به نام لتر آف ساپورت برای شما ارسال می‌گردد.

این نامه تائیدیه سرمایه گذاری برای طرح شما است، اما تضمینی برای صدور ویزا و کارت اقامت کانادا نخواهد بود. برای همین به هیچ وجه با دیدن چنین برگه‌ای پول خدمات مهاجرت استارتاپ را به طور تمام و کمال پرداخت نکرده و به اصطلاح خام نشوید.

در واقع تا زمان پیشروی روند، آماده سازی طرح و محصول نهایی و اپلای ویزای استارتاپ از کنسولگری کانادا، نامه پشتیبانی به تنهایی کاری برای شما نکرده و معنی خاصی نخواهد داشت.

مورد دوم کلاهبرداری در استارتاپ کانادا فروش ایده و بیزینس پلن برای اپلای ویزای این کشور است. باید خیلی مواظب باشید و پیش از اطمینان از اتمام مراحل مهاجرتی و موافقت با تمامی درخواست‌ها از سوی سفارت کانادا گرفتار برخی از این دام‌ها نشوید.

چون ممکن است یک ایده به چندین نفر به طور همزمان فروخته شود، ماهیت استارتاپی نداشته باشد، بسط و گسترش نیافته باشد و برای ارائه به سازمان‌های سرمایه گذار کانادایی مناسب نباشد و در نهایت دست شما را در پوست گردو بگذارد!

پس از این موضوع آگاه باشید که یک ایده تجاری و بیزینس پلن ناقص که برای آن بازاریابی صورت نگرفته و به طور تخصصی در مورد جزئیات آن کار نشده باشد، نه تنها مورد تائید سرمایه گذاران رسمی کانادا نیست، بلکه به هیچ وجه به اخذ اقامت و ویزای استارت آپ کانادا منتهی نمی‌شود.

مورد سوم کلاهبرداری در استارتاپ کانادا این است که فرد و یا موسسه مهاجرتی این ادعا را می‌کند که توانایی تبانی و هماهنگی با سازمان‌های سرمایه گذار مورد تائید دولت کانادا را دارد و می‌تواند بدون زحمت خاصی نامه پشتیبانی بگیرد.

 اگر با چنین موضوعی روبرو شدید، سریعاً از آن محل خارج شده و قرارداد خود را فسخ کنید، چون این شرکت‌ها که با نام‌های Venture capital funds (صندوق‌های سرمایه گذاری خطر پذیر)، گروه‌های سرمایه‌گذاری Angel و انکوباتورهای تجاری شناخته می‌شوند تحت نظارت دقیق دولت کانادا قرار دارند و به هیچ وجه امکان تبانی و پارتی بازی در آنها وجود ندارد.

 شما می‌توانید با جستجوی عبارت designated organizations – start up visa در وب سایت Canada.ca به راحتی با این شرکت‌ها ارتباط برقرار کرده و از جزئیات هر یک و میزان سرمایه گذاری احتمالی شان باخبر شوید.

 مورد چهارم کلاهبرداری در استارتاپ کانادا که زیاد اتفاق می‌افتد این ادعا است که نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس وجود نداشته و بدون مدرک نیز می‌شود پرونده استارتاپی شما را به جریان انداخت. اما حقیقت ماجرا این است که شما به حداقل مدرک زبان آیلتس با نمره 5 نیاز دارید و باید در زمان ارسال مدارک و اپلای ویزا به سفارت این مدرک را داشته و برای کنسولگری ارسال کنید.

پس اگر فرد یا شرکتی درخواست هزینه استارتاپ کانادا را از شما کرده و این اطمینان را به شما می‌دهد که بدون مدرک زبان در حال پیگیری کارهای ویزای شماست، مطمئن باشید که با یک کلاهبرداری روبرو هستید و در خطر از دست دادن پول زیادی خواهید بود.

یکی دیگر از نشانه‌های کلاهبرداری در خدمات استارتاپ کانادا هزینه‌های بسیار پایین و وسوسه کننده‌ای است که به متقاضیان پیشنهاد می‌شود.

شما می‌توانید به طور شخصی و از طریق وبسایت Canada.ca صفر تا صد دریافت نامه پشتیبانی و درخواست این نوع از ویزای کانادا را به طور شخصی انجام دهید، اما در صورتی که دارای تجربه و اطلاعات کافی نباشید، باید از کمک، راهنمایی و مشاوره تخصصی یک موسسه مهاجرتی معتبر در این زمینه بهره ببرید و بدون عجله و با دقت تمام، تمامی مراحل را با موفقیت سپری کنید.

کاری که بسیار حساس و زمان‌بر بوده و نیاز به تخصص و توجه به جزئیات ریز و درشت زیادی دارد و اعلام هزینه‌های بسیار ارزان و پایین برای این نوع از خدمات یکی از نشانه‌هایی است که ثابت می‌کند شرکت مورد نظر تنها قصد دریافت پول را از شما داشته و خروجی خاصی را به شما ارائه نمی‌دهد و یا حتی ممکن است با بی دقتی موجب ریجکتی ویزای شما شود که شانس شما را برای مهاجرت و درخواست‌های بعدی به شدت کاهش می‌دهد.

پس بهتر است قبل از هر اقدامی به خوبی در مورد سابقه موسسه و آژانس مهاجرتی تحقیق کرده و بدانید که هیچ ارزانی بی علت نیست!

اما اگر بخواهیم به یکی دیگر از اقسام کلاهبرداری در استارت آپ کانادا اشاره کنیم باید بگوییم که برخی از شرکت‌ها از عبارت تضمینی برای جذب مشتری استفاده می‌کنند، یعنی به داشتن نتیجه موفق اطمینان داشته و تضمین قبولی درخواست ویزا را به شما‌ می‌دهند.

موردی که کاملاً از دست تمامی افراد و شرکت‎‌‌های مهاجرتی خارج بوده و تصمیم‌گیری آن تنها اختصاص به کنسولگری و سفارت کانادا دارد. پس اگر با چنین ادعایی روبرو شدید حتم بدانید که قرار است کلاهبرداری رخ دهد و پول شما صرف هیچ و پوچ شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که علیرغم چیزی که کلاهبرداران این حوزه نشان می‌دهند، با دریافت نامه پشتیبان از سازمان‌های سرمایه گذاری کار شما پایان نیافته و تازه شروع شده است. بخش اصلی یعنی اخذ ویزا و اقامت کانادا هنوز باقیمانده و شما باید خود را به خوبی برای این مرحله بسیار مهم آماده سازید.

در یک جمع بندی کلی توصیه به شما این است که از مشاوره و ارزیابی تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کنید  و با آگاهی کامل در این مسیر قدم بگذارید. از آماده سازی و گسترش ایده تجاری و بیزینس پلن گرفته تا دریافت نامه پشتیبانی  و اپلای ویزای استارت آپ کانادا، تمامی مراحل موجود شامل جزئیات متعددی می‌شود که نیاز به تجربه و دقت فراوان داشته و با همراهی کارشناسان nilgam نتیجه دلخواه حاصل خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها