نکات مهم قبل از پرواز

کد خبر: 1096611

سفر با هواپیما به دلیل امکانات، سرعت و امنیتی که دارد، یکی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه برای سفرهای داخلی و خارجی می باشد که رزرو بلیط از سایت های چون رسپینا امکان پذیر است. اما با این وجود، بسیاری از افراد قبل از استفاده از این وسیله کاربردی دچار استرس می شوند. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که در حین پرواز و یا قبل از آن، دچار سردرگمی و استرس می شوید، تا انتهای مقاله همراه شوید تا شما را با نکات مهم قبل سفر با هواپیما آشنا کنیم.

41

8 نکته که قبل از پرواز باید رعایت کنید

  1. در هنگام خرید بلیط هواپیما، به میزان باری که قرار است با خود حمل کنید توجه داشته باشید؛ چرا که در صورت حمل اضافه بار ملزم به پرداخت جریمه به ایرلاین می شوید. در پروازهای داخلی و کلاس های اکونومی مجاز به حمل 20 کیلوگرم بار و در کلاس های بیزینس مجاز به حمل 30 کیلوگرم بار می باشید.
  2. حداقل نیم ساعت قبل از پروازهای داخلی و 1 ساعت قبل از پروازهای خارجی در فرودگاه حاضر باشید تا بدون استرس و با خیال راحت کارت پرواز خود را دریافت نمایید.
  3. حتما قبل از سفر، از ترمینال پروازی خود آگاه شوید؛ این کار شما را از سردرگمی آسوده می کند.
  4. حتما دقت داشته باشید که وسایل ممنوعه سفر با پرواز را با خود حمل نکنید. وسایل تیز، منفجره و آتش زا از جمله وسایل ممنوعه در سفر می باشند.
  5. حتما کارت شناسایی معتبر جهت گرفتن کارت پرواز همراه خود داشته باشید، در غیر اینصورت از ورود شما به هواپیما جلوگیری می شود. ( اتباع خارجی ملزم هستند پاسپورت همراه خود داشته باشند و برای سایر افراد همراه داشتن کارت ملی کفایت می کند.)
  6. ارائه بلیط های مخدوش و یا اشتباه در فرودگاه مشکلات زیادی را ممکن است برایتان ایجاد کند و حتی ممکن است از پرواز نیز جا بمانید. بنابراین پس از دریافت بلیط، کلیه مندرجات آن را کنترل نمایید.
  7. در صورتی که مسافر به هر دلیل از پرواز خود منصرف شود، اگر بلیط را به صورت آنلاین و از سایت های معتبر خرید کرده باشد، می تواند به همان صورت آنلاین و اینترنتی نیز آن را استرداد نماید و اگر از آژانس های مسافرتی یا ایرلاین خریداری کرده باشد باید به صورت حضوری نسبت به استرداد آن اقدام نماید. 
  8. اگر دارای بیماری زمینه ای، مشکل قلبی، بیماری عفونی و یا مشکلاتی که نیاز به مصرف دارو دارد هستید حتما نسخه پزشک و لیستی از داروهای مصرفی خود را در اختیار داشته باشید.

بیشتر بخوانید: رسپینا مجری مستقیم تور کیش هتل شایان

42

چه اشیائی را می توان با خود در هواپیما حمل نمود:

  • صندلی چرخدار بیمار
  • گهواره کوچک دستی و غذای کودک
  • یک دوربین شکاری یا دوربین عکاسی
  • مقدار مناسبی کتاب و یا مجله
  • کیف دستی برای حمل وسایل ضروری
  • چتر یا عصا
  • پالتو، شال و یا پتو مسافرتی

با رعایت نکات زیر سفر آسوده تری را تجربه نمایید

  1. برای اینکه بتوانید با آرامش بیشتری سفر داشته باشید در هنگام رزرو بهتر است بلیط خود را در بازه صبح انتخاب نمایید. با این کار علاوه بر اینکه رزرو ارزان تری انجام می دهید، از ایستادن های طولانی در صف نیز در امان خواهید بود. معمولا در بازه زمانی صبح فرودگاه نسبت به سایر زمان ها خلوت تر می باشد.
  2. به جز چمدان که قرار است به قسمت حمل بار تحویل دهید، حتما یک کیف دستی کوچک نیز همراه خود داشته باشید تا مدارک شناسایی ضروری و وسایل مورد نیاز در طول سفر را داخل آن قرار دهید.
  3. بلیط هواپیما خود را حتما از سایت های معتبر خریداری نمایید تا خیالتان از بابت رزرو آن راحت باشد.
  4. در طول مدت پرواز به نکات ایمنی و تذکراتی که توسط مهمانداران هواپیما بیان می گردد دقت نمایید و تنها در موارد ضروری از از مهمانداران کمک بخواهید.
  5. پس از رسیدن به مقصد و در هنگام برداشتن بار از روی نقاله، حتما شماره رسید متصل شده به بلیط را با نوار متصل شده روی چمدان مطابقت نمایید تا احیانا به دلیل شباهت، چمدان اشتباهی با خود حمل نکنید.
  6. بهتر است صندلی تان را هر چه زودتر رزرو نمایید تا اگر فرد معلول یا نیازمند به ویلچری همراهتان دارید بتوانید بهترین و مناسب ترین صندلی را برایشان رزرو نمایید.

43

مسافرانی که نیاز به اخذ مجوز پزشکی ندارند

  • جانبازان و معلولین که به خدمات پزشکی خاصی نیاز ندارند.
  • افرادی که 24 ساعت از عمل جراحی ناباروری آن ها گذاشته باشد.
  • عمل های جراحی مرتبط با پوست و مو به غیر از جراحی بینی
  • در مسافرین کمتر از 40 سال عمل جراحی اصلاح دید یا همان جراحی لیزری قرینه
  • مسافران دارای سوند که در 2 هفته اخیر جراحی شکمی نداشته باشند.
  • سوختگی های سطحی
  • هر عمل جراحی که پس از 2 هفته حال عمومی فرد مناسب باشد.
  • بیماران با آتل و گچ گیری اندام فوقانی پس از 24 ساعت در پروازهای داخلی و 48 ساعت در پروازهای خارجی بدون هرگونه خونریزی

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها