5 روش برای جذب پرندگان به حیاط خانه

کد خبر: 1145757
5 روش برای جذب پرندگان به حیاط خانه

هوا گرم و دلپذیر است و حیوانات مثل همیشه سرگرمند. آیا شما عاشق حیوانات هستید؟ مشاهده‌ی حیوانات در حالی که به دنبال کارهای روزمره‌ی خود هستند می‌تواند واقعا جذاب باشد. زندگی حیوانات همزمان ساده‌تر و پیچیده‌تر از زندگی خود ما است.

گاهی اوقات، مردم ساعت‌ها را صرف تماشای پرندگان و حیوانات دیگر می‌کنند. برخی حتی این کار را در حیاط خانه‌ی خود انجام می‌دهند. آیا از تماشای پرندگان لذت می‌برید؟ چند راه وجود دارد که به شما امکان می‌دهد برای بازدیدکنندگان کوچک پردار دعوت‌نامه ارسال کنید.

گیاهان و فضای سبز

نوع فضای سبزی که در چشم‌انداز شما وجود دارد، نقش مهمی در اینکه چه حیواناتی را در نزدیکی خانه‌ی خود می‌بینید دارد.

درختان یک آهنربای آشکار برای فعالیت پرندگان هستند. اگر در حیاط خود درخت دارید، مطمئنا طیف گسترده‌ای از پرندگان را خواهید دید، اما گیاهان دیگری نیز وجود دارند که پرندگان دوست دارند. کاشت چیزهای خاصی که پرندگان دوست دارند بخورند را در نظر بگیرید. برخی از بهترین انتخاب‌ها توت، گل آفتابگردان و پیچ امین‌الدوله هستند. اگر یک منبع غذایی برای پرندگان آماده کنید، مطمئن باشید که تعداد زیادی از آن‌ها را خواهید دید.

غذای پرنده

پرورش مجموعه‌ای از گیاهان تنها راهی نیست که می‌تواند پرندگان گرسنه را جذب کند. یکی دیگر از کارهای عالی که می‌توانید انجام دهید این است که یک دانخوری پرندگان در حیاط خود نصب کنید. دانخوری را در یک نقطه‌ی قابل مشاهده آویزان کنید و آن را پر از دانه‌ی پرنده نگه دارید. شما می‌توانید به طور منظم آمدن و رفتن پرندگان را تماشا کنید.

به جای قرار دادن یک دانخوری، می‌توانید یک ایستگاه تغذیه‌ی پرنده با چندین دانخوری ایجاد کنید تا پرندگان بیشتری را به حیاط خود جذب کنید. باید ایستگاه خود را در جایی قرار دهید که بتوانید آن را در تمام طول سال ببینید و برای پرندگان امن باشد.

می‌توانید با 3 یا 4 دانخوری شروع کنید. آن‌ها را در ارتفاعات مختلف قرار دهید. با انواع دانخوری‌ها، بهترین شانس را برای جذب پرندگان به حیاط خود خواهید داشت. هرچه دانخوری‌های بیشتری داشته باشید، پرندگان بیشتری جذب خواهید کرد.

سعی کنید مخزن‌های خود را در مناطق مختلف قرار دهید تا پرندگان مختلف با ترجیحات مختلف را جلب کنید. برخی پرندگان به خجالتی بودن شناخته شده اند. سعی کنید یک یا دو دانخور را در نزدیکی یک درختچه یا بوته‌ی بزرگ قرار دهید که محافظتی که دوست دارند را به آنها ارائه دهد.

محل قرار دادن دانخوری باید در ارتفاع قابل توجهی از سطح زمین باشد تا پرندگان برای شکارچیان حیاط خلوت مانند گربه‌ها تبدیل به هدف راحت نشوند.

هر چه پرندگان در هنگام بازدید از دانخوری شما احساس امنیت بیشتری داشته باشند، احتمال بازگشت آن‌ها بیشتر است. ارائه‌ی مکانی برای استراحت و نشستن به پرندگان در حین غذا خوردن باعث می‌شود که آن‌ها احساس امنیت و راحتی بیشتری در هنگام استفاده از غذا داشته باشند.

12

حمام پرندگان و آبنماها

در نهایت، پس از در نظر گرفتن مکان‌هایی برای نگهداری و تغذیه‌ی پرندگان، یک چیز دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید: تفریح. انواع حیوانات وجود آب روان را دوست دارند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای جذب پرندگان به خانه‌ی خود انجام دهید این است که یک آبنمای کوچک یا حمام پرندگان را برای خیس شدن آن‌ها نصب کنید. طیف وسیعی از انواع آبنما در فضای باز موجود است. آن‌ها پرندگان مورد علاقه‌ی شما را جذب می کنند و در عین حال حس جدیدی از سبک و کلاس را به فضای بیرونی شما می‌بخشند.

همه‌ی پرندگان به آب نیاز دارند، بنابراین یک حمام پرنده نصب کنید تا با یک منبع آب، پرندگان بیشتری را به حیاط خود بکشانید.

در حالی که یک حمام پرنده یک شروع عالی است، ارتقاء منبع آب راهی مطمئن برای جذب پرندگان بیشتر است.

صدای حرکت آب برای اکثر پرندگان وحشی مانند یک میدان مغناطیسی است و گونه‌های کنجکاو حتی از فواصل دور هم به بررسی آن می‌آیند.

چنانچه بخواهید یک آبنمای زیبا و نسبتا بزرگ را به حوض حیاط یا ویلای خود اضافه کنید و درعین حال خیلی هم هزینه نکنید، می‌توانید خرید آبنمای پیش ساخته را درنظر بگیرید. این آبنماها در طرح ها و ابعاد گوناگون قابل تهیه اند و می‌توانند موزیکال یا غیرموزیکال باشند.

13

رنگ‌های روشن

پرندگان به طور طبیعی جذب رنگ‌های روشن می شوند، بنابراین با ارائه‌ی رنگ‌های متنوع در اطراف حیاط خود توجه آن‌ها را جلب کنید. از جذب جفت گرفته تا پنهان شدن از شکارچیان و تقریبا هر چیزی که بین آن‌ها وجود دارد، رنگ می‌تواند نقش مهمی در وجود پرنده داشته باشد.

حیاط خود را به ویژه با قرار دادن رنگ‌هایی که برای جذب پرندگان شناخته شده اند، جذاب کنید. قرمز به ویژه برای جذب مرغ مگس‌خوار، موثر شناخته شده است و بسیاری از دانخورها به رنگ قرمز روشن به بازار می‌آیند تا توجه آن‌ها را جلب کنند.

به طور کلی، پرندگان معمولا جذب رنگ خود و همچنین رنگ‌های مرتبط با غذاهایی که می‌خورند می‌شوند.

 

لانه‌سازی

راه‌های مختلفی برای تشویق پرندگان به لانه‌سازی و بزرگ کردن بچه‌های خود در حیاط خلوت شما وجود دارد.

ارائه‌ی موادی که پرندگان هنگام ساختن لانه‌ی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند، مانند ریسمان، خز حیوانات خانگی و نخ، یکی از راه‌های کمک به ساخت و ساز پرندگان و تبدیل حیاط شما به یک محل لانه‌سازی جذاب است.

پرندگان با تهدیدهای رو به رشد ناشی از کمبود پناهگاه و مکان‌های لانه سازی مواجه هستند، بنابراین می‌توانید با کاشت درختچه‌ها، درختان و گیاهان بومی، کمک کنید. گیاهان بومی با آب و هوای منطقه سازگاری دارند و بهترین مکان طبیعی لانه‌سازی را برای جذب پرندگان در چشم‌انداز شما فراهم می‌کنند.

 

منابع:

https://waterfeaturepros.com/attracting-birds-to-your-backyard/

https://worldbirds.com/how-to-attract-birds/

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها