پنج نکته جذاب در رابطه با هولوگرام که احتمالا نمی‌دانید!

کد خبر: 1233344

هروقت با شنیدن نام هولوگرام، به یاد امنیتی که برایمان رقم زده اند می‌افتم، به این فکر می‌کنم که این برچسب های جذاب دقیقا چه ساختاری دارند؟ چقدر این برچسب های خوشرنگ و لعاب در افزایش امنیت محصولات تاثیر دارند؟ اصلا اولین هولوگرام چه ویژگی هایی داشت؟ در این مقاله قصد دارم پاسخی که برای این سوالات به دست آورده ام را برای شما نیز بازگو کنم؛ چرا که ممکن است این سوالات برای شما هم پیش آمده باشد. با ما تا انتهای این مقاله جذاب همراه باشید.

پنج نکته جذاب در رابطه با هولوگرام که احتمالا نمی‌دانید!

 

چرا شرکت ها از هولوگرام استفاده می‌کنند؟

در ابتدا احساس می‌کنم باید به این سوال پاسخ دهم که چرا اساسا از هولوگرام برای امنیت محصولات استفاده می‌شود؟ سوال قبلی شاید این باشد که هولوگرام اصلا چیست که در این صورت توصیه می‌کنیم اینجا را مطالعه کنید اما سوال خودمان را با یک مثال پاسخ می‌دهیم! به یاد بازیکنانی بیفتید که پس از گذر از مدافعان سرسخت و قدرتمند، ناگهان خودشان را رو به روی دروازه بانی به نام عابدزاده می‌دیدند! در واقع اصلی ترین عامل استفاده شرکت ها از هولوگرام را می‌توان غیر قابل جعل بودن آن ها دانست و این هولوگرام ها آنقدر از لحاظ امنیتی قوی هستند که می‌توان گفت حتی از عابدزاده نیز غیر قابل نفوذ تر هستند.

هولوگرام چه ویژگی هایی دارد؟

تمام محصولاتی که در دنیا اختراع شده اند و حتی چیزهایی که در طبیعت وجود دارند، ویژگی هایی منحصر به فرد دارند که آن ویژگی ها بسته به نوعی که دارند می‌توانند تفاوت ها را رقم بزنند. هولوگرام ها نیز از این مساله مستثنی نبوده و با ویژگی های جذابی تولید شده اند که شاید تاکنون به آن ها دقت نکرده بودید؛ در این بخش به بررسی نکات جذاب مرتبط با هولوگرام ها خواهیم پرداخت.

غیرقابل نفوذ هستند

اگر از شما بخواهند یک چیز غیر قابل نفوذ نام ببرید چه خواهید گفت؟ درب کشتی؟ قلب یار؟ ساقه طلایی؟ هرکدام از این موارد در هر حال یک راه نفوذی دارند اما هولوگرام های امنیتی، غیرقابل نفوذ ترین ساخته دست بشریت هستند! یک محصول مهم دارید که نمی‌دانید چگونه امنیت آن را تا دست مصرف کننده حفظ کنید؟ به هولوگرام اعتماد کنید!

زیبا هستند!

خب چیزهای زیبای زیادی در دنیا وجود دارند که اتفاقا کمک به بشریت هم می‌کنند؛ از قرمه سبزی گرفته تا جام جهانی اما زیبایی هولوگرام چه فایده ای دارد؟ فایده اش در این است که زیبایی هولوگرام ارزش محصول شما را چندین برابر می‌کند و این جذابیتی که دارند، باعث می‌شوند احتمال انتخاب و خرید آن ها توسط مشتری چندین برابر شود.

نسبت به کاربردشان ارزان هستند!

شاید توجه کرده باشید بعضی وقت ها چیزهایی نسبت به مصرفی که از آن ها استفاده می‌شود قیمت بالایی دارند و تعداد این محصولات کم هم نیست! از پراید گرفته تا یک سری لباس های گران که شاید به خود بگویید دلیل این قیمت چیست؟ اما هولوگرام ها با توجه به امنیتی که به محصولات شما می‌بخشند آنقدر صرفه اقتصادی دارند که من گاهی از خود می‌پرسم‌ چطور انقدر ارزان هستند؟!!

7

نکات جذاب و ناشناخته از هولوگرام ها!

تمامی اشکال هولوگرافی، از جمله هولوگرام آنقدر در دنیای امروز پرکاربرد شده است و آنقدر تو چشم هستند که شاید ندانید یک سری چیزها از هولوگرافی استفاده می‌کنند که حتی به مخیله خیلی از افراد نیز خطور نکرده باشد.

فقط یک هولوگرام است که هولوگرام است!

نه؛ اشتباه نکنید! نویسنده با گزارشگر معروف جایگزین نشده! اما واقعا این جمله معنا دارد! تا حالا با موبایل خود عکس انداخته اید؟ به ظاهر فقط روی سوژه متمرکز شده، کلیک کرده و عکس در گالریتان ذخیره شده است و خوشحال از کیفیت آیفون خود، فکر می‌کنید جزئیات زیادی را ثبت کرده اید اما در باطن، شما میدان نوری فضایی که از آن عکس گرفته اید را با استفاده از نوعی حسگر، ذخیره کرده اید؛ خب که چی؟ مسئله اینجاست که شما نمی‌توانید با گوشی خود تمام جزئیات را ذخیره کنید! (بله حتی با آیفون 13 پرو مکس گران قیمتتان)؛ چرا که خواه یا ناخواه حجم وسیعی از اطلاعات درون میدان نوری از دست خواهد رفت اما هولوگرام چه؟ هولوگرام قادر خواهد بود تمام اطلاعات درون میدان نوری را ضبط کند! تمام اطلاعات! احسنت.

نمایشگر های هولوگرافی هنوز در اول راه هستند!

بیش از 70 سال از اختراع هولوگرافی گذشته و هنوز در ابتدای راه هستند؟! بله! چرا؟ چون نور حاوی اطلاعات بسیار زیادی است و حتی با وجود نمایشگرهای سه بعدی هولوگرافی حال حاضر در جهان، باز هم نمی‌شود تمام اطلاعات نور را به نمایشگر منتقل کرد. گفته می‌شود که برای اینکه یک نمایشگر بتواند هولوگرافیک سه بعدی را به طور کامل نمایش دهد، به 1 میلیون تریلیون پیکسل نیاز دارد! (1 + 18 صفر!). برای درک بزرگی این عدد، به این اکتفا می‌کنیم که بزرگ ترین و باکیفیت ترین نمایشگر حال حاضر جهان، (با کیفیت 8K) تنها 33 میلیون پیکسل را پشتیبانی می‌کند.

8

هولوگرام ها را حتی با بهترین کامپیوترهای فعلی نیز نمی‌توان نمایش داد

به نظر خودتان واقعا می‌شود تمام این اطلاعات را پردازش کرد؟ خوشبختانه شبیه سازی امواج الکترومغناطیسی وجود دارد و با این شبیه سازی، می‌توان اطلاعات نور را دریافت کرده و از آن برای تشکیل هولوگرام ثبت کنیم.

با هولوگرافی می‌شود دیتا را ذخیره کرد

ممکن است بگویید خب با یک فلش ارزان نیز همچین کاری امکان پذیر است اما مسئله اینجاست که با هولوگرافی، می‌توانید اطلاعات را در سراسر حجم یک ماده و در تمام زوایای ممکن ذخیره کنید و این یعنی توانایی ذخیره داده ها با حجم بسیار بزرگ.

با هولوگرام می‌شود در کنسرت افراد در گذشته شرکت کرد!

این را می‌دانستید؟ نکته اینجاست که کنسرت هایی مانند توپاک و ... که گفته می‌شود توسط هولوگرام تولید شده اند، اصلا هیچ ربطی به هولوگرام ندارند!!! اساسا هولوگرام بنیادی به هیچ وجه ربطی به این موضوع ندارد! این یک ترفندی بود که در سال ها پیش ابداع شد، آن هم توسط یک شیشه که در زاویه خاصی جلوی تماشاگر قرار گرفته و چیزی که زیر صحنه بود، با انعکاس نور به تماشاگر منتقل می‌شد و چون شیشه اساسا شفاف است، فکر می‌کردند واقعا چیزی ساخته شده اما صرفا یک ترفند به همین سادگی است. حالا اینکه چرا گفتند این از ویژگی های هولوگرام است را به شخصه درک نکردم! البته ممکن است با هولوگرافی سه بعدی همچین ماجرایی امکان پذیر باشد ولی چیزهایی که تا الان گفته می‌شد هولوگرام است، واقعا هولوگرام نیست و همانطور که گفتیم، فقط یک هولوگرام است که هولوگرام است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نکات جذابی که در ارتباط با هولوگرام ها وجود دارد را به شما نیز منتقل کنیم و امیدواریم برای شما مفید واقع بشود. هولوگرام جدا از این نکاتی که شاید نمی‌دانستید، کاربرد های بی نظیری دارد که سخن گفتن از هرکدام از آن ها، به ساعت ها صحبت نیاز دارد. مجتمع چاپ و بسته بندی سیناپکینگ، یکی از بهترین تولید کنندگان هولوگرام در ایران است که افتخار همکاری با برندهای مطرح مانند داریا همراه، سندی محکم برای کسب اطمینان از کیفیت کار آن هاست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها