افزایش آمار متقاضیان جراحی بینی در ایران و جهان! [آپدیت 2023] ✔️

کد خبر: 1242886

ما در این مقاله هر آنچه باید در مورد بایدها و نبایدهای جراحی بینی بدانید را به طور کامل شرح دادیم.

 

 

آمار متقاضیان جراحی بینی در ایران و جهان روزانه رو به افزایش است. کشور ایران خود یکی از رکورد داران جراحی های زیبایی به خصوص جراحی زیبایی بینی است. ناگفته نماند داشتن رکورد در این زمینه چندان هم بد نیست، چرا که نشان دهنده وجود رفاه نسبی در ایران است. علاوه بر این با توجه به شمار متقاضیان این جراحی، پزشکان جراحی زیبایی تجربه زیادی در انجام انواع جراحی زیبایی بینی و جراحی ساختار داخلی بینی به دست آورده اند. این خود باعث شده است که از کشورهای مجاور برای انجام چنین عمل هایی ایران را به عنوان یکی از بهترین مکان های عمل بینی شناخته و برای عمل جراحی پزشکان ایرانی را انتخاب کنند.

انسان ها دو نوع بینی استخوانی یا گوشتی دارند که بهترین جراح بینی استخوانی در تهران تکنیک های خاص خودش را در جراحی اجرا خواهد کرد. هدف از جراحی بینی برای هر فرد متفاوت است و اهداف زیادی در این راستا وجود دارد. ما در این مقاله هر آنچه باید در مورد بایدها و نبایدهای جراحی بینی بدانید را به طور کامل شرح دادیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می توانید به سایت جراحا (jaraha.com) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر پزشکا و جراحتو کمک بگیرید.

 

منظور از بینی استخوانی چیست؟

 

بینی استخوانی از پوست نازک و بافت استخوانی و به میزان کافی بانک غضروفی برخوردار هستند. بیشتر افرادی که بینی استخوانی دارند از قوز خفیفی در ناحیه بینی برخوردار هستند. اکثر جراحان این عقیده را دارند که جراحی بینی استخوانی در مقایسه با جراحی بینی گوشتی نتیجه بسیار مطلوب تری دارد، زیرا میزان تورم و خطا در جراحی بینی استخوانی بسیار کمتر است. در بینی استخوانی، غضروف و تیغه بینی کاملا مشخص است.در این نوع بینی، پره های بینی ضعیف است. بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی چربی بیشتری دارد.

 

جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی است که امروزه در بین مردان و زنان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و پزشک در این زمینه تمام تلاش خود را می کند تا خواسته های واقع بینانه و منطقی بیمار را انجام دهد. جراحی بینی استخوانی به روش باز است. به این صورت که باید جراح برش هایی را در نواحی بینی و زیر تیغه بینی به وجود آورد و پوست بینی را برداشته تا دسترسی کامل برای به وجود آوردن تغییر را داشته باشد. دوران نقاهت بعد از جراحی به روش باز، سخت تر و طولانی تر از جراحی به روش بسته است. به طور کلی در خصوص اهداف جراحی بینی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

 

  • برطرف کردن مشکلات تنفسی
  • رفع ایرادات ظاهری مانند قوز، کجی و عدم تقارن
  • رفع مشکلات تنفسی و ظاهری به صورت همزمان
  • جراحی به دلیل آسیبی که به بینی وارد شده است.

مراقبت های قبل از جراحی

 

  • از مصرف دارو های التهاب زا و آسپرین خودداری کنید.
  • از استعمال سیگار و دخانیات تا حداقل 2 هفته قبل از جراحی خودداری کنید.
  • دارو ها و آمپول های تجویز شده پزشک را در زمان مشخص و توصیه شده تزریق و مصرف نمایید.
  • حتما کیسه های آب یخ تهیه کنید تا بعد از جراحی استفاده کنید.
  • اگر دچار بیماری خاصی هستید و یا داروی خاصی مصرف می کنید حتما جراح خود را با خبر کنید.
  • شب قبل از عمل شام سبکی میل کنید.
  • صبح عمل 6 الی 8 ساعت ناشتا باشید.
  • مدارک پزشکی مانند جواب آزمایشات را صبح عمل همراه خود داشته باشید.

مراقبت های قبل از جراحی

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

 

  • مصرف غذا هایی که نیاز به جویدن زیاد ندارند.
  • مصرف غذاها و خوراکی هایی که دارای ویتامین و فیبر بالایی باشند.
  • سعی کنید رو به بالا بخوابید به طوری که سر کمی بالا تر از بدن قرار بگیرد.
  • برای استفاده از عینک باید تا 6 هفته خودداری کنید و در صورت لزوم با پزشک خود مشورت کنید.
  • کشیدن سیگار تا یک ماه بعد از عمل باعث ایجاد عفونت و دیر التیام پیدا کردن ناحیه جراحی می شود.

تکنیک های جراحی بینی

 

جراحی به روش بسته: در رینوپلاستی به روش بسته تمامی برش ها در درون بینی ایجاد می شود و در بخش میانی حفره های بینی هیچ نوع برشی به وجود نخواهد آمد و از مزایای این روش این است که بعد از جراحی جای هیچ گونه برشی دیده نمی شود. در این روش به دلیل محمدویت برش ها پوست بینی به میزان محدودی از روی استخوان بینی برداشته می شود و میزان دید جراح در این روش کم خواهد بود.

 

جراحی به روش باز: در این روش علاوه بر برش هایی که در داخل بینی ایجاد می شود، در ناحیه کلوملا نیز برشی ایجاد ایجاد خواهد شد. در این روش جهت تغییر ساختار بینی میتوان به میزان لازم و قابل توجهی پوست بینی را بلند کرد و یکی از مزایای این روش میزان تسلط جراح و قدرت مانور او در این روش است. بعد از جراحی و تغییر در ساختار بینی جراح پوست بینی را در محل اصلی خود باز می گرداند و بخیه می زند. در این روش میزان تورم بینی در مقایسه با روش بسته بیشتر خواهد بود اما به دلیل تسلطی که جراح بر روی ساختار بینی دارد، ایرادات بینی به خوبی رفع خواهد شد.

ویژگی بهترین جراح بینی

 

رفتار محترمانه: جراح باید رفتار بسیار مناسبی در برخورد با کادر درمان و بیماران خود داشته باشد و به تمامی سوالات مراجعه کنندگان پاسخ دهد و روند جراحی و درمان را توضیح دهد.

 

تجربه و سابقه درخشان: جراح باید در زمینه جراحی بینی سابقه بسیار خوبی داشته باشد به طوری که بیشتر مراجعه کنندگان رضایت کامل از انتخاب وی داشته باشند.

 

مدرک معتبر: جراح باید تخصص و مدرک معتبری از دانشگاه های معتبر سراسر دنیا داشته باشد.

 

قیمت های منصفانه: جراح باید با توجه به خدماتی که ارائه می دهد قیمت مناسبی را در نظر بگیرد.

 

جواز و پروانه کسب: جراح باید دارای جواز و پروانه کسب باشد.

 

تجهیزات: جراح باید از تجهیزات پیشرفته و به روز دنیا استفاده کند تا نتیجه مطلوبی را ارئه دهد.

ویژگی بهترین جراح بینی

 

کلام آخر

 

بسیاری از افراد جامعه برای ظاهر بهتر اقدام به جراحی بینی می کنند. البته بسیاری از افراد برای رفع مشکلات تنفسی و یا آسیب های جدی مجبور می شوند به جراحی بینی روی آورند. باید توجه داشت که به دلیل دستکاری بافت بین در جراحی داشتن درد بعد از عمل بسیار طبیعی است اما در صورت بیش از حد شدن این درد حتما با پزشک خود در میان بگذارید. بسیار سپاس گزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. ما سعی کردیم مطالب مفیدی در مورد جراحی بینی استخوانی و اقدامات قبل از جراحی در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما سودمند واقع شده باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت جراحا (jaraha.com) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر پزشکا و جراحتو کمک بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها