با کانکس نگهبانی، بهترین سطح امنیتی را برای منطقه خود فراهم کنید

کد خبر: 1218269

کانکس نگهبانی یا حراست (Guard kiosk) اتاقکی کوچک - عموما با ابعاد 2×2 – می باشد که به منظور برقراری و افزایش امنیت در مکان هایی مهم و خاص تعبیه می شود. کیوسک های نگهبانی را معمولا در محل ورودی یا خروجی ادارات، کارخانه ها، مجتمع های مسکونی و تجاری و... مشاهده می کنید.

با کانکس نگهبانی، بهترین سطح امنیتی را برای منطقه خود فراهم کنید

 

 

فرقی نمی کند که کانکس نگهبانی بزرگ یا کوچک باشد، در هر صورت طراحی و ساخت آن باید به گونه ای باشد که نگهبان اشراف کامل را به محیط اطراف خود داشته باشد و شرایط حفظ امنیت را کاملا فراهم کند.

در صورتی که متقاضی خرید کانکس نگهبانی هستید، در ادامه این مطلب پاسخ سوالات زیر را به شما خواهیم داد: 

  • ویژگی ها و مشخصات فنی کانکس اتاق نگهبانی چیست؟
  • چه عواملی بر قیمت کانکس نگهبانی تاثیر گذار است؟
  • کیوسک نگهبانی چه انواع و مدل هایی دارد؟
  • برای خرید این کانکس ها به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کانکس نگهبانی یا حفاظتی چیست؟

کانکس اتاق نگهبانی که با اسامی مختلفی از جمله کانکس حراست، کانکس امنیت، کانکس حفاظت و کانکس دیده بانی نیز شناخته می شود، نوعی سازه پیش ساخته است و در ابعاد و مدل های مختلف طراحی و تولید می شود.

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، این سازه ها با هدف حفاظت و حراست از یک محیط خاص ساخته می شوند. در نتیجه بسیار مهم که است که این هدف در طراحی آن ها لحاظ شود.

یک کانکس نگهبانی مدرن و ساده باید اصلی ترین امکانات مانند سیم کشی تلفن و برق، سیستم سرمایشی و گرمایشی و امکانات امنیتی را داشته باشد.

ویژگی ها و مشخصات فنی کانکس نگهبانی

کیوسک نگهبانی به دلیل کاربری مهمی که دارد، از ویژگی های به خصوص و متمایزی نسبت به سازه های مشابه خودش برخوردار است که در ادامه در خصوص این ویژگی ها بیشتر توضیح داده ایم.

1- قابلیت دیده بانی مناسب

مهم ترین و اصلی ترین ویژگی کانکس حراست، داشتن دید مناسب است. برای اینکه نگهبان بتواند احاطه کامل نسبت به محیط اطراف خود داشته باشد، معمولا حداقل 3 پنجره برای این کانکس ها در نظر گرفته می شود.

2- سیستم امنیتی

همانطور که از نام این کانکس ها پیداست (security kiosk)، برقرار امنیت جزو اصلی ترین اهداف تولید این سازه ها می باشد. به همین منظور باید تدابیر امنیتی لازم از جمله دوربین مدار بسته، زنگ خطر و... در نظر گرفته شود.

3- وزن کم 

با توجه به توسعه مصالح سبک وزن در صنعت ساختمان سازی مدرن و به کارگیری این مصالح در ساخت و تولید انواع کانکس ها، وزن نهایی این سازه ها سبک خواهد و این امر تاثیر بسزایی در ساده سازی حمل و نقل کانکس های نگهبانی دارد. از همین رو کانکس های سیاری مثل کانکس نگهبانی چرخدار در بازار تولید و عرضه می شوند.

4- شکل ظاهری

با توجه به اینکه کیوسک های حراستی در مکان های مختلفی استفاده می شوند، متناسب با این مکان ها، شکل ظاهری خاص خود را دارند. مثلا شکل ظاهری یک کانکس نگهبانی شیک در مجتمع های مسکونی و تجاری باید متناسب با طرح و رنگ نمای این مجتمع ها باشد. 

اما اگر از کانکس نگهبانی برای ورودی کارخانه ای در خارج از شهر میخواهید استفاده کنید، بهتر از نمایی ساده برای آن در نظر بگیرید.

5- مقاومت و استحکام

در صورتی که کانکس نگهبانی به صورت اصولی و مطابق با استانداردهای ساختمانی ساخته شده باشد، باید بتواند در برابر عوامل خارجی و اتفاقاتی همچون زلزله، مقاومت و پایداری مناسبی داشته باشد.

6- سیستم سرمایشی و گرمایشی

راحت بودن فضای کانکس اتاق نگهبانی برای افراد حاضر در آن، با توجه به حساسیت شغل و وظیفه آن ها، اهمیت ویژه ای دارد. یکی از امکاناتی که این راحتی را فراهم میکند، سیستم گرمایشی و سرمایشی کانکس است.

انواع کانکس نگهبانی

کانکس های نگهبانی را می توان متناسب با نیاز و نظر مشتری با ابعاد و طرح های مختلفی ساخته و تولید کرد و از این نظر تنوع بسیار زیادی دارد. اما در این بخش 3 نوع پر تقاضا و پر فروش آن ها را معرفی می کنیم.

قیمت کانکس نگهبانی

1- کانکس نگهبانی کوچک و سبک

این نوع کانکس حراستی که به آن کانکس نگهبانی 2*2 نیز گفته می شود، از پرکاربرد ترین کانکس هاست و همانطور که از نامش مشخص است، بسیار کوچک و سبک می باشد. علت سبک بودن این سازه ها، استفاده از مصالح کم وزن است؛ به عنوان نمونه جنس اسکلت سازه را از پروفیل های آهنی با قطر حدود 1 میلی متر در نظر میگیرند و همچنین سقف آن را از ورق های گالوانیزه با ضخامت 0.3 میلیمتر می سازند.

کانکس های نگهبانی کوچک معمولا در ورودی کارگاه های ساختمان سازی، پروژه های عمرانی نیمه ساخت و موارد مشابه استفاده می شود.

2- کانکس نگهبانی بزرگ و سنگین

طراحی این نوع از کیوسک های نگهبانی در ابعاد بزرگتر و همچنین مصالح سنگین تر می باشد. هر چه تعداد نگهبانان بیشتر باشد، به همان اندازه، ابعاد این کانکس ها بزرگتر می شود.

به دلیل استفاده از متریال های مرغوب و مصالح آهنی سنگین و مقاوم، قیمت این نوع کانکس ها نسبت به سایر کانکس های حفاظتی بیشتر است.

3- کانکس حراست کامپوزیتی

اگر قصد دارید یک کانکس نگهبانی مدرن و شیک متناسب با نما و ظاهر سازمان، اداره یا هتل خود داشته باشید، بهترین گزینه برای شما کانکس کامپوزیتی است.

کامپوزیت (composite) علاوه بر نمای ظاهری ویژه ای که به کانکس می دهد، در مجموع باعث سبک بودن و استحکام سازه نیز می شود.

عوامل موثر بر قیمت کانکس نگهبانی

مشخصات فنی کانکس نگهبانی

قیمت کانکس حراستی با توجه به مدل، کیفیت و ابعادی که دارد تعیین می شود. به عنوان نمونه قیمت یک کانکس نگهبانی 2*2 کوچک نسبت به کانکس بزرگتر با تجهیزات رفاهی بیشتر از جمله استراحتگاه، سرویس بهداشتی و... بسیار کم تر برآورد می شود. بنابراین بهتر است توجه داشته باشید که در تعیین قیمت کیوسک های نگهبانی 7 پارامتر زیر نقش دارند:

  • طرح و ابعاد
  • مواد و مصالح
  • رنگ
  • متراژ و مساحت
  • امکانات و تجهیزات اضافه (آبدارخانه، سرویس بهداشتی و...)
  • نوسانات اقتصادی و تورم
  • هزینه جابجایی و حمل و نقل

خرید کانکس نگهبانی دست دوم یا نو؟ کدام بهتر است؟

خرید کانکس دست دوم شرایط پیچیده ای دارد که مهمترین آن خرابی های احتمالی سازه در آینده می باشد و هزینه های زیادی را به شما تحمیل می کند. ناگفته نماند که کیفیت کانکس نگهبانی ارزان و دست دوم، ضمانت شده نیست و معمولا عیب و نقص های کوچک و بزرگی در آن ها دیده می شود از جمله: شکستگی اتصالات، پوسیدگی در بدنه داخلی و خارجی و... .

از این رو پیشنهاد می شود به کمک نظر یک کارشناس و متخصص، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و به خرید کانکس خود بپردازید.

کانکس بارون از بزرگترین تولید کنندگان انواع کانکس با بیش از یک دهه سابقه در این زمینه، راهنمای شما مشتریان گرامی در خصوص خرید کانکس نگهبانی قیمت مناسب و با کیفیت می باشد. برای کسب مشاوره رایگان قبل از خرید و استعلام قیمت کانکس می توانید با شماره 05136228800 در تماس باشید یا به نشانی اینترنتی www.conexbaron.com مراجعه کنید.

تولید کننده کانکس نگهبانی

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم انواع کانکس های نگهبانی و مشخصات و ویژگی های فنی آن ها را معرفی کنیم. همچنین نکات کلیدی در خصوص خرید کانکس نگهبانی دست دوم و قیمت این سازه ها مطرح شد که امیدواریم در تصمیم گیری و انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها