راهنمای خرید آنلاین انواع بخاری برای پاییز و زمستان

کد خبر: 1187364
راهنمای خرید آنلاین انواع بخاری برای پاییز و زمستان

 

 

معرفی انواع بخاری برای خرید در پاییز و زمستان

فصل پاییز و زمستان که فرا می رسد دیگر کولرها غیر قابل استفاده می شوند و بخاری مهمان خانه ها و بیمارستان ها و مراکز و … می شود. از زمانیکه بخاری با طرح ها و مدل های مختلف تولید و روانه بازار شده است دیگر بخاری های نفتی و گازوئیلی و … جایی در زندگی های امروزی ندارند. بخاری ها در انواع رنگ و مدل های متفاوت وجود دارد که فضای خانه را گرمتر و دلنشین تر می کنند. بخاری به صورت موضعی هوای محوطه را گرم می کند و یا جریان هوا گرما به کل محوطه منتقل می شود.

بخاری گازی چیست؟

 با پیشرفت تکنولوژی بخاری های نفتی و فتیله دار قدیمی جای خود را به بخاری های گازی داده اند. به طور معمول بخاری گازی از یک بدنه با پوشش فلزی به صورت چهار گوش تشکیل می شود.  بخاری گازی به واسطه مشعل و یا گاز و از طریق لوله هایی که به گاز متصل هستند هوا را گرم می کند.هنگام نصب بخاری  بایستی تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید وگرنه همیشه باعث رضایت و آرامش شما نمی شوند بلکه ممکن است باعث و بانی اتفاقات ناگواری زیادی شوند. هنگام خرید دقت کنید که استانداردها و نکات ایمنی در تولید بخاری رعایت شده باشند و کیفیت را فدای قیمت نکنید.

انواع بخاری

بخاری  انواع مختلفی دارد که بخاری بدون دودکش در گروه انواه بهاری جای دارند. همانطور که از اسم بخاری بدون دودکش نمایان است، لوله ای برای خروج دود در این بخاری گازی در نظر گرفته نشده است و به همین دلیل به آن بخاری بدون دودکش می گویند. برخی دیگر از انواع بخاری گازی عبارتند از:

بخاری زمینی

در اکثر خانه ها در فصل زمستان شاهد بخاری گازی زمینی هستید. بخاری گازی زمینی در صورتی که تمامی نکات ایمنی را در هنگام نصب آن رعایت کرده باشید، گرمای زیادی را به محیط خانه شما می بخشند.

بخاری دیواری

بخاری گازی دیواری هم وجود دارد که چندان طرفدار ندارد. این بخاری از بخاری های زمینی گرمای کمتری به محیط می بخشد ولی در عوض فضای کمتری را اشغال می کنند. بخاری دیواری معمولا برای فضاهایی که با مشکل متراژ روبه رو هستند مناسب است. بخاری بدون دودکش این مدل فقط برای جاهایی مناسب است که فضا باز است مانند مغازه ها و دکه ها و … بخاری بدون دودکش این مدل به هیچ وجه مناسب فضاهای بسته نیست.

خرید بخاری

نکات مهم برای نصب وسیله های گرمایشی

همانطور که گفتیم بخاری بدون دودکش مناسب فضای بسته ای مانند خانه نیست به همین دلیل بهتر است که برای خانه و فضاهای بسته بخاری گازی دودکش دار را تهیه کنید. هر وسیله ی گاز سوزی نیازمند یک تهویه و دودکش استاندارد و مجهز به کلاهک است.به طور مداوم بایستی محل اتصال دودکش به بخاری را به طور دقیق بررسی کنید و از محکم بودن و اتصال آن ها اطمینان حاصل کنید.

اگر قسمت فوقانی دودکش به هر دلیلی مسدود شود، سبب سوختن ناقص گاز و در نتیجه تولید سم های بسیار خطرناک می شود که دوباره به داخل لوله دودکش باز می گردند. این سم های خطرناک در صورتی که به محیط زندگی راه پیدا کنند موجب خفگی و در نهایت مرگ افراد می شوند.محل نصب و قرارگیری بخاری گازی بهتر است نزدیک پنجره و دور از فضای آشپزخانه باشد. اگر بخاری خانه شکا از مدل های طرح شومینه است بایستی دقت کنید که سفال ها را به درستی روی هم بچینید تا موجب  گاز گرفتگی نشوید.لوله دودکش بهتر است در یک راستا و به صورت مستقیم به بیرون از خانه کشیده شود تا به خوبی دودهای ناشی از سوخت انرژی را به بیرون از خانه ببرد.

اگر از بخاری بدون دودکش استفاده نمی کنید، بهتر است برای قسمت فوقانی دودکش کلاهک مناسبی تهیه کنید، این کلاهک از ورود باران و اجسام به داخل لوله دودکش جلوگیری می کند و باعث می شود که انرژی به درستی بسوزد.کلاهک را روی دودکش بخاری باید به آرامی بگذارید و هیچ گونه فشاری را بر روی آن وارد نکنید.اگر دودکش از پنجره به بیرون کشیده شده است بایستی حداقل لوله یک متر به صورت عمودی باشد.

بخاری آبسال بدون دودکش

بخاری آبسال و یا بخاری بدون دودکش هم مانند دیگر بخاری ها وظیفه گرم کردن محیط را بر عهده دارد. مکانیزم مصرف سوخت در بخاری آبسال هیچگونه تفاوتی با بخاری های با دودکش موجود در بازار ندارد و در صورت رعایت نکات ایمنی هیچ گونه خطری ایجاد نمی کند.  بخاری بدون دودکش یا بخاری آبسال مجهز به ترموکوپل است که  در هنگام خاموش شدن شعله به صورت ناگهانی ، بخاری هم خاموش می شود.تفاوت عمده بخاری بدون دودکش با بخاری دودکش دار بعد از مرحله احتراق است. در بخاری دودکش دار در صورت خاموش شدن ناگهانی شعله ها، شمعک روشن می ماند و از انباشته شدن گاز در داخل بخاری جلوگیری می کند.یکی از بزرگترین عیب های بخاری آبسال یا بخاری بدون دودکش این است که برای محیط های بسته مثل حمام و اتاق کودک و زیر راه پله و… مناسب نیستند. خرید بخاری آبسال برای محیط های باز مناسب است و شرکت ملی گاز ایران بازها تاکید کرده است که بخاری بدون دودکش مناسب فضای خانه نیست.

بخاری آبسال

از مزیت های بخاری گازی بدون دودکش می توان به وزن سبک آن اشاره کرد. همچنین بخاری بدون دودکش دارای حجم کمی است و می توان آن را روی دیوار نصب کرد و جای کمتری را اشغال می کند.  قیمت بخاری بدون دودکش نسبت به بخاری های دودکش دار مناسب تر است و همین باعث شده است که گزینه مناسبی برای گرم کردن مغازه و محل کار باشد. نصب و راه اندازی بخاری بدون دودکش بسیار آسان است و نیاز به تجربه و یا رعایت نکات ایمنی خاصی ندارد‌. در صورتی که همیشه لوله های دودکش سایر بخاری ها همیشه بایستی چک شوند.اگر برای مغازه خود دنبال یک بخاری آبسال هستید که محیط را گرم کند به فروشگاه جاویدکالا مراجعه کنید و دیگر نگران سرمای استخوان سوز زمستان نباشید.  انواع بخاری ها در رنگ های متفاوت در انبار جاویدکالا موجود هستند که بنا به سلیقه شخصی و متراژ خانه و یا محل کار خود می توانید بخاری مورد نیاز را از این فروشگاه تهیه کنید.

خرید آنلاین انواع بخاری های گازی و بدون دودکش آبسال در فروشگاه جاویدکالا

برای خرید آنلاین انواع بخاری های گازی و بخاری بدون دودکش آبسال می توانید با مراجعه به وبسایت فروشگاه جاویدکالا ، محصولات مختلف را مشاهده ، مقایسه و اقدام به خرید کنید. فقط کافیست نام "جاویدکالا" را در گوگل سرچ کنید و یا به صورت مستقیم وارد نشانی www.javidkala.ir شوید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها