کسب نمره بالا در آزمون اسپیکینگ آیلتس با تکنیک‌های منحصربه‌فرد

کد خبر: 1217774
کسب نمره بالا در آزمون اسپیکینگ آیلتس با تکنیک‌های منحصربه‌فرد

 

 

آزمون اسپیکینگ آیلتس چگونه برای این بخش از آیلتس آماده شویم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس، بخش اسپیکینگ آن به‌عنوان یک مصاحبه رسمی با اگزمینر است. این آزمون از سخت‌ترین بخش‌های امتحان آیلتس است که در صورت فراگیری تکنیک‌های پاسخگویی به آن، شانس موفقیت شما در آیلتس افزایش می‌یابد. پارت‌های مختلف این آزمون، با روش‌های امتحانی متفاوت خود، به ترفندها و تکنیک‌های مختلفی برای کسب بالاترین نمره نیاز دارند. بر همین اساس در این صفحه از ایران آموزشگاه به تکنیک‌های لازم برای پاسخ به سوالات اسپیکینگ آیلتس می‌پردازیم.

آزمون اسپیکینگ آیلتس؛ آزمونی با بخش‌های گوناگون

برای شناخت روش‌های آماده‌سازی برای آزمون اسپیکینگ آیلتس باید با بخش‌های مختلف آن آشنایی داشتاسپیکینگ آیلتس سه بخش متفاوت دارد و در هر بخش سوالات متفاوتی درباره موضوعات مختلف از متقاضی پرسیده می‌شود. نوع برگزاری اسپیکینگ در آیلتس به‌صورت شفاهی بوده و هر بخش با ساختار خاص خود طراحی شده است.

پارت‌های مختلف آزمون اسپیکینگ آیلتس عبارت‌اند از:

  • بخش اول: پرسیدن سوالاتی عمومی و کوتاه درباره داوطلب که 4 تا 5 دقیقه طول می‌کشد

  • بخش دوم: ارائه کارتی به نام Task Card به داوطلب و صحبت‌کردن او درباره موضوع نوشته شده روی کارت. این بخش 3 تا 4 دقیقه زمان نیاز دارد

  • بخش سوم: صحبت جزئی‌تر و انتزاعی‌تر درباره سوال پارت دوم که بین 4 تا 5 دقیقه طول می‌کشد

چگونه برای آزمون اسپیکینگ آیلتس آماده شویم؟چگونه برای آزمون اسپیکینگ آیلتس آماده شویم؟

کلاس‌های آموزش زبان، مهارت‌های مفیدی را برای موفقیت در آزمون اسپیکینگ آیلتس به زبان‌آموزان آموزش می‌دهند. این مهارت‌ها نیازمند تمرین و تکرار مداوم است تا بهترین نتیجه حاصل شود. برخی از این تکنیک‌ها پیش از انجام آزمون و برخی دیگر در زمان آزمون دادن، به کسب نمره بالا در بخش اسپیکینگ آیلتس کمک بسیاری می‌کنند.

اگر ساکن تهران هستید، ایران آموزشگاه با معرفی بهترین آموزشگاه آیلتس تهران، فرایند موفقیت شما در آزمون اسپیکینگ آیلتس را سرعت می‌دهد. بسیاری از تکنیک‌های آموزشی در این کلاس‌ها، با استانداردهای جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین تکنیک‌های لازم برای آزمون اسپیکینگ آیلتس می‌پردازیم.

پاسخ‌ها را حفظ نکنید

حفظ‌کردن پاسخ‌ها بدترین کاری است که در زمان پاسخ‌دادن به سوالات اسپیکینگ می‌توانید انجام دهید. با وجود یکسان بودن برخی موضوعات، نباید پاسخ سوالات را پیش از امتحان حفظ کرد؛ زیرا این کار موجب حساس شدن اگزمینر شده و نمره‌ای به شما تعلق نمی‌گیرد.

استفاده از طیف وسیعی از ساختارهای دستوری

اگزمینرهای آزمون اسپیکینگ آیلتس بر اساس معیارهای متفاوتی، مهارت بیانی متقاضیان را بررسی می‌کنند. این معیارها شامل روانی و انسجام، دایره واژگان، تسلط بر گرامر و تلفظ هستند. استفاده از ساختارهای گرامری با استفاده از جملات دارای این معیارها نمره بالایی را برای متقاضی به همراه دارد.

لهجه؛ فاکتوری که در نتیجه آزمون تاثیری ندارد

متقاضیان آزمون اسپیکینگ آیلتس، می‌توانند با لهجه‌های مختلف خود در آن شرکت کنند. اگزمینرهای اسپیکینگ، لهجه‌های مختلف را می‌فهمند و نباید از این بابت نگران بود. نوع تلفظ صحیح واژگان و نوع استرس‌گذاری روی کلمات، در این آزمون از لهجه اهمیت به‌مراتب بالاتری دارد.

عدم استفاده از کلمات پرکننده

مهم‌ترین اصل در آزمون اسپیکینگ آیلتس، صحبت کامل با اعتمادبه‌نفس و بدون تردید است. معمولا در زمانی‌هایی که نمی‌دانیم چه بگوییم، از شبه‌جمله‌ها یا آواهای صوتی استفاده می‌کنیم. انجام این کار در زمان امتحان آیلتس، باعث کاهش نمره بخش اسپیکینگ شده و اگزمینر را نسبت به توانایی صبحت‌ کردن شما بی‌اعتماد می‌کند.

برخی از مهم‌ترین عبارات که نباید در زمان اسپیکینگ از آن‌ها استفاده کرد، عبارت‌اند از:

  • Like

  • You know

  • Umm...

  • Ahh...

  • Ehh...

  • Well

  • Yeah...

پاسخ‌های کامل؛ روشی برای موفقیت در آزمون اسپیکینگ

در پاسخ به سوالات اگزمینرهای آزمون آیلتس باید پاسخ‌های کاملی ارائه داد. نباید منتظر ماند تا او از شما سوالی بپرسد. بسط‌دادن سوالات، باعث صحبت‌کردن درباره جزئیات شده و توانایی‌های بیانی شما را بهتر به اگزمینر نشان می‌دهد.

مهارت سخنوری اسپیکینگ

لبخندزدن را فراموش نکنید

لبخندزدن به آرامش اعصاب کمک می‌کند. افزایش اعتمادبه‌نفس و آرامش داشتن، اطمینان به‌وضوح بیانی را بالا می‌برد. ادای صحیح کلمات و تاثیرگذاری آن‌ها زمانی که آرامش بیشتری دارید، بهتر صورت می‌گیرد. باید توجه داشت که این موضوع بیشتر از حد معمول نباشد و جنبه‌ای تصنعی به خود نگیرد.

رعایت ریتم بیان در صدا و گفتار

یکنواخت شدن صحبت‌کردن، مخاطب را خسته می‌کند. در زمان آزمون اسپیکینگ آیلتس، باید با رعایت تن مناسب صدا و تند و آرام‌کردن صحبت‌کردن، ریتم مناسبی برای بیان به وجود آورد. تاکید بر بخش‌های مهم و مکث در برخی از قسمت‌ها بر اگزمینر تاثیر بیشتری دارد.

برای جلوگیری از یکنواخت شدن بیان می‌توان اقدامات زیر را انجام داد:

  • صحبت‌نکردن به‌صورت یکنواخت

  • تغییر استرس و لحن‌ها برای تاکید بیشتر

  • استفاده از دستان برای اشاره و کمک به ریتم مکالمه

در زمان فکرکردن مکث کنید

یکی از ترفندهای مهم و کاربردی در آزمون‌های بین‌المللی زبان، مکث‌های اجباری در زمان فکرکردن به پاسخ سوالات است. این کار در پردازش پاسخ صحیح به سوالات کمک بسیار خوبی می‌کند و در زمان انجام این کار می‌توان از عباراتی نیز استفاده کرد.

برخی عبارات کمک‌کننده در زمان فکرکردن عبارت‌اند از:

  • I have never thought about that, but...

  • Let me see

  • That's a good point

  • That's a difficult question, but I'll try and answer it

  • Well, some people say that is the case, however I think...

  • Let me think about that for a minute

اسپیکینگ آیلتس

تمرین موضوعات رایج؛ بهترین تمرین برای آمادگی قبل از آزمون آیلتس

در بخش دوم آزمون اسپیکینگ آیلتس باید در حدود دو دقیقه راجع به موضوعی مشخص صحبت کنید. برای بهبود مهارت اسپیکینگ در آیلتس و یادگیری واژگان با هر موضوع، می‌توان آنان را به‌صورت گفت‌وگو با یک پارتنر تمرین کرد.

مهم‌ترین موضوعات اسپیکینگ آیلتس عبارت‌اند از:

  • گردشگری و سفر

  • تحصیلات

  • حمل‌ونقل

  • زندگی خانوادگی

  • ورزش و تفریح

 

ثبت نام در آموزشگاه‌های مهارت‌های آیلتس با کمک ایران آموزشگاه

ایران آموزشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع معرفی آموزشگاه‌های سراسر کشور، بهترین مراکز آموزشی آیلتس را به شما معرفی می‌کند. مجموعه ما با بررسی شرایط این آموزشگاه‌ها، معتبرترین مراکز آموزشی آیلتس را لیست کرده و شرایط ارتباط شما با آن‌ها را فراهم کرده است. شما می‌توانید برای ثبت نام در آموزشگاه‌های آیلتس و آگاهی از شرایط ثبت نام در آن‌ها، به سایت ما مراجعه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها