مشخصات پمپ آب کشاورزی، معرفی بهترین پمپ های کشاورزی

کد خبر: 1171197
مشخصات پمپ آب کشاورزی، معرفی بهترین پمپ های کشاورزی

 

 

پمپ آب کشاورزی یکی از تجهیزاتی می باشد که برای پمپاژ آب از مخزن مورد استفاده قرار می‌ گیرد‌. این گونه از محصولات در زمین های کشاورزی و زمین‌ های زراعی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی استفاده می شوند. پمپ آب کشاورزی انواع متفاوتی دارد و در صنعت پمپ جزو قوی ترین پمپ ها قرار دارند. زیرا آب را با فشار بسیار بالا در مسافت‌ های طولانی انتقال می دهند. پمپ آب کشاورزی نقش بسیار مهمی در آبرسانی به زمین های کشاورزی ایفا می کند. این محصولات سیستم آبرسانی کشاورزی حرفه ای هستند. انواع پمپ آب کشاورزی بر اساس نصب به دو دسته تقسیم می شوند که شامل: پمپ آب کشاورزی سطحی، پمپ آب کشاورزی زیر آب هستند. علاوه بر این پمپ آب کشاورزی بر اساس نحوه عملکرد به چند دسته پمپ آب کشاورزی گریز از مرکز سطحی، پمپ آب کشاورزی توربینی و پمپ شناور و پمپ پروانه ای تقسیم بندی می شوند. 

اطلاعاتی در مورد پمپ انواع آب کشاورزی

 

 

پمپ آب کشاورزی دیزلی از لحاظ سوخت به سه دسته پمپ آب بنزینی و گازوئیلی و گازسوز تقسیم‌ بندی می‌ شوند. این گونه از محصولات از لحاظ سایز به دو دسته پمپ دیزلی موتور بزرگ و پمپ دیزلی موتور کوچک دسته بندی شده اند. پمپ آب فشار قوی یکی از انواع پمپ های آب به حساب می آید که زمین کشاورزی بالای ۱۰ هکتار را آبرسانی می کند. این گونه از محصولات کاربرد بسیار زیادی دارند. زیرا برای عمل آبیاری به حالت بارانی و همچنین برای عملکرد پمپ آب گرم و سرد مورد استفاده قرار می‌ گیرند. کاربرد دیگر پمپ آب فشار قوی زهکشی و پمپاژ آب و سیستم آبرسانی در مصارف صنعتی می باشد. در حقیقت همه انواع پمپ آب کشاورزی وظیفه پمپاژ آب و آبرسانی به زمین کشاورزی و مزارع بزرگ را دارند و بعضی از پمپ های کشاورزی برای زمین های بزرگ بعضی دیگر برای مزارع کوچک استفاده می شوند.

نکاتی برای خرید پمپ آب کشاورزی 

برای خرید پمپ آب کشاورزی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. اولین نکته ای که برای خرید پمپ آب کشاورزی باید مد نظر قرار دهید این است که ابتدا با انواع پمپ آب آشنا شوید. پمپ های آب کشاورزی که در آبیاری زمین کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند شامل پمپ سانتریفیوژی و یا پمپ گریز از مرکز، پمپ توربین چاه عمیق‌، پمپ زیر آبی شناور و پمپ شناور ملخی هستند. علاوه بر این نکات دیگر توجه به ظرفیت تخلیه پمپ، حداکثر مکش، حداکثر هد پمپ، حداکثر داینامیک پمپ است. حداکثر داینامیک یعنی بیشترین فشاری که پمپ تأمین می‌ کند و حداکثر هد یعنی بیشترین ارتفاع از منبع تا نقطه تخلیه می باشد. در حقیقت برای انتخاب پمپ آب کشاورزی ابتدا باید به متراژ زمین کشاورزی خود دقت کنید‌‌. اگر زمین کشاورزی شما بزرگ است باید پمپ سه فاز خریداری کنید. اما اگر زمین کشاورزی شما کوچک است باید به سراغ پمپ تک فاز بروید. 

خرید کارواش

کارواش خانگی یکی از محصولاتی است که با نام واترجت هم شناخته می شود. این گونه از محصولات آب را با فشار بسیار بالا برای از بین بردن جرم و آلودگی سطوح مختلف از نازل خارج می‌ کنند و در زمان بسیار کم عملیات نظافت را انجام می دهند. کارواش خانگی انواع متفاوتی دارد و به سه دسته کارواش خانگی کوچک و متوسط و بزرگ تقسیم بندی می شود. کارواش خانگی کوچک برای شستشوی ماشین و یا حیاط خانه مورد استفاده قرار می‌ گیرد و حداقل میزان فشار آب آن برابر 100 بار است. اما کارواش خانگی متوسط برای شستشوی نمای ساختمان و یا دیوار استفاده می شود و حداقل میزان فشار آب در این کارواش برابر با  130 بار است. اما کارواش خانگی بزرگ برای مصارف صنعتی مانند رنگ برداری و جرم گیری استفاده می شود. البته کاربرد خانگی هم دارد و میزان فشار آب آن برابر با 160 بار است.  برای خرید کارواش بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

اهمیت استفاده از پمپ آب کشاورزی

 

همانطور که می دانید پمپ آب کشاورزی جزوه کاربردی ترین تجهیزات برای انتقال آب به زمین های زراعی و زمین‌ های کشاورزی است. به همین جهت می‌ توان گفت که آنچه که اهمیت استفاده از پمپ آب کشاورزی را بالا برده است سهولت در آبرسانی به نقاط مختلف زمین است. در زمان های گذشته کشاورزان برای آبرسانی به زمین های کشاورزی زحمت زیادی می کشیدند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید محصولاتی نظیر پمپ آب کشاورزی همه کشاورزان می توانند زمین های کشاورزی و گلخانه ها و باغات خود را با استفاده از این دستگاه ها به راحتی آبیاری کنند. علاوه بر این توجه کنید که انواع پمپ های آب کشاورزی کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنعت کشاورزی دارند و یک سیستم آبرسانی قوی و حرفه‌ای به حساب می آیند. 

البته پمپ آب به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود که یکی از آن پمپ آب خانگی است که کاربرد بسیار زیادی همانند پمپ های آب کشاورزی دارد.‌

خرید موتور برق

موتور برق که با نام مولد الکتریکی هم شناخته می‌ شود یکی از تجهیزات بسیار مهمی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند. این گونه از محصولات انواع مختلفی دارند و به سه دسته موتور برق گازسوز و موتور برق بنزینی و موتور برق دیزلی شناخته می شوند. موتور برق به نام دیگر ژنراتور است از لحاظ سیستم روشن و خاموش به سه دسته موتور برق هندلی و استارتی و موتور برقی اتوماتیک تقسیم بندی می شوند. اجزای تشکیل دهنده این دستگاه شامل: موتور که یکی از مهم‌ترین قسمت‌ های آن به حساب می‌ آید و تامین کننده انرژی اصلی مکانیکی است. سیستم سوخت که وظیفه آن سوخت رسانی به موتور است. آلترناتور که وظیفه تامین انرژی الکتریکی را دارد و پانل برق و روغن است. برای خرید موتور برق و استفاده از تخفیف های ویژه و پرداخت درب منزل بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

الکتروموتور

الکتروموتور که نام دیگر آن موتور الکتریکی و یا دینام است وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی را برعهده دارد. این گونه از محصولات از دو بخش متحرک و محرک تشکیل شده اند. به بخش متحرک روتور گفته می شود و به بخش ثابت آن که درون موتور قرار دارد استاتور می گویند. در حقیقت استاتور چندین قطعه آلومینیومی سبک دارد. روتور هم از چندین قطعه مجزا باریک فولادی تشکیل شده است. استفاده از این محصولات مزایای بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال می توانیم به قیمت مناسب، هزینه نگهداری پایین، طراحی مستحکم و ساده اشاره کنیم. اگر شما عزیزان قصد خرید الکتروموتور و سایر محصولاتی که در این مقاله بیان کردیم را دارید می توانید به فروشگاه سولار مکانیکال مراجعه کنید. برای خرید الکتروموتور و بهره گیری از مزایای آن و همچنین امکان استفاده از تخفیفات و ارسال در درب منزل بر روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی فروشگاه سولار مکانیکال

فروشگاه سولار مکانیکال اقدام به فروش آنلاین محصولاتی نظیر الکتروموتور و پمپ آب کشاورزی و خانگی و موتور برق و محصولات مشابه می‌ کند. شما عزیزان می توانید برای بهره‌گیری از تخفیفات ویژه و مزایای خرید محصولات مورد نظر خود را از این فروشگاه خریداری کنید. این فروشگاه اینترنتی محصولات را درب منزل ارسال می‌ کند. لذا شما می توانید با خرید اینترنتی از فروشگاه تجربه خریدی راحت و بدون دغدغه را داشته باشید. علاوه بر آن توجه کنید که فروشگاه اینترنتی سولار مکانیکال محصولات مورد نظری که بیان کردیم را به سراسر ایران ارسال می کند. 

 

برچسب ها : پمپ,ساختمان,خانه,مسکن,خانه سازی,سیمان,بازسازی ساختمان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها