15 مورد از انواع خرابی در یخچال ها

کد خبر: 1195175
15 مورد از انواع خرابی در یخچال ها

موارد زیادی باعث خرابی در یخچال ها میشود ما با جمع آوری 15 کورد از این موارد قصد داریم برای اطلاعات بیشتر رایج ترین موارد خرابی در انواع یخچال های خانگی را برای شما مورد بررسی قرار میدهیم.

1_  تعمیر یخچال به دلیل صدای زیاد

در حالی که زمزمه های آرام و صداهای تق تق ممکن است گهگاه بخشی از عملکرد عادی یخچال باشد، این صداها باید به اندازه ای آرام باشند که نامرئی باشند. در بیشتر موارد، صداهای بلند حرکت را می توان با سفت کردن قطعات شل یا تنظیم پایه های کولر از بین برد.

اگر یخچال شما در حال خراشیدن، ساییدن یا ایجاد صدا است، ممکن است به این معنی باشد که کندانسور یا فن اواپراتور مسدود شده است. صداهای کلیک، ارتعاش یا خش خش نشان دهنده وجود مشکل در یخ ساز است، در حالی که صدای تق تق می تواند به این معنی باشد که دستگاه خیلی نزدیک به سطح دیگری است، هم سطح نیست. یا دارای یک ظرف تخلیه است. اگر زمزمه یا زمزمه بلندتر و بلندتر شود، ممکن است کمپرسور معیوب باشد. این مشکل همچنین می تواند ناشی از کمپرسور باشد.

2_ فاسد شدن سریع مواد غذایی در یخجال

اگر احساس می کنید که محتویات یخچال خیلی سریعتر از آنچه باید باشد، یا احساس می کنید که نوشیدنی برای مدت طولانی در حال خنک شدن است. یخچال احتمالاً در حفظ دمای صحیح مشکل دارد دمای نامناسب اغلب با افزایش انرژی همراه است در نتیجه، پول بیشتری را برای برگشت غذا هدر می دهید و قبض برق بیشتری را پرداخت می کنید.

در این مورد، یک تکنسین تعمیر خبره باید هوای فریزر، فن کندانسور یا کویل های کندانسور کثیف را بررسی کند تا علت اصلی را مشخص کند.

3_ فریزر یخ میزند

یکی دیگر از نشانه هایی که نشان می دهد یخچال شما نیاز به تعمیر دارد، یخ زدن فریزر است. محفظه فریزر همیشه باید زیر صفر باشد، اما طبیعی نیست که همه چیز در آن با یخ پوشانده شود.

اگر یخ روی دیوارها جمع شود، به احتمال زیاد فریزر شما معیوب است. اگر مکانیسم یخ زدایی مشکل را حل نکرد، با یک تکنسین خدمات تماس بگیرید تا آن را بررسی کند.

می توانید یخ زدایی مبرد را امتحان کنید تا مشکل برطرف شود، اما اگر مشکل دوباره تکرار شد، ممکن است مشکل کنترل دما وجود داشته باشد که باید برطرف شود. اگر بعد از چند روز پس از بازکردن بسته بندی دوباره یخ زدگی دیدید، با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

4_  نشتی آب از یخچال

یکی از نشانه های نشت آب تجمع یخ در کنار یا پشت دستگاه است. این مشکلات می تواند به یخچال آسیب برساند. نشت مبرد اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد، بنابراین یک یا دو بار در سال اطراف و زیر آن را بررسی کنید. اگر متوجه آب روی زمین نزدیک دستگاه شدید یا بعد از اینکه آن را برای تمیز کردن زیر آن جابه‌جا کردید، فوراً با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

5_ داغ کردن پشت یخچال

پشت دستگاه معمولاً گرمتر است زیرا موتور آنجاست، اما اگر گرمای بیش از حد باشد، مشکل وجود دارد. رادیاتورهای یخچال برای جلوگیری از تبخیر گرما عایق بندی شده اند، بنابراین در صورت احساس گرما در هنگام لمس، رادیاتورها باید توسط تعمیرگاه بررسی شوند. اگر یخچال شما سالم است، سیم پیچ یا موتور قابل تعویض است.

6_ موتور یخچال بدون وقفه و استراحت کارمیکند

بسته به نیاز به تنظیم دما، موتورهای یخچال روشن و خاموش می شوند. مگر اینکه در را مکرر باز و بسته کنید، موتور نباید همیشه کار کند. کار مداوم با حداکثر سرعت می تواند آن را بسوزاند و یخچال شما را خاموش کند.

گاهی پیش می آید که یخچال خاموش نمی شود و تمام مواد غذایی داخل یخچال را منجمد می کند. این امر معمولاً به دلیل خرابی ترموستات یخچال که وظیفه تنظیم دمای داخل یخچال را بر عهده دارد، ایجاد می شود.

با یک مولتی متر در حالت اهم، با اندازه گیری مقاومت الکتریکی ایجاد شده توسط ترموستات، تداوم الکتریکی را در کانکتورهای قطعه بررسی کنید. اگر مولتی متر سیگنال نمی دهد، باید ترموستات را تعویض کنید زیرا آسیب دیده است. بنابراین، مهم است که با یک متخصص تعمیر یخچال تماس بگیرید تا آن را بررسی کنید.

7_ نشتی گاز و کم شدن یا خالی شدن گاز

نشت گاز یکی از رایج ترین شرایط خرابی یخچال است. اکثر یخچال های موجود در بازار برای خنک کردن آنچه در داخل یخچال داریم به گاز نیاز دارند. هنگامی که این گاز از سیستم خنک کننده خارج می شود، به آن نشت گاز می گویند که منجر به عملکرد ضعیف خنک کننده دستگاه می شود.

دو راه برای تشخیص نشت گاز در یخچال وجود دارد که عبارتند از:

آمپراژ کمپرسور پشت یخچال را اندازه بگیرید و آن را با سطوح معمولی روی پلاک درجه بندی و شرکتی که هر یخچال دارد مقایسه کنید.

سطوح فشار گاز را در داخل سیستم تبرید با مانومتر اندازه گیری کنید. اگر کمتر از حد نرمال باشند، نشت گاز وجود دارد.

8_ یخچال روشن و خاموش می شود

یکی دیگر از نشانه های نیاز به تعمیر یخچال روشن و خاموش شدن یخچال است. اگر مشکل مشابهی دارید که در آن یخچال شما بدون پیروی از عملکرد عادی و چرخه های خنک کننده، سیستم خنک کننده را روشن می کند و پس از چند دقیقه خاموش می شود، کندانسور قطعا نیاز به سرویس دارد.

این قسمت وظیفه تبدیل مبرد گازی به مایع را بر عهده دارد و زمانی که مبرد پر از کثیفی می شود از گرم شدن کندانسور جلوگیری می کند و کمپرسور را مجبور به تحمل بار اضافه می کند که به عنوان یک اقدام ایمنی خاموش می شود.

 

تعمیر یخچال در کرج

9_ بسته نشدن درب یخچال

درب یخچال دارای لاستیک لازم برای جلوگیری از ورود سرما و گرما می باشد. درب های یخچال که باز می شوند ویژگی مشترک همه یخچال هایی است که حتی پس از سال ها استفاده به درستی بسته نمی شوند. این امر باعث ورود هوای محیط به داخل یخچال می شود.

باعث گرم شدن فضای نگهداری مواد غذایی شده و یخچال را مجبور به کار بیشتر می کند و در نهایت مصرف انرژی را افزایش می دهد و آسیب های جبران ناپذیری به یخچال وارد می کند.

چگونه مشکل باز شدن یخچال را تشخیص دهیم! وقتی در یخچال را می بندید مطمئن شوید که کاملا بسته است. اگر متوجه شدید که چیزی در یخچال وجود ندارد که مانع بسته شدن آن شود، معمولاً پس از چند سال استفاده، لاستیک در را بررسی کنید. این درزگیر ممکن است دارای ترک یا پارگی باشد که باعث باز شدن درب یخچال شود و با تعویض درب لاستیکی با تعمیرکار یخچال به راحتی تعمیر می شود

10_ خرابی لامپ یخچال

اگر لامپ یا چراغ یخچال کار نمی کند، ممکن است فلاش به مرور زمان عملکرد خود را از دست داده باشد و باید تعویض شود

مورد دیگری که ممکن است برای لامپ های یخچال اتفاق بیفتد آسیب به کابل های تغذیه کننده لامپ ها است. بنابراین، ساده ترین کار این است که این عیب توسط یک تکنسین تعمیر یخچال بررسی و تعمیر شود.

در نهایت اگر به دو دلیل بالا چراغ روشن نشود، ممکن است کلید درب آسیب ببیند. می توانید این تست را با مولتی متر انجام دهید و در صورت لزوم آن را بگذارید تا یخچال را تعمیر کند.

11_ جریان برق در یخچال بالاتر از حد معمول است

اگر قبض برق شما بیشتر از حد معمول به نظر می رسد، خرابی یخچال ممکن است ریشه مشکل باشد. در صورت مشاهده این موضوع باید با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند. زیرا می توانید یخچال را تعویض کنید.

12_  یخ ساز یخچال کار نمی کند

یخ ساز معیوب می تواند ناشی از دمای نامناسب باشد، لوله ورودی یخ زده یا مسدود شده باشد ... که در این مورد باید بررسی شود.

 

نمایندگی یخچال سامسونگ در کرج

 

13_ وقتی یخچال به برق وصل است کار نمی کند

اگر یخچال شما برق ندارد، مطمئن شوید که یخچال به پریز ایمن متصل است. اگر هنوز برق ندارد و روشن نمی شود، با سازنده یخچال خود تماس بگیرید تا مشکل را بررسی و تعمیر کنید.

14_ خرابی کمپرسور یخچال

کمپرسور یخچال چیزی شبیه قلب تبرید است. این قطعه وظیفه دارد گاز مبرد را در داخل یخچال به گردش درآورد و در نتیجه مواد داخل یخچال را خنک کند.

اگر احساس کردید که یخچال بیش از حد گرم می شود یا اگر کمپرسور داغ است، دست خود را روی پشت یخچال قرار دهید، این نشانه واضحی است که ممکن است کمپرسور مشکلی داشته باشد که نیاز به توجه فوری دارد. یک کمپرسور بیش از حد گرم شده احتمالاً به دلیل نقص در سیستم خنک کننده بسیار سخت کار می کند.

نحوه تشخیص خرابی یخچال: اگرچه آسیب یا خرابی کمپرسور می تواند خود را به طرق مختلف نشان دهد، اما واضح ترین آن زمانی است که اصلاً روشن نمی شود. برای تایید این ظن، آمپر کمپرسور را با مولتی متر اندازه گیری کنید. اگر عکس العملی وجود ندارد به این دلیل است که جریانی وجود ندارد.

15_ مبرد زیادی یا بیش از حد یخچال

همانطور که نشت مبرد می تواند باعث مشکلاتی در عملکرد یخچال شما شود، مبرد بیش از حد برق بیشتری مصرف می کند.

نحوه تشخیص مبرد اضافی: یک گیج فشار برای اندازه گیری فشار گاز داخل واحد تبرید برای تشخیص اضافه بار گاز مبرد در یخچال مورد نیاز است. اگر سطح فشار بالاتر از حد معمول باشد، یخچال دچار اضافه بار مبرد خواهد شد.

نمایندگی تعمیرات یخچال کارباما سرویس

گروه کارباما سرویس بهترین تکنسین ها را برای رفع مشکلات رایج تعمیر یخچال در کرج و یخچال ساید بای ساید مشتریان خود استخدام کرده است. این تیم با داشتن مجرب ترین افراد در این زمینه توانسته است این دستگاه ها را با هر برندی به سرعت تعمیر کند و نگرانی را از مشتریان خود دور کند.

کارباما سرویس همواره به دنبال ارتقای دانش و مهارت تعمیرکاران خود است تا بتوانند با آخرین اطلاعات به مشکلات یخچال شما رسیدگی کنند و یخچال شما را تعمیر کنند.

شرکت تعمیرات این امکان را برای شما فراهم کرده است که در هر نقطه از کرج تنها با درخواست یا ثبت فرم آنلاین از خدمات این شرکت بهره مند شوید. گروه کارباما سرویس برای اطمینان خاطر مشتریان و اثبات تخصص تکنسین ها، تمامی خدمات را برای مدت زمان مشخص تضمین می کند.

در هر کجای کرج که هستید می توانید تنها با یک تماس تلفنی کارشناسان کارباما سرویس را به خانه خود بیاورید. نمایندگی یخچال سامسونگ در کرج و نمایندگی یخچال در کرج برای تسریع در تعمیرات و اعزام کارشناسان خود دفاتری را در شمال، جنوب، مرکز، غرب و شرق البرز افتتاح کرده است و می توانید با هر مرکز تعمیراتی تماس بگیرید و به نمایندگی های ما کار را بسپارید.

https://karbamaservice.com

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها