معرفی انواع برندهای سیمان در ایران

کد خبر: 1198854
معرفی انواع برندهای سیمان در ایران

 

 

سیمان از مهمترین مصالح ساختمانی به شمار میرود . با واردات سیمان به ایران مهندسان ایرانی شروع به ساخت و تاسیس کارخانه های تولید سیمان کردند به این ترتیب اولین کارخانه سیمان ایران در شهر ری و در سال 1312 تاسیس شد. از آن زمان به بعد و با افزایش تقاضا و نیاز جامعه کارخانه های دیگری نیز در سراسر ایران تاسیس شدند و شروع به فعالیت نمودند. به این ترتیب که ایران در این صنعت به خودکفایی رسید. این صنعت و قیمت سیمان تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور و بازار بورس دارد. به این ترتیب در این مطلب به معرفی برندهای تولید سیمان میپردازیم.

سیمان آبیک

این شرکت از نیروهای کارآمدی برخوردار است و با توان تحقیقاتی و آموزشی بالای خود و قرار دادن سیستم های جدید مدیریت و کنترل کیفی که بر مبنای ISO9001،ISO14001،OHSAS18001 و همچنین مدل سرآمد EFQM قدم هایی برای حفظ محیط زیست برداشته است؛ مانند کاهش آلاینده های هوا از طریق بهینه کردن الکتروفیلترها فیلترهای کیسه ای، بهینه سازی مصرف انرژی با طراحی و تولید سیمان های مخلوط ، کنترل نشتی ها و بازیافت تمامی ضایعات، جمع آوری و تصفیه فاضلاب و توسعه فضای سبز. این مجموعه تولیدی در سال ۱۳۴۸ تاسیس شد واحد اول این کارخانه در سال ۱۳۵۲ و با ظرفیت ۳۵۰۰تن کلینکر به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۸۸ همین واحد با ظرفیت ۸۵۰۰ تن در روز بهره سازی شد . در حال حاضر این شرکت با توان تحویل روزانه بیش از ۱۳۰۰۰ تن سیمان از بزرگترین کارخانه های تولید سیمان به شمار میآید. شرکت سیمان آبیک اولین سازمانی است که مرکز تحقیقات سیمان کشور را در سال ۱۳۷۰ تاسیس و بیشتر از ۱۰۰ پروژه بهبود تولید سیمان را اجرا کرد. از افتخارات این شرکت می توان به این موارد اشاره کرد:

  • اولین تولید کننده سیمان پرتلند آهکی در ایران

  • اولین تولید کننده سیمان پرتلند مرکب در ایران

  • اولین دارنده گواهینامه ISO9001در صنعت سیمان کشور

  • بکارگیری سوخت جایگزین برای اولین بار در ایران

  • اجرای بزرگترین طرح افزایش ظرفیت در کشور (از ۳۵۰۰تن به ۸۵۰۰ تن روزانه)

سیمان اردستان

سیمان اردستان در سال ۱۳۸۲ با سرمایه گذاری نزدیک به ۱۸۰ نفر سهام دار حقیقی و حقوقی تاسیس و در بهمن سال ۱۳۸۳ به بهره برداری رسید. از اهداف اصلی تاسیس این کارخانه، کمک به توسعه اقتصادی شهرستان، آبادانی، معیشت و ایجاد اشتغال در منطقه بوده است. این شرکت با تلاش متخصصین خود در طول شبانه روز و ۴ شیفت کاری، حدود ۳۵۰۰ تن کلینکر و ۳۷۰۰ تن سیمان تولید میکند؛ به علت کیفیت بالای محصولات آن، سیمان این کارخانه به ۱۳کشور صادر میشود. نرخ مصوبی برای صادرات این محصول وجود نداشته و قیمت سیمان سیاه صادراتی و یا قیمت سایر انواع سیمان تحت تاثیر عرضه محصولات و تقاضا از طرف نمایندگان فروش است. خرید سیمان اردستان نیز از طریق سایت این شرکت انجام میشود. این شرکت در سال ۱۴۰۰ در بورس اوراق بهادار و در بخش سیمان، آهک و گچ پذیرفته شد. یادآوری تاثیر زیاد بازار بورس بر قیمت سیمان شایان ذکر است . قیمت سیمان سیاه توسط انجمن صنعت سیمان تعیین میشود.

سیمان سپاهان اصفهان

این شرکت تولید سیمان از جمله شرکت های شاخص سیمانی کشور است که در سال ۱۳۴۸ جهت تولید سیمان و با احداث دو خط تولید که ظرفیت هر کدام ۳۳۰۰ تن کلینکر در روز تاسیس شد و در سال ۱۳۵۰ در اداره ثبت شرکت های صنعتی به ثبت رسید. خط تولید اول در سال ۱۳۵۸ و خط دوم نیز در سال ۱۳۶۰ به بهره برداری رسید. ظرفیت سالانه کارخانه معادل دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن سیمان است . این مجموعه تحقیقات مهمی در زمینه تولید سیمان پرتلند سرباره ای ضد سولفات داشته و همچنین بر اساس استانداردهای ISIRI-3517 وASTM-C595M_97 سیمان تولید میکند. این شرکت دارای شرکت زیرمجموعه پاکت سازی سیمان سپاهان نیز میباشد که با ظرفیت ۱۰۰ هزار عدد پاکت در روز ، پاکت خود کارخانه و سایر کارخانجات زا تولید کند. شرکت سیمان سپاهان با بهره گیری از پیشرفته ترین سیستم های هیبریدی در کارخانه سیمان، اقدامی مهم در زمینه محیط زیست انجام داده است.

سیمان تهران

شرکت سیمان تهران در سال ۱۳۳۳ با ظرفیت روزانه ۳۰۰ تن از یک واحد تولیدی تاسیس شد و تا سال ۱۳۵۷، ۴ واحد تولیدی دیگر احداث شد و ظرفیت تولید سیمان این کارخانه به ۷۳۰۰ تن در روز رسید. و در حال حاضر نیز ظرفیت تولیدی سیمان تهران به بیش از ۱۳۴۰۰ تن در روز می باشد. در سال ۱۳۸۲جهت بهبود شرایط محیط زیست و کاهش مصرف انرژی طرح جایگزینی را اجرا کرد به این صورت که واحد های ۱ و ۲ و ۵ با مجموع ظرفیت ۹۰۰ تن به دلیل فرسوده بودن تعطیل شد.

سیمان شمال

شرکت سیمان شمال در تاریخ ۱۳۳۳ تاسیس شد و در سال ۱۳۴۷ نیز در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. در اولین سال بهره برداری یعنی سال ۱۳۳۴ با ظرفیت روزانه ۱۰۰ تن سیمان تولید میکرد و از اواخر سال ۱۳۴۵ طرح تبدیل سیمان سیاه به سیمان سفید ، تولید سیمان سفید را شروع کرد. ماشین آلات این خط تولید از کمپانی G.H.H آلمان غربی وارد شده اند. خط دوم تولید سیمان نیز در سال ۱۳۴۹ و با افزایش ظرفیت به روزانه ۲۰۰ تن سیمان سیاه راه اندازی گردید. ماشین آلات این خط تولید تیز ساخت کمپانی FLS دانمارک می باشد. و در سال ۱۳۸۶ پروژه افزایش ظرفیت توسط شرکت سماگ خاورمیانه به ۴۰۰۰ تن در روز رسید. در حال حاضر شرکت سیمان شمال جز واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان است. فعالیت حال این شرکت به اکتشاف و استخراج و بهره برداری از کلیه معادن مورد نیاز صنعت تولید سیمان مثل سنگ آهک، خاک رس ، سنگ آهن و. .. و همچنین تاسیس کارخانه های تولید سیمان و صنایع وابسته به آن ، به علاوه تهیه و تامین کافه مواد و وسایل دستگاه ها و ماشین آلات موردنیاز، محدود میشود. از برنامه های آینده این شرکت، اخذ پروانه برای پروژه ۴۰۰۰ تنی و تلاش برای کاهش قیمت سیمان و هزینه های حامل انرژی است.

معرفی سایت خانه سیمان

برای خرید سیمان اردستان و یا سایر شرکت ها مانند سیمان آبیک ، سیمان تهران و... با قیمت سیمان سیاه و سایر انواع سیمان به نرخ مصوب و البته به صرفه میتوان به سایت خانه سیمان مراجعه کرد . خانه سیمان یک فروشگاه بزرگ و معتبر سیمان به صورت فله و پاکتی است که با به کار گیری روش هایی اعم از تضمین بهترین قیمت سیمان، ارسال به سراسر کشور، ارائه فاکتور معتبر و... اعتماد متقاضیان سیمان را به خود جلب کرده است. این فروشگاه با راه اندازی یک سایت امکان خرید اینترنتی را نیز فراهم کرده است. در این مجموعه و البته در فروشگاه اینترنتی آن میتوانید از محصولات شرکت ها و کارخانه های مختلف ، اقلام مورد نظر را تهیه کنید. این مجموعه دارای گواهینامه معتبر جهت تضمین کیفیت ، خدمات پشتیبانی تا لحظه تحویل و البته ارائه خدمات ویژه به تولیدی ها نیز میباشد. در واقع این فروشگاه با استفاده از روش های استاندارد و جدید و تاثیر گذار در تنظیم قیمت سیمان سیاه در بازار ، توانسته از رقبای اصلی در فروش این کالا باشد. هدف مجموعه خانه سیمان که سابقه درخشانی نیز دارد، تامین نیاز مشتری در بازار ایران است. تیم پشتیبانی فروشگاه پیگیری سفارشات را تنها با تلفن از طرف خریدار را انجام داده تا نگرانی هایی بابت ثبت سفارش و یا دریافت سیمان را از بین ببرد و یک فضای قابل اعتماد برای مشتریان خود ایجاد کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها