بهترین تاکتیک‌های توسعۀ کسب‌و‌کار که نباید از آن غافل شوید

کد خبر: 1218029

توسعۀ کسب‌وکار جنبه‌ای اجتناب‌ناپذیر در روند رشد و موفقیت یک شرکت محسوب می‌شود. در این راه تلاش‌های بسیاری نیاز است تا فرصت‌های مختلف برای توسعه پیدا و دنبال شوند. این فرصت‌ها می‌توانند همکاری با دیگر برندها، فروش در بازارهای جدید و یا ارائۀ محصولات و خدمات جدید باشند. توسعۀ مؤثر کسب‌وکار نیازمند ترکیبی از استراتژی، برنامه‌ریزی و اجراست. در ادامۀ این مطلب قصد داریم 10 نکته پیرامون توسعۀ کسب‌وکار را با هم بررسی کنیم.

بهترین تاکتیک‌های توسعۀ کسب‌و‌کار که نباید از آن غافل شوید

 

 

1) اهداف کسب‌وکار خودتان را مشخص کنید

اگر بتوانید به‌شکل واضحی اهدافی را که برای کسب‌وکارتان در سر دارید مشخص کنید، خواهید توانست انواع فرصت‌هایی را که شما را در رسیدن به این اهداف کمک می‌کنند بهتر شناسایی کنید. برای مثال، اگر به دنبال فروش در بازاری جدید هستید، مثلاً می‌خواهید محصولات خود را در بازارهای خارجی بفروشید، خواهید توانست صرفاً روی فرصت‌هایی متمرکز شوید که شما را به این هدف می‌رسانند.

2) دربارۀ بازار هدف خود تحقیق کنید

بسیار مهم است که به درک و فهم دقیق و عمیقی از بازار هدف خود دست پیدا کنید؛ مانند نیازها، ترجیحات و رفتار آن. این کار به شما کمک خواهد کرد که آن دسته از محصولات و خدماتی را که احتمال موفقیتشان در آن بازار بیشتر از بقیه است شناسایی کنید که این کار تلاش‌های بازاریابی و فروش شما را درجهت رسیدن بهتر به آن مخاطب هدف، هدایت خواهد کرد.

3) تشخیص همکاران و مشتریان بالقوه

مشتریان و همکاران بالقوۀ خود در بازار هدف را مورد تحقیق قرار دهید و به‌وسیلۀ راه‌های مختلف سعی کنید که به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در جست‌وجوی فرصت‌های جدید فعالانه عمل کنید و از ارتباط‌گرفتن با سازمان‌ها یا شرکت‌هایی که تحسینشان می‌کنید، ترسی نداشته باشید.

4) ایجاد رابطه کنید

داشتن رابطۀ قوی با مشتریان، همکاران و دیگر منتفعان آن صنعت، کلید موفقیت در توسعۀ یک کسب‌وکار به شمار می‌آید. زمانی را برای خلق و استحکام این روابط بگذارید و همیشه در هر زمانی که توانش را داشتید، به دیگران در صنعتی که فعال هستید، کمک کنید. این کمک می‌تواند صرفاً شامل یک نصیحت ارزشمند باشد، یا اینکه می‌توانید خود را به‌عنوان یک تأمین‌کننده یا همکار قابل اعتماد معرفی کنید.

5) شبکه‌سازی

به رویدادها و کنفرانس‌های مرتبط با صنعتی که در آن فعال هستید بروید، با سازمان‌های حرفه‌ای جلسه برگزار کنید و به‌شکل فعالانه‌ای به دنبال ملاقات و برقراری ارتباط با دیگر فعالان صنعت خود باشید، تا بدین شکل بتوانید مشتریان، همکاران و سرمایه‌گذاران بالقوه را شناسایی کنید. شبکه‌سازی همچنین به شما کمک می‌کند که در روند کاری خود به‌روز باشید.

6) یک نقشۀ بازاریابی توسعه دهید

بازاریابی برای جذب مشتریان و همکاران جدید، امری ضروری است. توسعۀ یک نقشۀ بازاریابی می‌تواند ترکیبی از تاکتیک‌های دیجیتال و سنتی باشد و باید بودجه‌ای برای آن در نظر بگیرید. برای تعیین این بودجه در ابتدا نیاز است که از تعرفه‌های انواع تبلیغات دیجیتال و سنتی مانند تعرفه تبلیغات بنری و... اطلاع پیدا کنید تا بودجۀ متناسبی برای آن در نظر بگیرید.

در حوزۀ بازاریابی دیجیتال می‌توانید از تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات بنری، تبلیغات همسان و... و برای بازاریابی سنتی هم از بیلبوردهای سطح شهر بهره ببرید. باید به‌طور مرتب این نقشه را متناسب با اهدافی که دارید بازنگری و به‌روز کنید.

7) روی ارائۀ خدمات مشتریان تمرکز کنید

مشتریان خوشحال یکی از شاه‌کلیدهای موفقیت هر کسب‌وکاری هستند. مطمئن شوید که خدمات مشتری خوبی دارید و به‌طور مرتب از مشتریان دربارۀ کیفیت خدمات مشتری بازخورد بگیرید تا مطمئن شوید که متناسب با نیازهایی که دارند، خدمات نیز کسب می‌کنند. این خدمات مشتری می‌تواند ارائۀ پشتیبانی‌های اختصاصی، منابع آموزشی و یا صرفاً دردسترس‌بودن و پاسخگوبودن به آن‌ها هنگامی که نگرانی یا سؤالی دارند، باشد.

8) سازگار باشید

چشم‌انداز کسب‌وکار دائماً در حال تغییر است و این بسیار مهم است که در برابر این تغییر انعطاف‌پذیر باشید و آغوش خود را برای دیدن و امتحان‌کردن ایده‌ها و روش‌های جدید باز کنید. اگر نیاز بود، مشتاقانه استراتژی خود را تنظیم کنید یا تغییر دهید تا بتوانید سراغ فرصت‌های جدید بروید و از رقبایتان جلو بیفتید. این فرصت‌ها می‌تواند حضور در بازارهای جدید یا همکاری با دیگر سازمان‌ها و کسب‌وکارها باشد.

9) از ریسک‌کردن نترسید

دنبال‌کردن فرصت‌های جدید کاری ریسکی خواهد بود، اما انجام آن اجتناب‌ناپذیر است و نیاز است که قبل از وارد‌شدن به آن، تمامی ریسک‌های احتمالی را بسنجید تا راحت‌تر بتوانید کسب‌وکارتان را توسعه دهید.

10) به دنبال سرمایه‌گذار باشید

بسته به ذات کسب‌وکارتان و فرصت‌هایی که به دنبالشان هستید، ممکن است به سرمایه‌گذارهای جدید نیاز پیدا کنید. مثلاً ممکن است به سرمایه‌گذار شخصی یا وام بانکی نیاز پیدا کنید تا بتوانید روند توسعه را جلو ببرید. اطمینان حاصل کنید که بهترین روش را برای جذب سرمایه انتخاب می‌کنید، روشی که متناسب با اهدافتان است.

درنهایت، توجه داشته باشید که با پیگیری فعالانۀ این تاکتیک‌ها و بررسی همۀ جوانب، شما قادر خواهید بود کسب‌وکار خودتان را توسعه دهید که امری دور از دسترس نیز نخواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها