درمان جوش صورت | روش های خانگی موثر برای درمان سریع این عارضه

کد خبر: 1173281
درمان جوش صورت | روش های خانگی موثر برای درمان سریع این عارضه

 

چکیده : یک مطالعه در سال 2017، نشان داد که 77 درصد از بیماران با استفاده از روش‌های درمانی خانگی، جوش‌‌های صورت خود را از بین برده‌اند. اگر شما هم به دنبال روش‌های خانگی درمان جوش صورت هستید، این مطلب را مطالعه کنید.

درمان جوش صورت با استفاده از روش‌های خانگی و سنتی

جوش یکی از شایع‌ترین عارضه‌های پوستی است که می‌تواند روی ظاهر شما تاثیر منفی بگذارد. در این بین، استفاده از اسید سالیسیلیک، نیاسینامید یا بنزوئیل پراکسید، درمان‌هایی رایج و موثر برای رفع این عارضه هستند. اما عوارضی مانند خشکی، قرمزی و تحریک پوست دارند. از این رو، بسیاری از افراد به دنبال روش‌های جایگزین برای درمان جوش صورت هستند. همچنین یک مطالعه در سال 2017، نشان داد که 77 درصد از بیماران با استفاده از روش‌های درمانی خانگی، جوش‌‌های صورت خود را از بین برده‌اند. اگر شما هم به دنبال روش‌های خانگی درمان جوش صورت هستید، این مطلب را مطالعه کنید.

با بهترین روش‌های خانگی برای درمان جوش صورت آشنا شوید

پوست ما انعکاسی از وضع سلامت ماست. از این رو، وجود جوش‌های سرسفید، جوش‌های سرسیاه و دیگر انواع جوش‌ها می‌تواند نشان‌دهنده تغذیه نامناسب و عدم تعادل هورمونی باشد. همین مسائل اهمیت یافتن درمان‌های خانگی برای جوش را بیشتر می‌کنند.

بر طبق یافته‌ها آکادمی پوست آمریکا (American Academy of Dermatology)، 85 درصد از نوجوانان از این عارضه رنج می‌برند. حتی بسیاری از بزرگسالان نیز گاه به گاه دچار جوش‌های پوستی می‌شوند. در برخی موارد، علائم آنقدر شدید هستند که افراد مجبور به مراجعه به متخصص پوست می‌شوند.

جوش‌ها می‌توانند به شکل خفیف تا شدید بروز بدهند و باعث درد و احساسی ناخوشایند در صورت، سینه، بازوها و دیگر بخش‌های بدن شوند. لازم به ذکر است که عدم درمان جوش صورت، می‌تواند منجر به کاهش عزت نفس، هایپرپیگمانتاسیون (لکه های پوستی) و ... شود. برخی از عوامل موثر در ایجاد جوش عبارتند از:

  • ژنتیک

  • تغییر سطح هورمون‌ها

  • کمبود خواب

  • استرس

خبر خوب این است که درمان‌های خانگی بی‌خطر برای انواع جوش‌ها وجود دارند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به جای درمان‌های خانگی طبیعی برای جوش، استفاده از دارو را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که به حداقل رساندن جوش‌ها و پاکسازی پوست به‌طور طبیعی نیز امکان‌پذیر است. از سوی دیگر، یک رژیم غذایی سالم، استفاده از روغن‌های طبیعی، پاک‌سازی مداوم، داشتن روتین پوست مناسب و ...  می‌توانند شما را در بازیابی سلامت پوست خود یاری کنند. در ادامه، با برخی از این درمان‌ها آشنا می‌شویم.

استفاده از سرکه سیب

تحقیقات متعددی درباره تاثیر سرکه سیب در مبارزه با باکتری‌ها و قارچ‌ها اشاره کرده‌اند. در واقع، این نوع از سرکه حاوی اسیدهای آلی مانند اسید سیتریک می‌باشد. جالب است بدانید که مطالعات انجام شده در سال 2016، نشان می‌دهند که اسید سیتریک به راحتی جوش‌ها را از بین می‌برد. از سوی دیگر، اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب تاثیر به‌سزایی در درمان جوش صورت دارد.

برخی از متخصصان پوست توصیه می‌کنند که به هیچ‌وجه از سرکه سیب استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست را تحریک کند. اما برخی دیگر بر این باورند که استفاده از سرکه سیب، روشی مقرون‌به‌صرفه است که اسکارهای ناشی از جوش را بهبود می‌بخشد و از سوی دیگر، در دسترس همه است. اما شاید بپرسید: «چگونه می‌توان با سرکه سیب، جوش‌ها را از بین برد؟». در پاسخ باید بگوییم، برای در‌مان جوش‌ها، سرکه سیب و آب را با نسبت یک به سه مخلوط کنید (برای پوست‌های حساس، باید از آب بیشتری استفاده شود).

روش استفاده:

پس از پاک کردن صورت، مخلوط به دست آمده را با استفاده از پنبه، به آرامی روی پوست بمالید و بگذارید پنج تا 20 ثانیه بماند. سپس، سطح پوست را با آب بشویید و خشک کنید. شما باید این روند را یک تا دو بار در روز (در صورت نیاز) تکرار کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از سرکه سیب روی پوست می‌تواند باعث سوختگی و سوزش شود و اکثر متخصصان پوست آن را توصیه نمی‌کنند. اما اگر می‌خواهید این روش را امتحان کنید، سرکه سیب را در مقادیر کم استفاده کرده و آن را با آب رقیق کنید. بهتر است پیش از استفاده از ترکیب آب و سرکه سیب، یک تست پوستی (پچ تست) روی صورت خود انجام دهید.

ماسک عسل و دارچین؛ اکسیر جادویی برای درمان جوش صورت

ماسک صورت عسل و دارچین، یک ماسک آنتی باکتریال است که تهیه آن بسیار ساده می‌باشد. جالب است بدانید که یک مطالعه در سال 2017، نشان داد که ترکیب عسل و عصاره دارچین، اثرات ضد باکتریایی دارد که برای رفع جوش‌ها، فوق‌العاده هستند. تحقیقات جدیدتر در سال 2020 نیز نشان داده‌اند که عسل به تنهایی می‌تواند مانع بروز جوش‌ها شود یا آن‌ها را از بین ببرد. اگرچه، این داده‌ها لزوما به این معنی نیستند که عسل به طور قطعی، جوش یا آکنه را درمان می‌کند.

روش استفاده:

برای تهیه ماسک دارچین و عسل، دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید. سپس، صورت خود را پاکسازی کنید. در مرحله بعد، ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. پس از گذشت این زمان، صورت خود را بشویید و کاملا خشک کنید. ممکن است دارچین باعث تحریک پوست شما شود. از این رو، بهتر است که پیش از اینکه ماسک را روی پوست خود بمالید، کمی از آن را روی بخشی از پوست خود تست کنید.

درمان جوش صورت با روغن درخت چای

ملالکوا که به عنوان روغن درخت چای نیز شناخته می‌شود، جوش‌ها را به خوبی از بین ‌می‌برد. در سراسر جهان، این روغن به عنوان یک ضدعفونی‌کننده و برای درمان زخم‌ها استفاده می‌شود. چراکه مانند روغن نارگیل و عسل، خاصیت ضد باکتری‌ و ضد قارچ‌ دارد.

بر اساس تحقیقات، یک ترکیب که پنج درصد از آن را روغن درخت چای تشکیل می‌دهد، می‌تواند به اندازه داروهای حاوی بنزوئیل پراکسید موثر باشد. مطالعات نشان می‌دهند که روغن درخت چای بسته به شرایط فرد، در مدت زمانی مشخص نتیجه می‌دهد. بنابراین، باید کمی صبور باشید.

روش استفاده:

برای درمان جوش صورت در خانه، چهار تا هشت قطره روغن درخت چای و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن جوجوبا را مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را به آرامی روی جوش‌ها بمالید. توجه داشته باشید که در این روش، سوزن سوزن شدن خفیف طبیعی است. اما اگر این ترکیب باعث سوزش زیاد شد، باید استفاده از آن را متوقف کنید. توصیه می‌کنیم که همیشه در کنار روغن درخت چای، از روغن‌های حامل نیز استفاده کنید. زیرا زمانی که این روغن مستقیما روی پوست اعمال می‌شود، احساسی ناخوشایند ایجاد می‌کند. همچنین اگر پوست شما به دلیل استفاده از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید و ... دچار مشکل شده است، این روش خانگی برای درمان جوش صورت را به شما توصیه نمی‌کنیم.

برای درمان جوش صورت از روغن ماهی استفاده کنید

اسیدهای چرب امگا 3، چربی‌های سالمی هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند. روغن ماهی حاوی دو نوع اصلی اسید چرب امگا 3 است؛ ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA). یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که سطوح بالای EPA و DHA می‌تواند عوامل التهابی را کاهش دهند و بر درمان جوش صورت نیز تاثیر دارند.

جالب است بدانید که شما می‌توانید با خوردن، ماهی سالمون، گردو، ماهی ساردین، دانه‌های چیا، ماهی آنچوی، دانه‌های کتان (آسیاب شده) و مکمل‌های مبتنی بر روغن ماهی، این اسیدهای چرب را جذب کنید. از این رو، این روش در بین روش‌های درمان جوش، جزو آسان‌ترین روش‌ها است. اما دیدن نتایج آن، کمی زمان می‌برد.

صورت خود را با آلوئه ورا مرطوب کنید

آلوئه ورا، گیاهی استوایی می‌باشد که برگ‌های آن حاوی ژلی شفافی هستند. اما استفاده از این گیاه برای درمان جوش صورت، یک روش طبیعی و بسیار موثر است. از سوی دیگر، آلوئه ورا در بسیاری از محصولات پوستی یافت می‌شود. در واقع، ژل این گیاه را به لوسیون‌ها، کرم‌ها، پمادها و صابون‌ها اضافه می‌کنند. لازم به ذکر است که می‌توانید برای گرفتن نتیجه بهتر، آلوئه ورا را با مواد دیگر نیز ترکیب کنید. به طور کلی، این گیاه برای درمان موارد زیر استفاده می‌شود:

  • راش یا بثورات پوستی

  • سوزش پوست

  • زخم‌ها

  • التهاب پوست

جالب است بدانید که در آلوئه ورا، اسید سالیسیلیک و گوگرد وجود دارند که هر دو در درمان جوش صورت استفاده می‌شوند. یک مطالعه در سال 2018، نشان داد که ژل آلوئه ورا، زمانی که با مواد دیگری مانند کرم ترتینوئین یا روغن درخت چای ترکیب شود، جوش‌ها را کاملا از بین می‌برد.

روش استفاده:

برای رفع جوش‌های پوستی، ژل گیاه آلوئه را با قاشق جمع کنید. سپس، ژل را مستقیما روی پوست تمیز بمالید. در واقع، این ژل نقش مرطوب‌کننده را دارد. توصیه متخصصان این است که یک تا دو بار در روز، این مراحل را تکرار کنید. همچنین می‌توانید ژل آلوئه ورا را از فروشگاه‌ها خریداری کنید، اما باید مطمئن شوید که این ژل خالص و بدون هیچ‌گونه مواد افزودنی است.

بهترین محصولات برای درمان جوش صورت را از کجا بخریم

جوش‌ها زمانی به وجود می‌آیند که منافذ پوست مسدود شده یا توسط باکتری‌ها، عفونی شوند. در این بین، درمان‌هایی مانند استفاده از قرص یا روش‌های طبیعی به رفع این عارضه پوستی کمک می‌کنند. اما برخی از روش‌های دارویی و شیمیایی، عوارض بسیاری دارند. از سوی دیگر، روش‌های طبیعی نیز با پوست تمام افراد سازگاری ندارند.

خبر خوب اینکه در مجموعه ایریکت، بهترین محصولات مراقبت از پوست برای درمان جوش صورت ارائه می‌شود و شما می‌توانید برای خرید کرم ضد جوش به بخش محصولات این سایت مراجعه کنید.

 

برچسب ها : درمان جوش,جوش صورت,درمان جوش صورت,جوش,ماسک صورت برای جوش,درمان خانگی جوش صورت

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها