نکات طلایی در طراحی لوگو (تکنیک های قدرتمند)

کد خبر: 1182034
نکات طلایی در طراحی لوگو (تکنیک های قدرتمند)

آیا به طراحی لوگوی جدید نیاز دارید؟ در اینجا همه چیزهایی وجود دارد که باید قبل از شروع پروژه طراحی برند خود بدانید.

اگر زمان آن رسیده است که طراحی لوگو شرکت یا محصول و... خود را به روز کنید، بسیار مهم است که بهترین راه برای انجام آن را کشف کنید ابتدا پاسخ این سوال را بیابید. آیا بهتر است جهت برند خود را به طور کامل تغییر دهید یا یک اصلاح ساده در لوگوی موجود شما کافی است؟ تصمیم شما هر چه باشد، احتمالاً تعجب خواهید کرد اگر بدانید چه چیزی یک لوگوی خوب را خلق می کند و چگونه می توان لوگویی ایجاد کرد که ماهیت محصول، شخص یا برند شما را به تصویر بکشد.

در اینجا ما 15 قانون طلایی را به شما معرفی می کنیم که هنگام طراحی لوگوی جدید باید رعایت کنید10 مورد اول بر فرآیند طراحی لوگو تمرکز دارند و به دنبال آن پنج نکته در مورد بهترین روش اجرای طرح خود به عنوان بخشی از استراتژی برند بزرگتر ارائه می شود.

چرا طراحی لوگو مهم است؟

لوگوی شما اولین نقطه تماس شما با دنیای بیرون یا شرکت شماست. اگر مردم با نام تجاری شما شناسایی شوند، این احتمال وجود دارد که آنها نسبت به آنچه که ارائه می شود بهتر عمل  کنند. طراحی یک لوگوی خوب به ترکیب پیچیده ای از مهارت های طراحی، تئوری خلاقانه و کاربرد ماهرانه نیاز دارد.

هر طراح با ارزشی است که می تواند یک لوگوی مناسب ایجاد کند، اما برای تسلط بر تمام جنبه های این کار زمان می برد. البته طراحی لوگو تنها زیرمجموعه کوچکی از برندسازی است، اما لوگو یا نام تجاری محور اصلی اکثر استراتژی های برندسازی است. همه ما می دانیم که اغلب بخشی از هویت جدید برند است که بیشتر مورد انتقاد عموم قرار می گیرد.

طراحی بسته بندی محصول

اگر می‌خواهید ببینید چگونه این کار انجام می‌شود، چرا انتخاب ما از بهترین لوگوهای ساخته شده را بررسی نکنید؟

وقتی به کسی فکر می کنید که در زندگی شما تغییر ایجاد کرده است، تقریباً مطمئناً می توانید تصور کنید که او چگونه عمل میکند. همین امر در مورد مارک هایی که اغلب می خریم نیز صدق می کند. ما به راحتی می‌توانیم لوگویی را تصور کنیم که تجربیات ما در مورد محصول، شرکت یا خدمات آن شرکت را ارائه میدهد.

جایی که زمانی تنها تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها در یک بازار یا جایگاه خاص فعالیت می‌کردند، امروز صدها یا حتی هزاران نفر از آنها برای جلب توجه رقابت می‌کنند. بنابراین برندها به طور فزاینده ای نیاز دارند که خود را از نظر بصری متمایز کنند تا با رقبای خود اشتباه گرفته نشوند.

این تمایز از طریق طراحی هویت برند به وجود می آید ، مجموعه ای از عناصر که همه با هم کار می کنند تا تصویری متمایز در ذهن ما شکل دهند. بسته به شرکت، برند می تواند شامل یونیفرم، گرافیک ، کارت ویزیت، طراحی بسته بندی محصول، استایل عکاسی، لیوان قهوه، بیلبورد و تعداد زیادی از عناصر دیگر، تا انتخاب فونت در وب سایت باشد.

برند سازی و اهمیت آن

این مهم است که به یاد داشته باشیم که وقتی چیزی را تماشا می کنیم، ابتدا نمی خوانیم. اول از همه، یک شکل، یک رنگ را می بینیم و اگر برای جلب توجه ما کافی باشد، می خوانیم. بنابراین، در هر صورت، صرف نظر از تجارت، عنصر کوچک اما ضروری برندسازی، لوگو است.

کار ما به عنوان طراح این است که جوهره یک برند را به شکل و رنگی که به احتمال زیاد ماندگار می شود تقطیر کنیم، زیرا ظاهر بصری نقشی حیاتی در ایجاد ارتباط در مغز ما بین آنچه زندگی می کنیم و با چه کسی زندگی می کنیم بازی می کند.

 نکته:  از بسیاری جهات، لوگوی شرکت شبیه به چهره عزیزان ما است.

زمانی که لوگوی مناسب با یک محصول عالی جفت شود و برای مدت طولانی وجود داشته باشد، می تواند به یک دارایی ارزشمند برای هر کسب و کاری تبدیل شود.  نایک، طاق های طلایی مک دونالد، سه ستاره مرسدس، نماد Woolmark - اینها تنها برخی از بهترین نمونه های شناخته شده هستند. اما جدا از همه جا بودن، چگونه می توان به یک لوگو بهترین شانس ممکن را برای دستیابی به وضعیت مشابه داد؟ در هر پروژه لوگوی موفق، ویژگی های جهانی وجود دارد، من چند مورد را در اینجا برای کمک به بهبود کیفیت برندهایی که ایجاد می کنید، برجسته کرده ام.

زمین را آماده کنید

لوگوهایی مانند مرسدس بنز و وولمارک به دارایی های ارزشمندی برای شرکت های مربوطه خود تبدیل شده اند.

یکی از جالب ترین جنبه های طراح بودن این است که با هر پروژه جدید چیزهای جدیدی یاد می گیرید. هر مشتری متفاوت است، حتی در یک حرفه، افراد کارهای خود را به روش های مختلف انجام می دهند.

برای کمک به ایجاد اجماع در مورد ایده طراحی خود، باید از مشتری خود سوالات درست را از قبل بپرسید: چرا اینجا هستید؟ چه کار می کنید، و چگونه آن را انجام می دهید؟ چه چیزی شما را متفاوت می کند؟ برای کی اینجایی؟ برای توچه چیز مهمترین است ؟

این سوالات ممکن است به اندازه کافی ساده به نظر برسند، اما پاسخ به آنها ممکن است دشوار باشد و منجر به سوالات بیشتری در مورد فعالیت های مشتریان شما شود. آنچه در این مرحله از پروژه کشف می کنید به شما کمک می کند تا بهترین جهت ممکن را برای طراحی تعیین کنید.

دفترچه طراحی خود را ایمن نگه دارید

استفاده از کتاب طراحی فرصتی است تا چشمانمان را از تابش خیره کننده پیکسل های درخشانی که بر زندگی ما تسلط دارند، استراحت دهیم. اما بالاتر از همه، ضبط ایده های مختلف طراحی می تواند بسیار سریعتر باشد، زمانی که دستگاه دیجیتالی در دست و مغز ما وجود ندارد. بنابراین اگر شب با ایده‌ای که نمی‌خواهید از دست بدهید از خواب بیدار می‌شوید، قلم و کاغذ کنار تختتان بهترین راه برای یادآوری آن است. طراحی همچنین قرار دادن اشکال را دقیقاً در جایی که می‌خواهید آسان‌تر می‌کند ، همیشه زمانی برای دیجیتالی کردن علامت‌هایتان در فرصتی دیگر وجود دارد.

هنگام توصیف ایده های طراحی برای مشتریان، قبل از اسکن یک علامت، می تواند مفید باشد که یک یا دو طرح را به اشتراک بگذارید، و برای آنها آسان تر می شود تا نتیجه را بدون پرت شدن فونت ها و رنگ ها تجسم کنند. هر چند همه طرح ها ذا به اشتراک نگذارید ، فقط بهترین ایده ها را به اشتراک بگذارید.

سیاه و سفید کار کنید

جزئیات داخلی لوگوی اپل در طول سال ها تغییر کرده است، اما شکل ظاهری آن به همان شکل باقی مانده است.

رها کردن رنگ تا پایان به شما این امکان را می دهد که توجه خود را بر روی اصول ایده متمرکز کنید تا چیزی که تغییر آن بسیار آسان تر است ، خلق شود.  یک ایده بد را نمی توان با یک پالت رنگ جذاب نجات داد، در حالی که یک ایده خوب صرف نظر از رنگ خوب باقی می ماند. یک نماد شناخته شده را تصور کنید. حالا به آن فکر کنید به صورت سیاه و سفید این شکلی است که ما قبل از پالت به خاطر می آوریم. این خطوط، اشکال، ایده، خواه نیش یک سیب، سه نوار موازی، چهار دایره متصل به هم در یک خط افقی یا چیز دیگری است که به شکل لوگو در می آورده میشود.

ایده های مناسب را انتخاب کنید

یک برند باید با ایده ها و فعالیت هایی که نشان می دهد مرتبط باشد. یک تایپ زیبا بیشتر برای یک رستوران مجلل مناسب است تا یک مهد کودک. یک پالت صورتی و زرد فلورسنت کمکی به رساندن پیام شما به بازنشستگان مرد نخواهد کرد.

ایجاد برندی که صرف نظر از صنعت آن خوب طراحی نشده باشد ، کارساز نخواهد بود. هرچه بیشتر یک طرح خاص را توجیه کنید، فروش ایده به مشتری آسان تر است. 

استودیو طراحی گرافیک فهار

یادآوری آسان را هدف قرار دهید

سادگی تشخیص را آسان‌تر می‌کند، به‌ویژه زمانی که برندهای زیادی برای جلب توجه ما رقابت می‌کنند. شما می خواهید به بینندگان این توانایی را بدهید که یک برند را تنها پس از یک نگاه به خاطر بسپارند، که با طراحی بیش از حد دقیق امکان پذیر نیست. یک برند باید در مفهوم خود متمرکز باشد ، یک "داستان" واحد داشته باشد و در بیشتر موارد شکل آن باید ساده باشد. در واقع، باید در اندازه‌های مختلف و در مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی، از نماد یک وب‌سایت در نوار مرورگر گرفته تا علامت‌گذاری برای یک ساختمان، کار کند.

به دنبال تفاوت باشید

لوگوی تیت در سال 1999 که توسط ولف اولینز خلق شد، چهار گالری تیت در بریتانیا را گرد هم آورد. وقتی رقبای مشتریان شما همگی از یک نوع سبک خاص، یا نمادی در سمت خاصی از یک برند استفاده می کنند، کاری متفاوت انجام می دهید. این فرصت عالی برای متمایز کردن مشتریانتان است.

به یک هویت بزرگتر فکر کنید

Wolff Olins در سال 2006 یک تایپ فیس جدید برای Macmillan Cancer Support به عنوان بخشی از یک تغییر موقعیت گسترده تر ایجاد کرد.

به ندرت می توان یک لوگو را به صورت مجزا و بدون زمینه وب سایت، کارت ویزیت، منوی نوشیدنی ها یا نماد برنامه مشاهده کرد. به همین دلیل است که ارائه یک لوگو برای یک مشتری باید شامل انواع نقاط ارتباطی مرتبط باشد تا نشان دهد که چگونه یک لوگو برای مشتریان از بالقوه به بالفعل تبدیل می شود. این دقیقا به نوعی مانند زمانی است که در یک شیار گیر کرده اید و می تواند کمک کند که یک قدم به عقب بردارید، به تصویر بزرگتر نگاه کنید، ببینید کجا هستید و چه چیزی در اطراف شما قرار دارد.

از نظر طراحی، نمای کلی شامل تمام عناصری است که لوگوی مشتری می تواند بر روی آنها ظاهر شود.  اگر چه یک نماد مهم است، اما نمی تواند همه کارها را انجام دهد. یکی از راه‌های دستیابی به جلوه‌های بصری ثابت، ایجاد یک تایپ فیس سفارشی است که نه تنها در لوگو، بلکه در عناوین تبلیغاتی نیز استفاده می‌شود.

خیلی تحت اللفظی نباش

لوگوی پنگوئن و شل هیچ سرنخی از نوع شرکتی که نمایندگی می کنند نمی دهد.

یک لوگو نیازی به نشان دادن کارهایی که شرکت انجام می دهد ندارد، در واقع اگر این کار را انجام ندهد بهتر است، زیرا هرچه برند انتزاعی تر باشد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. از نظر تاریخی، اگر یک تجارت خانوادگی بود، کارخانه خود را نشان می‌دادید، یا شاید یک نشان هرالدیک را نشان دهید، اما نمادها نشان نمی‌دهند که شما چه کار می‌کنید. برعکس، آنها به وضوح نشان می دهند که شما کی هستید. زمانی که می‌توان بین کارهایی که شرکت انجام می‌دهد و شکل و رنگ برند آن ارتباط برقرار کرد، معنا لوگو در چشم عموم اضافه می‌شود.

 

به یاد داشته باشید که نمادها ضروری نیستند

علامت کلمه جانسون بنکس در سال 2004 برای Shelter - با شکل "h" آن مانند یک سقف شیبدار به تغییر مکان بدنه مسکن کمک کرد (اگرچه اخیراً طراحی مجددی دریافت کرده است).

اغلب یک علامت سفارشی این کار را انجام می دهد، به خصوص زمانی که نام شرکت منحصر به فرد نسبت داده میشود، مانند گوگل، موبیل یا پیرلی. اما نسخه‌ای از لوگو که در فضای کوچک کار می‌کند همچنان مفید خواهد بود. این می تواند به سادگی برداشتن یک حرف از نام و استفاده از همان رنگ یا ترکیب نمادی باشد که می تواند به عنوان یک عنصر طراحی ثانویه استفاده شود (اول علامت کلمه، در مرحله دوم نماد) .

لوگوها باید مردم را تحت تاثیر قرار دهند

علامت کلمه ترنر داکورث برای آمازون که در سال 2000 طراحی شد، با لبخندی پنهان که از A تا Z می رود، شوخ طبعی را به لوگو اضافه کرده بود.

با تزریق کمی شوخ طبعی به لوگو، نه تنها شغل خود را سرگرم کننده تر می کنید، بلکه به مشتری خود کمک می کنید تا موفق تر شود. این برای همه حرفه ها مانند اسلحه سازان و سازندگان تنباکو مناسب نخواهد بود، اما اینکه آیا شما با این شرکت ها همکاری می کنید موضوع دیگری است. بخش‌های کمتر بحث‌انگیز حقوق و امور مالی مملو از شرکت‌هایی است که با یک تصویر خفه‌کننده برند شناسایی می‌شوند. قرار دادن کمی شوخ طبعی در هویت این مشتریان راهی برای تشخیص بهتر آنهاست.

با این حال، باید تعادلی پیدا کرد. اگر بیش از حد پیش بروید، لوگو از حالت عادی خود بیرون می آید. اما در هر کسب و کاری، تاجر با مردم تجارت می کند، بنابراین جنبه انسانی و احساسی شغل شما همیشه مرتبط خواهد بود.

لوگوها باید استفاده شوند. هنگامی که لوگوی خود را کامل کردید، گام نهایی این است که آن را به عنوان بخشی از استراتژی برند بزرگتر زنده کنید.

همیشه نظر دوم را بخواهید

هنگامی که مفهوم لوگوی خود را ساختید، همیشه برای بررسی هرگونه سوء تفاهم فرهنگی پیش بینی نشده، کنایه ها، اشکال ناگوار، یا کلمات و معانی پنهان وقت بگذارید (برای نمونه های بیشتر به طراحی لوگوی ما مراجعه کنید).

بسیاری از استودیوهای طراحی توصیه می‌کنند که کارهای در حال انجام را روی دیوارها قرار دهید تا امکان بررسی مداوم از سوی همتایان را فراهم کنید، اما اگر یک فریلنسر تنها هستید، سعی کنید همتایان مورد اعتماد خود را پیدا کنید تا به کار شما نگاه کنند و سپس سفارش خود را ثبت کنند.

دنیای برند خود را با طراحی لوگوی زیبا گسترش دهید

لوگو تنها بخش کوچکی از استراتژی برندسازی است. این باید در کنار سایر نقاط فعال سازی به عنوان بخشی از یک "جهان برند" بزرگتر توسعه یابد.

به این فکر کنید که چگونه با یک لوگوی زیبا پیام خود را زنده می کنید

در بازار برندسازی مدرن، یک لوگوی ثابت که به آرامی در گوشه یک کار طراحی تمام شده قرار دارد، اغلب کافی نیست. در نظر بگیرید که چگونه لوگوی شما می تواند در حرکت برای برنامه های دیجیتال زنده شود و در صورت لزوم با متخصصان انیمیشن یا گرافیک متحرک برای کار بهتر همکاری کنید.

در سال‌های اخیر، آژانس‌های برندسازی پتانسیل طراحی مولد و تعامل کاربر را برای معرفی مؤلفه‌ای پویاتر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر در طراحی لوگو بررسی کرده‌اند. البته همیشه امکان پذیر نیست، اما ذهن خود را باز نگه دارید و در صورت امکان تکنیک های جدید را آزمایش کنید.

به مشتری خود در راه اندازی لوگو کمک کنید

راهنمای استفاده دقیق از برند باید همه چیز را پوشش دهد، از گزینه‌های رنگ، حداقل و حداکثر اندازه‌هایی که باید از لوگوها استفاده شود، قوانین موقعیت‌یابی، فاصله‌ها ، از جمله مناطق حذف سایر عناصر طراحی و ممنوعیت‌های مطلق طراحی، مانند کشش یا هر چیزی که مربوط به قوانین طراحی لوگو است. راهنماهای سبک و مدل های لوگو مورد علاقه ما را بررسی کنید تا ببینید چگونه انجام می شود.

برخورد با انتقاد عمومی

مانند Airbnb سال قبل، تغییر نام تجاری برجسته DesignStudio در لیگ برتر بیش از سهم خود مورد انتقاد طرفداران سنتی فوتبال قرار گرفته است.

اخیراً رسانه های اجتماعی اوج گرفته اند و همه نظر خود را در مورد طراحی خواهند گفت. در نتیجه، این نکته آخر بسیار آزاردهنده است که هر کسی که روی یک تمرین نسبتاً بزرگ تغییر نام تجاری کار می کند باید این نکته را در نظر داشته باشد.

جمع بندی

همانطور که در بالا توضیح دادیم، برندسازی خوب بسیار فراتر از طراحی لوگو است، اما در پلتفرم هایی مانند توییتر، زمانی که یک پروژه جدید اغلب در یک تصویر خلاصه می شود، اغلب اولین و تنها چیزی است که مخاطبان به یاد می آورند نوع لوگو و تصویر لوگو است.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها