ارتودنسی در مشهد

کد خبر: 1265383

ارتودنسی یک روش نوین برای مرتب کردن دندان‌های نامرتب و روی هم رفته است. این تکنیک فوق العاده‌ مزیت‌های متعددی دارد و در حال حاضر به روش‌های مختلفی انجام می‌شود، به همین دلیل نیز به شدت مورد استقبال قرار گرفته و طرفدارهای زیادی در دنیا به دست آورده است.

ارتودنسی در مشهد

 

از این رو ما قصد داریم در ادامه به صورت اختصاصی در مورد ارتودنسی مشهد به صورت قسطی و با مجرب‌ترین پزشک، صحبت کنیم و ابعاد آن را مورد بررسی قرار بدهیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیشتر با پروسه ارتودنسی آشنا شوید و بتوانید از مزیت‌های فوق‌العادده آن، به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

 

روش‌های ارتودنسی دندان در مشهد

برای ارتودنسی دندان در مشهد، از جدیدترین روش‌ها استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها نیز به شرح ذیل است:

ارتودنسی نامرئی

یکی از جدیدترین و به روزترین تکنیک‌هایی که برای ارتودنسی دندان وجود دارد روش ارتودنسی نامرئی است. در این روش پروسه ارتودنسی با استفاده از پلاک‌های نامرئی انجام می‌شود و در ظاهر افراد هیچگونه تغییر محسوسی به وجود نمی‌آید. 

ارتودنسی ثابت

روش دیگری که برای ارتودنسی وجود دارد، روش اردتودنسی ثابت است. در این روش یک سری براکت روی دندان‌ها کار گذاشته می‌شود تا آن‌ها به قسمت درست حرکت کنند. البته این تکنیک به چهار روش متفاوت انجام می‌شود که عبارتند از: 1- با بریس‌های فلزی، 2- با بریس‌های سرامیکی، 3- لینگوال، 4- دیمون. در روش ارتودنسی ثابت با بریس‌های فلزی، از بریس‌های فلزی ضد زنگ استفاده می‌شود.

اما در روش ارتودنسی ثابت با بریس‌های سرامیکی از بریس‌های سرامیکی که همرنگ دندان هستند، استفاده می‌شود. سومین روش نیز لینگوال نامیده می‌شود که طی، آن یک سری بریس فلزی در پشت دندان‌ها کار گذاشته می‌شوند و دندان‌ها به جایگاه درست بر می‌گردند. آخرین تکنیک این روش نیز ارتودنسی ثابت دیمون است که با استفاده از یک نوع براکت جدید و مدرن انجام می‌شود. این براکت‌ها به صورت خودکار باز و بسته می‌شوند و جزء بهترین انواع براکت به شمار می‌آیند. 

 ارتودنسی متحرک

روش دیگری که برای ارتودنسی دندان در مشهد به کار بسته می‌شود، روش ارتودنسی متحرک است که طی آن یک سری براکت متحرک روی دندان‌ها کار گذاشته می‌شود.

ارتودنسی چه قدر طول می‌کشد؟

یکی از دغدغه‌های مهمی که در مورد ارتودنسی وجود دارد، در مورد زمان آن است. در حقیقت افراد می‌خواهند بدانند فرآیند ارتودنسی مشهد چه قدر طول می‌کشد؟

 برای تثبیت نتیجه ارتودنسی، در حالت عادی حدود 1 تا 3 سال زمان نیاز است. توجه داشته باشید که یک سری عوامل نیز می‌توانند دوران نقاهت این فرآیند را تحت تأثیر قرار بدهند که مهم‌ترین آن‌ها نیز سن بیمار، روش ارتودنسی، نوع دستگاه ارتودنسی و میزان نامرتبی دندان‌ها است. 

مزیت‌های ارتودنسی مشهد

ارتودنسی در قیاس با سایر تکنیک‌های دندان پزشکی از مزیت‌های زیادی برخوردار است که به طور مثال نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حل مشکل جویدن غذا

با تنظیم شدن فاصله میان دندان‌ها، پروسه جویدن و هضم غذا بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود و در نهایت، درصد ابتلا فرد به بیماری‌های گوارشی به صورت مشهودی کاهش پیدا می‌کند.

بهبود وضعیت ظاهری چهره

با ارتودنسی موقعیت دندان‌ها تعدیل می‌شود و شلوغی غیر عادی که میان آن‌ها به وجود آمده است، از بین می‌رود. در نتیجه چهره زیباتر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

رفع مشکل عقب بودن و جلوزدگی فک‌ها

از دیگر مزیت‌های تکنیک ارتودنسی این است که مشکلات نا به هنجاری چهره مثل مشکل عقب بودن و جلوزدگی فک‌ها را به راحتی حل می‌کند و ساختار چهره را به حالت استاندارد بر می‌گرداند.

آیا ارتودنسی دندان عوارض دارد؟

ارتودنسی دندان، مثل سایر تکنیک‌های زیبایی یک سری عوارض دارد که مهم‌ترین آن‌ها آسیب‌پذیر شدن لثه و ظاهر شدن لکه روی دندان‌ها است. توجه داشته باشید که احتمال بروز این عوارض در صورت باتجربه بودن پزشک به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند و نیازی نیست بیمار نگران باشد.

قیمت ارتودنسی مشهد

یکی از مهم‌ترین مباحث مربوط به ارتودنسی، قیمت آن است که به مؤلفه‌های مختلفی دارد و نمی‌توان به صورت قطعی در مورد آن صحبت کرد. از آن جایی که مسائل مالی همیشه در اولویت هستند ما اینک مهم‌ترین عواملی که در حین برآورد هزینه ارتودنسی مورد توجه قرار می‌گیرند را به اطلاع شما می‌رسانیم و آن‌ها عبارتند از:

مهارت و تجربه دندان پزشک

یکی از مهم‌ترین مؤلفاتی که بر میزان هزینه ارتودنسی مشهد تأثیر می‌گذارد، مهارت پزشک است. در حقیقت هر چه پزشک مورد نظر بیمار مهارت بیشتری داشته باشد، نتیجه بهتری را رغم می‌زند و دستمزد بیشتری را در ازای کار خود طلب می‌کند.

وضعیت دندان‌ها

از دیگر مؤلفاتی که بر هزینه ارتودنسی تأثیر می‌گذارد، می‌توان به وضعیت دندان‌ها اشاره کرد که پزشک بعد از انجام معاینات دقیق، در مورد آن اظهار نظر می‌کند.

موقعیت کلینیک

یکی دیگر از شاخصه‌های مهمی که در حین برآورد هزینه ارتودنسی مورد توجه قرار می‌گیرد، موقعیت کلینیک است. طبیعتاً انجام ارتودنسی در کلینیک‌های معتبر و مدرن هزینه بیشتری را به بیمار تحمیل می‌کند.

تکنیک‌ و روش‌ ارتودنسی

یکی دیگر از مؤلفات مهمی که بر میزان هزینه ارتودنسی تأثیر می‌گذارد، نوع تکنیکی است که برای انجام این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چه روش مد نظر بیمار جدیدتر باشد و نتیجه بهتری را رغم بزند، هزینه نهایی ارتودنسی بیشتر می‌شود.

از آن جایی که هزینه ارتودنسی ثابت نیست، بهتر است بیمار قبل از هر گونه اقدامی در مورد هزینه‌های آن با یک کارشناس صحبت کند تا هزینه نهایی به صورت دقیق محاسبه شود و در حین پرداخت مشکل خاصی پیش نیاید.

2

آیا امکان پرداخت قسطی هزینه ارتودنسی نیز وجود دارد؟

یکی از موضوعاتی که باعث برجسته شدن ارتودنسی مشهد شده است، شرایط مناسبی پرداختی کلینیک‌های دندان پزشکی این شهر است. شما با انتخاب این شهر می‌توانید ارتودنسی دندان‌های خود را به صورت قسطی انجام دهید و با پرداخت یک هزینه مناسب از خدمات ویژه بهترین کلینیک‌های دندان‌ پزشکی ایران، استفاده کنید.

سخن پایانی

ما امروز به طور مفصل در مورد مهم‌ترین روش‌های ارتودنسی مشهد و نحوه پرداخت هزینه آن صحبت کردیم و تمام نکاتی که در مورد این مسأله وجود داشت را به اطلاع شما رساندیم. امیدواریم مطالب عنوان شده برای افرادی که قصد انجام ارتودنسی در مشهد را دارند مفید بوده باشد و در تصمیم‌گیری بهتر به آن‌ها کمک کند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها