خرید ملک‌ در تورنتو با مشاور املاک ایرانی

کد خبر: 1205804
خرید ملک‌ در تورنتو با مشاور املاک ایرانی

 

Figure 1خرید ملک‌ در تورنتو با مشاور املاک ایرانی

بنا به گزارش IranianRealtor.org، تورنتو یکی از پنج شهر برتر کانادا از نظر امکانات رفاهی برای زندگی است. این شهر در منطقه جنوب شرقی کانادا قرار دارد و بیش از 2.7 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. از نظر آب‌وهوایی تورنتو زمستان‌های سردی دارد ولی در سایر فصل‌های سال از وضعیت معتدل و مرطوب برخوردار است. با نگاهی به وضعیت اشتغال و درآمد کارکنان در این شهر می‌توان متوجه شد که در از نظر اقتصادی شرایط نسبتا مناسبی دارد.

اگر قصد سرمایه‌گذاری یا مهاجرت به کانادا را دارید، شهر تورنتو یکی از گزینه‌های مناسب پیش روی شماست. از جمله اولین نیازهای شما برای حضور در این شهر، خرید خانه در تورنتو است. با راهنمایی مشاوران املاک ایرانی در تورنتو می‌توانید منزل مسکونی مناسب خود را در این شهر به‌راحتی تهیه کنید.

خرید خانه در تورنتو

خرید خانه در تورنتو با هدف سرمایه‌گذاری اصلا گزینه مناسبی نیست. اولا در حال حاضر به جز دانشجویان و افرادی که مجوز کار در کانادا دارند، هیچ تبعه خارجی اجازه خرید ملک در این کشور را ندارد. از آن گذشته کسانی که مجوز خرید خانه در کانادا را دارند، باید حدود 20 درصد بهای خانه خود مالیات پرداخت کنند که رقم بسیار بالایی به شمار می‌رود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تنها در صورتی که قصد اقامت در کانادا را دارید، برای خرید خانه در شهرهای مختلف آن مانند تورنتو اقدام کنید.

مهم‌ترین مرحله خرید خانه در تورنتو، ارائه آفر به فروشنده است. برای ارائه آفر باید اسناد و مدارکی را کامل کنید و پیشنهاد قیمت خود را در اختیار فروشنده قرار دهید. سپس منتظر بمانید تا پاسخ او به دست شما برسد. دو حالت وجود دارد؛ فروشنده پیشنهاد شما را می‌پذیرد یا پیشنهاد قیمت خود را برای شما ارسال می‌کند. از اینجا به بعد باید هنر مذاکره وارد عمل شوید تا بتوانید خانه را با قیمت مناسب از فروشنده بخرید. بدون تردید حضور مشاور املاک در تورنتو در کنار شما برای طی کردن موفقیت آمیز این مرحله ضروری است.

بهترین مشاوران املاک در تورنتو کسان هستند که به صورت رسمی و قانونی فعالیت می‌کنند و در عین حال آشنایی کافی با فرهنگ ایرانی نیز دارند. خوشبختانه مشاوران املاک ایرانی با تجربه‌ای در شهر تورنتو فعالیت می‌کنند که برای خرید خانه با قیمت مناسب و شرایط مطلوب می‌توانید روی کمک آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید.

چگونگی خرید خانه در تورنتو

11

Figure 2چگونگی خرید خانه در تورنتو

خرید خانه در تورنتو تا حدودی شبیه به خرید خانه در ایران است. تفاوت‌هایی نیز وجود دارند که خیلی پیچیده نیستند. نکته اساسی در جریان خرید ملک در تورنتو، طی کردن دقیق فرآیندهای قانونی است. برای خرید ملک لازم است که اسناد و مدارک زیادی را به دقت مطالعه کنید . اگر به دنبال دریافت وام برای خرید خانه هستید، باید مراحل بیشتری را به منظور کسب امتیاز لازم برای دریافت وام طی کنید. اگر همه چیز روی روال پیش برود، دریافت پیش تایید بانک برای وام حدود یک ماه به طول می‌انجامد. اگر مایل هستید که تمام فرآیند قانونی خرید ملک را سریع و بدون دردسر پشت سر بگذارید، توصیه می‌کنیم که حتما از مشاوران املاک ایرانی در تورنتو کمک بگیرید.

روی هم رفته مراحل خرید خانه در تورنتو را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • مرحله اول: انتخاب یک مشاور املاک با تجربه در تورنتو  
  • مرحله دوم: مشخص کردن بودجه خرید خانه 
  • مرحله سوم: اقدام برای دریافت وام بانکی و دریافت پیش تاییدیه از بانک
  • مرحله چهارم: انتخاب محله مناسب برای خرید خانه
  • مرحله پنجم: پیدا کردن خانه مناسب از بین گزینه‌های موجود
  • مرحله ششم: مذاکره با فروشنده برای رسیدن به توافق 
  • مرحله هفتم: دادن پیش پرداخت و تنظیم قرارداد بین خریدار و فروشنده
  • مرحله هشتم: انجام مفاد قرارداد خرید ملک و پرداخت هزینه‌های جانبی
  • مرحله نهم: ثبت رسمی قرارداد خرید خانه در آمریکا
  • مرحله دهم: دریافت وام بانکی با ارائه اسناد
  • مرحله یازدهم: پرداخت مابقی هزینه ملک به مشتری و تحویل خانه

هزینه‌های خرید و اجاره ملک در تورنتو

برای خرید خانه در تورنتو لازم است که درباره میانگین قیمت‌ها در این شهر اطلاعات کسب کنید. برخلاف انتظار آمارها حاکی از آن هستند که میانگین قیمت خانه در شهر تورنتو نسبت به قبل از دوره شیوع کرونا کاهش پیدا کرده است. بالا بودن نرخ بهره بانک‌ها، باعث شده است که بسیاری از مردم امکان دریافت وام بانکی برای خرید ملک را در سال‌های اخیر نداشته باشند. همین موضوع موجب شده است که تقاضا در بازار مسکن شهر تورنتو کاهش پیدا کند. در نتیجه به طور متوسط شاهد کاهش میانگین قیمت ملک به میزان 15 درصد در 2 سال اخیر بوده‌ایم.

در حال حاضر برای خرید یک آپارتمان یک خوابه (کاندو) در شره تورنتو به‌طور میانگین باید 690 هزار دلار پرداخت کنید. این عدد برای خانه‌های ویلایی به حدود 1.4 میلیون دلار می‌رسد. جالب است بدانید که علی رغم کاهش قیمت ملک در تورنتو، شاهد افزایش نرخ اجاره بها در این شهر هستیم. دلیل آن هم مشخص است. وقتی توان مردم برای خرید کاهش پیدا می‌کند، تقاضا برای اجاره افزایش می‌یابد. نسبت سال گذشته میانگین نرخ اجاره بها در تورنتو حدود 24 درصد رشد را نشان می‌دهد. در حال حاضر برای اجاره آپارتمان یک خوابه در تورنتو باید به طور متوسط حدود 2350 دلار در ماه پرداخت کنید.

بهترین محله‌های تورنتو برای زندگی

12

Figure 3بهترین محله‌های تورنتو برای زندگی

انتخاب محله مناسب برای خرید خانه در هر جایی از دنیا از جمله شهر تورنتو کانادا مهم است. در بزرگ‌ترین شهر کانادا از نظر جمعیت، صدها محله وجود دارد که در 10 منطقه با نام‌های یورک، نورث یورک، یورک شرقی، مرکز شهر، میدتاون، آپتاون، اتوبیکوک، وست اند، ایست اند و اسکاربورو دسته‌بندی شده‌اند. تعدادی از محله‌های این شهر را می‌توان به عنوان بهترین گزینه برای خرید خانه در تورنتو معرفی کرد که عبارت‌اند از:

  • Kensington Market
  • Davisville Village/St. Clair
  • West Queen West
  • East Chinatown
  • Roncesvalles
  • The Junction
  • Scarborough

شما برای خرید ملک در تورنتو می‌توانید هر یک از این محله‌ها را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که قیمت خانه در این محله‌ها تا حدودی بالاتر از متوسط قیمت در این شهر است. فراموش نکنید که بدون کمک گرفتن از مشاور املاک خبره کار آسانی برای خرید ملک در کانادا و به خصوص شهر تورنتو پیش رو نخواهید داشت.

منبع: www.IranianRealtor.org

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها