مدل‌های پر کاربرد بستن کراوات

کد خبر: 1209881
مدل‌های پر کاربرد بستن کراوات

 

 

 

کراوات یک اکسسوری مردانه به شمار می‌رود که می‌تواند لباس مردانه را زینت بخشد. بستن کراوات باعث می‌شود که آقایان یک استایل شیک و رسمی داشته باشند. با استفاده از یک کراوات می‌توانید استایلی بی‌نظیر داشته باشید و در مجلس به شکل فوق‌العاده‌ای ظاهر شوید.

با این وجود در بسیاری از اوقات اکثر آقایان با بستن کراوات مشکل دارند؛ از همین رو از بستن آن صرفه نظر می‌کنند. در حالی که بستن کراوات آن هم روی کت و شلوار واقعاً می‌تواند ظاهر و استایلی زیبا به آن‌ها ببخشد. اگر شما هم همواره با بستن کراوات به مشکل برمی‌خورید، می‌توانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید! امروز ما در این مطلب تصمیم داریم که چند روش ساده برای بستن کراوات به شما عزیزان آموزش دهیم.

 

چرا باید کراوات ببندیم؟

قبل از آنکه در مورد نحوه بستن کراوات با شما صحبت کنیم، بهتر است در مورد اهمیت بستن کراوات روی تک کت و استایل آقایان اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، بستن کراوات استایل فرد را به شکل خارق‌العاده‌ای شیک و رسمی می‌کند. استفاده از کراوات می‌تواند استایلی لاکچری برای فرد بسازد و ابهت بیشتری به لباس‌ها و استایل فرد ببخشد. اهمیت کراوات در استایل نادیده گرفتنی است و علاوه بر استایل‌های رسمی در استایل‌های اسپرت و کژوال هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ضمنا با توجه به اینکه در بالا گفتیم کراوات یک اکسسوری مردانه است، می‌توان گفت بدون اکسسوری استایل فرد ناقص می‌ماند. لباس مردانه هم مانند لباس‌های زنانه به ریزه‌کاری‌ها و جزئیات زیادی نیاز خواهد داشت؛ از همین رو باید برای ست کردن استایل به کوچک‌ترین جزئیات هم توجه کرد. با توجه به این توضیحات می‌توان گفت استفاده از کراوات تکمیل‌کننده استایل فرد بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کراوات مردانه

کراوات و لوازم جانبی مورد استفاده برای آن

در مطالب فوق سعی کردیم شما را با اهمیت استفاده از کراوات در استایل و لباس مردانه آشنا کنیم. حال می‌خواهیم قبل از آنکه در مورد نحوه بستن کراوات با شما صحبت کنیم، اطلاعاتی در مورد لوازم جانبی مورد استفاده برای کراوات در اختیار شما قرار دهیم. بهتر است بدانید کراوات هم مانند هر وسیله دیگری دارای لوازم جانبی مخصوص به خود است، استفاده از این لوازم جانبی می‌تواند زیبایی بیشتری به کراوات ببخشد و آن را لاکچری‌تر نشان دهد. از جمله مهم‌ترین اکسسوری‌هایی که برای کراوات می‌توان از آن استفاده کرد، می‌توان موارد زیر را نام برد.

سنجاق یا گیره کراوات

این گیره را معمولاً در وسط کراوات نصب می‌کنند. استفاده از سنجاق یا گیره کراوات باعث می‌شود قسمت زیری و رویی آن به یکدیگر وصل شوند. گیره‌ها و سنجاق‌ها را در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی می‌کنند و می‌توان به راحتی آن‌ها را با استایل خاص خود ست کرد. برخی‌ها فکر می‌کنند که سنجاق و گیره وسیله‌های مختلفی هستند، اما هردوی آن‌ها یک وسیله هستند و کارایی یکسانی دارند.

دکمه کراوات

دکمه کراوات مشابه یک پونز بوده است؛ اما یک پایه دارد. ته این پایه از حالت تیزی خارج شده و به کمک آن می‌توان کراوات را به لباس متصل کرد. با استفاده از این وسیله می‌توان کراوات را روی لباس خود فیکس کرد.

کراوات مردانه

لوازم جانبی دیگر

به جز دکمه و سنجاق کراوات، ابزار‌ها و اکسسوری‌های دیگری را هم می‌توان برای کراوات استفاده کرد؛ اما پرکاربرد‌ترین‌ها دو موردی بود که در بالا معرفی کردیم. با این حال بند کراوات و زنجیر کراوات هم کاربرد‌های زیادی دارند و می‌توان آن‌ها در استایل‌های خاصی مورد استفاده قرار داد.

 

مدل‌های مختلف بستن کراوات

همانطور که می‌دانید، استفاده از کراوات روی کت و شلوار بیش از هر استایل و سبک دیگری متداول است. روش‌های زیادی برای بستن این اکسسوری وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان لباس مردانه را به شیوه جذاب‌تری استایل کرد. دو نمونه از پرکاربردترین مدل‌های بستن کراوات شامل موارد زیر می‌شوند.

مدل Four In Hand

اولین و پرکاربردترین مدل برای بستن کراوات مدل Four In Hand است. این مدل از ساده‌ترین‌ها و قدیمی‌ترین مدل‌های بستن کراوات به شمار می‌رود. مدل Four In Hand برای اولین بار به وسیله انگلیسی‌ها اختراع شد. معمولاً استایل این مدل بستن کراوات برای آقایانی که قد بلندی دارند و پیراهن‌های یقه باریک یا یقه دکمه‌دار می‌پوشند، مناسب‌تر است. اما برای بستن این مدل کراوات باید مراحل زیر را دنبال کرد.

•    قسمت باریک کراوات را سمت چپ و قسمت انتهایی و پهن کراوات را به سمت راست بگیرید. نحوه گرفتن قسمت‌های پهن و باریک کراوات باید به نحوی باشد که قسمت باریک از قسمت پهن کمی بالاتر باشد.

•    پس از آنکه به نحوه درست گرفتن کراوات مسلط شدید، باید قسمت باریک را زیر انتهایی قسمت پهن کراوات قرار دهید. در واقع قسمت‌های مخالف کراوات باید روی یکدیگر بیایند.

•    با قرار دادن قسمت پهن روی قسمت باریک کراوات، آن را از پشت قسمت مخالف رد کرده به طوری که درست سمت راست بدن قرار بگیرد.

•    حال باید قسمت پهن کراوات دور قسمت باریک آن پیچانده شود.

•    برای محکم کردن گره، باید قسمت پهن کراوات را از دایره‌ای که در قسمت بالای آن به وجود آمده و سپس آن را از میان دایره کوچکی که جلوی آن ایجاد شده، رد کنید.

•    در نهایت برای تکمیل گره کراوات، می‌توانید انتهای قسمت پهن کراوات را سفت کنید. استفاده از انگشت شصت راه خوبی برای ایجاد تعادل برای سفت کردن گره کراوات است.

کراوات مردانه

مدل 2The Half Windsor

در صورتی که در بستن کراوات مبتدی هستید، می‌توانید از این مدل برای یادگیری شروع کنید. این مدل بسیار ساده است و شروع خوبی برای یادگیری بستن گره کراوات به شمار می‌رود. این مدل کراوات برای استفاده روی تک کت و استایل‌های مختلف مناسب خواهد بود. معمولاً آقایانی که قد متوسطی دارند می‌توانند از این مدل برای استایل‌های خود استفاده کنند. اگر می‌خواهید مدل کراواتی که برای موقعیت‌های گوناگون قابل استفاده است را یاد بگیرید، این مدل برای شما مناسب خواهد بود.

مدل 2The Half Windsor در میان آقایان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده است و در شرایط مختلف می‌توانند جزو مناسب‌ترین انتخاب‌ها به شمار آیند. برای بستن کراوات با مدل ۲The Half Windsor باید مراحل زیر را دنبال کنید.

•    در این مدل هم باید قسمت باریک کراوات سمت چپ و قسمت پهن سمت راست قرار گیرد.

•    نحوه قرار‌گیری دو طرف کراوات باید به گونه‌ای باشد که قسمت باریک بالاتر از قسمت پهن قرار بگیرد.

•    به طوری که شکل دو طرف کراوات حالت X مانند شود، قسمت پهن را روی قسمت باریک بکشید.

•    به صورت افقی قسمت پهن کراوات را دور قسمت باریک بچرخانید.

•    بعد از چرخاندن قسمت پهن، آن را داخل دایره‌ای که ایجاد شده، رد کنید.

•    مجدداً بعد از رد کردن قسمت پهن، آن را از سمت راست کراوات به سمت چپ چرخانده و یک بار دیگر به دور قسمت باریک‌تر بپیچانید.

•    انتهای قسمت پهن کراوات را از دایره‌ای که در بالای کراوات ایجاد شده رد کنید و سپس از دایره کوچک‌تری که دقیقاً جلوی کراوات به وجود آمده، بگذرانید.

•    در پایان اگر تمامی مراحل را به درستی انجام داده‌اید، می‌توانید برای محکم کردن کراوات، انتهای آن را با انگشتان بکشید.

کت مردانه

 

سخن آخر

امروز ما در این مطلب سعی کردیم شیوه‌های رایج گره زدن کراوات را به شما عزیزان آموزش دهیم. همانطور که در بالا هم اشاره شد، در لباس مردانه استفاده از کراوات اهمیت بسیار زیادی دارد. کراوات اکسسوری لباس‌های مردانه به شمار می‌رود و استایل فرد را بسیار لاکچری و شیک می‌کند.

اگر به دنبال کراواتی با طراحی و کیفیت بالا هستید، فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک مکس بکس با مجموعه‌ای از کراوات‌ها و انواع پوشاک مردانه و زنانه  بی‌نظیر و متنوع آماده است تا به شما کمک کند در هر رویدادی به بهترین شکل ظاهر شوید. در مکس بکس ، شما می‌توانید انواع لباس های متناسب با سلیقه و نیاز خود را پیدا کنید. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها