چرا نیاز است در فصل پاییز هم از کرم ضدآفتاب استفاده شود و کدام محصولات برای استفاده در این فصل مناسبند؟

کد خبر: 1261220

با شروع سرد شدن هوا در پاییز، بسیاری از افراد گمان می‌کنند که دوره استفاده از ضدآفتاب به پایان رسیده، اما این در حالی است که آفتاب هنوز هم با قدرت می‌تابد! اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در مورد اشعه‌های آفتاب در فصل پاییز نگرانید، بدانید که تنها نیستید و استفاده از ضدآفتاب در پاییز و زمستان هم ضروری است. اشعه ماوراءبنفش یا UV می‌تواند به پوست حساس بدن آسیب برساند؛ حتی در مواقعی که نور خورشید به اندازه کافی به زمین نمی‌رسد.

چرا نیاز است در فصل پاییز هم از کرم ضدآفتاب استفاده شود و کدام محصولات برای استفاده در این فصل مناسبند؟

 

دکتر جاشوا اسمیت (Dr. Joshua Smith)، کارشناس دانشگاه ایالتی میسوری در آمریکا، در مورد آثار منفی اشعه ماواءبنفش در پاییز و روزهای ابری تحقیق کرده است. این تحقیقات نشان می‌دهند که برخلاف تصور بسیاری از افراد، آثار منفی اشعه‌های نور خورشید با پایان آخرین روز شهریور، تمام نمی‌شوند. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم و چند محصول معروف و پرفروش ضدآفتاب را هم به شما معرفی می‌کنیم.

 

اشعه‌های ماوراءبنفش و تأثیر منفی آن‌ها در روزهای پاییزی

قبلاً تصور می‌شد که اشعه‌های UVB که باعث آفتاب‌سوختگی پوست می‌شوند، با سرطان پوست ارتباط مستقیمی دارند و اشعه‌های UVA بی‌خطر هستند. در واقع، بیشتر محصولات ضدآفتاب موجود در بازار، در گذشته فقط برای حفظ سلامت پوست در برابر اشعه UVB ساخته می‌شدند. امروزه، تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند که تأثیر مخرب اشعه‌های UVA چقدر زیاد هستند و باید پوست را در برابر آن محافظت کرد. اگرچه شدت اشعه‌های UVA و UVB در روزهای سرد پاییزی به حداقل می‌رسد، اما آثار مخرب آن‌ها هنوز هم وجود دارد.

جالب است بدانید، با وجود اینکه پوست در پاییز یا زمستان دچار آفتاب‌سوختگی نمی‌شود، اما در اثر تماس با اشعه‌های UVA و UVB دچار چروک و افتادگی می‌شود. اشعه‌های UV در روزهای پاییزی، از پشت پنجره‌ها و ابرها عبور می‌کنند و حتی با وجود لباس‌های گرم و زیاد، باز هم روی بافت پوست تأثیر منفی می‌گذارند. بنابراین، لازم است که در پاییز و در کنار لوازم آرایشی، هر روز از کرم یا فلوئید ضدآفتاب استفاده کنید تا پوستتان همچنان جوان و سالم باقی بماند.

 

افسانه‌هایی که در مورد محصولات ضدآفتاب می‌گویند!

16

معمولاً، شبکه‌های اجتماعی (مثل اینستاگرام، کانال‌های تلگرامی و غیره) منبع اصلی شایعات و افسانه‌ها در مورد ضدآفتاب‌ها هستند. بیشتر این شایعات در مورد ترکیبات شیمیایی و سرطان‌زا بودن محتویات ضدآفتاب و همچنین، عدم نیاز استفاده از آن‌ها در 6 ماه دوم سال منتشر می‌شوند که البته همه آن‌ها دروغ هستند. طبق تحقیقات دکتر اسمیت، تنها خطر واقعی ضدآفتاب‌ها، آلرژی‌ها و حساسیت‌ها احتمالی آن‌ها برای بعضی از پوست‌های حساس است که به‌ندرت رخ می‌دهند.

در حال حاضر، هیچ تحقیق علمی یا پزشکی که نشان دهد استفاده از ضدآفتاب باعث افزایش سلول‌های سرطانی در پوست می‌شود، وجود ندارد.

آسیب‌های نور خورشید به پوست، مختص یک فصل نیستند

طبق توصیه انجمن پیگیری از سرطان و انجمن متخصصان پوست آمریکا، برای اینکه پوست سالمی داشته باشید، در هر زمان از سال که بیرون از خانه می‌روید، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. هرچقدر بیشتر از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، پوستتان دیرتر پیر خواهد شد.

ضمناً، در حین خرید ضدآفتاب مناسب برای همه فصول سال، بهتر است که به فاکتورهای مهمی از جمله SPF آن دقت کنید. اگر کرم یا فلوئید ضدآفتاب مورد نظرتان دارای SPF حداقل 30 نیست، احتمالاً به اندازه خوب تأثیر مثبت روی پوستتان نخواهد گذاشت. همچنین، لازم است که ضدآفتاب را حداقل هر 2 ساعت یک‌بار، روی پوست تمدید کنید.

آسیب‌های پوستی نور خورشید فقط در محیط بیرون رخ نمی‌دهند

لازم است بدانید که حتی کوچک‌ترین قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حتی در روزهای پاییزی هم می‌تواند روی پوستتان تأثیر بگذارد. با وجود اینکه شیشه‌های پنجره از ورود اشعه‌های UVB جلوگیری می‌کنند، اما تأثیر چندانی در نفوذ اشعه UVA ندارند. اشعه‌های UVA می‌توانند از پنجره‌ها، ابرها، لباس‌ها کلفت و حتی پتو عبور کنند؛ بنابراین اصلاً مهم نیست که در کدام روز پاییزی هستید و حتماً باید از ضدآفتاب استفاده کنید.

البته، اصلاً اهمیتی ندارد که در بیرون از محیط خانه هستید یا در داخل آن فعالیت می‌کنید. اشعه‌های مضر نور خورشید، چه در فضای اتاق و چه در خیابان‌های شهر می‌توانند روی پوستتان تأثیر منفی بگذارند. پس، بدون توجه به اینکه الان در کدام محیط مشغول کار هستید، ضدآفتاب بزنید و از پوستتان محافظت کنید.

آشنایی با 2 ضدآفتاب مناسب برای روزهای پاییزی

17

قبل از معرفی ضدآفتاب‌های پرفروش و مناسب فصل پاییز، لازم است بدانید که هر ضدآفتاب را باید با توجه به نوع پوستتان انتخاب کنید. ضمناً، ضدآفتاب‌ها به 2 نوع کِرِمی و فلوئید (مایع) تقسیم می‌شوند و هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند.

یکی از بهترین محصولات مراقبت پوست در فصل پاییز، کرم ضد آفتاب لافارر است که برای پوست‌های چرب و آکنه‌دار معرفی شده و از ویژگی‌های آن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • ضد لک
  • دارای SPF 50
  • بدون رنگ و پارابن
  • دارای بافت سبک و مناسب برای مصرف روزانه
  • عدم برخورداری از رنگدانه
  • دارای عصاره‌های گیاهی
  • تنظیم ترشح سبوم و چربی پوست
  • محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB

فلوئید ضد آفتاب الارو، مدل وت فورس هم یکی دیگر از ضدآفتاب‌های پرفروش و مناسب فصل پاییز است.

از جمله ویژگی‌های این ضدآفتاب:

  • دارای SPF 50
  • مناسب برای استفاده روزانه
  • آبرسان و مرطوب‌کننده
  • جلوگیری از جوش
  • تنظیم‌کننده چربی پوست
  • درمان لک و چین‌وچروک‌های پوستی
  • محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UV
  • مناسب افراد با پوست چرب و مختلط

خرید نسخه اصلی و باکیفیت ضدآفتاب مناسب فصل پاییز

برای اینکه پوستتان در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید حفظ شود و هم‌زمان آسیبی هم در اثر استفاده از محصولات بهداشتی نبینید، لازم است که از محصولات اصل استفاده کنید. در حال حاضر، فروشگاه اینترنتی خانومی، محصولات اصل همه برندهای معتبر خارجی و ایرانی را در اختیار مشتریان قرار داده است.

برای آشنایی با محصولات بیشتر در زمینه‌های آرایشی، بهداشتی و مراقبت پوست، کافی است که عبارتی مثل "خرید ضدآفتاب خارجی اصل خانومی" را در موتور جست‌وجوگر گوگل، اصطلاحاً سرچ کنید. با جست‌وجوی این عبارات، می‌توانید مستقیماً وارد صفحه خرید محصولات شوید و علاوه بر مشاهده جزئیات محصول، آن را با تخفیف بخرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها