کامپوزیت چیست؟ بهترین زمان برای انجام کامپوزیت چیست؟

کد خبر: 1203410
کامپوزیت چیست؟ بهترین زمان برای انجام کامپوزیت چیست؟

 

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دندان شکسته دارید یا اینکه دندان‌تان آسیب دیده و پوسیده‌شده است، کامپوزیت دندان می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. کامپوزیت‌ها مخلوطی از پلاستیک و مواد پودری هستند که مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند. کامپوزیت های دندانی بسیار شبیه به دندان‌های طبیعی هستند و به همین دلیل مورد استقبال افراد زیادی قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، قطعا به دنبال دکتر کامپوزیت دندان در تهران هستید که ما در این مقاله به معرفی این موضوع می‌پردازیم و توضیحاتی را در مورد مرکز کامپوزیت دندان در تهران به شما ارائه می‌دهیم. اگر می‌خواهید در این باره چیزی بدانید، حتما تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

کامپوزیت چیست؟

عوامل مختلفی مانند: سیگار کشیدن، ژنتیک، آب ناسالم، تصادفات و بسیاری از عوامل دیگر باعث آسیب دندان می‌شوند و همین دلایل می‌توانند منجر به لبخند زشت و در نتیجه کاهش اعتماد به نفس شوند! مطمئنا همه به دنبال دندان‌هایی سفید، جذاب و زیبا هستند. روش‌های مختلفی برای داشتن چنین لبخندی وجود دارد که یکی از بهترین و برجسته‌ترین تکنیک‌ها کامپوزیت دندان است. همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد، کامپوزیت‌ها ترکیبی از مواد پلاستیکی و پودری هستند که به اشکال و اشکال مختلف تولید م‍ی‌شوند و تاثیر زیادی بر ظاهر دندان‌ها دارند. افرادی که از رنگ دندان‌های خود راضی نیستند می‌توانند با کمک کامپوزیت دندان‌هایی روشن و سفید داشته باشند. دندان‌های پوسیده، آسیب‌دیده یا شکسته را نیز می‌توان به‌راحتی با کامپوزیت پوشاند. کامپوزیت دندان تهران می‌تواند پوشش مناسبی برای فاصله بین دندان‌ها هم باشد. دندانپزشکان مواد خمیر کامپوزیت را لایه به لایه روی دندان قرار می‌دهند. از آنجایی که این مواد خمیری هستند باید بلافاصله پس از قرار گرفتن روی دندان سفت شوند. مجموعه کلینیک دندانپزشکی پرستیژ با داشتن بهترین و دیجیتالی‌ترین تجهیزات می‌تواند این کار را به بهترین شکل ممکن برای مشتریان خود انجام دهد. پزشکان این مجموعه برای این کار، از دستگاه لایت کیور استفاده می‌کند که دارای پرتو نور آبی است و باعث می‌شود که مواد خمیری کامپوزیت روی دندان سفت شوند و دوام و استحکام کافی را داشته باشند.

چه کسانی به کامپوزیت دندان نیاز دارند؟

چیزی که ما به‌عنوان کامپوزیت دندان می‌شناسیم، در واقع به روش‌های مختلفی در دندانپزشکی استفاده می‌شود. می‌توان گفت کامپوزیت تکنیکی است که در آن از مواد همرنگ دندان استفاده می‌شود که از پلیمر ساخته شده‌اند. با استفاده از تکنیک کامپوزیت دندان، می‌توان یک سری مشکلات دندانی را حل کرد. معمولا افرادی که مشکلات زیر را دارند، به دنبال کامپوزیت دندان هستند.

  • برخی از ناهنجاری‌های دندان
  • تغییر رنگ دندان پس از ارتودنسی دندان تهران
  • بلند کردن و بزرگ کردن دندان‌های کوچک
  • اصلاح جزئی دندان‌ها
  • پرکردن فضاهای بین دندانی: گاهی اوقات بین دندان‌ها فاصله‌هایی ایجاد می‌شود که ظاهر ناخوشایندی دارند که با کامپوزیت دندان می‌توان فاصله بین دندان‌ها را از بین برد.
  • شکستگی دندان: ترمیم ترک‌های جزئی در دندان‌ها. در برخی موارد ممکن است دندان در اثر تصادف شکسته و نظم دندان‌ها را مختل کند.
  • انواع دررفتگی دندان: تغییر شکل و نامنظمی دندان‌ها در برخی موارد با کامپوزیت دندان قابل حل است.
  • برخی از انواع تغییر رنگ دندان: سفید کردن دندان به خصوص در مواردی که تغییر رنگ دندان با بلیچینگ برطرف نمی‌شود و با روش‌های دیگر قابل رفع نیست. این تغییر رنگ را می‌توان با کامپوزیت پنهان کرد.

مرکز کامپوزیت دندان تهران با نام پرستیژ یکی از بهترین مراکزی است که با مجهز بودن به آخرین تکنولوژی‌ها و برخورداری از تجهیزات دیجیتالی، نسبت به سایر دندانپزشکی‌های دیگر در تهران، می‌تواند از کامپوزیت برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌های دندان استفاده کند.

عوارض کامپوزیت دندان از نظر بهترین متخصص کامپوزیت دندان تهران

مراقبت نامناسب از دندان، غذاهای حاوی قند، بهداشت نامناسب دندان و ژنتیک می‌تواند باعث پوسیدگی بیش از حد دندان شود و این‌ها مشکلاتی هستند که اکثر ما با آن درگیر هستیم. یکی از رایج‌ترین راه حل‌ها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، پر کردن دندان است. پس از برداشتن ناحیه آسیب‌دیده، پرکننده‌ها در دندان قرار می‌گیرند. تجربه هر بیمار با پر کردن کامپوزیت یکسان نیست. با این حال، برخی از افراد مشکلات بیشتری نسبت به سایر افراد دارند. در اینجا تعدادی از بزرگترین و شایع ترین مشکلات کامپوزیت که توسط متخصصان دندانپزشکی مجموعه پرستیژ ذکر شده است، عبارتند از:

حفره‌های مکرر

 پرکردن‌ها روشی عالی برای رفع حفره‌ها هستند، اما این بدان معنا نیست که مشکلی ایجاد نمی‌کنند؛چرا که بسیاری از افراد پس از دریافت پرکننده‌های کامپوزیت، حفره‌های اضافی را تجربه خواهند کرد. البته اگر بتوانید همه موارد مهم و مراقبت‌های بعد از کامپوزیت را جدی بگیرید، دیگر با چنین مشکلاتی روبرو نخواهید شد.

شکستگی ترمیم

 شکستگی‌های اضافی پرکننده‌های کامپوزیت، به‌ویژه زمانی که در دندان‌های عقب گذاشته شده باشند، شایع هستند. دندان‌های عقب شما فشار زیادی برای جویدن غذا ایجاد می‌کنند که می‌تواند برای سلامت پرکننده‌های کامپوزیت مضر باشد.

حساسیت بعد از عمل

اغلب شما پس از پرکردن، انتظار دارید دندان‌هایتان برای مدتی حساس باشند؛ با این حال، مطالعات نشان می‌دهد کسانی که پرکننده‌های کامپوزیت دریافت می‌کنند، نسبت به افرادی که از انواع دیگر پرکننده‌ها استفاده می‌کنند، برای مدت طولانی‌تری حساسیت شدیدتری دارند که البته این مورد درکلینیک دندانپزشکی پرستیژ کمتر گزارش شده و بسیاری از افراد بعد از انجام این کار، حساسیت خاصی نداشته‌اند.

مشکلات انقباض پلیمریزاسیون با پر کردن کامپوزیت

یکی از مشکلات ذاتی پرکننده‌های کامپوزیت، پدیده انقباض پلیمریزاسیون است که می‌تواند منجر به مشکلات بزرگ‌تری شود. پلیمریزاسیون نامناسب منجر به افزایش حساسیت، واکنش‌های نامطلوب پالپ و بسیاری از موارد دیگر می‌شود.

درمان نادرست

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای انجام کامپوزیت به کلینک‌های دندانپزشکی دیگری رفته‌اید و یک تجربه بد هم داشته‌اید. درمان نادرست توسط افراد غیرمتخصص در بسیاری از مکان‌ها و داشتن تجربه یک کامپوزیت بد، می‌تواند منجر به عوارضی مانند التهاب لثه شود که بسیار شایع است. تنها راه درمان این مسئله برداشتن کامپوزیت‌های قبلی، انجام درمان‌های لازم و قرار دادن کامپوزیت جدید است. علاوه بر این عارضه، تغییر رنگ دندان‌ها و مشکلات پوسیدگی نیز از عوارض درمان غیراصولی محسوب می‌شوند. به همین دلیل مهم است که بتوانید بهترین دکتر متخصص در این زمینه را پیدا کنید.

عدم رعایت بهداشت

 در برخی موارد مشکلات یا عوارض ایجاده شده به تخصص دکتر ربطی ندارد و اگر مراقبت‌های لازم پس از کامپوزیت را انجام ندهید، قطعا دچار مشکلاتی خواهید شد. با رعایت نکردن بهداشت دندان، پوسیدگی ایجاد می‌شود، مثلاً اگر از نخ دندان استفاده نکنید و غذا بین دندان‌ها باقی بماند، به مرور زمان پوسیدگی ایجاد می‌شود و این برای شما دردسر ساز خواهد شد.

مشکل در خوردن

 اگر کامپوزیت به درستی نصب و صیقل داده نشود، ممکن است باعث ناراحتی در غذا خوردن شود. این در حالی که متخصصان کلینیک دندانپزشکی تهران با دقت تمام فرآیند کار خود را انجام می‌دهند و حتی استفاده از دیجیتالی‌ترین دستگاه‌ها در این مجموعه باعث شده که آن‌ها بتوانند کار کامپوزیت را با دقت هرچه تمام‌تر به بهترین شکل ممکن انجام دهند. عوارض کامپوزیت‌های دندانی در بسیاری از موارد به دلیل درمان غیراصولی و عدم مراقبت‌های لازم است. معمولا برای افرادی که به کلینیک مجموعه ما مراجعه می‌کنند، کامپوزیت دندان با مشکلاتی روبرو نیست. کامپوزیت دندان در تهران پارس به دلیل داشتن نیروها و افراد متخصص در این زمینه که دانش و سواد کافی را دارند، با مشکلاتی مواجه نیست. حتی بسیاری از افرادی که مشتری این مرکز بوده‌اند همیشه از نصب کامپوزیت و حتی بعد از آن هم رضایت کامل داشته‌اند.

https://prestigeclinic.ir/

 

 

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها