چک لیست کارهای جشن عروسی: چگونه باید برنامه ریزی عروسی را انجام داد

کد خبر: 1261627

ابتدا به شما تبریک می گوییم. ازدواج کردن یکی از هیجان انگیز ترین و مهمترین اتفاقات زندگی شما خواهد بود از طرف دیگر برنامه ریزی برای آن می‌تواند یکی از پر استرس ترین کارها باشد که در زندگی تان انجام خواهید داد.

چک لیست کارهای جشن عروسی: چگونه باید برنامه ریزی عروسی را انجام داد

 

در صورتی که همه کارها را به یک تیم تشریفات عروسی سپرده اید پس فقط کافی است که از منوهای مواردی که میخواهید را انتخاب کنید اما اگر قصد دارید مدیریت بخشی از کارهای مراسم یا همه آنها را خودتان برعهده بگیرید، راهنما و چک لیست های ما به شما کمک می کند که استرس این کار کم تر شود و راحت تر بتوانید آن را مدیریت کنید. ما به مراحل کلیدی این کار توجه کرده ایم و به اینکه چگونه مرحله به مرحله کارهای جشن تان را انجام بدهید به اینکه چه چیزی مهم است و چه نکاتی را باید حتماً مد نظر داشته باشید.

چک لیست کارهای عروسی

پلتفرم های مجازی زیادی وجود دارند که می توانید از آنها ایده و الهام بگیرید اما لازم است که یک دفتر مجزا داشته باشید که همه کارها و و موارد مهم را در آن یادداشت کنید.

شما می توانید چک لیست های آماده ای را دانلود کنید و آن ها را پرینت بگیرید و با یک برنامه ریزی ساده می توانید تمام کارهای مورد نیاز روز خاص زندگیتان را به خوبی انجام بدهید.

مراحل کلیدی برنامه ریزی عروسی

 1. تعیین بودجه

2. مشخص کنید که چه چیزهایی برای شما از اهمیت خاصی برخوردار هستند

3. ایده ها، استایل ها و تم های مختلف را لیست و انتخاب کنید

4. محل برگزاری جشن را مشخص کنید

 5. دعوت نامه ها را توزیع کنید

6. عکاس و دیگر افرادی که در جشن شما وظیفه خاصی را برعهده خواهند داشت استخدام کنید

 7. نهایی کردن کارها

مراسم عروسی یکی از هیجان انگیز ترین اتفاقات در طول زندگی شماست و مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید و بنابراین از آن لذت ببرید. وقتی که مشغول برنامه ریزی ها و کارهای آینده هستیم زمان به سرعت سپری می شود به همین علت لازم است به یاد داشته باشیم در زمان حال زندگی کنید. از دوران نامزدی یا عقد تان بیشترین استفاده را ببرید و سایرین را نیز در لحظات و تجربیات شیرین تان شریک بدانید.

1. بودجه تان را تعیین کنید

بنشینید و هزینه‌های تان را یک بار مرور کنید و تصمیم بگیرید که می خواهید در نهایت چقدر هزینه کنید. عروسی لحظات مهم و یک روز خاص و خاطره انگیز اما همچنین روز خاصی است که نباید به خاطر آن قرض بالا بیاورید و زندگی مشترک تان را سخت کنید. دقیقاً تعیین کنید که تا چه اندازه می توانید هزینه کنید و واقعاً توان مالی شما چقدر است و تا آن تاریخ چقدر پول می توانید پس انداز کنید.

هزینه های عروسی از مبالغ بسیار کم تا چند صد میلیون می تواند باشد و واقعا هیچ حد و مرزی برای آن وجود ندارد البته این به این معنی نیست که شما نباید حدود خودتان را مشخص کنید زمانی که مشخص کردید تا چه اندازه می توانید از پس هزینه های جشن بربیایید سپس می ‌توانید این مقدار بودجه را به بخش های مختلف اختصاص بدهید:

  • مکان برگزاری جشن
  • غذا و نوشیدنی
  • عکاسی و فیلم برداری
  • گل آرایی
  • لباس مراسم
  • هدیه و گیفت
  • ماه عسل
  • و ...

 

2. کارها را اولویت بندی کنید

حالا هیجان واقعی می تواند شروع شود این زمانی است که شما می توانید درباره این که روز جشن عروسی تان را چگونه برگزار کنید رویاپردازی کنید و دقیقاً بفهمید چه انتظاری از مراسمتان دارید شما می توانید همه جزئیات را با هم در نظر بگیرید از استایل و تم گرفته تا نوع مکان برگزاری عروسی، ایده لوکیشن کوچک یا بزرگ بودن، جشن خودمانی بودند و یا مجلل بودن و یا حتی می توانید تصمیم بگیرید که جشن ازدواج تان را در  خارج از کشور برگزار کنید.

11

ابتدا مشخص کنید که کدام یک از المان های روز عروسی برای شما مهم تر از سایر بخش ها است. رویای برگزاری یک جشن می تواند در فضای باز و زیر نور ستاره ها و یا یک مهمانی خودمانی برای اعضای نزدیک خانواده باشد. یک مهمانی با استایل یک فستیوال با غذاهای خاص باشد و یا به سادگی پوشیدن لباس عروس دلخواه تان که از زمان کودکی درباره آن رویاپردازی می کردید.

 

شما میتوانید بخش هایی که به آنها علاقه چندانی ندارید را کمتر کرده و تمرکزتان را بر روی قسمت های مورد علاقه تان بگذارید. هنگامی که قلبا بدانید چه چیزی می خواهید می توانید یک بار دیگر به لیست بودجه بندی مراسمتان نگاهی بیندازید و بار دیگر آن را از نو بنویسید و یا اصلاح کنید.

 اکنون زمان آن است که تصمیم بگیرید چه افرادی را میخواهید به جشن عروسی خود دعوت کنید اینکه تعداد مهمانان تان را بدانید به برنامه ریزی شما کمک شایانی میکند جستجو برای محل برگزاری مراسم گرفته تا گزینه های پذیرایی و هر چیز دیگر مربوط به جشن عروسی تان کاملاً تحت تاثیر تعداد مهمان ها قرار می گیرد.

3. ایده ها، استایل ها و تم ها

برای پیدا کردن ایده ها، مجلات عروس یا پلتفرم های آنلاین بسیار کمک خواهند کرد. می توانید به سرعت تصاویر زیبایی را برای همه چیز از گل عروسی، کیک عروسی و حتی تزیین و دکوراسیون نیز پیدا کنید مدل هایی که خلاقانه هستند و از از طرح های دیگر الهام گرفته اید را تا حد امکان دسته بندی و فیلتر کنید و کاملاً سازماندهی کنید تا بتوانید سبک جذاب و مورد علاقه تان را دقیقا مشخص کنید.

تم رنگی مراسم

 می توانید رنگ ها و طیف های مختلف رنگی را برای عروسی خود در نظر بگیرید. برای تعیین رنگ دکوراسیون، گل آرایی، لباس ساقدوش، کراوات داماد، طراحی کارت ها و همه این جزئیات به یک پالت رنگی نیاز دارند.

در اینجا چند رنگ محبوب برای عروسی آورده شده است که همیشه زیبا به نظر می رسند:

رنگ آبی کمرنگ : این رنگ در سالهای اخیر انتخاب محبوبی بوده است. این رنگ برای عروسی های فصل بهار و تابستان و یا در کشورهایی با آب و هوای گرم انتخابی عالی است. یک رنگ بندی بسیار متنوع است و وقتی با رنگ های آبی و خاکستری ترکیب می شود می تواند تم ظریفی به خود بگیرد.

رنگ صورتی پاستلی: برای داشتن طیف رنگی حقیقتا رمانتیک ، انتخابی زنانه تر از رنگ صورتی پاستلی نخواهید یافت. این تم رنگی شیک و زیباست. استفاده از تناژهای مختلف رنگ صورتی در لباس های ساقدوش ها، دسته گل عروس و اکسسوری ها مراسم شما را با تمی ساده و شیک برگزار می کند.

نکته: اگر به دنبال تضاد رنگ ها هستید، رنگ آبی یا سبز زمانی که با صورتی ترکیب می شود بسیار تاثیرگزار خواهد شد.

بنفش: بنفش همیشه پالت رنگی محبوبی برای جشن های عروسی بوده است، چه رنگ بنفش روشن باشد و یا یک تناژ مات آن. رنگ بنفش کم رنگ و ملایم پر طرفدار است و ظاهری زیبا در مراسمات به وجود می آورد. بنفش رنگ زیبایی برای عروسی های با تم روستیک می باشد. این رنگ به همراه رنگ های طبیعی سبز، کرم و قهوه ای ترکیبی فوق العاده خواهد داشت.

این رنگ زیبا همچنین می تواند با تناژ های روشن تر بنفش یا صورتی نیز ترکیب شود و طیف رنگی غنی تر و عمیق تری بوجود بیاورد.

نقره ای و طوسی: معمولا رنگ هایی هستند که برای عروسی های زمستانی مناسب اند ، اما به سرعت تبدیل به رنگ دلخواه و مورد علاقه ی زوج ها برای تمام طول سال می شوند. استفاده از سایه های مختلف رنگ طوسی در سر تا سر جشن عروسی تان می تواند بسیار خاص باشد به ویژه زمانی که آن را با رنگ کرم و یا سفید ترکیب می کنید.

برای اضافه کردن کمی رنگ به یک عروسی با تم نقره ای و طوسی رنگی مانند قرمز و یا آبی سیر را انتخاب کنید. اگر ایده جشن عروسی طوسی رنگ چندان به مذاقتان خوش نمی آید این رنگ را به عنوان رگه هایی محدود در جشن تان به کار ببرید. به عنوان مثال می توانید برای گل آرایی روی میز مهممان ها از رنگ های طوسی و نقره ای استفاده کنید.

4. ایده آل ترین مکان برای برگزاری جشن را پیدا کنید

انتخاب سالن برگزاری جشن یکی از مهمترین تصمیمات است و سرتاسر مراسم را شکل خواهد داد، اگر این کار را به درستی انجام بدهید روز عروسیتان یکی از خاطره انگیز ترین روزهای زندگیتان خواهد شد.

برای انتخاب مکان مناسب جشن عروسی تان به شدت توصیه می شود که لیستی از مکان های مورد علاقه تان را تهیه کنید و زمان کافی را در نظر بگیرید تا به تمام آنها سری بزنید. همیشه مشاهده حضوری اطلاعات بسیار بیشتری را به شما می دهد و معمولا عروس ها می گویند به محض اینکه وارد یک سالن می شوید بلافاصله متوجه خواهید شد که این جا همان مکان مورد علاقه تان است یا نه.

برای اینکه راحت تر بتوانید مکان های مختلف را باهم مقایسه کنید و سوال های کلیدی را که باید هنگام ملاقات حضوری بپرسید را به یاد داشته باشید باید ویژگی های یک تالار عروسی خوب را بدانید و هنگامی که مکان مورد نظرتان را پیدا کردید تاریخ و زمان آن را تنظیم کنید و آن را رزرو کنید.

5. کارتهای دعوت تان را بفرستید

پس از اینکه مکان مورد نظر را رزرو کردید و تاریخ آن را مشخص کردید حالا می توانید کارت های دعوت تان را ارسال کنید.

طرح های فوق العاده جذاب زیادی برای کارتهای دعوت موجود است که شما می‌توانید آنها را دانلود کنید پرینت کنید و استفاده کنید همچنین طراحان فوق‌العاده‌ای وجود دارد که می‌توانید از هنرشان بر روی کارتهای دعوت خود استفاده کنید و همچنین بر روی شماره میزها و سایر جزئیات کاغذی که برای جشن عروسی تان نیاز دارید.

 

12

 

6. هماهنگی با عکاس و سایر افرادی که در جشن شما کار خاصی را بر عهده دارند

پس از اینکه سالن مراسم تان را رزرو کردید حالا نوبت این است که جزئیات دیگر مورد نیازتان را برای روز عروسی

انتخاب کنید و در صدر لیست باید یک عکاس و یا فیلمبرداری حرفه ای قرار داشته باشد.

عکاس و فیلم بردار عروسی

اگر می خواهید یک فرد بسیار حرفه‌ای در روز عروسیتان کاملاً مراقب همه چیز باشد و تضمین این را داشته باشید که در روز مورد نظر در دسترس باشند پس نیاز است که عکاس و فیلمبردار مراسم از حدود یک سال قبل رزرو شود.

استایل های بسیار متنوعی برای عکاسی های روز عروسی وجود دارد و کاملا ارزشش را دارد که قبل از تصمیم گیری تمام آنها را مرور کنید و وسایلی را که برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید.

پلتفرم های متنوعی وجود دارد که شما می توانید کارتان را با جستجو کردن در آنها آغاز کنید و منابع زیادی برای الهام گرفتن وجود دارد که به راحتی به شما کمک می‌کند انتخاب مناسبتان را انجام بدهید.

گل آرایی مراسم

دسته گل عروس، تاج گل، گل آرایی سالن و همینطور گل آرایی های روی میز های پذیرایی همگی از ملزومات ضروری و حیاتی یک جشن عروسی هستند.

خیلی خوب است که شما کلکسیونی از تصاویر گل های متنوع ذخیره کنید و در آنها به جستجو بپردازید اما حتما مطمئن شوید که از یک گل آرای حرفه ای کمک می گیرید تا از هر نوع پشیمانی در آینده  پیشگیری کرده باشید و علاقه تان را به سمت گل هایی ببرید که در فصل مورد نظر شما در بازار موجود هستند.

امروزه بیش از پیش شاهد گل آرایی ها و تاج گل های خاص هستیم از طراحی های مینیمال کلاسیک گرفته تا استایل های کانتری و روستیک یا روستایی. این گل آرایی ها نقطه کانونی فوق‌العاده‌ای هم برای داخل سالن و هم برای فضای باز به شمار می دهند.

ماشین عروس

هنگامی که عروس وارد سالن میشود می خواهد که آن لحظه ها بسیار جذاب و به یاد ماندنی باشد و با استایل خاصی وارد شود. عروس ها گزینه‌های متفاوتی پیش رویشان دارند که به چه شکلی می خواهند وارد سالن بشوند.

این انتخاب بر روی نحوه جابجایی و انتخاب وسیله ی نقلیه  تاثیرگذار است. می توانید یک ماشین کلاسیک اجاره کنید و یا به دنبال روش های جایگزین باشید؟

ماشین های کلاسیک: این اتومبیل ها در شرایط بکر و خاصی نگهداری می شوند همچنین می توانید به همراه آنها یک راننده شخصی نیز داشته باشید این ماشین های کلاسیک در عکاسی های عروسی فوق العاده به نظر می رسند و کمی تجمل را وارد مراسم شما می کنند.

این ها تنها چند گزینه به عنوان جایگزین برای حمل و نقل در روز جشن عروسی شما هستند اما اگر می خواهید انتخابی کمی متفاوت تر داشته باشید می توانید وسایل نقلیه دیگری را مانند یک ماشین اسپرت یا حتی یک ون کرایه کنید یا همچنین برای این که ورود خارق العاده و خاصی داشته باشید می توانید یک هلیکوپتر کرایه کنید و مانند یک ملکه به مراسم عروسیتان وارد شوید.

اتوبوس های قدیمی: کرایه کردن اتوبوس ممکن است کمی غیر عادی به نظر برسد اما این یک روش خاص بودن است. اگر نیاز دارید که مهمانانتان را دربین برگزاری مراسم و یا پیش از پذیرایی جابجا کنید می توانید یک اتوبوس کرایه کنید که معمولاً یک ورود خاص برای یک جشن عروسی به شمار می رود.

اسب و کالسکه:  اگر شما می خواهید یک ورود جادویی به جشن تان داشته باشید می توانید اسب و کالسکه کرایه کنید اسب های زیبا و جذاب و سرحال می توانند تعدادی کالسکه را با مدل های مختلف با خودشان بکشند. از جمله یک کالسکه سرپوشیده برای زمانی که هوا ممکن است بارانی باشد. یک اسب و کالسکه و همراه راننده ای که می آید به عروس در داخل و خارج شدن از کالسکه کمک می کند و عروس و داماد را به مراسم عروسی می برد. این سبک حمل و نقل برای عروسی هایی که در سالن های شبیه قلعه یا ساختمان های قدیمی برگزار می‌شود مناسب است و جلوه یک شاهزاده خانم را در مراسمتان بیشتر می کند.

 

سخن پایانی

شما قبلا همه چیز را برنامه‌ریزی کرده و خریداری کرده‌اید تم رنگی مراسم تان را می دانید و می خواهید هر نوع دکوراسیون مدنظرتان به خوبی پیاده شده و تحویل داده شود.

حالا همه چیز مرتب است بنابراین فقط باید تصمیماتتان را نهایی کنید. ابتدا از قبل مطمئن شوید که با همه سالن ها و افرادی که در جشن شما وظیفه را به عهده دارند تماس گرفته اید. شماره های آن ها را یک بار دیگر چک کنید و مطمئن شوید که همه چیز کاملا آماده است.

بیشتر از هر کاری باید یک یا دو روز برای برنامه ریزی خود وقت بگذارید. روز عروسیتان باید آنطور که میخواهید و مطابق میلتان است برنامه‌ریزی شود .جزئیات و اقلام کوچکی را که ممکن است در آن روز نیاز داشته باشید فراهم کنید مانند سنجاق ها و یا وسایل ایمنی و فهرستی را که در آستانه جشن تان به آنها نیاز دارید را از قبل آماده کنید.

در صدر این لیست باید غذا و خوردنی برای صبح و روز عروسی برای عروس باشد جعبه تنقلات را دم دست داشته باشید و به خاطر بسپارید که از لحظات تان نهایت استفاده و لذت را ببرید.

حتماً به یاد داشته باشید که با مهمان ها به خوبی سلام و احوال پرسی کنید. آرایش موها و آرایش صورت تان را به یاد داشته باشید و برای آن ها وقت کافی بگذارید. معمولاً غذا فراموش می‌شود و به آخر لیست منتقل میشود اما باید به یاد داشته باشید که برای انجام تمام مراحل مورد علاقه تان نیاز به انرژی دارید تا بتوانید در راهروها قدم بزنید و بعد به پایکوبی بپردازید پس غذا فراموش تان نشود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها