فرم ثبت نام لاتاری آمریکا 2025

کد خبر: 1252609

صحیح واردکردن اطلاعات در فرم ثبت‌ نام لاتاری، یکی از دغدغه‌های افرادی است که تصمیم دارند در این قرعه‌کشی شرکت کنند. خیلی از افراد، با این برنامه مهاجرتی آشنایی دارند و برخی دیگر هم تصویر واضحی از آن ندارند. به‌ همین منظور، در این مطلب تصمیم داریم شما‌را با واژه لاتاری و فرم ثبت‌نام آن آشنا کنیم.

فرم ثبت نام لاتاری آمریکا 2025

 

صحیح واردکردن اطلاعات در فرم ثبت‌ نام لاتاری، یکی از دغدغه‌های افرادی است که تصمیم دارند در این قرعه‌کشی شرکت کنند. خیلی از افراد، با این برنامه مهاجرتی آشنایی دارند و برخی دیگر هم تصویر واضحی از آن ندارند. به‌ همین منظور، در این مطلب تصمیم داریم شما‌را با واژه لاتاری و فرم ثبت‌نام آن آشنا کنیم. اطمینان داشته باشید با‌مطالعه این نگارش، دیگر هیچ‌ نگرانی و دغدغه‌ای برای ثبت نام لاتاری نخواهید داشت.

 

لاتاری چیست؟

قانونی در سال 1990 به جهت حفظ تنوع نژادی در کشور آمریکا تصویب شد که به‌موجب آن، ویزای تنوع نژادی آمریکا (DV) شکل گرفت. بر اساس این قانون افراد با داشتن ویزای مهاجرتی، به‌محض ورود به خاک آمریکا، اقامت دائم این کشور را دریافت می‌کنند. فرم ثبت نام لاتاری، به همه افراد کمک می‌کند تا شانس خود را امتحان کرده و در صورت برنده‌ شدن، بتوانند بدون کوچک‌ترین مشکلی به کشور آمریکا مهاجرت کنند. هدف از ایجاد ویزای لاتاری، حفظ تناسب و تعادل بین نژادهای مختلف آمریکا است. این ویزای مهاجرتی به افراد متولد‌شده در کشورهای خاصی اهدا می‌شود و کسانی که در کشورهایی نظیر: چین و انگلستان به دنیا آمده‌اند، به‌ خاطر آن‌که درگذشته افراد بسیاری از این کشورها به‌عنوان مهاجر وارد آمریکا شده‌اند، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند سهمیه‌ای از برنامه لاتاری را داشته باشند.

ایران همیشه جزو کشورهایی است که شهروندان آن هر‌سال، شانس شرکت در این قرعه‌کشی بزرگ را دارند. سالانه 3 تا 4 هزار نفر ایرانی، به‌واسطه لاتاری و با دریافت گرین‌کارت آمریکا، می‌توانند به‌این کشور مهاجرت کنند. نحوه ثبت‌نام در‌ این برنامه، تنها با واردکردن اطلاعات به‌صورت صحیح در فرم ثبت نام لاتاری امکان‌پذیر است. شما شانس خود را با ثبت نام در لاتاری امتحان خواهید کرد؛ چرا‌که هر۲سال حدود 55000 نفر از افراد شرکت‌کننده، به‌صورت تصادفی و از طریق رایانه انتخاب می‌شوند. برندگان این قرعه‌کشی، واجد شرایط دریافت ویزای دایورسیتی آمریکا خواهند بود و پس از مهاجرت به آمریکا و ورود به‌ این کشور، از امتیازات شهروندی آن نظیر: کار، تحصیل، اقامت دائم و... بهره‌مند خواهند شد.

مجری ثبت نام لاتاری و نحوه برگزاری آن

مجری برگزاری و ثبت‌نام این برنامه مهاجرتی، مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا یا KCC است. برگزاری لاتاری سه مرحله دارد که شما در مرحله اول با تکمیل فرم ثبت نام لاتاری، امور مرتبط با ثبت‌نام را انجام می‌دهید. در مرحله بعد، نتایج لاتاری اعلام می‌شود و با انجام امور اداری در گام نهایی، ویزا گرین کارت به برندگان لاتاری اعطا می‌شود. دریافت اطلاعات شرکت‌کننده‌های لاتاری، اجرای قرعه‌کشی و اعلام نتایج آن به‌ عهده مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا است. پس از مشخص‌ شدن برندگان، وزارت امور خارجه و سفارت‌های آمریکا موظف هستند تا با برندگان، مصاحبه‌ای انجام داده و در صورت تأیید، ویزای لاتاری را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

آموزش ثبت نام لاتاری 2025

در این مطلب، تصمیم داریم یکی از نگرانی‌های اصلی شمارا برای ثبت‌نام در لاتاری برطرف کنیم. همان‌گونه که اطلاع دارید، اکثر افراد نمی‌توانند به‌صورت کامل و صحیح فرم ثبت نام لاتاری را تکمیل نمایند. به‌ همین منظور، در متن ذیل شمارا با نحوه ثبت‌نام لاتاری کارت سبز آشنا می‌کنیم:

مراحل ثبت نام آنلاین لاتاری آمریکا

  1. برای ثبت‌نام لاتاری کارت سبز، ابتدا باید به نشانی سایت کارت سبز https://cartesabz.net/register وارد شوید. در این صفحه، شما باید چگونگی انجام ثبت‌نام خود را تعیین کنید. اگر جزو افرادی هستید که به ثبت‌نام به‌صورت غیرحضوری تمایل دارید، باید گزینه فرم ثبت‌نام آنلاین لاتاری را انتخاب نمایید؛ اما در شرایطی که شما می‌خواهید به‌صورت حضوری به این مجموعه مراجعه نمایید، باید روی فرم ثبت‌نام حضوری کلیک کنید.

  2. در صفحه‌ای که پس از انتخاب فرم ثبت نام لاتاری آنلاین برای شما باز می‌شود، باید وضعیت تأهل خود را تعیین کنید. اگر شما مجرد هستید، با کلیک به روی گزینه مجرد، باید نوع تجرد خود را که در 4 مورد (ازدواج‌نکرده، مطلقه، همسر فوت‌شده و در پروسه قانونی جدایی) در اختیار شما قرارگرفته است را مشخص نمایید.

  1. درصورتی‌که گزینه متأهل را کلیک نمایید، باید شرایط شهروندی همسر خود را معین کنید. گزینه شهروند آمریکایی، مربوط به وضعیتی است که همسر شما شهروند ایالات‌متحده باشد. در غیر این‌ صورت، باید کادر شهروند غیر آمریکایی را انتخاب نمایید. این نکته را فراموش نکنید که کوچک‌ترین اشتباهی در انتخاب گزینه، ویزای شمارا دچار مشکل خواهد کرد. در مرحله بعد، شما موظف هستید تا تعداد فرزندان زیر 21 سال خود را تعیین کنید. بر اساس قوانین مهاجرتی آمریکا، شما در زمان تکمیل فرم ثبت نام لاتاری، باید حتماً شرایط تأهل فعلی خود را تعیین کنید و تعداد فرزندان مجرد زیر 21 سال خود را در این فرم، ثبت نمایید و در آخر، روی گزینه ثبت و ادامه کلیک کنید.

  2. در این مرحله، شما باید مشخصات فردی که از شما خواسته‌شده را به‌صورت کامل بنویسید. نام و نام خانوادگی خود را بر اساس مشخصات ثبت‌شده شناسنامه خود تکمیل کنید و به‌هیچ‌عنوان، از نام مستعار استفاده نکنید. در کادر بعدی، باید تاریخ تولد شمسی خود را وارد کرده و اگر به هر دلیل، به بخشی از اطلاعات خود دسترسی ندارید، با خاطری آسوده می‌توانید ثبت‌نام را تکمیل‌ کرده و در اولین فرصت آن‌ها را در پنل شخصی خود درج نمایید. در ادامه، شما باید در فرم ثبت نام لاتاری، جنسیت، کشور و شهر محل تولد را به‌صورت دقیق وارد کنید.

  3. در کادر بعدی، شما موظف به انتخاب آخرین مدرک تحصیلی خود هستید. نگران نباشید، اگر شما محصل هستید و یا مدرک زیر دیپلم دارید، گزینه‌هایی وجود دارد که بتوانید آن‌ها را انتخاب کنید تا اطلاعاتتان به‌صورت درست ارسال شود. حال نوبت عکس شما است، در این قسمت دو گزینه پیش‌رو دارید؛ اگر شما شرایط مناسب را برای ارائه عکس ندارید، گزینه بعداً در پنل آپلود می‌کنم را انتخاب نمایید. گزینه الآن آپلود می‌کنم، برای زمانی است که عکس استاندارد و متناسب با قوانین لاتاری را گرفته‌اید. در پایین فرم ثبت نام لاتاری، برای شما شرح داده‌ است که عکس قابل‌قبول برای شرکت در این برنامه مهاجرتی، باید به چه صورت باشد؛ اگر از تأیید عکس خود اطمینان دارید، روی گزینه انتخاب و آپلود کلیک‌ کرده و عکس موردنظر را انتخاب نمایید.

  1. پس از کلیک روی کادر ثبت و ادامه، به صفحه‌ای وارد می‌شوید که در آن باید مشخصات همسر را وارد کنید. درصورتی‌که دسترسی به اطلاعات همسر خود ندارید، گزینه بعداً در پنل وارد می‌کنم را انتخاب نمایید؛ اما اگر از اطلاعات شناسنامه‌ای همسر خود، آگاه هستید، گزینه الآن وارد می‌کنم را انتخاب کرده و بر اساس موارد خواسته‌شده، آن‌ها را پر کنید. با تکمیل‌ شدن این صفحه، گزینه ثبت و ادامه را انتخاب نمایید.

  2. در این مرحله، نوبت به مشخصات فرزند (فقط فرزندان زیر 21 سال) می‌رسد. در این فرم ثبت نام لاتاری، باید مشخصات فردی فرزند یا فرزندان خود را وارد نمایید. اگر بازهم به این اطلاعات دسترسی ندارید، با انتخاب گزینه بعداً وارد می‌کنم، وارد مرحله بعد شوید و در صورت داشتن آن‌هم می‌توانید فرم را پر‌کرده و سپس گزینه ثبت و ادامه را کلیک نمایید. این نکته را به یاد داشته باشید که برای ثبت‌نام دو شانسه، نیازی نیست که شما سفارش جدیدی را ثبت نمایید. این ثبت‌نام برای افراد متأهل به‌صورت رایگان و با همین سفارش فعلی صورت خواهد گرفت.

  3. در گام بعد، آدرس و مشخصات تماس مربوط به خودتان را باید در سامانه ثبت نام لاتاری کارت سبز وارد کنید. ابتدا باید کشور، استان و شهری که در آن ساکن هستید را انتخاب و سپس کد پستی و آدرس را به‌صورت صحیح یادداشت کنید. حال باید در این فرم ثبت نام لاتاری، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کرده و تیک «قوانین مجموعه کارت سبز را می‌پذیرم» را انتخاب نمایید. همچنین، می‌توانید روی گزینه مشاهده قوانین و مقررات این مجموعه، کلیک کرده و کلیه موارد را مطالعه نمایید و سپس گزینه ثبت و ادامه را انتخاب کنید.

  1. در گام بعد، وارد صفحه پرداخت هزینه ثبت‌نام می‌شوید که در‌صورت عدم پرداخت، سفارش شما وارد مرحله کارشناسی و ثبت‌نام نهایی نخواهد شد. در این صفحه، پیش‌فاکتور ثبت‌نام لاتاری در اختیارتان قرار می‌گیرد. با مشخص‌کردن روش پرداخت (آنلاین یا کارت به‌کارت)، صفحه مرتبط با آن برای شما به نمایش درخواهد آمد. درصورتی‌که پرداخت آنلاین را انتخاب نمایید، با واردکردن پاسخ معادله ریاضی به درگاه بانکی وصل خواهید شد و اگر هم گزینه کارت به‌کارت را انتخاب کرده باشید، شماره کارت به‌منظور واریز مبلغ ثبت‌نام با تمام مشخصات به‌روی صفحه فرم ثبت نام لاتاری ظاهر خواهد شد. شما می‌توانید شماره کارت را جداگانه یادداشت کرده و پروسه کارت به‌کارت را انجام دهید و در آخر، فیش واریز را در پنلتان آپلود کنید.

  2. در گام آخر و بعد از پرداخت مبلغ، ثبت‌نام لاتاری کارت سبز شما کامل می‌شود و رسید مرتبط با ثبت‌نام در آخرین مرحله به نمایش درمی‌آید.

سخن پایانی

در این مطلب، شما با لاتاری و چگونگی ثبت‌نام آن آشنا شدید و حال دیگر هیچ دغدغه‌ای برای تکمیل صحیح  اطلاعات خود ندارید. این نکته را به‌ خاطر داشته باشید که ثبت‌نام خود را باید تا پایان زمان شرکت در لاتاری، تکمیل‌کرده و هزینه را هم پرداخت نمایید. در صورت عدم پرداخت تا 72 ساعت، فرم ثبت نام لاتاری شما در کارت سبز حذف خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها