تشخیص گوشی باز شده و تعمیری ایفون از گوشی نو

کد خبر: 1244081
تشخیص گوشی باز شده و تعمیری ایفون از گوشی نو

 

بزرگ‌ترین نگرانی کاربرانی که قصد خرید آیفون‌های دست‌دوم را دارند، تعمیری بودن یا نبودن آیفون مورد نظرشان است. خرید آیفون کارکرده و دست دوم هرچند به صرفه است اما می تواند یک ضرر جبران ناپذیر به دنبال داشته باشد. آیفون استوک و دست دوم با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، بسیار مقرون به صرفه است اما از طرفی این ترس در میان کاربران وجود دارد که شاید گوشی تهیه شده تعمیری یا قطعات آن تعویضی و فیک باشد.  در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل پارس ارتباط میخواهیم دو روش را معرفی کنیم که بتوانید متوجه شوید آیا قطعات موبایل آیفون شما تعویض شده است یا نه!

 

2 راه برای تشخیص قطعه عوض شده در آیفون

 

شماره مدل آیفون خود را پیدا کنید

برای پی بردن به شماره مدل آیفون خود، گام‌های زیر را بردارید:

به Settings (تنظیمات) بروید.

از آنجا به General (عمومی) بروید.

از آنجا به About (درباره یا درباره گوشی یا اطلاعات گوشی) بروید.

پس از رفتن به بخش About، شما با فهرستی از اطلاعات و داده‌های ارزنده درباره آیفون روبه‌رو خواهید شد، که دارای نام دستگاه، رونوشت نرم‌افزاری و شماره مدل آن است.

نگاه ریزبینانه‌ای به شماره مدل بی‌اندازید از آنجایی این ویژگی نمایانگر ریشه و آغازه گوشی آیفون شما است:

اگر شماره مدل با بندواژه M آغاز شده است، این بدان معنا است که گوشی شما از اپل خریده شده است.

اگر شماره مدل با بندواژه F آغاز شده است، این بدان معنا است که گوشی شما از سوی اپل یا اپراتور تعمیر و بازسازی شده است.

اگر شماره مدل با بندواژه P آغاز شده است، این بدان معنا است که گوشی شما به عنوان یک آیفون سفارشی حکاکی‌شده فروخته شده است.

اگر شماره مدل با بندواژه N آغاز شده است، این بدان معنا است که گوشی شما جایگزین یک آیفون ناقص و خراب شده است.

 

اهمیت متن «Genuine Apple Part» در قطعات آیفون باز شده و تعمیری

به طور کلی قطعات اصلی اپل کیفیت بالاتری نسبت به قطعات متفرقه دارند. این قطعات می‌توانند شامل قطعاتی که خودتان خریداری و نصب می‌کنید هم بشود. این موضوع اغلب در قیمت قطعات نیز منعکس می‌شود زیرا تعمیرات موبایل آیفون توسط یک تکنسین غیرمجاز و یا با قطعات متفرقه و غیراصل معمولا هزینه بسیار ارزان‌تری در بر دارد.

علاوه بر این، هنگامی که تعمیر دستگاه خود را به یک تکنسین غیرمجاز می‌سپارید، دیگر نمی‌توانید از نوع قطعات تعویض شده‌ای که توسط او استفاده می‌شود اطلاعی داشته باشید تنها راهی که دارید این است که به تکنسین مربوطه اعتماد کنید.

 

 

 

البته این موضوع به این معنا نیست که نباید یا نمی‌توان به تکنسین‌های خدمات جانبی اعتماد کرد، بلکه به این معناست که در صورت استفاده از خدمات خود کمپانی اپل یا مراکز خدمات مجاز مورد تایید اپل، این اطمینان و تضمین وجود خواهد داشت که از خدماتی سطح بالا و به کار گیری استانداردهای بسیار بالایی برای قطعات جایگزین دستگاه برای دستگاه شما استفاده شود.

قطعا دلایلی برای گران‌تر بودن قطعات اصلی اپل وجود دارد. این قطعات نسبت به قطعات جایگزین ارزان‌تر که تکنسین‌های خدمات جانبی غیرمجاز ممکن است به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها آن‌ها را انتخاب کنند با استاندارد و کیفیت بسیار بالاتری ساخته شده‌اند. استاندارد نبودن قطعات استفاده شده، می‌تواند منجر به عدم پایداری و طول عمر آن‌ها شود، به خصوص زمانی که صحبت از تعویض باتری باشد. پس اهمیت اصل بودن قطعات تعویضی آیفون را دست کم نگیرید و به این موضوع توجه داشته باشید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها