نقشه راه آموزش طراحی لباس

کد خبر: 1238867

آموزش طراحی لباس یکی از پرچالش‌ترین مهارت‌های هنری است که برای یاد گرفتن باید نقشه راه آموزش طراحی لباس را دانست

نقشه راه آموزش طراحی لباس

 

دنیای مد و فشن آنقدر جذاب است که هر روز افراد زیادی را به خود علاقه‌مند می‌کند. آموزش طراحی لباس علاوه بر این که یک مهارت به حساب می‌آید، یک رشته هنری است که در آن افراد با خلاقیت و ذوقی که برای طراحی و دوخت لباس دارند، اثر هنری خود را خلق می‌کنند. در حال حاضر طراحی مد و لباس یکی از پول‌سازترین مهارت‌ها به حساب می‌آید که افراد علاقمند می‌توانند با کمترین هزینه وارد بازار کار آن شوند. این در حالی است که برای ورود به بازار کار هر مهارت دیگر باید سرمایه زیادی را صرف کنند. اگر شما هم به دنبال آموزش طراحی لباس حرفه‌ای هستید و می‌خواهید وارد بازار کار آن شوید، تا انتها همراه ما باشید.

 

معرفی رشته طراحی لباس

طراحی لباس یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در جهان است که تاثیر زیادی بر فرهنگ جوامع داشته است. یک دوره طراحی لباس را می‌توان یک کلاس برگرفته از فرهنگ به روز یک کشور دانست که با خلق آثار جدید جامعه‌اش را متحول می‌کند. اگر بخواهیم یک تعریف دقیق برای معرفی رشته طراحی لباس برای شما بیان کنیم، باید بگوییم که این رشته حاصل تلفیق فرهنگ، هنر و مدرنیته است. چرا که در گذر زمان سلایق افراد جامعه تغییر کرده و فعالان تولید لباس را با چالش مواجه می‌کند.

در کلاس طراحی لباس، علاوه بر آموزش تکنیک‌های طراحی لباس به هنرآموزان، خلاقیت‌شان نیز پرورش داده می‌شود. در واقع خلاقیت مهم‌ترین عنصری است که برای تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه‌ای نیاز دارید. شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که مهم‌ترین مهارت‌هایی که در یک دوره طراحی لباس آموزش داده می‌شود چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که با شرکت در یک کلاس آموزش طراحی لباس، توانایی شما در مهارت‌های زیر تقویت می‌شود:

  • آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم جامعه
  • آشنایی با انواع پارچه و دوخت
  • تصور و خلق یک ایده
  • شناخت انواع فرم بدن و نحوه تولید لباس در تعداد بالا
  • پرورش خلاقیت و توانایی به فعلیت رساندن طرح‌های ذهنی

 

 

 

بازارکار رشته طراحی لباس

پیش از آن که بهترین نقشه راه آموزش طراحی لباس را برای شما بیان کنیم، بهتر است یک دید کلی از بازارکار این رشته را توصیف کنیم. اطلاع از بازارکار یک رشته باعث ایجاد یک ذهنیت درست برای کسب مهارت‌های لازم آن خواهد شد.

با شرکت در دوره آموزش طراحی لباس، می‌توانید به عنوان یک طراح لباس در یک مزون، تولیدی یا شرکت مشغول به کار شوید. البته اگر بتوانید خودتان تولیدی شخصی خود را راه بیندازید، با کمی تلاش می‌توانید تبدیل به یک برند مطرح در این صنعت شوید. پیشنهاد ما به شما در اوایل ورود به بازارکار طراحی لباس، کار برای یک مزون است. چرا که علاوه بر پرورش مهارت و خلاقیت، باید تجربه لازم را برای تبدیل شدن به یک تولید کننده مطرح به دست آورید. استفاده از تجربه تولید کننده‌های بزرگ در این صنعت، شما را در مسیر پیشرفت‌تان جلوتر از دیگران قرار خواهد داد.

 

نقشه راه آموزش طراحی لباس

آموزش طراحی لباس یکی از پرچالش‌ترین مهارت‌های هنری است که برای یاد گرفتن آن باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت.

نقشه راه رشته طراحی لباس

مراحل مختلف آموزش طراحی لباس عبارتند از:

طراحی فیگور

 برای شروع طراحی یک لباس باید بتوانید طرح اولیه از اندام مدل خود را رسم کنید. در واقع طراحی فیگور رسم طرح کلی از مانکن یا مدل است. برای طراحی فیگور مدل‌تان بهتر است از اشکال هندسی برای اندام‌ها استفاده کنید.

 

 رنگ شناسی

از آن‌جا که آموزش طراحی لباس ارتباط بسیار نزدیکی با هنرهای بصری دارد، بنابراین باید در تولید آن از ترفندهای مختلفی استفاده کرد. اگر لباس طرح و دوخت خوبی داشته باشد ولی از اصول رنگ شناسی در آن استفاده نشده باشد، جلوه‌ای که باید داشته باشد را ندارد. برای این که بتوانید پس از آموزش طراحی لباس در این صنعت بدرخشید، باید با رنگ شناسی آشنا شوید. اصول رنگ شناسی بر پایه شناخت انواع رنگ‌ها، نحوه ترکیب آن‌ها و اصول ست کردن لباس‌ها با یکدیگر استوار است.

 

جنسیت سازی لباس و پارچه

جنسیت سازی لباس و پارچه یکی دیگر از اصول اساسی آموزش طراحی لباس است. در واقع مهارت یک طراح لباس که در آن افراد با دیدن مدل متوجه جنس لباس می‌شوند، جنسیت سازی پارچه نامیده می‌شود. از آن‌جا که جنسیت یک پارچه به نوع تار و پود آن بستگی دارد، در انتخاب آن برای دوخت لباس باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • پارچه‌های مخمل و استرج که لطافت و جذب بالایی دارند، در دوخت لباس‌هایی به کار می‌روند که ظرافت بیشتری دارند.
  • پارچه‌های پولکی، لمه و ساتن به خاطر ظرافت و براق بودن‌شان برای دوخت لباس‌های مجلسی و شب مناسب هستند.
  • پارچه‌های پشمی و بافت ضخامت زیادی داشته و برای دوخت لباس‌های زمستانه برای اندام‌های لاغر به کار گرفته می‌شوند.

 جنسیت سازی لباس

سبک شناسی

طراحی لباس برای هر کشور و حتی هر شهری با توجه به پیشینه فرهنگی و مدل پوشش مردم آن‌جا انجام می‌شود. در واقع با توجه به کاربرد و سلیقه مردم یک جامعه سبک‌های خاصی برای طراحی و دوخت لباس به وجود آمده‌اند. بنابراین یک طراح لباس با توجه به شناختی که از جامعه بازار هدف کار خود پیدا می‌کند، باید با سبک‌های مختلف تولید لباس نیز آشنا شود.

مهم‌ترین سبک‌ها در طراحی لباس عبارتند از سبک اداری، خیابانی، هنری، کلاسیک، بوهمین، پانک و کژوال. شما با شرکت در دوره طراحی لباس با پیشینه این سبک‌ها آشنا شده و با توجه به علاقه و نیاز بازار از آن‌ها استفاده می‌کنید.

 

خلاقیت در طراحی لباس

یک طراح لباس حرفه‌ای باید علاوه بر آموزش طراحی لباس، با دیدن انواع مختلف لباس، قدرت خلاقیت خود را در طراحی لباس پرورش دهد. هر چقدر قدرت تصور و پرواز ذهن طراح بیشتر باشد، قدرت بیشتری در طراحی‌های خود خواهد داشت.

یک آموزشگاه طراحی لباس با الهام گرفتن از طرح‌های مختلف لباس‌ها و همچنین هنرهای تجسمی مثل نقاشی، مجسمه‌سازی و معماری خلاقیت شما را پرورش می‌دهد. نکته دیگری که باید در مورد آموزش طراحی لباس بدانید این است که مهارت لازم برای کار با نرم افزارهای کامپیوتری را به دست آورید.

 

طراحی لباس با کامپیوتر

پیشرفت تکنولوژی و استفاده از کامپیوتر به صنعت طراحی لباس نیز راه پیدا کرده است. طراحی لباس با کامپیوتر این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا با سرعت و دقت بیشتری ایده‌های خود را پیاده‌سازی کنید. در ادامه دو مورد از مهم‌ترین نرم‌افزارهای کاربردی در آموزش طراحی لباس را معرفی می‌کنیم.

 طراحی لباس با کامپیوتر

آموزش نرم افزار مارولوس

نرم افزار مارولوس یکی از حرفه‌ای‌ترین و کامل‌ترین نرم‌افزارها برای طراحی و مدل‌سازی سه بعدی لباس است. مهم‌ترین مزیت استفاده از این نرم‌افزار این است که در سریع‌ترین زمان ممکن و با چند کلیک می‌توانید ایده طراحی شده خود را بر روی تن مدل خود ببینید.

در واقع شما با این نرم‌افزار به راحتی ایده‌‌های خود را به مدل‌های سه بعدی تبدیل خواهید کرد. بنابراین علاوه بر صرف زمان کمتر برای دیدن نتیجه ایده طراحی‌تان، هزینه‌ای هم برای پیاده‌سازی طرح‌تان پرداخت نخواهید کرد.

 

آموزش نرم افزار کلو تری دی

نرم‌افزار کلو تری دی یا CLO 3D یکی دیگر از ابزاهای شبیه‌سازی مدل لباس است که در آموزش طراحی لباس تدریس می‌شود. این نرم‌افزار فیزیکال بوده از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به امکان مدل‌سازی لباس‌ها با انواع مدل‌های دوخت، اتو، زیپ، دکمه و انواع پارچه‌ها اشاره کرد. نکته جالب در مورد این ابزار شبیه‌سازی لباس طراحی شده با توجه به وزن پارچه و همچنین تاثیر جاذبه بر آن است.

اگر بخواهیم در مورد اهمیت یادگیری این نرم‌افزار صحبت کنیم، می‌توانیم به تبدیل طرح‌های ذهنی به مدل‌ها و محصولات سه بعدی در کمترین زمان و هزینه اشاره کنیم. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید محصولات مختلفی که با پارچه و دوخت تولید می‌شوند را به صورت سه بعدی طراحی و تولید کنید. شما پس از انجام طراحی ایده مورد نظرتان، کیفیت آن را ارزیابی کرده و در صورت تایید می‌توانید آن را به تولید انبوه برسانید. نرم افزار کلو تری دی قابلیت کاربرد در طراحی مد و لباس، تولید انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای، معماری و جلوه‌های ویژه را نیز دارد.

از مهم‌ترین مزایای این نرم‌افزار می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • رابط کاربری آسان و محیط کار ساده
  • امکان ایجاد تغییر بر روی خروجی دیگر نرم‌افزارهای مدل‌سازی
  • امکانات طراحی لباس از ساده تا پیشرفته
  • شبیه‌سازی بافت و ریزش پارچه بر روی بدن مانکن و نمایش خروجی مدلینگ آن
  • امکان همزمان طراحی دو بعدی و سه بعدی ایده‌ها
  • امکان ساخت خروجی طرح‌ها به صورت انیمیشن

 

بهترین آموزشگاه طراحی لباس

تا این‌جا در مورد مواردی که در یک آموزشگاه طراحی لباس باید آموزش داده شود، صحبت کردیم. آموزش طراحی لباس طرفداران زیادی پیدا کرده، بنابراین برای این که به یک طراح حرفه‌ای تبدیل شوید باید در بهترین دوره طراحی لباس شرکت کنید. یکی از بهترین آموزشگاه‌های برگزار کننده دوره‌های تخصصی آموزش طراحی لباس در تهران، آموزشگاه طرحستان است. این آموزشگاه با سابقه بیش از یک دهه، دوره‌های آموزشی متنوعی را برای علاقه‌مندان به آموزش طراحی لباس برگزار کرده است. در ادامه انواع دوره طراحی لباس آموزشگاه طرحستان را برای شما بیان می‌کنیم:

کلاس طراحی لباس در تهران

وجود تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی مختلف، نیاز جامعه را به طرح‌های جدید لباس بیشتر  کرده است. برای رفع این نیاز جامعه به طراحی و تولید لباس، آموزشگاه‌های مختلفی برای برگزاری دوره‌های مختلف آموزش طراحی لباس تاسیس شدند. یکی از معتبرترین آموزشگاه‌های طراحی لباس، مجموعه طرحستان است.

از مهم‌ترین دوره‌هایی که در این آموزشگاه برگزار می‌شود، دوره جامع طراحی لباس حضوری است. سرفصل‌های این دوره به گونه‌ای است که با شرکت در آن، شما از هر کلاس طراحی لباس دیگری بی‌نیاز خواهید شد.

برگزاری کلاس رفع اشکال هفتگی، ارتباط حضوری با اساتید و دریافت مدرک معتبر دوره از مهم‌ترین مزایای شرکت در دوره طراحی لباس طرحستان هستند.

کلاس طراحی لباس در تهران

 

دوره آنلاین طراحی لباس

بسیاری از افراد امکان رفت و آمد به آموزشگاه‌های طراحی لباس را نداشته یا این که در محل زندگی‌‌شان دسترسی به چنین مراکزی ندارند. در چنین شرایطی آموزش آنلاین طراحی لباس ، بهترین گزینه برای آن‌ها خواهد بود. چرا که کلاس‌های آنلاین علاوه بر این که نیاز به رفت و آمد را رفع می‌کند، از هدر رفتن زمان هنرآموزان نیز جلوگیری می‌کند.

 

آموزشگاه طراحی لباس طرحستان بستر لازم برای برگزاری دوره آنلاین طراحی لباس را فراهم آورده است. شما با شرکت در این دوره آنلاین از هر منطقه از تهران یا حتی هر شهر دیگری می‌توانید آموزش‌های لازم را برای طراحی لباس ببینید. در واقع مزیت دیگر شرکت در دوره طراحی لباس آنلاین طرحستان این است که امکان پرسش و پاسخ با استاد و رفع اشکال به صورت آنلاین وجود دارد.

 

فیلم آموزشی طراحی لباس

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که شرکت کننده‌های دوره‌های آنلاین آموزش طراحی لباس با آن مواجه هستند، اتصال اینترنت است. علاوه بر این بعضی از هنرآموزان به خاطر مشغله‌های روزانه‌شان امکان حضور در کلاس در یک ساعت مشخصی را ندارند.

در چنین شرایطی پیشنهاد آموزشگاه طراحی لباس طرحستان، شرکت در دوره طراحی لباس آفلاین است. به این ترتیب شما در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید فیلم‌های آموزش‌ طراحی لباس را تماشا کنید. علاوه بر این در دسترس بودن همیشگی ویدیوها، ضبط اختصاصی جلسات در این دوره از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های دوره آفلاین آموزشگاه طراحی لباس طرحستان است.

 

کلام پایانی

در این مطلب نقشه راه آموزش طراحی لباس را با معرفی این رشته، مهارت‌های لازم و بازار کار آن برای شما بیان کردیم. از آن‌جایی که در دنیای امروزه تکنولوژی حرف اول را برای مدرنیته کردن ایفا کرده است، باید هنر طراحی لباس را نیز با آن وفق داد. این روزها طراحان لباس با افزایش مهارت خود در کار با نرم‌افزارهای طراحی لباس در تلاشند خود را به موفق‌ترین‌های این صنعت تبدیل کنند.

مهم‌ترین دغدغه‌ علاقه‌مندان به حوزه تولید لباس، پیدا کردن یک آموزشگاه طراحی لباس حرفه‌ای است. در این مقاله بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران را به شما معرفی کردیم که با توجه به شرایط هنرآموزان، دوره‌های خود را برگزار می‌کند. آموزشگاه طراحی لباس طرحستان این امکان را فراهم آورده که با توجه به محل یا شهر محل زندگی خود، بتوانید در این دوره‌ها شرکت کنید. برای آگاهی از شرایط ثبت نام در هر یک از دوره‌های حضوری، آنلاین یا آفلاین این آموزشگاه با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها