بهترین سرمایه‌گذاری با پول کم

کد خبر: 1195540
بهترین سرمایه‌گذاری با پول کم

 

سرمایه گذاری با پول کم یکی از دغدغه‌های این روزها است که می‌تواند مسیر بلند و کوتاهیو طی کند خیلی از افراد با طرز فکر اینکه سرمایه‌گذاری با پول اندک میسر نیست و بر باور غلطی که حتما باید سرمایه‌ی هنگفتی داشت تا سرمایه‌گذاری کرد فرصت‌ها و راه‌های طلایی را از دست داده و نتیجتا قید سرمایه‌گذاری و میزنند اما بهتر است بدانید که سرمایه‌گذاری با پول اندک راه‌های بسیار زیادی دارد درست است که بازدهی سرمایه‌گذاری با پول زیاد بیشتر از سرمایه‌گذاری با پول کم است اما به این نکته هم باید توجه کرد که از همین سرمایه‌گذاری‌های کم به مرور زمان انتظار قابل توجهی می‌توان داشت و علاوه بر این خود این مورد یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که می‌تواند کمک‌کننده‌ی این باشد که دارایی شما را چندین برابر کند حالا چطور میشود با پول کم هم سرمایه‌گذاری کرد هم سود برد؟! اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که سرمایه‌گذاری روندی مستمر و دائمی است و برای اینکه ارزش پول ما کاسته نشود و بتوان در شرایط تورمی به اهداف خود برسیم نیازمند این است که دائما با پول کم خود سرمایه‌گذاری کنیم، در ادامه مطلب روند سرمایه‌گذاری با پول کم را توضیح می‌دهیم و نکات مورد توجه آن را باهم بررسی میکنیم.

پیدا کردن هدف سرمایه‌گذاری

هدف از سرمایه‌گذاری برای هر کس متفاوت است چرا که هر فرد به نسبت درآمد و میزان ریسک خود دست به سرمایه‌گذاری می‌زند و ترجیحات هر فرد با فرد دیگرتفاوت دارد مثلا فردی به دنبال سرمایه‌گذاری در بلندمدت است و به دنبال کسب سود در درازمدت می‌باشد این درحالی است که فرد دیگر فقط می‌خواهد از تورم مقطعی جا نماند و ارزش پول خود را در کوتاه‌مدت حفظ کند. بنابراین سرمایه‌گذاری برای هر فرد با توجه به خواسته و نیازهای فرد فرق دارد و نمی‌شود دید کلی نسبت به این قضیه داشت و برای همه یک راهکار را پیشنهاد داد.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری با پول کم

موارد و گزینه‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری با پول اندک وجود دارد چرا که ما می‌توانیم از سرمایه‌گذاری روی یک وسیله شروع کنیم تا موارد دیگر، اما در ادامه مطلب میخواهیم چند مورد از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری با پول کم را برآورد کنیم.

2

سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه

از گذشته تا به‌حال همیشه بازار طلا و سکه مورد توجه عام مردم بوده است به این دلیل که در بلندمدت طلا ارزش خود را حفظ کرده و سود معقولی را نصیب سرمایه‌گذاران کرده است.

طلا و سکه می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای افراد ریسک‌گریز باشند چرا که نقدشوندگی بالایی داشته و ارتباط مستقیم و متاثری از بازار جهانی می‌گیرد. برای ورود به بازار طلا و سکه دو راه وجود دارد:

اولین راه خرید فیزیکی طلا و سکه می‌باشد این روش ریسک زیاد بالایی ندارد اما معایبی نظیر نگهداری و گم شدن آن همواره وجود دارد و همچنین خرید فیزیکی طلا به صورت گرمی معمولا با احتساب اجرت ساخت همراه است، در نتیجه اگر به دنبال خرید طلا و سکه به این روش هستید حتما باید مواردی را احتیاط کنید مانند خرید طلا و سکه از جاهای مطمئن و معتبر و نگهداری دقیق آن به دور از دزدی و گم شدن.

دومین راه خرید طلا از طریق بازار بورس است، در این بازار هم می‌توان سکه خریداری نمود هم می‌توان از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا سرمایه‌گذاری کرد این روش خطرات ناشی از روش اول را ندارد و بزرگ‌ترین مزیت آن این است که هم می‌توان با مبلغ بسیار ناچیزی وارد این بازار شد هم این بازار قابل اطمینان‌تر از روش اول خواهد بود چرا که نه نگهداری آن مشکل است نه نگرانی حاصل از تقلبی بودن آن.

سرمایه‌گذاری در بانک

این روش معمولا انتخاب افرادی است که ریسک‌گریزی بسیار بالایی دارند، سرمایه‌گذاری در بانک امنیت فیزیکی پول را تامین می‌کند اما در شرایط تورمی گزینه‌ی بسیار خوبی با پول کم محسوب نمی‌شود چرا که میزان سود پرداختی توهم پولی ایجاد می‌کند یعنی اینکه ارزش پول نه تنها ممکن است حفظ نشود بلکه باعث ضرر هم خواهد شد به عنوان مثال اگر سود بانکی سالانه 10 درصد سود به شما بپردازد و نرخ تورم 15 درصد باشد نشان‌دهنده‌ی پایین آمدن قدرت خرید شما می‌شود به بیان دیگر 5 درصد از قدرت خرید شما در هر سال کم خواهد شد.

سرمایه‌گذاری در بازار بورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در بازار بورس نیازمند دانش و یادگیری تحلیل بازار و مدیریت‌های ریسکی می‌باشد، بازار بورس در سال‌های اخیر میان بازارهای مالی مورد توجه بسیاری بوده است و ورود به این بازار با مبالغ کم هم میسر است اما این بازار برای افرادی که از دانش و مدیریت ریسک مستثنی هستند و تازه وارد هستند گزینه‌ی مناسبی محسوب نمی‌شود چرا که ممکن است منجر به سوخت سرمایه خود بشوند. بسیاری از افراد هستند زمان و وقت لازم را برای یادگیری ندارند و یا نمی‌توانند زمان طولانی را صرف خرید و فروش سهام کنند، برای این افراد گزینه‌ی بسیار خوبی که می‌توان پیشنهاد داد سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری است این روش بهترین مورد برای این افراد می‌باشد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری به سه دسته درآمد ثابت، مختلط و سهامی تقسیم می‌شود و همین‌طور که ابتدای مطلب اشاره کردیم انتخاب هر یک از این صندوق‌های بستگی به میزان ریسک و درآمد ما دارد، اگر به دنبال صندوقی با ریسک پایین هستید سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت برای شما مناسب است ساز و کار این صندوق به‌گونه‌ای است که حداقل بازدهی مورد انتظار را نصیب سرمایه‌گذاران خود می‌کند و از جایی که این صندوق معمولا در اوراق مشارکت و اوراق اجاره سرمایه‌گذاری می‌کند سود آن به‌طور مستمر در طول سال تقسیم می‌شود. انواع صندوق‌های با درآمد ثابت بسیار است که می‌توان سبد پرتفوی خوبی را با برآورد انتخاب و سرمایه‌گذاری کرد. صندوق‌های مختلط هم یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار مالی هستند این با دید میان مدت بازدهی بالایی نسبت به صندوق‌های با درآمد ثابت دارد و ریسک آن هم حالت نسبی دارد و اما صندوق‌های سهامی، در بین این سه صندوق پر ریسک‌ترین صندوق‌‌های سهامی می‌باشند و همان‌طور که می‌دانید سرمایه‌گذاری که ریسک بالاتری داشته باشد بازدهی بالاتری هم خواهد داشت و تاثیرپذیری زیادی از شرایط کلی بازار دارد.

به صورت کلی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با هر سطح دانشی میسر است و سرمایه‌گذاری در بسیاری از صندوق‌ها با 500 هزار تومان هم امکانپذیر است.

در حال حاضر با توجه به شرایط هر فردی به دنبال کسب سود و بهترین روش حفظ پس‌انداز خود است در موارد گفته شده سعی کردیم مطالب مختصر و مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم اما باید بدانید سرمایه‌گذاری تنها در این موارد خلاصه نمی‌شود و موارد دیگری مانند سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، فارکس و... وجود دارد، اما برای‌ گام‌های اولیه سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و فارکس پیشنهاد نمی‌شود چرا که این موارد نیازمند دانش و مهارت بسیاری است سرمایه‌گذاری در فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی در جهان محسوب می‌شود اما فعالیت در این بازار نیازمند آموزش‌های تخصصی است همان‌طور سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال.

نتیجه

سرمایه‌گذاری با پول کم در این روزها بیشتر از هر زمان دیگری حائز اهمیت است چرا که تورم موجود در کشور باعث کم ارزش‌تر شدن روز به روز پول ما و کاهش قدرت خرید ما می‌شود بنابراین شروع سرمایه‌گذاری با پول کم یکی از مهم‌ترین موارد به حساب می‌آید و نباید از اهمیت آن غافل ماند؛ در این مقاله تلاش کردیم بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری با پول کم را مطرح کنیم تا از بازارهای جهانی و تورم عقب نمانید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها