جدیدترین امار فرزندان مسئولین مشغول تحصیل در اروپا!

کد خبر: 1181426
جدیدترین امار فرزندان مسئولین مشغول تحصیل در اروپا!

 

چکیده : شاید برای شما هم سوال باشد که آمار فزرندان مسئولین که در حال تحصیل در اروپا هستند چقدر است. یا تعداد افرادی که برای مهاجرت تحصیلی اقدام میکنند چقدر است؟ این بخش خبری مخصوص آقازاده هاست!

 

همه ما اخبار زیادی را در روز در مورد فرزند فلان مسئول و وزیر که اقدام به مهاجرت کرده و ویزای شینگن را دارند شنیده ایم! بسیاری از این افراد برای تحصیل عازم کشور های اروپایی شده اند. همه فکر میکنند که بیشتر افراد برای مهاجرت به کشور های نظیر آمریکا و کانادا مهاجرت میکنند. اما جدیدترین آمار رویزاگروپ نشان دهنده ان است که بسیاری از این افراد مشغول به تحصیل در اروپا هستند. به خصوص فرزند وزیران و مسئولین کشوری که در سریع ترین زمان فرزندان خود را جهت اصطلاحا "مهاجرت تحصیلی" و همچنین با شعار "بالابردن سطح علمی کشور و خدمت به خلق!" راهی اروپا میکنند. اما واقعیت چیست؟ آیا واقعا فرزندان مسئولین کشوری یا در واقع همان آقا زاده ها برای تحصیل در اروپا اقدام میکنند؟! یا علت چیز دیگری است. در این بخش به صورت دقیق تری به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

علت مهاجرت تحصیلی فرزندان مسئولین!

خب شاید اگر شما هم به عنوان یک مقام و مسئول یک کشور فعالیت داشته باشید، قبل تر جزئی از خانواده و در واقع پدر/مادر فرزندان خود هستید. اگر کمی خودخواهی و بی توجه ای نسبت به جایگاه خود داشته باشید، قطعا ممکن است شما هم دست به چنین کاری بزنید. اما در واقع آمار فرزندان مسئولین که مشغول به تحصیل در اروپا و همچنین کشور های خارجی هستند، سرسام اور است. بسیاری از مقامات و مسئولین کشوری با شعار اینکه فرزندان ما برای تحصیل به اروپا میروند تا در اینده به مردم و کشور خدمت کنند. اما چرا در واقع تمامی آن ها تا ویزا و اقامت دائم آن کشور را نگیرند به کشور بازنمیگردند؟! اصلا چه تعداد از این نفراتی که به اصطلاح در حال تحصیل در اروپا هستند، به کشور باز میگردند؟! اصلا تعداد این افراد در هر کشوری چقدر است؟! این سوال، مطلب مهمی است که ذهن بسیاری را درگیر کرده است.

اما علت مهاجرت تحصیلی فرزندان مسئولین کشوری در واقعیت زندگی به سبک اروپایی است. بله درست شنیدید! زندگی به سبک و روال اروپایی چیزی است که بسیاری از اقازاده ها به دنبال آن میگردند. این را هم در گوشی بگویم که همه آن ها ترس های بسیاری دارند که باعث میشود به فکر خانه ای دیگر هم برای زندگی باشند! پس در واقع مهاجرت تحصیلی به اروپا یک سکوی پرتابی برای بسیاری از اقازاده ها است تا در ارامش زندگی خود را داشته باشند.

مهاجرت تحصیلی

تعداد فرزندان مسئولین در حال تحصیل در اروپا:

شاید سوال بسیاری از شما باشد که چه تعدادی از فرزندان مسئولین کشوری مشغول به تحصیل در اروپا و خارج از کشور هستند. تعداد این افراد که با تابعیت ایرانی در اروپا مشغول به تحصیل هستند چیزی نزدیک به 150 نفر میشود. البته این امار، امار رسمی اعلام شده است و امار های غیر رسمی به آن اضافه نشده. اگر این امار را با امار های کشور های دیگر مقایسه کنیم، شاید کمی داستان جالب تر هم شود. آمار فرزندان مسئولین کشوری ترکیه که در قاره اروپا(جز ترکیه) مشغول به تحصیل هستند، چیزی نزدیک به 350 نفر است. فرزندان مسئولین کشور سوریه که در اروپا مشغول تحصیل هستند، حدودا 240 نفر میشود. همچنین تعداد نفراتی که از فرزندان مسئولین کشور عراق در اروپا تحصیل میکنند، آماری تقریبا 200 نفری را دارد. اما بهتر است بگویم که امار به همینجا ختم نمیشود! و این داستان سری دراز دارد.

آمار مسئولین کشوری که که با تابعیت کشور آمریکا در اروپا مشغول تحصیل هستند، عددی نزدیک به 500 نفر است. همچنین آمار فرزندان مسئولین کشور کانادا که در حال تحصیل در اروپا هستند چیزی نزدیک به 380 نفر است. اما حالا با این اطلاعات شاید موضوع دیگری در ذهن شما سر ریز شود که چرا از کشور های امریکا و کانادا برای تحصیل به اروپا مهاجرت میکنند. شاید هم برای شما سوال شود آیا اماری که مربوط به کشور ایران است درست است و چرا این امار انقدر کمتر از کشور های دیگر است؟ ما در ادامه بیشتر خواهیم گفت.

مهاجرت

چرا تحصیل در اروپا برای آمریکایی ها بیشتر است؟!

شاید برای شما سوال شود، مگر آمریکا کشور مناسبی برای زندگی نیست که بسیاری از فرزندان مسئولین این کشور و یا حتی کشور کانادا فرزندان خود را برای تحصیل در اروپا راهی میکنند. اما در واقع شاید سوال شما کمی اشتباه باشد! همیشه تحصیل در اروپا و یا در یک کشور دیگر، به معنای مهاجرت تحصیلی نیست! مهاجرت تحصیلی در واقع یک نوعی از مهاجرت است که محصّل از طریق آن در ان کشور ساکن میشود. اما تحصیل در یک کشور برای غالب افراد که از کشوری دیگر به آن میروند، مساوی با برگشت به کشور مبدا میشود. یعنی بسیاری از فرندان مسئولین کشور پس از تحصیل در اروپا و یا کشور های دیگر اقدام به بازگشت به کشور خود میکنند. پس لزوما هر کسی که اقدام به تحصیل میکند، به دنبال مهاجرت تحصیلی نیست. اما سوال بعدی که پیش میاید این است که  پس چرا بسیاری از این افراد اقدام به تحصیل در اروپا میکنند؟! ما در بخش بعدی به این سوال نیز پاسخ خواهیم داد. اما پیش از آن بهتر است کمی به عقب تر باز گردید و یک نگاهی دیگر به این امار فرزندان مسئولین مشغول به تحصیل در قاره اروپا بیندازید.

پس چرا تحصیل در اروپا؟

این سوال جواب پیچیده ای هم شاید داشته باشد. اما در واقع علت اصلی آن میتواند، سطح بالای علمی و آموزشی در قاره سبز یا همان اروپا باشد. اروپا با سطح بالای آموزشی و متدی که برای آموزش افراد تدارک دیده است در واقع تبدیل به یک بهشت برین برای علاقه مندان به علم و دانش شده است. بسیاری از فرزندان مسئولین کشور هم همین عامل است که پای آن ها را به اروپا باز میکند. اما مهاجرت تحصیلی و یا همان مهاجرت به بهانه تحصیل بحثی دیگر است که شاید اینجا جای آن نباشد و وقتی دیگر به آن بپردازیم.

 

برچسب ها : تحصیل در اروپا,مهاجرت تحصیلی,مهاجرت

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها