چند درصد از مقوای جعبه یا کارتن پیتزا ها غیر بهداشتی اند؟

کد خبر: 1240583
چند درصد از مقوای جعبه یا کارتن پیتزا ها غیر بهداشتی اند؟

 

 

چند درصد از مقوا جعبه پیتزاها غیر بهداشتی هستند؟؛ سوالی که برخی از مصرف کنندگان جعبه پیتزا از روی دغدغه مندی مطرح می‌سازند. به همین جهت که در چند ماه اخیر این پرسش را به وفور شنیدیم و این موضوع به اشکال مختلفی مطرح گردید، در این نوشته به آن پرداختیم. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که مواد اولیه مورد استفاده در تولید انواع جعبه پیتزاها و همچنین سینگل زیرپیتزایی چه جنس و ترکیبی دارند. 

 مقوا بهداشتی و غیر بهداشتی جعبه پیتزاها

به طور عمده استانداردهایی که برای تولید انواع جعبه های پیتزا تعیین شده است، تاکید می‌کند باید از بهترین و با کیفیت‌ترین انواع مقواها در روند تولید آن‌ها به کار گرفته شود. زیرا این جعبه در تماس مستقیم با غذایی است که به شکل گرم بسته بندی و سرو می‌گردد. در نتیجه طبیعی است که این حرارت می‌تواند باعث فعال شدن بسیاری از میکروب‌ها و انتقال انواع بیماری‌ها شود.

در نتیجه تاکید بر این بود که از مواد اولیه بهداشتی در ساخت بسته بندی مواد غذایی و خوراکی از جمله جعبه غذای بیرون بر مثل جعبه پیتزا استفاده شود.

15

در تولید جعبه پیتزا چه مقوایی استفاده می‌شود؟

پرکاربردترین و پراستفاده‌ترین مقوایی که برای تولید یک جعبه پیتزا بهداشتی و با کیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایفلوت بهداشتی است.

ایفلوت از سه لایه ورق مقوایی تولید شده که کرافت نام دارد و مواد اولیه آن کاملا ویرجین است. ویرجین به این معناست که ابداً از ضایعات کارتن یا مواد اولیه بازیافتی در تولید آن استفاده نشده است.

ایلفوت به لحاظ مقاومت در سطح قابل قبولی قرار دارد و می‌تواند حفاظت کاملی از پیتزاها داشته باشد.

آیا در تولید جعبه پیتزا از مقوا غیر بهداشتی استفاده می‌شود؟

به طور کلی باید گفت که شرکت های کارتن سازی و جعبه سازی در سطح کشور موظف هستند که از بهترین  مواد اولیه استفاده کنند. به همین دلیل است که شرکت های کارتن سازی معتبر و مطرح به هیچ وجه متریال بی‌کیفیت و غیراستاندارد در تولید جعبه پیتزا مصرف نمی‌کنند.

اما احتمال دارد شرکت ها یا کارخانه‌جات نوپا در ابتدای مسیر تولیدات‌شان از مواد اولیه‌ای بهره‌مند شوند که چندان کیفیت بالایی نداشته و تهدیدی برای سلامت مصرف کنندگان باشند.  

علیرغم تمامی نظارت‌ها و موانع قانونی که وجود دارد همچنان برخی از افراد تخلف می‌کنند و تولیدات با کیفیتی ندارند. در نتیجه راهکاری که همیشه به مصرف کنندگان و مشتریان این محصول می‌شود این است که در خصوص خرید آن نهایت دقت را داشته باشند.

بهترین توصیه‌ای که می‌توان داشت این است که برای خرید و سفارش جعبه پیتزا و ایفلوت زیرپیتزایی به شرکت های معتبر و با سابقه مراجعه کنید. زیرا آن‌ها بر اساس تجربه و تخصصی که دارند تعهد مسئولانه‌ای داشته و تولیدات با کیفیتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.  

کرافت وارداتی و داخلی

مقواهای کرافتی که در تولید جعبه پیتزا به کار گرفته می‌شوند دو دسته هستند. بخشی از آن‌ها وارداتی بوده و از کشور‌های دیگر وارد ایران می‌شوند. اما بخشی از آن‌ها از تولیدات شرکت های کارتن سازی در کشورخودمان است.  

در تولید آن‌ها درصدهایی به عنوان مواد اولیه درجه یک و بازیافتی اعلام شده است. برای مثال کرافت وارداتی دارای 20 درصد ماده اولیه بازیافتی است و مابقی که 80 درصد می‌باشد، ماده درجه یک و ویرجین آن را تشکیل می‌دهد.

16

یک جعبه پیتزا خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر می‌خواهید برای سفارش و خرید جعبه پیتزا و سینگل زیر پیتزایی اقدام کنید، نیاز است که در ابتدا با یکسری موارد آشنا باشید تا بتوانید به راحتی انتخاب‌های آگاهانه‌ای انجام دهید. یک جعبه پیتزا خوب دارای ویژگی‌های زیر است:

  • بهداشتی بودن

قطعاً بهداشتی بودن یک جعبه بسته بندی که به عنوان کارتن مواد غذایی و بسته بندی غذای بیرون بر استفاده می‌شود در اولویت قرار دارد.

بهداشتی بودن یک جعبه پیتزا را همانطور که در بخش‌های قبلی بدان اشاره کردیم، مواد اولیه آن تعیین می‌کند.

  • متناسب با محصول درون خود

قطعاً ابعاد جعبه پیتزا دقیقاً باید متناسب با محصول تولید گردد، تا بتواند حفاظت درستی از آن داشته باشد. در غیر این صورت نمی‌تواند به طور کامل آن را پوشش دهد. برای مثال اگر جعبه کوچکتر از پیتزا باشد آن را له می کند و اگر بزرگ تر باشد در کوتاه ترین زمان در مسیر نقل و انتقال باعث می شود که غذا حرکت زیادی داشته و ظاهر و کیفیت خود را از دست بدهد.

  • طراحی متناسب با برند

بهتر است که روی جعبه پیتزا سفارشی‌ حتما طراحی‌هایی استفاده شود که متناسب با برند سفارش دهنده باشد و به نوعی تبلیغ کسب و کار را تا حدودی انجام دهد. طراحی چاپ از اهمیت بالایی برخوردار است و از سوی گرافیست‌های حرفه‌ای باید پیگیری شود.

به عنوان مثال تصور کنید صاحب خانه ای برای پذیرایی از مهمان های خود از از پیتزا فروشی که قبلا کیفیت آن را تجربه کرده است مجدد پیتزا خرید میکند. اگر همچنان کیفیت مطلوب را حفظ کرده باشد و مهمان هم رضایت داشته باشد با خداگاه بر روی جعبه پیتزا به دنبال نام برند و یا آدرس پیتزا فروشی میگردد تا خود هم دفعات بعد از آنجا سفارش دهد. این بخشی از علل مهم بودن چاپ طرح اختصاصی برروی جعبه یا کارتن پیتزا است.

خاتمه

در این مقاله نکات مهم را در خصوص مقوا جعبه پیتزا بهداشتی مطرح ساختیم. پیشنهاد می‌کنیم که در صورت نیاز به این جعبه بسته بندی حتماً سفارش‌تان را نزد بهترین کارخانه کارتن سازی و جعبه سازی ثبت کنید تا خیال‌تان در خصوص مواد اولیه مورد استفاده در آن راحت باشد. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که جعبه، کیفیت غذا تولید شده شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و به راحتی می‌‌توانید مشتریان زیادی را جذب کسب و کارتان کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها