فرصت‌های زندگی در آلمان و کانادا راهی برای موفقیت در مهاجرت و تحصیل

کد خبر: 1281088

آلمان و کانادا به عنوان مقصدهای محبوب برای مهاجرت و تحصیل، دارای فرصت‌های زندگی و کار بسیار متنوعی هستند. این دو کشور با سیستم‌های آموزشی برجسته، بازار کار پویا و سازمان‌های حمایتی برای مهاجران، فرصت‌های بسیاری را برای رسیدن به موفقیت فراهم می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در ادامه متن همراه ما باشید.

فرصت‌های زندگی در آلمان و کانادا راهی برای موفقیت در مهاجرت و تحصیل

 

در هر شاخص رفاهی و کیفیت زندگی که نگاه کنید، یقینا آلمان و کانادا را جزو برترین کشورهای جهان خواهید یافت که شرایط زندگی و امکانات در آن‌ها در زمره بالاترین‌های دنیای امروز قرار دارد. همین میزان رفاه بالا و همچنین اطمینان از آینده شغلی و وجود امنیت بالای مالی و جانی باعث شده که این دو کشور در زمره مهاجرپذیرترین کشورهای جهان قرار بگیرند.

مهاجرت به آلمان طی سالیان گذشته بسیار مورد استقبال هموطنانمان قرار گرفته است و بسیاری برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور و یا اشتغال در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف راهی آلمان شده‌اند. به خصوص که این کشور با کمبود نیروی کار در زمینه‌های مختلفی مواجه شده است و در سدد جذب متخصصین و نیروی ماهر از سایر کشورها است.

مهاجرت به کانادا نیز از دیگر مقاصد بسیار پر طرفدار در کشورمان است که این کشور نیز در حوزه‌های مختلفی نیاز به نیروی کار ماهر دارد. همچنین وجود دانشگاه‌های برتر و بورسیه‌های تحصیلی زیاد باعث جذب ایرانیان بسیاری به این کشور شده است. ضمن این‌که تحصیل در کانادا اکثرا به زبان انگلیسی بوده و این بسیار مورد پسند دانشجویان خارجی است.

پیشنهاد می‌کنیم که پیش از هر اقدامی حتما آشنایی با ارزان‌ترین شهر آلمان برای زندگی را یکی از اقدامات خود قرار دهید تا با توجه بودجه مالی و اهدافتان بتوانید بهترین مقصد را برای اقامت و زندگی خود در این کشور انتخاب نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به این دو کشور را بشناسیم.

معرفی سریع‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به آلمان و مهاجرت به کانادا

20

باید توجه داشته باشید که انتخاب سریع‌ترین روش مهاجرتی به شرایط افراد بستگی بسیاری خواهد داشت و الزاما سریع‌ترین روش برای یک نفر نمی‌تواند برای افراد دیگر نیز چنین باشد. اما باتوجه به روند کلی و شرایط مهاجرتی مشخصی که در هریک از راه‌های مهاجرتی به هریک از کشورهای کانادا و آلمان وجود دارد، می‌توان برخی از آنان را به طور عمومی روش‌های سریع‌تری در نظر گرفت.

در ادامه سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به هریک از این دو کشور را خواهیم گفت.

سریع‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به آلمان

معمولا مهاجرت به آلمان از طریق کار را یکی از سریع‌تری روش‌ها و همچنین ارزان‌ترین روش می‌دانند. در کنار آن روش تحصیلی را نیز یکی دیگر از روش‌های سریع و همچنین مطمئن‌ترین و راحت‌ترین روش مهاجرتی به این کشور معرفی می‌کنند. در این‌جا چند روش سریع برای مهاجرت به آلمان را معرفی خواهیم کرد:

  • ویزای جاب آفر: در این روش شما باید بتوانید شغلی مناسب و معتبر در کشور آلمان یافته و موفق به استخدام در آن شوید تا یک پیشنهاد کاری از کارفرمای مربوطه دریافت کرده و برای اخذ ویزای کاری خود اقدام کنید.
  • ویزای تحصیلی: این روش مهاجرتی نیاز به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها یا هر مرکز آموزشی معتبری در این کشور دارد. شما با پذیرش و ثبت‌نام در یکی از این مراکز می‌توانید برای دریافت ویزای آلمان اقدام کنید.
  • ازدواج با یک شهروند آلمانی: اگر با یک شهروند آلمانی ازدواج کنید، می‌توانید برای ویزای اقامت دائم آلمان اقدام کنید. دقت کنید که شما می‌توانید فورا ویزای خود را اخذ کنید، اما دریافت اقامت دائم نیاز به شرایطی مشخص داشته و زمان‌بر است.
  • ویزای جستجوی کار: این ویزا به افراد متخصص و تحصیل کرده اجازه می‌دهد تا به مدت حداکثر 6 ماه در آلمان ساکن شده و به جستجوی کار بپردازند. در صورت استخدام ویزای کار دریافت خواهند کرد و در غیر این صورت باید آلمان را ترک کنند. این ویزا قابل تمدید نیست.

سریع‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به کانادا

انتخاب سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا نیز بستگی به شرایط متقاضیان دارد، به خصوص که برخی از روش‌های مهاجرتی به این کشور رقابتی بوده و نیاز به کسب امتیاز دارند. در ادامه سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا را خواهیم گفت.

  • اکسپرس اینتری(Express Entry): این سیستم برای مدیریت برنامه‌های مهاجرتی نیروی کار ماهر طراحی شده است و متقاضیان بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کار، مهارت‌های زبانی و سایر فاکتورها امتیاز می‌گیرند. افراد با بالاترین امتیاز دعوت به اپلای برای اقامت دائم کانادا می‌شوند و فورا می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند.
  • برنامه‌های استانی مهاجرت (Provincial Nominee Programs - PNP) : هر استان کانادا برنامه مهاجرتی مختص خود را دارد که این برنامه‌ها برای جذب نیروی کار ماهر در مشاغل مورد نیاز استان‌ها طراحی شده‌اند. شرایط و الزامات هر برنامه استانی متفاوت است و هر ایلت در زمین‌ها و حوزه‌های مختلف نیازمند نیروی کار خواهد بود که باید دقیقا بررسی شوند.
  • برنامه‌های کارآفرینی: این برنامه‌ها برای جذب کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به کانادا طراحی شده‌اند. متقاضیان باید طرح تجاری و تمکن مالی ارائه دهند که در مقایسه با سایر روش‌ها تخصصی‌تر بوده و نیازمند بودجه مالی زیادی است.
  • ویزای کار (Work Permit): اگر شغلی در کانادا پیدا کنید، می‌توانید برای ویزای کار اقدام کنید. ویزای کار می‌تواند به اقامت دائم کانادا منجر شود. البته دقت داشته باشید که برای دریافت ویزای کار نیز باید در برنامه امتیاز بندی وارد شوید.
  • تحصیل در کانادا: برای تحصیل در کانادا باید بتوانید از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرفته شده و ثبت‌نام نمایید. در این صورت ویزای موقت تحصیلی برای شما صادر می‌شود که می‌تواند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به اقامت دائم نیز منجر گردد. البته باید پس از اتمام تحصیلات حتما شغلی مناسب با تخصص خود را در این کشور یافته و موفق به استخدام شوید تا در ادامه امکان دریافت اقامت دائم را به دست آورید.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در کانادا

21

برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا و تحصیل در آن‌ها باید شرایط و مدارکی مشخص و لازم را فراهم آورید. دقت داشته باشید که تمامی دانشگاه‌ها شرایط و مدارکی مشترک و عمومی دارند، اما هر دانشگاه باتوجه به ضوابط و قوانین خود ممکن است بر اساس ملیت و یا مقاطع تحصیلی گوناگون از متقاضیان مدارک مازاد یا متفاوت را درخواست نماید. در ادامه شرایط و مدارک لازم را خواهیم گفت.

شرایط تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا داشتن شرایط زیر از سوی تمامی متقاضیان الزامی است:

  • باتوجه به دوره آموزشی مدنظرتان باید حتما آخرین مدرک تحصیلی موردنیاز را به دانشگاه ارائه دهید.
  • معدل و نمرات متقاضی باید کافی و حداقل نیاز دانشگاه را برآورده سازد.
  • شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح قابل قبولی تسلط داشته باشید.
  • شما باید بتوانید اثبات کنید که تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل خود در کانادا را دارا هستید.
  • شرایط سنی متقاضیان باید متناسب با مقطع تحصیلی انتخابی آنان باشد ( لیسانس 18 الی 24، ارشد 22 الی 35 و دکترا بدون محدودیت).

مدارک لازم برای تحصیل در کانادا

همان‌طورکه گفتیم باید حتما مدارک موردنیاز را بر اساس دانشگاه و رشته انتخابی خود مورد استعلام دقیق قرار دهید. در این‌باره می‌توانید با تیم مشاورین موسسه آی مهاجرتی در ارتباط بوده و یا با دانشگاه مدنظرتان ارتباط برقرار نمایید. در ادامه مدارکی که باید حتما به تمامی دانشگاه‌ها ارائه شوند را خواهیم گفت:

  • فرم درخواست پذیرش: فرم درخواست پذیرش را از وب سایت دانشگاه مورد نظر خود دانلود کنید و آن را تکمیل و ارسال کنید.
  • مدارک تحصیلی: مدارک تحصیلی خود را به همراه ترجمه رسمی آن‌ها ارائه دهید.
  • ریز نمرات: ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین خود را به همراه ترجمه رسمی آن‌ها ارائه دهید.
  • مدرک زبان: مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) یا فرانسوی (TEF، DELF، DALF) خود را ارائه دهید.
  • انگیزه نامه: انگیزه نامه‌ای بنویسید و در آن توضیح دهید که چرا می‌خواهید در کانادا تحصیل کنید.
  • توصیه نامه: دو یا سه توصیه نامه از اساتید یا کارفرمایان قبلی خود ارائه دهید.
  • تمکن مالی: مدارکی مانند گردش حساب بانکی یا گواهی تمکن مالی ارائه دهید.
  • نتایج آزمون: برخی رشته‌ها در کانادا نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی GRE، MCAT، GMAT دارند و باید نتیجه قبولی را به دانشگاه خود ارائه دهید.
  • مقالات و پژوهش‌ها: برای پذیرش در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا هرگونه تحقیقات، مقالات و پژوهش‌های بین‌المللی که دارید را حتما به دانشگاه خود ارائه کنید.
  • رزومه تحصیلی: رزومه تحصیلی و شرح سوابق شغلی خود را به طور مختصر و کامل نوشته و به دانشگاه ارائه کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها